![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
mijn aanklacht is eer: als het thuis mankeert met die opvoeding, dan moet er wat gebeuren. want dat is vele malen erger dan wat kattekwaad vanwege een snotter.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ene bak was dan 180 frank als ik me niet vergis. In diene tijd was dat ongeveer drie weken zakgeld gemiddeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Europees Commissaris
|
![]() Veel heeft te maken met oververwenning waardoor de normen en de waarden volledig veranderd zijn.
Veel kinderen worden de dag van vandaag opgevoed met het gegeven dat ze heel veel (materieel) krijgen. Gsm's, belwaarde, merkkledij, computer, dure spelletjes voor op die computer, bromfiets op hun zestiende, auto op hun achttiende ... enz... Dat is dus de norm van vandaag en het rechtstreekse gevolg is dat kinderen die dat niet krijgen zich minderwaardig gaan voelen. Ze moeten dus iets doen om dat "goed te maken" en beginnen dan maar met wat gedrag dat niet door de beugel kan. Ik versta dat eigenlijk een beetje maar dat wil niet zeggen dat ik dat goedkeur. Wat ook is dat bepaalde ouders niet doorhebben dat kinderen spijbelen en dus overdag een zee van tijd hebben om zaken uit te steken dat niet kan. Wat ik niet versta is dat sommige kinderen van zo jonge leeftijd gewoon 's avonds (en zelfs 's nachts) buiten kunnen blijven rondhangen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() Vroeger viel dat ook meer in de 'kattekwaad' categorie..de laatste doortocht in het dorp van een groepje vandalisten liet een spoor van €15.000 schade na..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't Is daarom dat ik ook zeg dat kinderen die meermaals over de schreef gaan, gestraft moeten worden, wel rekening houdend met leeftijd en soort overtreding en liefst een werkstraf.
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Heb je dan nooit eens zin om iets te doen dat verboden is?
Ik zou zo nooit kunnen leven.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geld heeft dus blijkbaar voorrang. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iedereen is dus wel een beetje misdadiger.
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar als iets oudere kinderen, als ze eigenlijk nog nauwelijks kind zijn, feiten gaan plegen waaruit duidelijk blijkt dat hun ouders er zich geen bal van aantrekken, dan moeten die ouders ook aangepakt worden.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |