![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/viewtopic.p...amp;highlight= En ik denk dat we ons aan nog uitzonderlijker zaken mogen verwachten de komende weken. Hopelijk niet té erg. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- Het etnocentrisme ("het zich bedreigd voelen door migranten", een exclusief VB thema) - De anti-criminaliteit ("aanvaardbaarheid van een strenge aanpak van de criminaliteit"). - Het Vlaams Nationalisme. - "Rechts" materialisme (Tegen het post-materialisme dus. De postmaterialistische doelstellingen zijn: meer inspraak van de burgers in de politieke besluitvorming; vrijheid van meningsuiting garanderen; meer inspraak van de werknemers op het werk; de leefomgeving van de mensen verbeteren en streven naar een vriendelijke en minder onpersoonlijke samenleving. De materialistische doelstellingen zijn: orde handhaven in het land; prijsstijgingen tegen gaan; hoge graad economische groei behouden; het land verzekeren van een sterk leger; een stabiele economie behouden en de misdaad bestrijden.) Minder belangrijke argumenten: - Economisch rechts (eigenlijk vooral een VLD thema) - Politiek alienatie (Antipolitiek, vooral een thema van "blanco" stemmers) Voor anti-criminaliteit, Vlaams-Nationalisme en "Rechts" materialisme vissen VLD en Vlaams Blok in dezelfde vijver. Alleen, Vlaams Blok doet het beter. 8) Etnocentrisme is een exclusief VB thema. Economische rechts is vooral (maar niet exclusief) een VLD thema.
![]() |
![]() |
#24 | |||
Schepen
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Vindt u het zo normaal dat een groep journalisten betaald door overheidsgeld een dergelijke show kunnen opzetten met gemanipuleerde tot zelfs valse informatie? Als zelfs de journalisten van 'de tijd' beweren dat de doedestemtest een schande is voor de journalistiek, ga jij mij dan komen vertellen dat ik zaag? Vindt u het zo normaal dat de VRT (waarschijnlijk met geld) enkele profs kan overhalen om een peilingsysteem die niets waard is en die op niks trekt kan laten voorstellen als 'het' referentiepunt om uw stemkeuze te laten bepalen? Zijn wij zagen omdat wij van journalisten en profs enige beroeps ernst en objectiviteit verwachten? Jesus man! Trouwens, Leterme is mijn partijvoorzitter niet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het gevaar van die mismaakte doedestemtest is dat mensen die zich door hun resultaat laten leiden, steeds weer bij partijen zullen uitkomen die (naar hun gevoel) hun verkiezingsbeloftes niet hebben waargemaakt.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
1/ Het arrest veroordeelt de VZWs op basis van "steun", niet op basis van "medeplichtigheid". (De 3 VZWs die steun geven aan de Partij die volgens de rechters aanzet tot racisme) Volgens Storme gaat dit in tegen onze democratische rechtsregels. Volgens deze redenering is de loodgieter die in het VB partijgebouw de chauffage komt maken ook schuldig, evenals de VB kiezers, en zelfs het parlement als instelling door zijn "steun" (bvb. financieel) aan het VB. 2/ De basis van het arrest is een vermeende overtreding van de grondwet (anti-racisme, anti-discriminatie). Op dezelfde basis zijn alle partijen schuldig, ook VLD, CD&V, SP.A,... Want het arbitragehof heeft al herhaaldelijk wetten vernietigd, gestemd door deze politieke partijen, op basis van ongrondwettelijkheid (inclusief anti-discriminatie/anti-racisme). De Gucht kwam niet verder dan "das geen waar", en de stelling dat het inherent aan de Europese democratieen is om het Recht op Vrije Meningsuiting te beknotten met betrekking tot racisme. Stevig argument voor een liberaal. ![]()
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- meer inspraak van de burgers in de politieke besluitvorming - vrijheid van meningsuiting garanderen; meer inspraak van de werknemers op het werk - de leefomgeving van de mensen verbeteren en streven naar een vriendelijke en minder onpersoonlijke samenleving - De materialistische doelstellingen zijn: orde handhaven in het land; prijsstijgingen tegen gaan - hoge graad economische groei behouden - het land verzekeren van een sterk leger - een stabiele economie behouden en de misdaad bestrijden.) Excuse me??? Deze zaken zijn juist het omgekeerde van de situatie?! En wat over het tegenstemmen, volgens mij zelfs de belangrijkste reden? Het gaat over 1999, maar toch, ik moet hier verkeerd lezen of wat? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
nu voor de vrije meningsuiting !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() [quote="Philips Inc."]
Citaat:
ik had de quote die aanleiding gaf tot mijn reactie niet goed gelezen... ik dacht het ging over uiteenvallen binnen het blok.... ![]() excuseer mij voor die flater.... ![]() voor het overige.... ik kijk niet meer naar die programma's... ik vind die Phara de.... een arrogante eigenzinnige dame.... en ik betwist niet de kwaliteiten als politieker van Geert Bourgeois, van Dewinter, Annemans en Van Hecke... dat zijn steengoede en bekwame politiekers.... maar ik kan het niet vinden met hun ideeëngoed... wat mijn recht is.... en van de zonen en docters van hun vader of moeder als politieker... daar heb ik al heel lang mijn twijfels over.... ervaring en kennis zal hen wel door hun ouders bijgebracht zijn... maar of ze daarom zelf bekwaam zijn... misschien wel, niet noodzakelijk....
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Anders eindigt Groen! te dicht bij het Vlaams Blok. En iets erger kan men zich toch nauwelijks voorstellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Staatssecretaris
|
![]() Willen de mensen die vinden dat de CD&V en N-VA zagen, die vinden dat N-VA zeer dicht aanleunt bij het VB, dat a.u.b. eens aantonen met een argumentatie?
Willen de mensen die vinden dat 'Doe de stemtest' geloofwaardig is mij eens tonen dat het aanwezige publiek representatief is voor de ganse bevolking, dat die 5 huismoeders representatief zijn voor alle huismoeders, dat die stellingen representatief zijn voor alle stelling? dank u. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Er werd volgens mij in de media net heel veel aandacht besteedt aan de stemtest (lees er De Morgen en De Standaard maar eens op na).
@Giserke: Wat betreft de kritiek van de almacht van de media : als CD&V en N-va werkelijk ballen aan hun lijf zouden gehad hebben, dan zouden ze medewerking aan het programma geweigerd hebben. Ze hebben wel meegedaan, dus dan moeten ze achteraf ook niet komen klagen. Als het Vlaams kartel er wel goed uitkwam, zouden ze dan ook nog zo geklaagd hebben? En wat betreft die referentiegroepen: Hoe kan de VRT nu op voorhand weten waar deze op uitkomen? En dan tenslotte nog iets over prof. Fiers: dat de kritiek op de Stemtest komt vanuit Leuven, zal wel geen toeval zijn zeker? De Stemtest wordt namelijk academisch verzorgd door Antwerpen en Brussel. Zelfs in de academische wereld heerst er een grote concurrentiestrijd...
![]() |
#34 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
- milieu (algemeen) - het VEN (ambeteren van vissers en boeren) - traaggroeiend gras - nachtvluchten (DHL) - kernenergie Het VB als anti-Agalev partij dus. De studie vermeldt bovendien dat de meeste mensen een mix van materialistische en post-materialistische waarden heeft.
![]() |
![]() |
#35 |
Vreemdeling
|
![]() Als je homeopatische artsen , de jeugdbewegingen en de moekes met 4 kinderen en meer uitnodigt dan weet je geheid dat die "Groen !" uitslaan al dan niet achter hun oren......
Inderdaad niet representatief voor een ganse bevolking .... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Staatssecretaris
|
![]() Nogmaals, dat is een studie van 1999.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#39 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#40 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() ![]() ![]() ![]() Ik heb hier al een paar keer voor gewaarschuwd in het midden van de storm na het arrest van het Gentse Hof... Goed de media in de gaten houden; vooral de publieke omroep. Begint het stilletjes te dagen hoe de riek in de mest steekt? Uiteraard doet links alsof we spijkers op laag water aan het zoeken zijn. Uiteraard... ![]() Blijven kijken, het zal in de komende weken nog duidelijker worden. Het spel wordt veel subtieler gespeeld dat de meesten hier beseffen.