![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
| Bekijk resultaten enquête: Kan u uw huidige job volhouden tot rond uw 65tigse ? | |||
| Ja, ik kan mijn job aan tot de leeftijd van 65/67. |
|
9 | 52,94% |
| Neen, ik kan mijn job niet aan tot de leeftijd van 65/67. |
|
8 | 47,06% |
| Aantal stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête | |||
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Banneling
|
Bezig zijn? heb je al eens een mens van 65 jaar uit zijn bed zien komen?
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Banneling
|
ik ben reeds van mijn geboorte financieel onafhankelijk, maar ik trek graag zo snel mogelijk pensioen, ik heb er toe bijgedragen, werken is voor de paarden, die hebben daar een kop voor!
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Parlementslid
|
Ik zou mijn job wellicht wel aankunnen tot mijn 67ste althans mentaal, fysiek dat is iets anders.
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Parlementslid
|
|
|
|
|
|
|
#28 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
aan het patronaat. zou het niet kunnen dat u de realiteit wil aanpassen aan uw realiteit? Dus extra jaren leven extra jaren werken? extra jaren rust dat is je onbekend? Laatst gewijzigd door stropke1000 : 9 november 2010 om 21:36. |
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Hug 65/67
Nee,tot mijn 65 wel ja !!
|
|
|
#30 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stel dat ge alleen op de lege wereld waard. Dan moet ge niks afstaan aan het patronaat. Maar ge gaat ook niks krijgen, he, er is niks, behalve wat de natuur U geeft. Nu ontdekt ge plots dat er achter de bergen een groep dingens rondlopen, rare wezens met een hoge hoed en een cigaar, die blijkbaar wel een goed leventje leiden, "het patronaat". Ge gaat daar aankloppen, en ge zou graag een brood hebben en wat onderdak. Hoe gaat ge die gasten overtuigen van U dat te geven ? Waarom zouden zij dat aan U geven en niet voor zichzelf houden ? Welk verleidingsmanoeuver gaat ge gebruiken ? Stel dat ze U voorstellen van een dag te werken, en dan krijgt ge een brood en wat bakstenen en dakpannen. Dat lijkt U redelijk. (als 't U niet redelijk lijkt, dan moet ge maar ergens anders gaan aankloppen). De volgende dag komt ge terug. Ze doen U hetzelfde voorstel. Ge vindt dat weer redelijk. En zo verder. Op een zeker ogenblik vindt ge dat ge "genoeg" hebt gewerkt, en dat ge nu "rust" verdient. Prima. Het voorstel om terug voor een brood te werken lijkt U nu dus onredelijk. Wel, met alle bakstenen en dakpannen moogt ge nu dus nog doen wat ge wilt, maar de broden, die hebt ge gehad he. Ge zijt vrij om gaan te rusten, maar ge moet niks verwachten ook niet he. Ge had wel intelligenter kunnen zijn en afspreken dat ge voor elke dag werk, een half brood nu krijgt, en nog eens een half brood zult krijgen op een zekere dag later als ge op rust zijt. Voor elk zulk "opzij gelegd half brood" krijgt ge een bonneke "goed voor een half brood" dat ge later moogt inruilen voor een half brood. Maar als de bonnekes op zijn, dan zijn ze op he. Citaat:
|
|
|
|
#31 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Gans zijn leven heb je er winst uit gehaald, nu hij niet meer produktief is ????, trek uw plan. Ik heb heel mijn leven afgestaan aan het patronaat, in ruil daarvoor heb ik mogen leven, om te werken voor hem. Dat bonneke voor dat half brood heb ik moeten afstaan aan het patronaat. Buiten het patronaat zie ik maar weinig arbeiders die een kapitaal hebben opgebouwd om te leven van de intrest. Laatst gewijzigd door stropke1000 : 11 november 2010 om 00:21. |
|
|
|
|