![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen het knopje links beneden 'antwoord', en het knopje rechtsboven 'reply' ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kan iemand mij uitleggen wat het verschil is tussen het knopje links beneden 'antwoord', en het knopje rechtsboven 'reply' ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() niks denk ik
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Bent u nu simpel of doet u alsof ?? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Irak is niet eens een islamitische dictatuur.
![]() |
![]() |
#27 |
Minister
|
![]() Bericht vandaag in het BVL voor zij die twijfelen aan de hopeloze situatie van de Palestijnen:
Het Israëlische leger heeft dinsdag in een Palestijns dorp 62 winkels vernield, de grootste sloop op de Westoever in jaren. Onder bescherming van driehonderd militairen sloopten zeven bulldozers 62 winkels en marktstalletjes in het dorp Nazlat Issa, niet ver van de grens met Israël. �* De Israëlische autoriteiten zeiden dat de winkels illegaal waren gebouwd. De burgemeester van Nazlat Issa, Ziad Salem, wees er op dat de markt de voornaamste bron van inkomsten was voor de 2.500 inwoners van het dorp en beschuldigde Israël van oorlogvoering tegen de Palestijnse economie. �* Israëlische militairen hebben honderden huizen van Palestijnen gesloopt, onder meer in de Gazastrook, waar volgens Palestijnse bronnen 5.700 Palestijnen dakloos zijn gemaakt. Volgens Israël werden veel gesloopte woningen gebruikt door Palestijnse sluipschutters of bewoond door Palestijnen die zich bezig hielden met het beramen van aanslagen.
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zelfs voor de gruwelijke zelfmoordaanslagen geeft men Israel zelf de schuld. Dat komt omdat wij ook maar naar één kant ziet en luistert. Ik lees bijvoorbeeld volgend nieuws in de Engelstalige Israelische krant Jerusalem Post, wat aantoont dat de Palestijnse leiding ook grote schuld treft voor de huidige toestand. Wat Israel uiteraard niet vrijspreekt, maar wat mij wel een genuanceerdere gedachte geeft over het conflict. http://www.jpost.com/servlet/Satelli...=1043208921990 Het is en blijft voor beide volkeren een tragedie zonder einde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze gaan ons toch niet vertellen dat 5700 palestijnen aanslagen aan het voorbereiden waren?
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar opnieuw, kijk ook eens naar de andere kant. Want de palestijnen gaan ons toch niet vertellen dat de 750 vrouwen en kinderen die ze hebben opgeblazen in schoolbussen, pizzeria's en ijscreemtentjes in tel aviv verantwoordelijk zijn voor hun miserie. Niet meer dan die 5700 daklozen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Van mij mogen de Israëlieten doen met de Islamieten in Israël/Palestina wat de Islamieten vorige eeuw met de Christenen hebben gedaan in wat nu Turkije heet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kan mij wel achter het idee zetten dat wij de Islamieten harder moeten aanpakken, net als de Amerikanen doen. En af en toe kan ik ook Israël begijpen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is een keiharde wet. Het Israëlisch/Palestijns kluwen is niet anders op te lossen dan zoals het doorhakken van de Gordiaanse knoop. Ieder in zijn eigen kot. En na verloop van tijd is iedereen vergeten wat er enkele generaties ervoor gebeurd is. Zo is het altijd gegaan en zo zal het altijd gaan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb ook niet de indruk dat de Ierse protestanten en katholieken hun oorlogen van honderden jaren geleden zijn vergeten. Moet ik verder gaan? Of zullen die twee voorbeelden van dicht-bij-mijn-bed het doen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor Noord-Ierland zou dat nochtans de beste oplossing zijn: alle Britten naar het meest oostelijk deel van Noord-Ierland en de Ieren naar het westelijk gedeelte. En de oorlog is er defintief voltooid verleden tijd. Idem dito en mutatis mutandis voor Joegoslavië (en Vlaanderen, Nederland, Frankrijk, Duitsland, etc.). |
||
![]() |
![]() |