![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Nu zou je een verkoopsverbod kunnen instellen bij dealers van bvb + 200 PK moto`s te verkopen aan mensen met minder dan bvb 5 jaar ervaring (Fictieve getallen om een voorbeeld te stellen. ) Maar dan zit je weer met dat tweede hands circuit waar je geen vat op hebt , of pa die ne moto koopt voor zoonlief. |
|
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
ongeveer 100.000 moto kilometers op de teller.
als één van mijn zonen met ne moto afkomt voor zijn dertigste, dan gaat er eens serieus geklapt moeten worden ... en dat weten ze nu al. mannelijke motorrijders jonger dan 30 zijn gewoon nog veel te jong, wild en onbezonnen. dat is werkelijk levensgevaarlijk, maar ze kunnen daar niet aan doen, dat zit nu éénmaal in onze genen. conclusie : veel te slappe maatregel. ik zou voorstellen : mannen vanaf 30, vrouwen vanaf 25. |
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
en ja, als je van baanvak verandert, moet je je spiegel gebruiken, zowel naar links als naar rechts nog teveel automobilisten gaan ervan uit dat die rechter zijspiegel er maar voor esthetische redenen aanhangt blijkbaar ... |
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#27 |
|
Minister
|
Ja, de pk's zijn het probleem
Ofwel verbied je gewoon motorrijden onder 24, ofwel niet, maar niet volgens pk's, een moto van 125 cc rijdt evengoed 130 km p/u |
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Minister
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#29 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Of als je al lang in de file staat gaan sommige mensen ook wel eens uitstappen, normaal gezien kijk je dan ook, maar ik ben er 100 % zeker van dat er zo nog accidenten gaan gebeuren. |
|
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Minister
|
Citaat:
Dit wordt volgens mij zelfs zo aangeleerd in de rijschool |
|
|
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ps ik zie het nog niet zo direct gebeuren, een motard die rechts voorbijkomt en een ambulance links ... al is het wel zo dat ambulances trager over de ring geraken dan motards |
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
|
Citaat:
(toch naar rechts) spiegel + eens in de rechter achterruit piepen naar links heb ik zo een tweevoudige spiegel |
|
|
|
|
|
|
#33 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik word elke dag geconfronteerd met auto's die zonder richtingaanwijzer van rijstrook veranderen etc, maar ik heb daar nauwelijks problemen mee omdat ik niet te snel door die file raas. Ik kan tijdig stoppen. Ik heb meer problemen met autobestuurders die aan bellen, sms'en, lezen, ... zijn en daardoor met hun wagen aan het zwalpen zijn. Leuk. Of, als het geen file is, auto's op de linkerrijstrook die niet opzij gaan. 't is een moto, die gaat me wel rechts voorbij. Ah néé.
|
|
|
|
#34 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
#35 | |
|
Banneling
|
Citaat:
1 dien ambulance rijdt te traag 2 altijd automobilisten die jouw spelletje zouden willen proberen en achter dien ambulance heel kort willen invoegen ... laat mij maar tssn de rijvakken flitsen zonder ambulance, niks dat sneller gaat. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Het valt wel mee met die ambulances. Zoveel kom ik er niet tegen. En ja, meestal gaan die niet zo rap maar ik vind het rustiger rijden in hun zog. En als ik er tegenaan knal, lig ik meteen goed
|
|
|
|
#37 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ik flits wel tssn de files, maar moet dan ook maar een tiental km 'ring' doen, waardoor ik hypergeconcentreerd kan rijden ... waardoor ik ze wel 'zie komen' (al 2 keer "mee" van baanvak veranderd met een automobilist, toch elke keer echt 'schrikken' ... je hart dat 'overslaat' en ff 5 minuten bekomen ...) |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Banneling
|
Citaat:
maar ik moet toegeven, het komt me meer voor dat ik wordt doorgelaten door andere motards ... (maar dat zijn dan dikwijls nl-platen, en ik snap dat wel dat die dat niet doen, of kunnen doen, dat is nl een concentratie die je op langere trajecten niet kan houden) |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
edit: ik stop zelfs af en toe aan een wegrestaurant voor een koffie en een sigaret. Just for relaxing
It all makes perfect sense, expressed in dollars and cents, pounds, shillings and pence. Laatst gewijzigd door backfire : 14 oktober 2010 om 10:02. |
|
|
|
|
|
|
#40 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
Ik rij ondertussen al zolang door de file dat ik er een zekere snelheid op nahoudt die nog altijd veilig is, maar waarbij ik inderdaad meer motards inhaal dan dat ik zelf opzij moet gaan. De meesten die ik doorlaat vind ik toch te snel gaan om veilig te zijn.
|
|