![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
Bekijk resultaten enquête: Zal een rechtse federale regering de staatshervoming redden? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
4 | 25,00% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
12 | 75,00% |
Aantal stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik verschiet niet dat u akkoord bent. |
|
![]() |
![]() |
#23 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb mijn interesse in de politiek allang verloren. Wie is er aan de macht in Belgie, dus ook in Vlaanderen ? Wel het zijn altijd zoons of dochters van hun voorgangers. De instroom van nieuwe visie's en oplossingen is dus minimaal. De gewesten en Gemeenschappen zijn alleen in het leven geroepen omdat ze meer postjes wilden om in te vullen. Wat ze zich destijds niet hebben gerealiseerd is het feit dat al die extra niveau's tot meer problemen zou leiden dan het Unitair België. Ik ben en voel me Belg. Dat antwoord zal ik altijd geven als men mij vraagt waar ik vandaan kom. Of het nu een Waal of een Vlaming is doet niets terzake. Laatst gewijzigd door Henri1 : 18 september 2010 om 14:41. |
|
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Wever wil niet besturen. Dus stoere Bart beliegt en bedriegt zijn kiezers. Wat snapt u daar niet aan ? |
|
![]() |
![]() |
#27 | |
|
![]() Citaat:
dus probeer je de schuld naar de N-VA te schuiven. sorry, maar de Vlaming heeft de spelletjes van jou en je vriendjes door. |
|
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kiezer wil goed bestuur en stoere Bart wil niet besturen. Wat snapt u daar niet aan ? |
|
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Antwoordt op mijn vraag en begin niet te trollen omdat u geen antwoord weet aub.
Laatst gewijzigd door Henri1 : 18 september 2010 om 14:46. |
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
stop nu eens met die kinderachtige Belgicistische spelletjes. Laatst gewijzigd door Shadowke : 18 september 2010 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De kiezer wil goed bestuur en stoere Bart wil niet besturen. Daar gaat het om. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
tip: ga je PS-lidkaart aanvragen, of wie weet heb je ze al. Laatst gewijzigd door Shadowke : 18 september 2010 om 14:51. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Bart De Wever houdt vast aan het principe dat het zakgeldfederalisme moet worden afgeschaft. Vlaanderen en Wallonië zijn twee naties met een duidelijke eigen identiteit; Vlaanderen en Wallonië zouden in elk ander 'federaal' land gelden als twee volwaardige deelstaten. Alleen heeft België, en de belgicistische elite, deze dubbele identiteit steeds genegeerd of grofweg ontkend. Net in het ontkennen van het eigen karakter van Vlaanderen en Wallonië ligt een van de drama's van de Belgische staat, door dit ontkennen kan hij, ironisch genoeg, de twee volkeren voortdurend tegen elkaar uitspelen in een mank draaiend staatsverband dat voor federalisme moet doorgaan (maar het eigenlijk niet is wegens het ontbreken van echte deelstaten). Dat probeert Bart De Wever iedereen duidelijk te maken. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
Europees Commissaris
|
![]() De kiezer wil vooral duidelijkheid of was het u wellicht ontgaan dat N-VA en PS in de peilingen blijven stijgen? De kiezer zegt dus eigenlijk: deze partijen hebben een overschot van gelijk. Doorgaan zo!
|
![]() |
![]() |
#36 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
250 miljoen euro geven aan Brussel ( waar Vlamingen uitgespuwd worden) kan enkel onder de financieringswet. Dan moet je ook nog weten dat die som uit de federale kas komt die hoofdzakelijk gespijsd wordt door de VL. Wat PS en co willen is geld, geld en taalimperialisme. Vrouwen die enkel bij hun partner blijven om het geld........ |
|
![]() |
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#38 |
Europees Commissaris
|
![]() Klopt.
Als zelfs een Maingain begint af te zien van corridors ... |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Iemand die zelfs tegen zichzelf staat te liegen zou beter zwijgen over iemand anders.
![]() |
![]() |
#40 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |