Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 7 augustus 2010, 13:40   #21
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Het bekende spreekwoord klopt maar weer eens:
"Twee geloven op één kussen, slaapt de duivel tussen"
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Onze voorouders wisten dat al en hebben niet voor niets het gezegde "twee geloven op één kussen, daar slaapt de duivel tussen" gevormd.
En dat waren dan alleen nog maar katholieken en protestanten, beide stromingen van het christendom, terwijl ze wel dezelfde cultuur deelden.

Met totaal andere culturen en religies zijn drama's zoals in dat artikel vaker wel dan niet gedoemd te geschieden. Triest.
Weten jullie dan al van welk geloof die vrouw was? Van welk geloof haar ex? Van welk geloof haar huidige vriend?

Ik merk in deze draad maar weinig medeleven voor voor het kind en voor de vader die zijn kind verloor.
PS,
Waar kochten jullie die glazen bol? Zo wil ik er ook één!

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2010 om 14:01.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 13:44   #22
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Wie zegt dat afkomst en/of geloof er iets mee te maken hebben.

Deze gruwelijke dingen gebeuren spijtig genoeg op zwakke momenten als men de emoties niet de baas is.

2 jonge levens weg, stel u voor.
Oud 7 augustus 2010, 13:44   #23
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Dat gemengde huwelijken vaak problemen geven, dat ga je me niet horen ontkennen. Maar dat sommigen hier nu zonder de minste cijfers proberen te beweren dat er een correlatie bestaat tussen gemengde huwelijken en gezinsdrama's vind ik ook sterk. Net even gezocht in het archief van De Standaard: het merendeel van de gezinsdrama's die ik daar vond waren lui die op een of andere manier boven hun stand leefden en blijkbaar de uitweg om naar een appartement te verhuizen niet zagen zitten en daarom vrouw en kinderen (en met een beetje geluk zichzelf) maar keelden. Vooral autochtonen.

Wat mij wel opvalt is dat (tenzij ik hem gemist heb) er geen draad werd gestart toen een Limburgse beroepsmilitair zijn hele gezin uitmoordde omdat de bakkerij niet goed draaide. Zou dat nu komen omdat er toen geen neger bij betrokken was?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 13:55   #24
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nihao Bekijk bericht
Dit is ook een draad om je krom mee te lachen.
D�*t hangt van van je cynisme of mensenhaat af. Twee jonge doden en nihao lacht zich krom. De schaamte voorbij.

Ik lach niet mee.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 augustus 2010 om 14:06.
Oud 7 augustus 2010, 13:56   #25
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Vrouwen die een 'avontuurlijke' relatie met vreemdelingen aangaan zijn gewoon labieler en emotioneler...
Een 23-jarige met een kind van 4 en al 2 'afrikaanse' relaties versleten...dat is geen standvastig persoon..een accident waiting to happen..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 13:58   #26
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Wat mij wel opvalt is dat (tenzij ik hem gemist heb) er geen draad werd gestart toen een Limburgse beroepsmilitair zijn hele gezin uitmoordde omdat de bakkerij niet goed draaide. Zou dat nu komen omdat er toen geen neger bij betrokken was?
Het was wel een halfbloed indonesiër dacht ik.....maar dat maakt niet uit, gezinsdrama's gebeuren niet persé meer bij gemengde huwelijken...(v)echtscheidingen wel..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 augustus 2010 om 13:58.
Oud 7 augustus 2010, 14:00   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
²

anyway als kind van een gemengd huwelijk kan ik zeggen: het is niet overal kommer en kwel
Hoe durf je de zekerheden van de posters hier zo aantasten? Ben je niet beschaamd?
Oud 7 augustus 2010, 14:05   #28
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Misschien omdat dat soort dingen al zoveel keer het nieuws heeft gehaald? Hoeveel moeders mochten al hun kinderen in een ander land gaan zoeken enz Toch lastig, al die informatie! Beter in de doofpot stoppen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Laatst kwam in de media dat het cliché van de vader als ontvoerder van de eigen kinderen niet klopt.

Meestal is het de moeder die de kinderen ontvoert.
In 2/3 van de gevallen is die ontvoering naar een ander Europees land.

"Zo is het een grote misvatting dat kinderen voornamelijk zouden ontvoerd worden door hun islamitische vader naar een Mahgreb-land. De meeste internationale
kinderontvoeringen vinden plaats tussen Westerse landen. Volgens de cijfers van Child Focus worden in twee derde van de gevallen kinderen ontvoerd naar een ander Europees land.
...
Bovendien is het niet voornamelijk de vader die zijn kinderen ontvoerd. Uit een
onderzoek met betrekking tot internationale kinderontvoering over 2007-2008 dat Child Focus in februari van dit jaar publiceerde, blijkt dat in 65% van de gevallen de moeder de ontvoerende ouder is."
http://www.childfocus.be/newsmanager...nt01origid=405

Blijkbaar is niet alles wat het nieuws haalt wat het lijkt.
Je zal je cliches eens moeten bijstellen.
Het leven zonder clichés en vooroordelen is duidelijk te moeilijk voor sommigen.
Oud 7 augustus 2010, 14:20   #29
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Weten jullie dan al van welk geloof die vrouw was? Van welk geloof haar ex? Van welk geloof haar huidige vriend?

Lezen wat er staat, is blijkbaar erg moeilijk voor u. Ik had het dus over "totaal andere culturen en religies", niet enkel over religies.

Citaat:
Ik merk in deze draad maar weinig medeleven voor voor het kind en voor de vader die zijn kind verloor.
Beter lezen dan. Of zag u liever dat er van die professionele rouwvrouwen, die elk begrafenisfeest met hun geweeklaag -waarvoor zij dus betaald worden- luister bijzetten, zoals gebruikelijk in sommige islamitische streken, ingehuurd werden?

Citaat:
PS,
Waar kochten jullie die glazen bol? Zo wil ik er ook één!
Probeer het eens in die irrelevante linkjessupermarkt van u. Daar even vragen naar de afdeling kristallen bollen. Als het goed is, zijn die te vinden naast het rek met debiele afbeeldingen voor mensen die niets zinnigs te zeggen hebben.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 14:39   #30
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat gemengde huwelijken vaak problemen geven, dat ga je me niet horen ontkennen. Maar dat sommigen hier nu zonder de minste cijfers proberen te beweren dat er een correlatie bestaat tussen gemengde huwelijken en gezinsdrama's vind ik ook sterk.
Verschillende culturen en religies hebben gewoon een andere kijk op dingen. Er zijn nu eenmaal cultuurafhankelijke gedrags- en verwachtingspatronen. Zo zal bijvoorbeeld een westerse vrouw in zo'n relatie eerder geneigd zijn om te verwachten dat manlief (die dus uit een andere cultuur/religie afkomstig is) ook eens meehelpt om de afwas te doen, terwijl haar man van huis uit gewend is dat dat vrouwenwerk is.
Over zulke dingen kunnen de grootste ruzies gemaakt worden, en hoe breder de kloof tussen beide culturen/religies, des te eerder zal er onenigheid kunnen ontstaan. Onenigheid die, zoals alle andere onenigheid, tot (huiselijk) geweld kan leiden, of tot een drama zoals dat uit het openingsbericht.
Dan hebben we het niet eens over een mogelijke taalbarrière die ervoor kan zorgen dat partners die elkaars taal niet tot in de finesses beheersen, elkaar ook niet goed duidelijk kunnen maken wat ze nu eigenlijk bedoelen of willen. Of als beide partners gebruik maken van een taal die hun moedertaal niet is, bijvoorbeeld het Engels.
Allemaal zaken die een gemengd huwelijk compliceren, waardoor er gewoon veel eerder misverstanden en ruzie kunnen ontstaan die vervolgens kunnen ontaarden.
Dus er is mijns inziens wel degelijk een correlatie.
Oud 7 augustus 2010, 14:43   #31
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe durf je de zekerheden van de posters hier zo aantasten? Ben je niet beschaamd?
Niet onnozel beginnen doen..gemengde huwelijken hebben meer kans op een mislukking..de statistieken bewijzen het..

Citaat:
Zo is het een grote misvatting dat kinderen voornamelijk zouden ontvoerd worden
door hun islamitische vader naar een Mahgreb-land. De meeste internationale
kinderontvoeringen vinden plaats tussen Westerse landen. Volgens de cijfers van Child
Focus worden in twee derde van de gevallen kinderen ontvoerd naar een ander
Europees land. Onze buurlanden en Spanje blijken al jaren de topbestemmingen te
zijn. Maar vreemd genoeg krijgen we betreffende deze landen slechts weinig
‘preventieve’ dossiers in behandeling, waarbij een ouder ons contacteert uit vrees voor
een ontvoering. Voor de islamlanden daarentegen maken de preventieve dossiers
driekwart van het totaal uit. De vrees voor een ontvoering naar deze landen is dus
groter dan het effectieve risico
.
Het volledig artikeltje...
Het vermeld ook niet hoeveel % van de ontvoeringen een Turks of Magreb karakter hebben, zij beschikken namelijk in veel gevallen over een uitgebreid 'Europees' famillienetwerk..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 7 augustus 2010 om 14:54.
Oud 7 augustus 2010, 14:48   #32
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verschillende culturen en religies hebben gewoon een andere kijk op dingen. Er zijn nu eenmaal cultuurafhankelijke gedrags- en verwachtingspatronen. Zo zal bijvoorbeeld een westerse vrouw in zo'n relatie eerder geneigd zijn om te verwachten dat manlief (die dus uit een andere cultuur/religie afkomstig is) ook eens meehelpt om de afwas te doen, terwijl haar man van huis uit gewend is dat dat vrouwenwerk is.
Over zulke dingen kunnen de grootste ruzies gemaakt worden, en hoe breder de kloof tussen beide culturen/religies, des te eerder zal er onenigheid kunnen ontstaan. Onenigheid die, zoals alle andere onenigheid, tot (huiselijk) geweld kan leiden, of tot een drama zoals dat uit het openingsbericht.
Dan hebben we het niet eens over een mogelijke taalbarrière die ervoor kan zorgen dat partners die elkaars taal niet tot in de finesses beheersen, elkaar ook niet goed duidelijk kunnen maken wat ze nu eigenlijk bedoelen of willen. Of als beide partners gebruik maken van een taal die hun moedertaal niet is, bijvoorbeeld het Engels.
Allemaal zaken die een gemengd huwelijk compliceren, waardoor er gewoon veel eerder misverstanden en ruzie kunnen ontstaan die vervolgens kunnen ontaarden.
Dus er is mijns inziens wel degelijk een correlatie.
Zonder cijfers is het compleet zinloos te spreken over correlatie. Opnieuw, ik ben wel de laatste om te ontkennen dat interculturele en (vooral) interreligieuze relaties een veel grotere kans hebben om te mislukken. Maar er is wel een groot verschil tussen een relatie die misloopt of iemand die dan maar gelijk het hele gezin meesleurt. Mijn kleine steekproef in DS wijst voorlopig eerder in de richting dat dat vooral bij autochtone gezinnen voorkomt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 14:55   #33
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Zonder cijfers is het compleet zinloos te spreken over correlatie. Opnieuw, ik ben wel de laatste om te ontkennen dat interculturele en (vooral) interreligieuze relaties een veel grotere kans hebben om te mislukken. Maar er is wel een groot verschil tussen een relatie die misloopt of iemand die dan maar gelijk het hele gezin meesleurt. Mijn kleine steekproef in DS wijst voorlopig eerder in de richting dat dat vooral bij autochtone gezinnen voorkomt.
Er zijn dan ook -tig keer meer autochtone gezinnen dan er gemengde gezinnen zijn, dus ja, in absolute aantallen zult u zeker wel gelijk hebben.
Ik vrees echter dat wanneer er sprake is van het aantal van dit soort drama's per 100 of 1000 relaties, uitgesplitst naar autochtone en gemenge huwelijken/relaties, de uitkomst een geheel andere zal zijn. Dat er dus procentueel gezien wel degelijk meer drama's in gemengde huwelijken/relaties voorkomen.
Oud 7 augustus 2010, 18:53   #34
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou dat nu komen omdat er toen geen neger bij betrokken was?

Idd. Of geen moslim.

Criminaliteit komt volgens de kabouterbreinen slechts voor bij 'bepaalde' groepen.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 18:58   #35
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Vrouwen die een 'avontuurlijke' relatie met vreemdelingen aangaan zijn gewoon labieler en emotioneler...
Een 23-jarige met een kind van 4 en al 2 'afrikaanse' relaties versleten...dat is geen standvastig persoon..een accident waiting to happen..
Misschien een keertje keihard afgewezen door zo'n 'avontuurlijke' vrouw?

(Snel kinderen krijgen zou later wel eens heel erg verstandig kunnen blijken te zijn geweest...)
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 19:09   #36
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...r-de-dood.aspx

Niet altijd lopen gemengde relaties zo dramatisch af, maar 2 totaal verschillende culturen in harmonie laten leven zonder één van de twee te onderdrukken lukt bijna nooit...
Hoog tijd om de rassensegregatie opnieuw in te voeren en gemengde huwelijken en adoptie van kinderen van andere rassen te verbieden.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 20:29   #37
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maakt dat iets uit ?
Het punt is dat het om verschillende geloven/culturen gaat.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2010, 20:31   #38
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Maakt dat iets uit ?
Het punt is dat het om verschillende geloven/culturen gaat.
Het gaat hier om andere rassen, wat jij als poco lauwlinkse Gutmensch natuurlijk niet wil inzien.

Segregatie nu is levensnoodzakelijk voor het voortbestaan van een Europa van het blanke ras.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oud 7 augustus 2010, 20:35   #39
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Segregatie nu is levensnoodzakelijk voor het voortbestaan van een Europa van het blanke ras.
Vertel eens Kalliskles, wat heeft u tegen een Europees Europa?
Oud 7 augustus 2010, 20:48   #40
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vertel eens Kalliskles, wat heeft u tegen een Europees Europa?
Ik ben voorzitter van het Comité voor de Uitroeiing van het Pleonasme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be