Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2004, 18:49   #21
Piwi
Vreemdeling

Stuur een bericht via MSN naar Piwi
Standaard

Ik onderschijf et bericht van Doris helemaal en heb er niets aan toe te voegen
Oud 29 mei 2004, 18:59   #22
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moby
Ik en mijn vriendin, waarmee ik al kinderen heb, willen gaan samenwonen maar mijn vriendin wil dat alleen als we trouwen.
Hoe zit het eigenlijk met de verdeling na een echtscheiding?

Daarop krijg hij antwoorden als niet doen! Ze zal u pluimen
....

Geef toe dat veel autochtonen met echtscheiding in hun achterhoofd rondlopen nog vóór ze getrouwd zijn
Je mag natuurlijk het belangrijkste element niet uit het oog verliezen! Bij moslims is er helemaal geen pluimen aan, daar kan de man de vrouw gewoon op straat zetten want hij is gewoon eigenaar van alles! (tenzij ze zelf buitenshuis gewerkt heeft)
Bijgevolg is het voor moslima's natuurlijk veel minder evident om paal en perk te stellen aan eventuele misplaatste gedragingen van de man: waar moet ze naartoe? (�*ls ze al kan scheiden! want dat is het voorrecht van de man in gehuwd onder islamitische wet!)

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 19:30   #23
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moby
Ik en mijn vriendin, waarmee ik al kinderen heb, willen gaan samenwonen maar mijn vriendin wil dat alleen als we trouwen.
Hoe zit het eigenlijk met de verdeling na een echtscheiding?

Daarop krijg hij antwoorden als niet doen! Ze zal u pluimen
....

Geef toe dat veel autochtonen met echtscheiding in hun achterhoofd rondlopen nog vóór ze getrouwd zijn
Je mag natuurlijk het belangrijkste element niet uit het oog verliezen! Bij moslims is er helemaal geen pluimen aan, daar kan de man de vrouw gewoon op straat zetten want hij is gewoon eigenaar van alles! (tenzij ze zelf buitenshuis gewerkt heeft)
Ik vind het erg dat sommige autochtonen op zo'n manier aan een relatie beginnen...maar enfin...

Ik dacht dat we het over moslims in België hadden??

Maar als we toch over Marokko bezig zijn...Onder de vorige koning stond het gerecht zo achter (op gebied van wetgeving) dat het een beetje een chaos was. De huidige koning brengt daar nu orde in, bijgestaan door zijn mooie vrouw, die informatica heeft gestudeerd en geen hoofddoek draagt of andere waarop aasgieren, alias racisten op af kunnen komen (hé Dorus?). En deze koning is populairder dan zijn vader.
En van dat pluimen zou ik maar niet geloven. Er zijn al gerechtzaken tussen een echtgenoot en echtgenote geweest en dan kijkt men wie er schuld heeft. daarna kijkt men wie inkomsten heeft en of de andere wel op eigen voeten kan staan. Als dan niet het geval is dan krijgt de echtgenote (die dan al een onderkomen heeft) een bedrag van +- 3000 Euro zodat ze op eigen voeten kan staan. 3000 Euro is daar heel veel. Dit baseer ik op twee zaken dit jaar, waarvan eentje inwoners van Nederland betrof maar ook uitgevochten werd in Marokko (Marokkanen moeten twee keer scheiden daar ze twee nationaliteiten hebben).
Een ander punt is ook dat een rechtszaak in Marokko vaak gebaseerd wordt op een rechtszaak in bvb België. Het vonnis zal dan gelezen worden en er wordt vaak hetzelfde beslist.

De enige rechtbanken waar het wel eens misloopt zijn volgens mij de kleine lokale rechtbanken, maar gelukkig kan je nog naar de belangrijke en die hebben een betere controle.

Citaat:
Bijgevolg is het voor moslima's natuurlijk veel minder evident om paal en perk te stellen aan eventuele misplaatste gedragingen van de man: waar moet ze naartoe? (�*ls ze al kan scheiden! want dat is het voorrecht van de man in gehuwd onder islamitische wet!)
Als de man fout is en je kunt dit bewijzen dan zal je ook winnen. Het probleem is, zoals in België, wat tussen vier muren gebeurd is moeilijk te bewijzen. Maar als je bewijzen hebt dan zal geen enkele rechter in Marokko jou kunnen negeren. Wat er zeker niet zal gebeuren is dat de rechter beslist om iemand van de twee zonder inkomsten te laten zitten. Daar mogen bvb huurders die hun huur niet kunnen betalen alsnog blijven wonen, zolang de eigenaar zelf genoeg inkomsten heeft. Men gaat geen gezin zomaar op straat zetten.
Moby is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2004, 19:46   #24
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moby
Wacht maar Dorus tot jouw vrouw haar biezen pakt, en je haar dan uit woede als een beest afranselt op straat.
Wel wel, is dat die jongen niet die zo te keer gaat tegen het VB, omdat er daar eentje door het lint is gegaan. Bij ons is dat een grote uitzondering, bij jullie een evidentie.
Dat ging over Rob Klop en andere zogezegde heilige autochtonen. De heilige autochtoon die in jouw ogen niets verkeerds kan doen. 2x drugs + moord en verminking + vrouwenmishandeling + dierenbeul bij het Vlaams Blok in enkele weken is geen toeval, bende criminelen.

Verwar moslims in België niet met die in Iran, aub. Hier draagt men geen Burka's. En over dit hebben we het al eens gehad en daar heb ik al alles verteld (gewoon op mijn alias zoeken).

Citaat:
Waarom denk je dat ik zo ben? Ken je mij dan zo goed. Ik ben géén Berber, ik ben een Europeaan en kan mij dus best beheersen.
Europenen kunnen zich beheersen? Dutroux en co konden zich niet beheersen, alle dronken mannen en vrouwen kunnen zich niet beheersen, etc dus zwijg maar over heilige Europeanen.

Citaat:
De veronderstelling die je maakt bewijst het simplisme dat je denken en dat van je islambroeders beheerst.

Neen, geen homo sapiens sapiens. Dit moet een andere soort zijn.
Alleen één antwoord mogelijk =>
Oud 30 mei 2004, 09:19   #25
Spolpoel
Banneling

Standaard

[quote="Moby"]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spolpoel

Conclusie : moslims zijn bijzonder angstige wezens : angstig omdat ze ervan uitgaan dat ze zichzelf niet onder controle kunnen houden en hun dierlijke instincten niet ten gepaste momente de baas kunnen.
Al hun religieuse voorschriften zijn doorspekt met verboden ter zelfbeheersing van hun sexualiteit. (Niet echt verwonderlijk met een profeet die pedofiel was.) Uiteindelijk geven moslims die zich aan die verbodsregels houden toe dat ze de stap naar individuele zelfbeheersing en civilisatie niet aandurven, en bevestigen ze hun zwakte 'als volk'.
Sommige autochtonen die ik ken vinden die regel erg mooi. Waarom? Omdat hun partner zich niet kon beheersen en in de koffer dook met iemand anders.
Wist je dat in België op 40.000 huwelijken 30.000 echtscheidingen zijn? In Nederland is dat ook zo en daar spreekt men van een groot probleem. Dus voordat je moslims uitmaakt voor angstige wezens en nog wat, kijk je eerst eens naar jezelf en andere niet-moslims.

En hoelang ga je nog spreken over de profeet en zijn veel te jonge partner? Wind het je soms op of wat?? Hier was men vroeger ook niet ...

Dit is lachwekkend Moby én het bevestigt mijn stelling dat de moslim een zeer bang wezen is. Een angstig wezen dat zichzelf niet vertrouwt, en ook zijn partner niet , want hij/gij gaat er onmiddellijk vanuit dat een hand schudden automatisch leidt tot overspel.
Eerlijk gezegd, de associatie 'hand schudden = automatisch overspel', is nog nooit in mijn gedachte op gekomen, en komt ook niet op in de gedachte van een geestelijk gezonde westerling.
Van een handje schudden wordt je echt niet overspelig Moby, er komt meer bij kijken dan dat.
De moslim is dus een wezen zonder zelfvertrouwen die bang is wanneer hij geconfronteerd wordt met anderen dat hij zijn sexualiteit niet te baas kan. Dus legt hij zichzelf, maar vooral zijn partner-moslima, die hij nog minder vertrouwt en eigenlijk als persoonlijk bezit beschouwt, regeltjes op ter controle en een hoofddoek om haar te verbergen.
Als laatste hulpmiddeltje (voor de man uiteraard, niet voor de vrouw die een ondergeschikt wezen is dat men bezit, en bijgevolg niet respecteert) is polygamie voor de man. Een in de islam "erkende" manier om scheef te lopen en met een ander de koffer in te duiken. Zo bestaat er in sommige islamitische landen nog het systeem van de 'tijdelijke' huwelijkscontracten, contracten voor de duur van een passage bij een prostituee. Na het 'overspel' verloopt dit tijdelijk contract.

De moslim zit echt niet anders in elkaar dan de westerling, alleen zal hij zijn overspel maskeren door heel veel hypocrisie en regeltjes die zijn angstige geweten en dat van de familie geruststellen. Want dat is eigenlijk ook het probleem : de sociale controle door familie en omgeving. Elke moslim weet zich elke minuut van de dag beloerd door familie en omgeving. De vrees het slachtoffer te worden van deze islamitische roddel- en verklikpraktijken, maken van hem een angstig wezen, die zijn frustraties gaat botvieren door op zijn beurt regeltjes aan zijn echtegenote op te leggen en deel te nemen aan de verkliktraditie.
Dit lachwekkende want toch wel achterlijke systeem houdt zichzelf in stand.De moslim is het slachtoffer van de ridicule sexuele moraal van zijn gemeenschap, en de verklikkersmentaliteit die hij zelf in stand houdt.
Het zal dus nog even duren voor de moslims bereid zijn uit deze circelredenering te stappen en zich sexueel te emaniciperen. Aansluitend op deze sexuele emanicipatie zal dan hun maatschappelijke emancipatie volgen. Uiteindelijk houden ze vandaag zelf de boot af van hun maatschappelijke emancipatie. Dat verklaart ook waarom van alle allochtonen, de moslims, in tegenstelling tot allochtonen van andere religieuse signatuur, het het moeilijkst hebben op elk maatschappelijk vlak om zich in te burgeren.

Wat je opmerking over de profeet betreft. Ik begrijp je plaatsvervangende schaamte ....
De pedofiele persoonlijkheid van de profeet is een genant gegeven in het licht van het feit dat de woorden van de profeet vandaag de dag nog letterlijk worden aangeleerd (gerhersenspoeld) en in de praktijk beleden.
Toch wel hypocriet hé? Aan de eeuwenoude teksten mag geen seconde getwijfeld worden door de moslim, terwijl het eeuwenoude feit van de pedofiele persoonlijkheid van de profeet bij voorkeur verdoezeld moet worden. De moslim wenst dat dit in het licht van de vroegere huwelijksgebruiken gezien wordt. Pedofilie blijft pedofilie Moby. Waarom verdoezelen dat de teksten die jij letterlijk gelooft van de hand van een kinderneuker zijn?
Spolpoel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 15:27   #26
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

@Spolpoel

Zou je eerst juist willen quoten, aub? Je neemt mijn tekst in jouw eigen tekst op en dat is verwarrend voor iedereen. Een antwoord mag je verwachten als je jouw tekst aanpast (jouw tekst is toch weer dezelfde gezever waarop al antwoord is gekomen...maar ja...VB-leden en begrijpen gaat niet samen...).
Oud 30 mei 2004, 15:39   #27
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Het is inderdaad niet gemakkelijk voor Moby en zijn maatjes. Ze zijn zo'n slechte minnaars dat hun vrouwen vrijwel permanent uitkijken naar een ervaring met een échte man.
Begrijpelijk dat ze dan bang zijn.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 15:42   #28
Ontwaakt
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
@Spolpoel

Zou je eerst juist willen quoten, aub? Je neemt mijn tekst in jouw eigen tekst op en dat is verwarrend voor iedereen. Een antwoord mag je verwachten als je jouw tekst aanpast (jouw tekst is toch weer dezelfde gezever waarop al antwoord is gekomen...maar ja...VB-leden en begrijpen gaat niet samen...).
Moslims en West - Europeaanse Christenen DAT gaat niet samen.
2 verschillende volkeren met allebei gebruiken en gewoontes die niet bij elkaar passen. Of waar problemen bij ontstaan.

DE oplossing:

BLIJF IN JE LAND.
Ontwaakt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 15:49   #29
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ontwaakt
Citaat:
@Spolpoel

2 verschillende volkeren met allebei gebruiken en gewoontes die niet bij elkaar passen. Of waar problemen bij ontstaan.

DE oplossing:

BLIJF IN JE LAND.
Ik en mijn familie en al die jongeren die hier geboren zijn zitten in hun land.
Oud 30 mei 2004, 15:53   #30
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad niet gemakkelijk voor Moby en zijn maatjes. Ze zijn zo'n slechte minnaars dat hun vrouwen vrijwel permanent uitkijken naar een ervaring met een échte man.
Begrijpelijk dat ze dan bang zijn.
Op het niveau van Dorus :

Anders ken ik genoeg autochtone meisjes die met Marokkanen en Turken omgaan of zelfs ermee getrouwd zijn (ik heb er ook enkele gelukkig gemaakt ). Zijn jullie slechte minnaars?

En als je het nog niet begrepen hebt: het is beter voorkomen dan genezen. 30.000 echtscheidingen op 40.000 huwelijken per jaar is geen toeval meer, net als al die criminele feiten bij het Vlaams Blok.
Oud 30 mei 2004, 16:06   #31
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

't Was weer raak!
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 16:15   #32
Ontwaakt
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

DE oplossing:

BLIJF IN JE LAND.
Als dit je land is?
Is je huidskleur dan dezelfde als de oorspronkelijke inwoners van DIT land?
Is je godsdienst dan dezelfde als de oorspronkelijke inwoners van DIT land?

Het is niet omdat je hier geboren bent en Belg bent dat dit je land is en dat je daarom zegt dat dit je land is.
Het is omdat je het hier zo goed hebt en wilt terugkeren naar je roots.
Ik zou me niet goed voelen daar in Marokko tussen al die moslims. Ik zou er niet willen blijven. Net datzelfde gevoel heb jij hier bij ons. Maar je verdient waarschijnlijk goed of leeft op een uitkering. Daarom dring je ons jullie cultuur en gebruiken op.
Wat vind je hiervan:
http://forum.politics.be/viewtopic.p...&start=195

VLAANDEREN ROEP HALT TOE AAN DIT MULTICULTURELE POTJE NAT!
Oud 30 mei 2004, 16:29   #33
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als dit je land is?
...
Dat kan je ook zeggen van de VS.
We leven in een tijd waar huidskleur niet meer van belang is. Als je denkt dat je na méér dan 40 jaar zomaar kunt beslissen om mensen terug te sturen naar een land dat ze niet eens kennen, dan heb ik maar één raad voor jou en dat is: ONTWAAK!
Oud 30 mei 2004, 16:30   #34
Moby
Provinciaal Statenlid

Moby's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Was weer raak!
Ik dacht net hetzelfde over jou
Oud 30 mei 2004, 16:47   #35
Ontwaakt
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als dit je land is?
...
We leven in een tijd waar huidskleur niet meer van belang is. Als je denkt dat je na méér dan 40 jaar zomaar kunt beslissen om mensen terug te sturen naar een land dat ze niet eens kennen, dan heb ik maar één raad voor jou en dat is: ONTWAAK!
Dan is het hopelijk een feit dat je al geïntegreerd bent als je hier al 40 jaar woont.
Ik moet hier men spijt betuigen dat ik zo gereageerd heb. Maar ik kom woedend als ik verhalen zoals deze lees:

In Trappes spint de islam zijn web...

We nemen een kijkje in een buurt vol islamitische militanten. Ze infiltreren vooral bij de minst bedeelde bevolkingsgroepen. Volledig in het zwart “geklede” en ge-handschoende dames komen meer en meer voor. De saoudische “niqab” (zie onderaan artikel) komt meer en meer voor. In de plaatselijke kleuterschool proberen de leerkrachten de moeders met bijna geheel verstopt gezicht te herkennen aan hun stem. Afgescheiden van het centrum door de “nationale 10-baan” is het precies een op zichzelf staand dorpje. De bewoners zijn er voor 75 % vreemdelingen, net als een ghetto. Het plaatselijk bestuur doet alsof ze er niet zijn, en de inwoners gaan meer en meer naar de “gebedsruimte”.

Ramadan en vrijdag. De gelovigen pakken samen in de te kleine gebedsruimte. Mannen in djellaba, vrouwen in niqab of hidjab, vooral jongeren. Ze luisteren naar de iman die in het Frans predikt omdat de meesten hem dan verstaan. Het gaat over het geven van een aalmoes waarvan hij doet verstaan dat het beter zou dienen voor de bouw van een moskee. Hij pr aat ook over overspel en steniging ten tijde van “de profeet”. Toen ze naar buiten kwamen contacteerden we twee jonge vrouwen, de ene met hoofddoek, de andere in een djelbab (doek die gans het lichaam bedekt uitgenomen het gezicht). Ze willen wel praten maar wat verwijdert van de gebedsruimte, ver van andere blikken. Laurence en Sandrine hebben zich bekeerd na de methodische beïnvloeding van de buurt. Ze zijn autochtone Fransen, gehuwd met Marokkanen. We kunnen twintig minuten praten, dan moeten ze de maaltijd klaarmaken die meteen het einde van de vasten aangeeft. Sinds hun bekering naar “de enige echte godsdienst” voelen ze zich goed in hun vel zeggen ze. We hebben het over “de steniging” uit de preek. De ene zegt niets, de andere antwoordt: de vrouw weet wat haar te wachten staat bij overspel. We zijn hier op aarde om Onze Heer te aanbidden en in het paradijs te geraken.

We zijn “anders” geworden. We gaan niet meer zwemmen, niet naar het strand enz. We hebben het recht niet in badpak voor mannen te verschijnen. Ze voelen het niet aan als een last. Plezier is zo vluchtig in verhouding tot het paradijs dat op ons wacht...
Sandrine zegt: ik doe geen sport meer. We zijn er om onze gosdienst te leren. Trouwens dat is ook al een sport: vijf keer per dag knielend en gebogen bidden! Ze vinden hun nieuwe leven niet slecht, ze zijn niet ongelukkig. Ze “offeren” zich niet op. Ze leven voor hun man en voor het stichten van een gezin. Sandrine draagt steeds de djelbab, Laurence draagt enkel een hoofddoek om zich naar de moskee te begeven. Mijn ouders zijn erg aangedaan, ik doe het zachtjesaan met hen; ik mag mijn hoofddoek niet dragen op het werk, verboden. Hoe sterker mijn geloof wordt hoe meer zin ik heb om hem te dragen.

Eigenlijk werden ze dus “bekeerd” door het niet aflatend en methodisch werk van de Vereniging van moslims van Trappes, organisatie die aanleunt bij de Franse moslimorganisaties zoals UOIF ea. Het is hun bedoeling een gemeenschap van moslimgelovigen te creëren. Ze zorgen voor lessen Arabisch en koranlessen en mengen zich in de sociale en culturele activiteiten van de gemeenschap. Onder de leiding van jonge intellectuelen die goed voorzien zijn van allerlei diploma’s, richten ze zich tot een bevolkingsgroep die zich verlaten voelt door de plaatselijke politiekers. Die vallen letterlijk in hun handen, en meer en meer mensen sluiten zich aan.
Steeds meer vrouwen bedekken hun hoofd of zelfs hun ganse lichaam nadat ze naar hun preken hebben geluisterd of hun boeken gelezen of hun cassettes beluisterd. Op de plaatselijke markt ligt het vol producten die passen bij de islamgeest, voedsel en kleding..
De plaatselijke militanten bewerken voortdurend de nieuwe en toekomstige leden met de wetenschap dat de hidjab een godsdienstige verplichting is en dat de scheiding der sexen een verplichting is van de islam. Vorige maand hebben ze op het gemeentehuis geëist dat er aparte uren zouden komen voor de vrouwen in het plaatselijk zwembad. De gemeente heeft echter geweigerd omdat ze daarbovenop nog een vrouwelijke omkadering eisten. Een plaatselijk allochtoon gemeenteraadslid legt er de nadruk op dat de hoofddoek enkel verplicht is bij het gebed, maar voor velen is de hidjab een middel om zich als moslim te laten opvallen. Daarom dat de plaatselijke “predikers” er de nadruk op leggen om hem zoveel mogelijk te dragen.

Kinderen die islamonderricht hebben gekregen komen na enkele weken “veranderd” terug, volgens de plaatselijke leerkrachten van Trappes. De plaatselijke directrice toont zich erg ongerust over de racistische en sexistische uitlatingen van deze leerlingen. Een elfjarige leerling heeft onlangs een lerares uitgemaakt omdat ze geen hoofddoek droeg. De onverdraagzaamheid is erg toegenomen tov het personeel en tussen de verschillende vreemdelingengroepen onderling. Een andere lerares wist te vertellen dat een minderheid van die leerlingen zelfs rationele elementen niet meer aanvaarden. Sommige jongeren vervangen de wetenschap door dogma’s. Ze twijfelen aan niets, stellen zich geen vragen enz als het maar klopt met de islam. Volgens hen heeft de islam een antwoord op alles.

Tijdens de ramadan-maand worden leerlingen lastig gevallen die durven in de cantine gaan eten. Zelfs héél jonge kinderen volgen nu de ramadan op. In Trappes en elders zijn er talrijke lage-school-kinderen en zelfs kleuters die aan de vasten meedoen terwijl het strikt genomen maar voor oudere leerlingen verplicht is. Toen een kind van negen onpasselijk werd tijdens de lessen, van de honger, is de directrice rond gegaan in de klassen om uit te leggen dat je niet met een lege maag naar de klas kunt komen, dat ze dan maar de ramadan konden volgen tijdens het weekend. Ze is vlug gestopt met haar goede raad want ze kreeg ruzie met de ouders. Het is vanaf 2000 dat ze op school vooral een “verandering” hebben waargenomen. Praten met de plaatselijke moslim”leiders” liep uit op niets , dialoog was niet aan hen besteed.
Ze beginnen trouwens meer op politiekers te lijken dan op religieuzen.
De communistische burgemeester hield het been stijf wat betreft de bouw van een moskee. Een flink deel van de plaatselijke bevolking was er trouwens ook tegen. Uiteindelijk hebben hun moslimleiders aan de Franse moslims gevraagd om via de plaatselijke verkiezingen tegen de burgemeester te stemmen.

De meeste moslims aanvaarden de republikeinse wetten wel, en er zou mee te leven vallen, er zou kunnen een poging gedaan worden om de goede banden tussen de bevolking opnieuw aan te zwengelen waar voor het ogenblik elke vorm van solidariteit verdwenen is. De meeste moslims verwerpen het integrisme: maar er zijn anderen aan het werk die heel goed weten wat ze willen en waar ze naartoe willen, vooral het mislukken van de integratie uitspelen en de slechte economische toestand misbruiken.
Uiterst rechts gaat er steeds op vooruit omdat zij met de eenvoudigste oplossingen komen aandraven. Velen , ook moslims, bekijken argwanend de moslim-ideologie die probeert vat te krijgen op Trappes. Veel inwoners, waaronder leerkrachten, willen dat de islam met andere ogen wordt bekeken, als tweede godsdienst in Frankrijk. Dat zal onze levenswijze beïnvloeden. Een onderwijzer is de mening toegedaan dat men best een tweetal moslimfeestdagen zou inlassen in de bestaande katholieke kalender. Veel leerlingen blijven op die ogenblikken toch thuis. Het zou aan de bestaande toestand weinig veranderen.

de niqab: is de doek die het ganse lichaam bedekt met inbegrip van het gezicht en de handen
hij ontleent zijn naam aan de kleine gaatjes voor het gezicht die toelaten van “te
zien”
Er zouden reeds een paar honderd vrouwen in dat kledingstuk rondlopen in Trappes,
Saint-Denis, Stains, Nanterre, Mantes-la-jolie.

Ik wil niet dat dingens als deze een normale zaak worden in België en vind dat de vreemdelingenstroom moet gestopt worden.
Ik kan uw achtergrond niet ruiken of raden.
Mocht dan ook niet zo'n post als vorige geplaatst hebben.
Excuses hiervoor
Maar ik vind schandalen als vorige niet kunnen.
En het Vlaams Blok zal blijven groeien tot problemen als deze geen kans meer krijgen.
Oud 30 mei 2004, 16:49   #36
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Vraag: Assalam alaikoem
Wij hebben in onze familie vele slechte gewoonten. Bijvoorbeeld; wanneer we visite krijgen, schudt iedereen, mannen en vrouwen, elkaar de hand. Als ik weiger dit te doen, zullen ze zeggen dat ik raar en opstandig ben. Wat is de islamitische regel betreffende het handendrukken tussen mannen en vrouwen?
wassalam
Een getrouwde of huwbare man mag geen hand geven aan een getrouwde of huwbare vrouw, indien ze geen naaste familieleden zijn. Dit is om verleiding tegen te gaan.
Wie dat wel mag zijn bejaarden, en naaste familieleden.

Als je als man geen hand geeft aan een andere man dan ziet men dat als een belediging aan. Als die persoon bvb vuil is dan is het voldoende om zijn bovenarm aan te raken als groet.
Wahaha wat een pure crap
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 17:06   #37
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piwi
Ik onderschijf et bericht van Doris helemaal en heb er niets aan toe te voegen
Idem. Elke gemeenschap heeft zijn regels en gewoontes. De opgedrongen multicul ga je niet zomaar door iedereen zijn strot geduwd krijgen. Laten we elk verder doen zoals we het gewoon zijn en het zelf wensen, anders komt er toch maar ambras van en erger. Iedere gemeenschap, volk, cultuur enz heeft zijn eigen spelregels, en die mogen binnen de groep gerespecteerd worden, indien die groep dat wenst. Alles proberen te mengen zal slecht aflopen want in ieder "kamp" zitten er lieden die dat niet zullen pikken...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 17:21   #38
Akkersloot
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev
Elke gemeenschap heeft zijn regels en gewoontes.
En hoe moet je over 10 of 20 jaar de Marokkaanse migranten die nog wel en niet meer moslim zijn uit elkaar houden.

Die hoofddoek wordt volgens de koran immers niet voorgeschreven ! En orthodoxe moslima's lopen juist met sierraden rond, terwijl dat juist wel in de koran verboden is.

En "(de alwetende) Mohammed was horloges vergeten".
Akkersloot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 21:26   #39
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Als dit je land is?
...
In Spanje (koning Philips en de kardinalen) hebben ze dat destijds met de moslimindringers gedaan die daar nochtans al verschillende eeuwen de boel bezet hielden.

Als het na meer dan 500 jaar kan, waarom zou het dan niet kunnen na meer dan 50 jaar?

Volgens de paus is de islam een leer die moreel niet verzoenbaar is met de westerse waarden. Dus waarom zouden we geen nieuwe Reconquista kunnen organiseren of een stel nieuwe kruistochten?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2004, 21:44   #40
Herman Desmedt ©HD
Minister-President

Herman Desmedt ©HD's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:

In Spanje (koning Philips en de kardinalen) hebben ze dat destijds met de moslimindringers gedaan die daar nochtans al verschillende eeuwen de boel bezet hielden.

Als het na meer dan 500 jaar kan, waarom zou het dan niet kunnen na meer dan 50 jaar?

Volgens de paus is de islam een leer die moreel niet verzoenbaar is met de westerse waarden. Dus waarom zouden we geen nieuwe Reconquista kunnen organiseren of een stel nieuwe kruistochten?
Leer mensen van allochtonen in te zien dat bepaalde religies fout zitten.
Het porbleem van binnenuit aanpakken is ook een optie.
Salman Rushdie en met nog andere schrijvers hebben aangetoond dat het kan.

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be