Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 mei 2010, 16:55   #21
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Is er een alternatief ? Misschien moet men zich wel verplicht inschrijven als kiezer in de gemeente waar men het laatst in België geregistreerd was : dat zou in ieder geval duidelijk zijn. & in het geval va een belg geboren uit belgische ouders in het buitenland : in de gemeente waar de ouders het laatst in België geregistreerd waren (of één van de ouders: maar dan zou men mogelijk weeral een keuze hebben).

In ieder geval is het probleem hierbij nogal marginaal : ik denk dat een franstalige Luikenaar bv. eerder geneigd zal zijn zich in Luik te registreren ten einde voor zijn Luikse streekgenoten te stemmen ipv. zich als Bruxellois
voor het karretje van een brusseleer te laten spannen. Dat er veel brusselse expats zijn is overigens nogal logisch ... men zoekt hier spijkers op laag water.
Ik denk ook dat het probleem marginaal is, maar, als ik niet mag kiezen in welke kieskring ik mijn stem uitbreng , zij dan ook niet.
Bovendien, waarom zouden mensen die hier misschien nooit geweest zijn , nooit een adres in België gehad hebben en misschien zelfs geen enkele landstaal spreken , hier moeten kunnen meedoen aan verkiezingen ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 17:09   #22
van Maerlant
Perm. Vertegenwoordiger VN

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Hoe moet men bepalen van mensen die geen woonplaats hebben in België waar ze zich moeten registreren. Ofwel laat men mensen vrij in hun keuze ofwel legt men hen het op en dan is dan de meest logische keuze BHV.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 17:19   #23
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Is er een alternatief ? Misschien moet men zich wel verplicht inschrijven als kiezer in de gemeente waar men het laatst in België geregistreerd was : dat zou in ieder geval duidelijk zijn. & in het geval va een belg geboren uit belgische ouders in het buitenland : in de gemeente waar de ouders het laatst in België geregistreerd waren (of één van de ouders: maar dan zou men mogelijk weeral een keuze hebben).
Akkoord.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 17:32   #24
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik denk ook dat het probleem marginaal is, maar, als ik niet mag kiezen in welke kieskring ik mijn stem uitbreng , zij dan ook niet.
Bovendien, waarom zouden mensen die hier misschien nooit geweest zijn , nooit een adres in België gehad hebben en misschien zelfs geen enkele landstaal spreken , hier moeten kunnen meedoen aan verkiezingen ?
We kunnen vanzelfsprekend inhet kader van de voortdurende surrealisitische staat van ons land, gewoon iedereen de belgische nationaliteit verlenen
en zich in Brussels laten registreren om te stemmen. Gezien het grote aantal ge-expatrieerde belgen zou dat aanleiding geven tot een nogal bonte lijst van kandidaten.

Het zou vooral een goede reden zijn om Brussels te verkiezen tot hoofdstad van de wereld.

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 17:44   #25
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
We kunnen vanzelfsprekend inhet kader van de voortdurende surrealisitische staat van ons land, gewoon iedereen de belgische nationaliteit verlenen
en zich in Brussels laten registreren om te stemmen. Gezien het grote aantal ge-expatrieerde belgen zou dat aanleiding geven tot een nogal bonte lijst van kandidaten.

Het zou vooral een goede reden zijn om Brussels te verkiezen tot hoofdstad van de wereld.
Iedereen de Belgische nationaliteit geven ? Het "regime" is daar anders goed mee bezig.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 17:46   #26
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Iedereen de Belgische nationaliteit geven ? Het "regime" is daar anders goed mee bezig.
Helemaal mijn punt : als je iets doet, doe het dan ineens helemaal goed !
Je kan ook een tussenoplossing bedenken : zo zou elke belg in het buitenland zijn nationaliteit kunnen "afstaan" aan een sans papiers bvb...

Tempo toleras
sed vero aperas

Laatst gewijzigd door roger verhiest : 13 mei 2010 om 17:47.
roger verhiest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 mei 2010, 19:01   #27
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
nu, ik stel me sowieso de vraag waarom die ex-pats mogen meestemmen, als je hier niet woont, hoe kun je dan deftig geïnformeerd zijn, laat staan betrokken zijn?
Door dagelijks eens hier te komen koekeloeren. Geen betere manier om geinformeerd te blijven.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 mei 2010, 09:26   #28
omaplop
Minister-President

omaplop's schermafbeelding

Standaard

Inderdaad Longhorn. Internet is een ideale manier om het thuisland niet uit het oog te verliezen.
omaplop is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be