Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 augustus 2010, 06:29   #21
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Molenbeek, Schaarbeek, ... keuze genoeg...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 15:55   #22
bgf324
Secretaris-Generaal VN

bgf324's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door groentje Bekijk bericht
Nog een interessante parking is parking 44, aan de Pachecolaan. Bovenaan heb je een geweldig uitzicht over de benedenstad. Tussen het Noord- en het Centraal station. Eigenlijk kan je dus beter met de trein komen, geen problemen om je wagen kwijt te raken, comfortabel tot in het centrum van de stad, kortom, ik maak graag reclame voor mijn product. En indien je serieuze vertraging hebt, kan je nog een deel van je reiskosten terugkrijgen. Kan je nog eens mee gaan eten.
De wijk achter het federaal parlement is een verborgen parel, met een paar gezellige terrasjes op het pleintje tussen Verenigings- en Eredienststraat, het Barricadenplein, en omgeving. En aan de Congreskolom ook een indrukwekkend uitzicht, al valt hier maar goed op welke ravage de bouw van de Noord-Zuidverbinding heeft aangericht.
Met de tram door Brussel rijden is ook altijd een aanrader. Van Parking 44 wandel je naar de Koningsstraat, en neem je een tram naar Ter Kameren. Vandaar naar Montgomery, en daar kan je dan weer een tram 44 naar Tervuren nemen. Heel leuke rit, eerst door de ambassadewijk, daarna door het Zoniënwoud, om te eindigen vlakbij het Afrikamuseum, een ietwat stoffig geheel, maar wat een historie. Daarna terug richting centrum, in de Matongewijk aan de Naamsepoort (kant Elsene) kan je dan Afrikaans gaan eten in pakweg L'Horloge du Sud.
Verder is de Dansaertstraat de 'hippe' modewijk van Brussel, met heel wat jonge couturiers (verderop) en meer gevestigde namen (dichter bij de Beurs). Vlakbij, nabij Sint-Katelijne, kan je lekker eten op de 'Vismèt', maar de prijzen liggen wel iets hoger dan het doorsnee pak friet.
Andere leuke pleintjes met terrasjes zijn o.a. het Sint-Gillisvoorplein in Sint-Gillis (aan het gelijknamige premetrostation), het Sint-Pietersvoorplein in Ukkel, het Sint-Jobplein, ook in Ukkel (wel wat chichi), Stokkel in St-Pieters-Woluwe, of het Kardinaal Mercierplein aan het station van Jette.
Tram 44 is zo tof niet meer nu die oude PCC's weg zijn. Waren de oudste trams in dienst in Belgie (bouwjaar 1951)

Oorspronkelijk een reeks van 70 exemplaren. Tot begin 2010 schoten er nog maar een kleine 10 over, die enkel nog maar dienst deden op lijn 39 en 44. Dat tot februari.
bgf324 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2010, 16:32   #23
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bgf324 Bekijk bericht
Tram 44 is zo tof niet meer nu die oude PCC's weg zijn. Waren de oudste trams in dienst in Belgie (bouwjaar 1951)

Oorspronkelijk een reeks van 70 exemplaren. Tot begin 2010 schoten er nog maar een kleine 10 over, die enkel nog maar dienst deden op lijn 39 en 44. Dat tot februari.
je kan er wel van profiteren om naar de Musée du Tram te gaan en de historische ritten te doen (wel enkel op zon- en feestdagen). Nostalgie tot en met.
http://www.trammuseumbrussels.be/nl/...-tervuren.html

En als je er toch zijt, kan je de streek rond Oudergem en Bosvoorde doen, met het Rood-Klooster, de parken, de Saint-Clément kerk van Bosvoorde, de Jardin Massart, enz.

Het is een totaal ander beeld dat je dan van Brussel krijgt (enige smet waarschijnlijk is dat je vrijwel zeker niet altijd in het Nederlands geholpen zult worden )
Oud 4 augustus 2010, 17:44   #24
groentje
Minister-President

groentje's schermafbeelding

Standaard

Daarvoor hoef je niet naar Oudergem en Bosvoorde te gaan, hoor. Al moet gezegd worden dat ik vooral in Bosvoorde vaak aangenaam verrast bent geweest, en in het Nederlands werd verdergeholpen.
Ik heb geen auto, ik heb zelfs geen bewijs om ermee te mogen rijden, maar ik heb nog nooit een vrouw horen klagen dat ik te laat gekomen ben. Dat vinden ze meestal leuk, een man die meer dan zeven minuten over de rit doet. Beetje tragisch grappig eigenlijk hoe sneller de mensheid wil vooruit raken, hoe meer ze vast komt te zitten in zichzelf en files en te dikke puree.
Jeroen Boone
groentje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be