![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Paars is een les. En wel zo dat de vijand van uw vijand niet uw vriend is. De CVP-staat moest kapot, koste wat koste. Uiteindelijk hing de Vlaamse broek nog lager.
#22 | |
|
![]() Citaat:
En ja, Bracke is er om een verhaal te verkopen, namelijk dat van de campagne. En ik herhaal: het Kartel had zwakkere eisen. NVA is radicaler dan in 2007, maar gezien het gunstig klimaat dient de NVA harder aangevallen.
![]() ![]() Laatst gewijzigd door Steben : 20 mei 2010 om 08:45. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
daarmee is hij de vijand van de Belgicisten en van de VB'ers.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
en als ze al een akkoord maken, na lang onderhandelen en vele Vlaamse toegevingen (op macht! de rest telt niet) ... komen zij hun deel van het akkoord niet na, en vechten ze het terug aan. H.Schiltz had dat eindelijk door. |
|
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie niet waarom een stap-voor-stap-benadering een bocht zou moeten betekenen. Het is verdorie één van dé inzichten die mee het Ierse vredesproces mogelijk gemaakt hebben én waarop de Basken zich vandaag ook inspireren. Wat een demagogische openingspost.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel dat is dus de vraag dat de Vlaams-nationalisten zich moeten stellen: moet de Vlaamse onafhankelijkheid geforceerd worden zonder onderhandelingen met de Franstaligen of mag dit stap voor stap gebeuren en dus met onderhandelingen.
wie de eerste optie verkiest, zal nooit tevreden zijn of moet er voor zorgen dat hij meer dan 50% haalt in Vlaanderen en hopen dat de druk vanuit de bevolking groot genoeg is. wie voor de 2e optie kiest, zal ook vaak ontgoocheld geraken, maar die heeft wel geen absolute meerderheid nodig in Vlaanderen om iets te doen bewegen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() mij interesseert België niet, Anna, mij interesseert het lot van de Belgen.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ps: nee, ik heb niets gelezen van wat jij schreef. Ik zal dat nu doen, se.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
maar ik denk ondertussen dat de N-VA die meerderheid zelfs dan niet zal willen gebruiken. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Sui Generis heb je dus gelijk. De NVA zal er staan als een geslagen hond en met hen de Vlaamse bevolking. De NVA, die met een oplossing België nog een kans gaf, de Franstaligen een optie gaf om "hun land" te redden, zal bedankt worden. En zo zal een partij die niet staat te schreeuwen en met redelijkheid afkomt (want de staat werkt duidelijk niet) samen met z'n kiezers naar huis gestuurd worden. Ja, dat is stap voor stap, maar het maakt veel meer duidelijk: het gaat niet om het beschermen tegen revolutie, maar tegen Vlaanderen. Net zoals de partij in 2009 stemmen won (herinner u NVA 2007-2008:"we konden niet nog eens toegeven op de redelijkheid")
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
wel, de enigste partij die resoluut voor een onmiddellijke, niet-onderhandelde onafhankelijkheidsverklaring van Vlaanderen is, is het VB. maw, ook met meer dan 50% van die 3 partijen (en LDD is echt niet Vlaams-nationalistisch of zelfs maar flamingant hoor) ben je nog niet onmiddellijk onafhankelijk. het is wel nuttig om een echte, grondige staatshervorming te forceren, een confederaal model, een stap richting een onafhankelijk Vlaanderen binnen Europa.
|
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik onderscheid twee zaken:
1. De zin of onzin van een stapsgewijze aanpak; 2. De vraag of een stapsgewijze aanpak een bocht inhoudt. Over het eerste: ik ben evenzeer van mening dat een stapsgewijze aanpak niet meer loont, en in feite nooit geloond heeft. Omdat het op geen enkel moment de fundamentele machtsverhoudingen heeft weten te wijzigen, en dat zal ook nu en morgen niet gebeuren. De stekker eruit trekken, is de enige manier om een einde te maken aan deze onstaat. Je moet je dan wel twee vragen stellen. Ten eerste, hoe gaat de internationale gemeenschap daarop reageren? Je kan gemakshalve stellen dat ons die reactie niet hoeft te interesseren. Maar besef dan dat de sterkte of zwakte van die Vlaamse staat bepaald zal worden door de goodwill van het mondiale kapitaal. Wat betekent dat een Vlaamse staat en zijn overheid ten dienste van dat mondiale kapitaal zullen moeten werken. Iets wat we vandaag ook al zien op federaal niveau en steeds sneller zien binnensluipen op Vlaams niveau. Het is trouwens één van de fundamentele redenen waarom dat federale niveau niet meer werkt. Zo kom ik bij de tweede vraag: wat zijn de maatschappelijke gevolgen? Op de welvaartsstaat wordt al jaren fel ingebeukt en het ziet er niet naar uit dat Vlaanderen daarin een andere koers zou varen. Met als pertinent gevolg een verpauperde Vlaamse bevolking. Is het dat wat we willen? Of proberen we er een evenwichtsoefening van te maken? Als ik de voorstellen ter zake lees, die bovendien door zo goed als elke grote politieke partij, in meerdere of mindere mate, gedeeld worden, heb ik daar geen goed oog op. Politici die schreeuwen dat de Vlaamse welvaart op het spel staat, hebben gelijk. De vraag is of ze de juiste oplossingen op tafel leggen, en vooral, of ze de mensen correct informeren. En daar heb ik mijn grootste twijfels over. Over punt 2: het is niet omdat iemand een stap-voor-stap-strategie wil volgen dat die per se een bocht maakt. Bij mijn weten is ook Crols nog steeds gewonnen voor de eenheid van het Vlaamse en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest. Alleen stelt die nu voor om alvast als Vlaams Gewest voor onafhankelijkheid te gaan, in de hoop dat BHG ooit zal aansluiten. Is dat een bocht?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 20 mei 2010 om 09:06. |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Het echt realiseren van verschuivingen is irrelevanter dan je denkt. Stap voor stap methode heeft niet de kleine stap als doel. het gaat vooral over stap voor stap duidelijkheid brengen. De stekker er uit trekken telkens als het kan.
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat heet confederalisme, Anna.
![]() |