![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Minister
|
![]() [quote="Knuppel"]
Citaat:
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() [quote="Luddo"]
Citaat:
Ik heb blijkbaar toch iets waardoor onze Piano mij niet behandelt als een oud, sukkelachtig dametje maar als een weerbare knuppel. ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Minister
|
![]() [quote="Knuppel"]
Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik weet niet of de kiezer het wel allemaal door heeft. Als ik de gewone man hoor praten, sijpelt het toch echt wel allemaal traag door. Maar dat kan ook aan mijn jeugdige overmoed liggen natuurlijk... Iets waarvan anderen hier niet meer beschuldigd kunnen worden ![]() (Sorry Knuppel; kon het even niet laten...) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Je bedoelt dat de kiezer en niet van wakker ligt?
Dat is ook zo maar toch sijpelt er altijd wel wat door. Is het niet vandaag dan is het wel morgen. Het blijft echter jammer dat de stemplicht nog aLtijd bestaat hier. Je ziet nu duidelijk waarom. Ze rekenen op de onwetendheid van de meeste kiezers. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom een vleugje verwondering?
Je komt niet op zulke posten als premier zonder corruptie, ellebogenwerk, kruiwagentjes en veeeeeeel gekonkel achter de schermen. Je kan je ook in een keer afvragen hier een "gewone" politieker een andere 2 miljoen kan en wil lenen?Als ik 2miljoen nodig zou hebben voor privee doeleinden ,dan kan ik proberen bij de bank, die eens hard lacht, of bij een "credietverstrekker",die mij graag ziet komen aan de maximum interestvoet.... Maar waarom komt deze hele affaire een paar maand voor de verkiezingen op tafel?Afleidingsmanoever A, Slinkse truk B, of een uit de hand gelopen afpersing, die nu doorgedreven word tot 1 van de 2 breekt? Ik ben nu al aan het kijken hoe welke partij hier het meeste nut aan zou hebben, en hoe de anderen er iets mee kunnen doen?Op die manier zal ik de ware reden ook wel vinden. De enige politieke beslising waar ik tot nu toe de echte reden niet van gevonden heb, is de Euro.Hoe kunnen de Europese politiekers daar snel veel macht en geld van maken?
![]() |
#28 |
Gouverneur
|
![]() Ik vond het interessant te vernemen dat een senaatszetel bij de VLD 2 miljoen BEF kost. Ik vraag mij af hoeveel andere partijen ervoor vragen. Misschien moeten ze wel reclame maken: "Kom bij ons, voor 2 miljoen krijgt u een senaatszetel en bent u 2de opvolger op de kamerlijst! Vrouwen nu aan halve prijs, grijp uw kans!"
Amai, en dan verketteren jullie mij als ik opkom voor het cijnskiesrecht. De realiteit is nog veel erger. Voor het cijnskiesrecht valt nog iets te zeggen: rijke mensen moeten disproportioneel veel belastingen betalen, dus hebben zij toch eigenlijk recht op meer stemmen he. Mutatis mutandis moeten gezinnen zoveel stemmen krijgen als er kinderen zijn. Dwz, stemrecht voor iedereen, niet alleen zij die 18+ zijn. Dat lijkt me toch nog net een beter systeem dan het verkopen van senaatszetels voor 2 miljoen BEF, zoals bij de VLD kennelijk courante praktijk is.
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Zo'n volkje zijn wij !!! Wij krijgen dus wat we verdienen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Staatssecretaris
|
![]() Even recupereren.
Wat weten we nu na een dag of drie écht zeker? 1.==> Heeft Goovaerts inderdaad een storting gedaan van zijn persoonlijke rekening naar de persoonlijke rekening van Verhofstadt, met als vermelding dat het om een lening ging? Zo ja, wat zijn de bewijsgronden? Zijn er bv. ergens kopieën beschikbaar van de rekeninguittreksels in kwestie? 2.==> Heeft Goovaerts inderdaad een belofte gekregen om hetzij senator te mogen worden hetzij een voor hem gecreëerd ambt te mogen bekleden? Goovaerts beweert dit, de VLD ontkent. Is er een bewijs? 3.==> Indien 2. positief is, zijn er bewijzen voor een verband tussen 1. en 2? Regel: zolang een beschuldiging niet is bewezen, wordt de beschuldigde geacht onschuldig te zijn.
![]() |
#31 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dergelijke ondemocratische achterlijke en voorbijgestreefde onzin kan niet genoeg aan de kaak gesteld worden. Citaat:
Dus jij gaat de dieven nog een beetje inspraak bijgeven? Inspraak mag niet afgemeten worden aan al dan niet terecht verworven eigendom. Citaat:
Jij gaat de onverantwoordelijken die niet aan gezinsplanning doen in onze overbevolkte gebieden meer inspraak geven dan een ander. Kruip a.u.b. terug onder Coolens kwalijk riekende rokken. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Superstaaf schreef:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() mvg. Rogier ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Grappig eigenlijk dat 'smeerpijp' Leo, hier de klokkenluider komt spelen wat fraude betreft, alsof hij en vooral de rest van zijn partij niet aan de vetpotten heeft gezeten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Intussen wordt Govaerts uit de partij gejuddebakt.
Zijn geld zal niet renderen. Of hij nu zijn mond hield of niet. Ik heb den dikste en ik zal het laten zien! Zei den dikste.... |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tja, Leo...
Je lijkt die naam dan ook gekozen te hebben om die man zijn faam levendig te houden. Ps, Ik ken persoonlijk Limburgers die aan zijn villa in Cappe de Benat werkten. Zij zijn familie van de gebroeders Bleyen. Toch maar een andere nick kiezen? Of zelfs een andere partij? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Ergens begrijp ik het niet. Ooit, meer dan een jaar geleden denk ik, heeft Mr Verhofstad op de televisie verklaard dat de wetten niet voor hem gelden. Je zou verwachten dat er toen massaal zou geeist zijn dat de eerste minister zou aftreden. Maar nee hoor er is bij mijn weten zelfs geen letter aan vuil gemaakt. Dus ik begrijp nu niet waarom er nu opeens zoveel heibel rond die stomme 2 miljoen word gemaakt. Hij kan geen wetten overtreden omdat hij heeft gezegd er boven te staan en wij toen niet gereageerd hebben.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Vreemdeling
|
![]() heb jij alle bewijzen weggemoffeld?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Afpersing, onderdrukking van de media, façadepolitiek, 5% kiesdrempel, desinformatie: eerst ontkennen dat er deelname is aan de opbouw van een oorlog in Irak, vervolgens blijkt er toch deelname aan de opbouw van een oorlog in Irak, geforceerde wapenverkoop aan Nepal (zelfs aanpassing van de spelregels daarvoor), het loopt gewoon de spuigaten uit. Als politici vandaag de dag er bijna niets meer aan te zeggen hebben, hoe erg is het dan al niet gesteld met de kiezers en met onze democratie? Nooit eerder heb ik een minder democratische regering gekend.
![]() |