Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 december 2010, 13:34   #21
Thomas-
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
En ik vind dat men in de winkel geen isolatie zou mogen verkopen aan particulieren . Omdat ze gewoon niet weten hoe en waar en met welk materiaal ze op een bepaalde plaats moeten werken en vaak hun geplaatse isolatie , (deels betaald door de belasting betaler ) helemaal geen of maar amper 20 % van haar isolatie waarde bereikt .
Zogenaamde vakkundigen kunnen er ook wat van hoor.

http://www.bouwinfo.be/forum/viewtopic.php?f=29&t=76287
Thomas- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 13:37   #22
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
halt halt halt , niet bij particulieren hoor

Een de heren advocaten die een papiertje hebben dat ze met regelmaat hun 100 dagen hebben gevierd onder invloed , of noemd dat een diploma of doctoraat , die beginnen ook een loodgietersbedrijf , tewijl ze nog nooit een soldeerbout hebben gezien , en met registratie . waarom mogen zij dat wel .
Omdat ze voldoende gestudeerd hebben om te weten hoe ze dat nummer moeten aanvragen en de commissie een mooi dossier voor te leggen .
Ook bij particulieren volgens mij, althans volgens wat ze mij daarover hebben ingelicht. Alhoewel in de praktijk ik daar nog niks van gezien heb.

Maar voor registratie moet je wel vakkennis kunnen voorleggen op een zekere manier. Voor bedrijfsbeheer daar zijn ze op een bepaald moment van vrijgesteld.
En wanneer je voldoende mensen kan aanwerven ..50 of zo...ben je van alles vrijgesteld.
Oud 28 december 2010, 13:40   #23
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht
Bricolage he?

Typisch tegenwoordig.

Een tijd geleden zag ik een metser isoleren bij iemand. 40 jaar ervaring in allerhande of zoiets had hij.
Toen ik vroeg of hij een dampscherm ging aanbrengen vroeg hij "watte een dampscherm...wat is da? "
Oud 28 december 2010, 16:54   #24
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Bricolage he?

Typisch tegenwoordig.

Een tijd geleden zag ik een metser isoleren bij iemand. 40 jaar ervaring in allerhande of zoiets had hij.
Toen ik vroeg of hij een dampscherm ging aanbrengen vroeg hij "watte een dampscherm...wat is da? "
Hoe moet dat?
Oud 28 december 2010, 17:44   #25
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hoe moet dat?
Hoe moet wat?

Een dampscherm aanbrengen?

Zo...

ps; een dampscherm is dus niet hetzelfde als een plastiek velletje.
Gewoon plastiek scheurt en breekt en teert weg na bepaalde tijd.
Een dampscherm heeft veel betere kwaliteiten.

(maar ze zouden wel eens een plastiek velletje durven hangen natuurlijk)

Functie van het dampscherm:
vochtige binnenlucht tegenhouden zodat er geen condensatie kan ontstaan aan de koude zijde van de dakconstructie.

Veel gemaakte fout:
scherm aan koude zijde plaatsen; fout, moet aan warme zijde.

Dampdoorlatend - dampopen:
Onderdak moet dampdoorlatend zijn, dampscherm moet dampdicht zijn. Hoe kan dat? Er dringen altijd minimale hoeveelheden waterdamp door het dampscherm; die moeten opgevangen worden door het onderdak.

Laatst gewijzigd door Mambo : 28 december 2010 om 17:50.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 18:04   #26
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe moet wat?

Zo...

vochtige binnenlucht tegenhouden zodat er geen condensatie kan ontstaan aan de koude zijde van de dakconstructie.

Veel gemaakte fout:

Onderdak moet dampdoorlatend zijn, dampscherm moet dampdicht zijn. Hoe kan dat? Er dringen altijd minimale hoeveelheden waterdamp door het dampscherm; die moeten opgevangen worden door het onderdak.

Bedankt, wist ik inderdaad niet.
Oud 28 december 2010, 23:04   #27
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Premis moetn gewoon over de ganse lijn afgeschaft worden , het een een corupt profitariaat .
Diensten en producten moeten gewoon betaalbaar worden voor wie zich inzet en een job heeft .

We leven bijna in een ondermaatse staat waar mensen met een voltijdse job die zich zonder subside niet meer kunnen redden , dat is toch te zot om los te laten .
Je betaald zoveel belasting op je loon dat je om dingen te realizeren subside moet vragen om subside , die dan door de belasting betaler gefinancierd wordt .
België is gek , wat zeg ik , ZOT
Ik ben het daar eigenlijk mee eens.

Subsidies worden gefinancieerd met belastingsgeld. Waarop slaat dat?

Laat de mensen minder belastingen betalen, ze krijgen meer ruimte om te financieren in de economie -> problem solved, toch als je het gewoon economisch bekijkt.
Oud 28 december 2010, 23:06   #28
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Voor de mensen met vragen:

Misschien kan deze site helpen?

http://www.premiezoeker.be/
Oud 28 december 2010, 23:19   #29
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En ik vind dat men in de winkel geen isolatie zou mogen verkopen aan particulieren . Omdat ze gewoon niet weten hoe en waar en met welk materiaal ze op een bepaalde plaats moeten werken en vaak hun geplaatse isolatie , (deels betaald door de belasting betaler ) helemaal geen of maar amper 20 % van haar isolatie waarde bereikt .
Bovendien zou een geregistreede aannemer iemand moeten zijn die zijn vak kent en zijn belastingen en sociale bijdrage correct betaald .
Als dat niet zo is dan is de overheid in gebreke dat ze daar niet heeft op toe gezien .
Enige tijd geleden hebben wij onze gezinswoning uitgebreid, omdat ons huis te beperkt was voor ons uitbreidend gezin. Van de gelegenheid hebben we gebruik gemaakt om het dak te isoleren. Wij hebben toen geïnformeerd bij de aannemer die onze verbouwing verzorgde. Deze man raadde ons aan om de dakisolatie zelf te plaatsen. En weet u wat de reden was? Hij vertelde ons dat wij als particulier veel meer tijd konden besteden aan het zorgvuldig plaatsen van deze isolatie, daar waar de "stielmannen" veel vlugger maar ook een stuk onverzorgder te werk gaan. Bij hen is iedere minuut immers geld. Hij heeft ons geadviseerd over de soort isolatie en gaf ons de nodige documentatie hoe we dat best deden. Nadien is hij komen kijken en wij kregen een dikgemeende proficiat omwille van het nette werk.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 december 2010, 23:21   #30
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben het met je eens dat een dampscherm niet zomaar een vel plastic is. Alleen moet ik er toch aan toevoegen dat plastic niet zomaar wegteert. Indertijd - jaren geleden - heb ik de zolderverdieping geïsoleerd (ons dak is pas recent vernieuwd en toen geïsoleerd). Omdat ik van niet beter wist, heb ik toen zogenaamde "boerenplastic" gebruikt. Toen ik bij de laatste verbouwing die weghaalde, bleek die in onberispelijke staat te verkeren. Net als de isolatie trouwens.
Oud 28 december 2010, 23:24   #31
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bricolage he?

Typisch tegenwoordig.

Onlangs reed ik voorbij een werf waar men in opdracht van Durabrik een aantal woningen bouwde. De spouwisolatie was aan de muur aangebracht. Gewoonweg schandalig: een heel dun laagje (waarschijnlijk iets wat net de norm haalde), gaten tussen de platen, slordig aangebracht op de hoeken...
Oud 28 december 2010, 23:25   #32
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Premis moetn gewoon over de ganse lijn afgeschaft worden , het een een corupt profitariaat .
Waarom "moet" dat?
Oud 28 december 2010, 23:33   #33
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik ben het met je eens dat een dampscherm niet zomaar een vel plastic is. Alleen moet ik er toch aan toevoegen dat plastic niet zomaar wegteert. Indertijd - jaren geleden - heb ik de zolderverdieping geïsoleerd (ons dak is pas recent vernieuwd en toen geïsoleerd). Omdat ik van niet beter wist, heb ik toen zogenaamde "boerenplastic" gebruikt. Toen ik bij de laatste verbouwing die weghaalde, bleek die in onberispelijke staat te verkeren. Net als de isolatie trouwens.
Dat kan wel kloppen. Van plastic ken ik natuurlijk de specificaties ook weer niet. Maar veel plastiek en vooral moderne plastic teert weg na een tijd. Wat ze veel gebruiken om de mensen te foppen is afdekplastic van 20 m² voor 3 euro van de dunst natuurlijk.
Maar je kan gelijk hebben met "boerenplastic". Ik heb bv afdekzeilen die altijd goed blijven en ik heb er die na een jaar of 2 ongeveer met gaten beginnen vallen.

Dus wat betreft dampscherm speel ik toch liever op veilig want eenmaal alles bedekt is met bv gyproc kan je er niet meer aan.
Oud 28 december 2010, 23:58   #34
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat kan wel kloppen. Van plastic ken ik natuurlijk de specificaties ook weer niet. Maar veel plastiek en vooral moderne plastic teert weg na een tijd. Wat ze veel gebruiken om de mensen te foppen is afdekplastic van 20 m² voor 3 euro van de dunst natuurlijk.
Maar je kan gelijk hebben met "boerenplastic". Ik heb bv afdekzeilen die altijd goed blijven en ik heb er die na een jaar of 2 ongeveer met gaten beginnen vallen.

Dus wat betreft dampscherm speel ik toch liever op veilig want eenmaal alles bedekt is met bv gyproc kan je er niet meer aan.
Wees gerust de isolatie op ons gerenoveerd dak is netjes beschermd met een dampscherm van ISOVER.
Oud 29 december 2010, 00:13   #35
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Thomas- Bekijk bericht

http://www.bouwinfo.be/forum/viewtopic.php?f=29&t=76287
HO la la , Voor dergelijk werk zou ik nog niet eens mijn factuur durven opsturen .

Dat echt wel schandalig als dat door een bedrijf gedaan is , wel ,dat zijn nu zaken waar werk zou moeten van gemaakt worden om een bedrijf zijn registratie nummer af te nemen .

Maar ook als je klacht in dient bij het WTCB , dan krijg je een antwoordt waar je van duizeld , een schande
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 december 2010, 00:16   #36
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
HO la la , Voor dergelijk werk zou ik nog niet eens mijn factuur durven opsturen .

Dat echt wel schandalig als dat door een bedrijf gedaan is , wel ,dat zijn nu zaken waar werk zou moeten van gemaakt worden om een bedrijf zijn registratie nummer af te nemen .

Maar ook als je klacht in dient bij het WTCB , dan krijg je een antwoordt waar je van duizeld , een schande
Heel simpel: deurwaarder vragen om de nodige vaststellingen te laten doen, foto's nemen, getuigen zoeken en hun versie laten registreren. Daarna aangetekend naar de aannemer sturen met de vermelding dat je de factuur niet betaalt vooraleer de zaak is rechtgezet.
Oud 29 december 2010, 00:25   #37
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe moet wat?

Zo...

Veel gemaakte fout:

Uw uitleg klopt niet helemaal .

Als er condensatie tegen de koude zijde van uw dak tercht kan komen , is ten eerste Uw dak slecht geisoleerd , en ten tweede zou Uw isolatie dan al doordrongen zijn van de damp , en , Natte isolatie is haar isolatie waarde kwijt .

Het is dus een Dampscherm , en de naam zegt het zelf een scherm dat de damp uit je kamer tegenhoud zodat die damp niet in je isolatie kan dringen .

Maar isoleren mag je geensinds met kieren doen zoals ik zie op de foto's en ze moet veel beter bevestigd worden want eenmaal achter de bekleding of Gyproc heb je geen controle meer . als die isolatie door haar eigen gewicht uitzakt en over 5 jaar er een hoopje isolatie 5 of 10 centimeter is gezakt dan is je isolatie waarde WEG .

Een bijkomende vraag is waar zit je onderdak , dat is niet te zien op de foto . minstens even belangrijk .
En hoe ik het daar zie , zo doe ik het NIET .

Ik mag ook niet oordelen over iets wat ik niet weet !!! MAAR
Vaak gaan mensen op vertrouwen af en op de prijs . Al je het goed doed kan dat al gauw 3 x meer kosten in materiaal en tijd .
Oud 29 december 2010, 00:37   #38
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Bedankt, wist ik inderdaad niet.
Een onderdak , voorkomt dat uw isolatie nat wordt bij bijvoorbeeld stofsneew , storm en wind of een lekkende pan of lei . Het onderdak moet dan ook geplaatst worden dat het eventuele afvloeiende water in je goot uitkomt en niet op je zolder , zeer vaak verkeerd geplaatst .

De tweede functie van je onderdak is niet het opvangen van damp , maar het is licht geperforeerd , zodat je isolatie kan verluchten , kan ademen , en dat is iets anders dan opvangen . Stel dat er alsnog een beetje damp in je isolatiemateriaal komt , dan kan dat in de zomer als het heel warm is alsnog verdampen door die perforatie's .

Groot gevaar , wanneer uw isolatie langs het onderdak of langs een fout dampscherm alsnoch vocht opneemd dan is één de isolatie waarde weg en twee begind die zwaarder te wegen koekt samen en zakt uit , isolatiewaarde helemaal weg .

Wat doe ik ....... Ik gebruik een isolatie die NIET onderhevig is aan vocht of damp . en daar kan dat foldertje van Uw leverancier een puntje aan zuigen
Oud 29 december 2010, 00:40   #39
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wat doe ik ....... Ik gebruik een isolatie die NIET onderhevig is aan vocht of damp . en daar kan dat foldertje van Uw leverancier een puntje aan zuigen
Voor ons plat dak hebben we daar ook voor gekozen: harde pur-platen. Voor het oude gedeelte ging dat niet, want wat je daar door pur kan winnen, verlies je weer doordat je niet goed kan aansluiten. Dan is glaswol wel ideaal.

Kortom, de juiste isolatie bij de juiste situatie.
Oud 29 december 2010, 00:43   #40
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Heel simpel: deurwaarder vragen om de nodige vaststellingen te laten doen, foto's nemen, getuigen zoeken en hun versie laten registreren. Daarna aangetekend naar de aannemer sturen met de vermelding dat je de factuur niet betaalt vooraleer de zaak is rechtgezet.
Beste Jan , Ik doe 15 jaar bouwtechnische expertise en probleem dossiers . Ik ben het BEU , het beste dossier , wordt door justitie en je advocaat gewoon op een hoopje gelegd , en het enige wat je kan doen is opnieuw en opnieuw Provisioneren .

Ik heb tientallen dossiers , van mensen die een procedure hebben opgestart , hadden ze naar me geluisterd , had hun probleem al lang opgelost geweest .

Den boel eigenhandig afbreken , en opnieuw maken en te goei is vaak goedkoper dan de advocaat en den deurwaarder en de expert .

Om eerlijk te zijn , noem ik mezelf ook bij die kost en dat is meteen de reden waarom ik adviseer en niet langer verder mee ga in een juridisch dossier
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be