Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Patka verbieden op school ?
ja 24 60,00%
nee 16 40,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2010, 06:34   #21
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Nog nooit van een patka gehoord en voor mij hoeft die niet verboden te worden. Alhoewel het niet raadzaam is in scholen een religieus standpunt in te nemen.
Even opmerken : Als dezelfde vraag gesteld wordt over de hoofddoek, zeg ik wel verbieden. Dan zit de hele moslim-gemeenschap natuurlijk direct op zijn paard en begint woest over discriminatie en racisme te schreeuwen, maar de hoofddoek is een symbool van discriminatie van de vrouw, dus ontoelaatbaar.
Ik begrijp dat de patka zowel door jongens als meisjes wordt gedragen om praktische redenen, dat is een verschil.
Indien de patka toegelaten is en de hoofddoek verboden is het terecht dat de Moslim-gemeenschap dit discriminatie noemt.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 06:44   #22
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Kijk, dit is dus echt regelrechte onzin!
U zult er toch rekening mee moeten houden dat niet moslims uw standpunt niet delen en de hoofddoek een totale aanfluiting vinden van vrouwenrechten, omdat het staat voor een opvatting waarbij vrouwen verantwoordelijk zijn voor het seksueel gedrag van mannen!
Het is ronduit hypocriet dat u daarmee geen rekening wenst te houden uit naam van de "vrijheid van godsdienst"!
Want niet alleen vrouwen met hoofddoek delen die foute opvatting, u geeft ook mannen het recht zich zo gedragen en daar hebbben ongehoofddoekte vrouwen wel degelijk last van, het is ronduit een schande hoe moslims zich soms gedragen tegenover vrouwen zonder hoofddoek!
Misschien kan jij er ook eens rekening mee houden dat niet iedereen jouw mening en visie over de hoofddoek deelt.

Citaat:
Net nog gehoord van een vriendin, haar dochter van zestien loopt door de lange leemstraat om drie uur in de middag en wordt lastig gevallen door twee marokkaanse mannen in een auto voor een rood licht.
Ze is de gore opmerkingen beu en steekt haar vinger op, waarop één uitstapt en haar klappen verkoopt in haar gezicht, met de woorden dat wie er provocerend bijloopt maar moet verwachten dat mannen je een hoer vinden!
Je vriendin is toch met de dochter klacht gaan neerleggen.
Die mannen zitten in de auto met nummerplaat, en kunnen dus geïdentificeerd worden.
Citaat:
Die totaal achterlijke mentaliteit bij mannen heeft alles te maken met het gedachtengoed onder uw hoofddoek, dat ontkennen is pas hypocriet, wie bekrompen is bent u,uw geloof hoort in uw hart te zitten en niet in de guillotine van vrouwenrechten op uw hoofd!
Die mentaliteit komt ook nog voor bij niet-Moslims.

Citaat:
Waar wij een probleem van maken beste Suqar is de achterlijke opvattingen over mannen en vrouwen die haaks staan op wat daarover gedacht wordt binnen deze cultuur en steeds meer vrouwen worden daarmee geconfronteerd dankzij uw hoofddoek!
Trek dan ten strijde tegen die opvattingen; niet tegen mogelijke symptomen of tegen vrouwen.
Oud 4 september 2010, 08:59   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Warren G Bekijk bericht
Gewoon alles verbieden!
En Vlaanderen zakt verder weg op internationaal vlak dan nu al het geval is!

Wallonië heefrt 80% meer buitenlandse investeringen als Vlaanderen... inderdaad binnenkort zijn de rollen omgedraaid!
Een zien of de vette Wever dan nog onafhankelijk wil worden...
Awel, dat ze dan hun plan trekken.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 09:12   #24
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
wat rochels en vuistslagen, in het slechtste geval wat zuur over hun gezicht gekapt
Nou dinges, zoutzuur is ook een vorm van bevrijding hoor!
Oud 4 september 2010, 09:52   #25
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ne watka?

EDIT: het lijkt mij nogal evident dat als je het ene religieuze hoofddeksel verbiedt, dat je ze dan allemaal verbiedt. Zo hou je tenminste de schijn op dat het niet om een moslimpestregel gaat
niks "religieus" of wat dan ook.....
Gewoon geen hoofddeksel, muts, theedoek, ...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 10:32   #26
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Het is al lang geleden dat ik nog eens dergelijke onzin heb gehoord.
2
Oud 4 september 2010, 10:33   #27
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Warren G Bekijk bericht
Gewoon alles verbieden!
En Vlaanderen zakt verder weg op internationaal vlak dan nu al het geval is!

Wallonië heefrt 80% meer buitenlandse investeringen als Vlaanderen... inderdaad binnenkort zijn de rollen omgedraaid!
Een zien of de vette Wever dan nog onafhankelijk wil worden...
Het is hier wel geen communautair debat.
Oud 4 september 2010, 10:37   #28
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Indien de patka toegelaten is en de hoofddoek verboden is het terecht dat de Moslim-gemeenschap dit discriminatie noemt.
Zoals ik eerder stelde heb ik niets tegen een hoofddeksel op zich.
Ik heb wel iets tegen een verplichte hoofddoek voor vrouwen die enkel en alleen als bedoeling heeft mannen duidelijk te maken dat ze van de draagster moeten afblijven maar andere vrouwen zonder dit kenmerk gerust mogen lastigvallen. Als dat geen discriminatie is, dan weet ik het niet meer.
Als de moslim-vrouwen een greintje medevoelen hebben voor hun niet-moslimzusters dan moeten zij zich verzetten tegen deze schandalige mentaliteit.
Oud 4 september 2010, 10:39   #29
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals ik eerder stelde heb ik niets tegen een hoofddeksel op zich.
Ik heb wel iets tegen een verplichte hoofddoek voor vrouwen die enkel en alleen als bedoeling heeft mannen duidelijk te maken dat ze van de draagster moeten afblijven maar andere vrouwen zonder dit kenmerk gerust mogen lastigvallen. Als dat geen discriminatie is, dan weet ik het niet meer.
Als de moslim-vrouwen een greintje medevoelen hebben voor hun niet-moslimzusters dan moeten zij zich verzetten tegen deze schandalige mentaliteit.
Tegen zo'n mentaliteit moeten we ons inderdaad verzetten.

Maar daarmee ontkracht je mijn stelling niet :
Oud 4 september 2010, 10:40   #30
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er staat in het artikel dat sikhs nooit hun haar knippen en dus die hoofddeksels gebruiken om hun haren bij elkaar te houden, lees het artikel.
De hoofddoek is een plicht, geen recht. Hoe verblind bent u toch!
Ik zat straks in de tram achter drie zwaar gesluierde vrouwen, vreselijk, net drie zwarte raven. En dat zouden ze uit vrije wil dragen? Als de voorste de twee achter haar wou zien moest ze zich zo ver omdraaien dat het een wonder was dat ze haar rug niet verstuikte !
En zijn dat jouw zaken? Indien iemand te grote of te kleine schoenen, te hoge hielen of een corset wenst te dragen, ga je dat dan ook willen verbieden?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 10:42   #31
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
http://www.hbvl.be/limburg/sint-trui...n-de-klas.aspx

Enkel een gekend fenomeen ( en eventueel probleem) in de Limburgse fruitstreek..maar tevens een hoofddeksel met een religieus karakter..
Ook verbieden of niet ?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik mocht ook geen pet dragen op school. Iedereen gelijk voor de wet.
Waarom dat verbod beperken tot hoofddeksels? Omdat Vlaamse meisjes graag een gouden christussymbool rond hun nek hangen?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 10:46   #32
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Ik vind deze draad een van de schrijnendste (en tegelijk hilarische) in een toch al triestig subforum. Kort samengevat: als moslimmeisjes "gedwongen" een hoofddoek te dragen, dan moet daar keihard tegen opgetreden worden. Maar als Sikh "gedwongen" worden hun haren nooit te knippen (dat hoedje dient namelijk om de haren bijeen te houden), dan is dat vrije keuze. Faut le faire.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 10:48   #33
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien kan jij er ook eens rekening mee houden dat niet iedereen jouw mening en visie over de hoofddoek deelt.
Misschien kunt u er ook eens rekening mee houden dat niet iedereen uw mening deelt!

Citaat:
Je vriendin is toch met de dochter klacht gaan neerleggen.
Die mannen zitten in de auto met nummerplaat, en kunnen dus geïdentificeerd worden.
Kom zeg, een 16-jarig meisje tot het uiterste getergd door die jonge mannen, op de koop toe in het gezicht geslagen en dan zou zij de refleks moeten hebben om gauw gauw nummerplaat en mogelijke andere kentekenen te noteren. Waarom veroordeelt u het gedrag van die jongens niet ipv te zeggen wat het meisje in kwestie had moeten doen?

Citaat:
Die mentaliteit komt ook nog voor bij niet-Moslims.
Natuurlijk zijn er ook Westerse mannen die zich niet kunnen gedragen t.o.v. vrouwen maar bij mijn weten zegt er nooit één : die heeft een sjaal op, daar moet ik afblijven, die heeft niks op, die mag ik eens goed gaan koeionneren.

Citaat:
Trek dan ten strijde tegen die opvattingen; niet tegen mogelijke symptomen of tegen vrouwen.
Zolang de moslims en moslima’s zelf niet inzien hoe verkeerd deze mentaliteit is en hoe onaangepast aan onze Westerse samenleving, bovendien gesteund door een bepaalde linkse kliek die om het minste en geringste racisme schreeuwt, is de strijd niet simpel. Wat mij betreft, ik blijf mij verzetten tegen het ongeoorloofde gedrag dat uit die barbaarse mentaliteit voortvloeit.
Oud 4 september 2010, 10:49   #34
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik vind deze draad een van de schrijnendste (en tegelijk hilarische) in een toch al triestig subforum. Kort samengevat: als moslimmeisjes "gedwongen" een hoofddoek te dragen, dan moet daar keihard tegen opgetreden worden. Maar als Sikh "gedwongen" worden hun haren nooit te knippen (dat hoedje dient namelijk om de haren bijeen te houden), dan is dat vrije keuze. Faut le faire.
Weet je wat ik erg vind?? Dat onze vlaamse meisjes verplicht een schaamdoek moeten opdoen zodat de moslimdudes zich kunnen inhouden. Linkse dwaallichten zullen dat grote onrecht wat onze vrouwen worden aangedaan nooit begrijpen.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 10:50   #35
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen zo'n mentaliteit moeten we ons inderdaad verzetten.

Maar daarmee ontkracht je mijn stelling niet :
Wel, ik ben echt blij met uw antwoord. Over de patka kunnen we verder discussiëren maar het doet me deugd dat u zegt dat we ons tegen een bepaalde mentaliteit moeten verzetten
Oud 4 september 2010, 10:53   #36
Steve_M

Standaard

Het feit dat de Sikh nu plots gezien worden als ongevaarlijk heeft gewoon te maken met het feit dat we daar minder over weten. Zie bijv.:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sikh_extremism
Oud 4 september 2010, 11:04   #37
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het feit dat de Sikh nu plots gezien worden als ongevaarlijk heeft gewoon te maken met het feit dat we daar minder over weten. Zie bijv.:

http://en.wikipedia.org/wiki/Sikh_extremism
De hele tijd wordt door links het "onveiligheidsgevoel" van de mensen tegenwoordig bespot. En nu vindt u het nodig om even het bewijs te leveren dat we bang moeten zijn van de Sikh.
Het gaat hier in eerste instantie om dat hoofddeksel dat mij niet stoort zolang het geen bewijs van discriminatie is. Zover ik weet, is het dat niet. Een mogelijk gevaar van de Sikh heeft hier dus niets mee te maken.
Oud 4 september 2010, 11:04   #38
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Weet je wat ik erg vind?? Dat onze vlaamse meisjes verplicht een schaamdoek moeten opdoen zodat de moslimdudes zich kunnen inhouden.
Dat is niet zo.
Geweld, vanuit welke hoek dan ook moet worden bestreden.
Meer blauw op straat.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 4 september 2010 om 11:04.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 11:08   #39
Steve_M

Standaard

Citaat:
De hele tijd wordt door links het "onveiligheidsgevoel" van de mensen tegenwoordig bespot. En nu vindt u het nodig om even het bewijs te leveren dat we bang moeten zijn van de Sikh.
Het gaat hier in eerste instantie om dat hoofddeksel dat mij niet stoort zolang het geen bewijs van discriminatie is. Zover ik weet, is het dat niet. Een mogelijk gevaar van de Sikh heeft hier dus niets mee te maken.
Je mag gerust posts van mij citeren waarin ik het "onveiligheidsgevoel" (een woord dat ik zelf overigens nooit gebruik) bespot. Integendeel, ik pleit steeds voor een keiharde aanpak van alle vormen van criminaliteit. Maar ik noteer alvast dat jij het ok vindt dat kinderen geïndoctrineerd worden om hun haren nooit te knippen, omdat dat moet van een een of andere god. Als ik zou moeten kiezen tussen een sjaaltje op mijn hoofd of mijn haren nooit knippen, dan zou ik het wel weten.
Oud 4 september 2010, 11:09   #40
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Dat is niet zo.
Geweld, vanuit welke hoek dan ook moet worden bestreden.
Meer blauw op straat.
Je snapt het niet Alboreto, jij bent een linkse, dus ben je voor criminaliteit. Anders wordt het te ingewikkeld voor sommige simpele zielen.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be