![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat doen ze met dat geld ?
Laatst gewijzigd door Bobke : 17 augustus 2010 om 21:15. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wie precies buiten ze uit ?
Allicht niet de werklozen en zieken neem ik aan? |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Typisch. Als je vraagt "en dan?" weten ze het ook niet echt. ![]()
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Dat is eigenlijk heel gemakkelijk. Er moeten zelfs geen wapens aan te pas komen.
Iedereen gewoon zeggen "genoeg" en er niets wat ze er kunnen aan doen....maar ja, dat zal wel een droom blijven.
http://www.eviloverlord.com/lists/overlord.html Laatst gewijzigd door Erwinvds : 17 augustus 2010 om 21:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We constateren dat er iets is dat fout gaat en we weten dat het serieus fout zit. Wel, nu is het aan ons om onze gezamelijke verbeelding aan het werk te zetten om recht te zetten wat fout zit. De vraag "en dan?" in deze context is dus niet relevant. Het is het proces dat telt dat ons allen in beweging zet.
![]() |
![]() |
#26 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Als ik om mij heen kijk zie ik volle winkels, en mensen die er inkopen doen. Gezonde, goed geklede mensen. Ik zie autos rondrijden. Ik zie bussen en trams, en daar zit volk op. Ik zie straatwerkers straten reparen, en ik zie huizen in aanbouw. Ik denk dat velen die denken dat het slecht gaat geen flauw benul hebben van hoe een samenleving waar het slecht gaat er uit ziet. Ik heb een paar kollegas die nog achter het ijzeren gordijn opgegroeid zijn. Die hebben de lange rijen voor de lege winkels nog aan de lijve meegemaakt. Die maak je niet wijs dat het ons nu slecht gaat.
![]() |
![]() |
#27 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Ik weet niet zo goed waartegen ik in opstand zou moeten komen. Moet ik in opstand komen tegen het feit dat het slecht gaat? Hoe doe je zoiets? En wat bereik je ermee?
Ik kom iedere dag in opstand tegen het feit dat ik te arm ben. Mijn vorm van opstand: iedere ochtend gaan werken. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#29 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Hoe ? Als we bijvoorbeeld om te beginnen eens een week of twee niet meer met onze auto's buiten komen en geen brandstof meer verbruiken. Dat zou de overheid waarschijnlijk de stuipen op het lijf jagen...
We kunnen ook collectief bijv. bepaalde wetten boycotten...wat zouden ze doen ? Ons allemaal in de bak steken ? En ja dat is moeilijk te verwezenlijken dat 'collectief'. Ze weten dat we verdeeld zijn en daardoor heerst men verder over ons. Sommigen denken bij opstand natuurlijk aan het manu militari verhaal, maar dat moet niet noodzakelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb nog steeds geen antwoord op mijn vragen gekregen. Wie komt nu in opstand tegen iets dat we niet weten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Voor iedereen zal dit waarschijnlijk wel anders zijn. In elk geval heb ik een andere soort maatschappij voor ogen dan die waar we nu in leven. Als ik kon bouwde ik een ruimteschip en zocht een andere planeet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er zijn dus ook een hele hoop mensen die heel tevreden zijn met die overheid. Hoe wilt ge dat die in opstand komen tegen hun eigenbelang ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ik vraag me af waarom al die mensen dan de moeite doen om deze thread te lezen en hier te posten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() Vertrekt niet van een eigenbelang standpunt: (huichelarij en hypocrisie)
Diens brood men eet, diens woord men spreekt, de huichelarij die blindelings het eigen bestaande systeem verdedigt. Vertrek wel van het standpunt: (objectiviteit) Het is niet omdat we legaal gebruik maken van een systeem (vrije markt economie) dat je geen kritiek mag hebben op dit systeem. Deze objectieve denkmethode is niet gebruikelijk, maar is veel progressiever dan huichelarij en hypocrisie, ze berust op zelfkritiek, vooruitgang, vernieuwing en vrijheid van meningsuiting. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Tegenstellingen op onze planeet:
Naargelang lokaliteit en tijd kunnen wetgevingen zelfs tegengesteld zijn en evolueren. Voor wat men hier gestraft wordt, daarvoor kan men in China of elders gedecoreerd worden. Voor het doden van één mens krijgt men levenslang, voor het doden van 100 mensen (militair de vijand) wordt men gedecoreerd, de generaal zijn vijand echter kan uw vriend zijn. Je kan de waarheid niet verwarren met de mening van een lokale minder of meerderheid op onze planeet die zich laat manipuleren, dit is het gevaar van een tolerante democratie, dit leerde ons de geschiedenis, dit is het grensgebied van onze democratie. Als één miljoen mensen in een stommiteit geloven dan is dat nog steeds een stommiteit. Wetgeving en democratie is relatief en streek gebonden, het respecteren van de lokale wetgeving waar men zich bevindt is voorlopig een noodzaak, globalisering van de wetgeving is echter noodzakelijk. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() De waardeloze vrijmeningsuiting.
Vrije meningsuiting is waardeloos wanneer er geen gevolg wordt gegeven aan de vrije mening, in deze vorm is vrije meningsuiting de meest subtiele vorm van dictatuur. De kwaliteit van de vrije meningsuiting wordt bepaald door het gevolg dat aan de terechte vrije meningsuiting wordt gegeven. We speken hier enkel over de democratische landen waar de vrije meningsuiting waardeloos is. Ongeveer 100 miljoen mensen leven in de U.S.A onder de armoede grens, waarvan 40 miljoen hulpbehoevend zijn. De concentraties van hulpbehoevenden bevinden zich grotendeels in de steden. De schreeuw van deze 40 miljoen mensen wordt niet gehoord, deze arme mensen is hun vrije wil afgenomen. Deze supermacht, het land van de dynamische vrije markt heeft geen plaats voor verliezers. Naar schatting 20 miljoen van deze mensen leven terug van de natuur, van jacht en visvangst zoals 100 jaar terug. Deze 20 miljoen mensen zijn geen deel van de U.S.A samenleving, velen zijn niet geregistreerd. Van educatie, beschaving, opvoeding en scholen is geen sprake meer, een degeneratie van afvalligen. Onder hen vele Indianen, Afro-Amerikanen en ook vele blanken, deze mensen zijn niet meer hulpbehoevend, ze leven terug zoals hun voorouders van de natuur, mensenverwildering kan in dit grote land waar plaats genoeg is. De natuur, waar de mens een deel van is heeft zich hier terug hersteld, de drang naar zelfbehoud en het eergevoel van vele Indianen is te groot om deze vernedering van hulpbehoeftigheid te kunnen doorstaan. In het huidige Rusland waar nu vrije markt economie heerst leven naar schatting 50 miljoen mensen terug van de natuur, van jacht en visvangst zoals 100 jaar terug, deze zijn zelfs niet meer hulpbehoevend, ook in dit grote land kan deze mensenverwildering. Volgens ruwe schattingen zullen er in het jaar 2025 op onze totale planeet terug 3 miljard mensen van jacht en visvangst leven, deze primitieve levensvorm zal op onze planeet als normaal beschouwd worden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() Het oude Europa met zijn vangnetten voor arme en hulpbehoevenden is “het” voorbeeld voor onze totale planeet.
Mensenverwildering in al zijn vormen moet worden vermeden, dan pas kunnen we ons zelf menswaardig noemen. Met alle kracht moet het oude Europa in de toekomst het voorbeeld blijven van gelijke rechten en gelijke kansen voor iedereen. De politieke chirurgen die dit werk willen doen, zijn de grondleggers van onze toekomst, het nieuwe denken en de nieuwe wereld. Europa kan deze etterende kanker nog verwijderen, laat ons hopen dat de terminale kanker van Amerika nog te behandelen is. Hoe groter de kloof tussen rijk en arm, hoe hardnekkiger de rijken zich aan hun macht en rijkdom vastklampen en hoe minder kans de arme hebben om er bovenop te geraken, een altijd maar moeilijker te doorbreken vicieuze cirkel. De politiek heeft als doel extreem slechte verdeling van geld en rijkdom in onze samenleving te verwerpen en deze extreem slechte verdeling zeker niet te promoten, scholen en universiteiten kunnen dit in hun programma opnemen. Laten we onze Europese beschavingsvorm en samenleving hoogwaardig maken, en daarbij afzien van elke vorm van extremisme!!! Dit is levenskwaliteit in zijn hoogste vorm, voor iedereen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet of er veel mensen "heel tevreden" zijn over de overheid (wat daar ook onder verstaan wordt, he). Maar de vraag is maar of zij vanuit hun persoonlijke strategie enig eigen voordeel zien in de optie "in opstand komen".
Is dat de winstgevenste optie voor een individu ("winstgevend" gemeten aan zijn eigen gedefinieerde winstfunctie die ook kan varieren van individu tot individu, he) ? Zijn er geen individuele strategieen die tot een groter eigen voordeel kunnen leiden dan "in opstand komen" ? (bijvoorbeeld, zelf gaan deel uitmaken van die overheid of zo ?) Ik denk dat je enkel maar een opstand krijgt als voor een redelijke fractie van de individuen, er INDERDAAD geen duidelijk winstgevender optie bestaat, en voor een goeie meerderheid, deze optie misschien niet de meest winstgevende is, maar toch een van de betere individuele strategieen. Dat kan je hebben als iedereen ligt te kreperen van de honger of zo, niks of niet veel te verliezen heeft, en kan hopen op een redelijke kans op succes van de opstand.
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Diens brood men eet, diens woord men spreekt. Meer moet je niet verklaren, dit is duidelijk! De gewone man leeft grotendeels in een communistische samenleving. Elite en jetset leven grotendeels in een privaateconomische samenleving. Tevens is er elite en jetset die zich verrijken door ambtenarij. (politiekers, rechters enz) |
|
![]() |
![]() |