![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat wist ik niet. Als volwassen zoon neemt ge uw vader toch wel binnen, zeker?
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar normaal geizen kan je wel na een paar weken wel opvang hebben zoans onder andere het CAW die je dan verder begeleiden naar een vaste woonst. Een leefloon van het OCMW kan ook een maand of meer duren met de huidige bureaucratie. Kort gezegd kan hulp in het begin wat lang duren maar uiteindelijk wordt je wel geholpen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() Waarom zou u familie u moeten opvangen ? Die weten op dat moment ook dat er later geen dikke erfenis zal te rapen zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() snap dat ook nie.
![]() |
#25 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#26 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() wel, als ge zulke dingen schrijft op fora, dan heeft uw familie een heel goeie reden om u niet in hun huis binnen te laten.
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat ze geven is vrij,ik heb eigenlijk nooit gevraagd
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() lijkt me ook niet iets dat ge moet vragen :-s
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat je op zeker ogenblik onvoldoende psychische spankracht had om je zaken iets beter te regelen. Dat je dat daarom zeker geen crimineel maakt. Dat onze maatschappij geen opvang voor je had. Vroeger had je nog "de kolonie" in Wortel, waar landlopers en bedelaars opgevangen konden worden, vooral in de winter; waar ze een beetje konden werken om een beetje te verdienen tegen de lente (vaak deden ze dat dan op één kwartier op in het hoerenkwartier van de haven van Antwerpen), en de rest van de zomer gingen ze weer op bedel- en trektocht ... Wat ik daar nog van denk: de sociale accidenten hun artikel 1 is dat je zelf moet beslissen en wensen om geholpen te worden .. bla bla .. ik vind dat een ietsepietske te zwak. Bedelaars en landlopers zouden wel verplicht mogen worden om te overnachten in daartoe door de ocmw in te richten plaatsen (desnoods, om hun vrijheid te garanderen, niet veel meer dan een droge plaats naast het station, met soep- en broodbedeling ...) En nog zo wel een paar dinges ...
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister
|
![]() Is dit echt zo ? OCMW-artikel ? Ik dacht dat mensen in nood, mensen die leven in mensonwaardige omstandigheden verplicht moesten geholpen worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Geen ocmw-artikel, wel hun deontologie.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hier ben je wat kort in je woorden; ik snap het niet.
Tot wat nodig je me uit ?
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Maar niet direct, eerst moeten alle papieren in orde zijn, dan gaat men het dossier bestuderen om uiteindelijk een beslissing te nemen. Dit kan gerust een maandje of langer duren.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kom met mij eens wat dagen op de straat doorbrengen,gewoon geld vragen aan mensen
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |