![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er zal een moment komen dat in alle partijen de hebzucht zal komen boven drijven en er regering zal gevormd worden zonder de NVA ![]() Als het belang van het land primeerde en er bekommernis was voor de bevolking van ons land dan hadden we een regering. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Juist ja, 75 procent van de Vlamingen ziet de schuld van de mislukte onderhandelingen bij de Franstaligen liggen... Moet er nog zand zijn? De Wever rules!!!!!
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlamingen en Walen willen een boedelscheiding, al minstens 100 jaar.
Het is een huwelijk waar de verstandhouding, de communicatie, de verwaarlozing van het huwelijk al lang bezig is. Laten we scheiden.
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het probleem zit niet bij de bevolking, maar bij de politici. Vergeet niet dat bijna 40% van de huidige Waalse bevolking Vlamingen zijn. Maar vergeet ook niet dat de huidige politici die de plak waaien in Wallonië allochtone Walen van de 2de en 3de generatie zijn. Een deel is afkomstig uit het buitenland en een ander deel zijn afkomstig uit Vlaanderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Maar ik denk dat hij zichzelf in een hoekje heeft geschilderd. Hij bouwde zijn verkiezingscampagne op rond de belofte dat hij het niet ging doen zoals zijn voorgangers en hij 100% van zijn beloften ging waarmaken. En wat ieder intelligent mens op voorhand al wist, is dat hij dat nooit kan doen binnen het kader van België. Wat hij wil is onaanvaardbaar voor Wallonië, wat begrijpelijk is. Dus heeft hij de keuze: compromissen maken en stemmen verliezen of geen compromissen maken en geen regering vormen. Uiteindelijk heeft hij dus de keuze tussen in een regering stappen of stemmen te verliezen. Tenzij hij een wit konijn uit zijn hoed kan toveren (wat ik niet uitsluit, want hij is niet van de minste)
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Ik kom namelijk wel eens in het buitenland waar ik graag over verschillen in politiek praat met de lokale bevolking.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 9 januari 2011 om 09:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
De financiële markt begint zenuwachtig te worden.
![]() |
![]() |
#31 | |
|
![]() Citaat:
Geloven dat hij een akkoord wilt is niet hetzelfde als steunen. Dat ge hem steunt in het feit dat hij geen akkoord wilt respecteer ik. En mocht hij er voor uit komen dat hij geen akkoord wil kan ik ook nog wel hebben, iedereen heeft recht op een mening. Waar het hem in deze draad om gaat is dat hij zegt WEL een akkoord te willen en dan 4/10 hem eigenlijk een leugenaar noemt.
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Correctie, 'sommige Vlamingen en Walen'.
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Zoals wel vaker het geval is.
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is al van in het begin dat onze bicky-koning de liberalen erbij wil, zelfs wetende dat zij de verkiezingen verloren. Hij drijft zijn degoutant willetje door, het gaat hem er in de eerste plaats voor om het doorvoeren van een neo-liberale agenda, laten we dat zeker niet uit het oog verliezen. Laatst gewijzigd door Wisord : 9 januari 2011 om 10:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
't is zo een beetje als die libertariërs die politici alleen maar interpreteren als het doorvoeren van hun (bewuste) totalitaire agenda.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() vier op tien is overtuigd dat NVA geen slecht akkoord wil met de walen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen slechte score als je het mij vraagt.
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zo zie je dat je echt heel weinig weet over Bart.
![]() |
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke afrekening?
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En uw punt is ....