![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Dat men vraagt om taallessen te organiseren in de scholen voor de allochtone kinderen kan ik nog begrijpen. Die vraag is trouwens gekomen van de Poolse gemeenschap om meer aandacht te vestigen op de Poolse taal voor hun kinderen. Dit heeft te maken met cultuur en eigenheid en is totaal aanvaardbaar en staat integratie niet in de weg. Probleem dat zich stelt is te weinig geld voor onderwijs en infrastructuur maar dat is een ander paar mouwen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Om in de topic te blijven.
Vandaag dit bericht in HLN. http://www.hln.be/hln/nl/1265/Onderw...en-faalt.dhtml Een van de reacties op dit artikel was: Erwin Verhaeghe schreef: Allen moeten ze voor mij niet oprotten, maar als er toch geen consensus met die mensen kan worden gemaakt, hok ze dan samen. Het merendeel van de reacties ging dezelfde kant op. Dus hoewel ik vindt, en de meesten hier ook, dat men best geen eigen onderwijs organiseerd om duidelijke redenen van isolatie en segregatie zijn verschillende mensen toch voor op HLN. Het gaat uiteraard over een klein aantal maar misschien toch een trend.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() Het onderwijs systeem in België lijkt nergens op, het probleem ligt bij de overheid en niet bij de studenten. Om een voorbeeld te nemen hoe het beter kan verwijs ik u naar de scandinavische landen. Kleinere klassen, meer aandacht voor probleemkinderen enz... klassen met 25 studenten en meer bestaan daar niet meestal zijn het er 10 tot zelfs nog minder. Het niveau ligt aanvankelijk misschien wat lager dan België, maar het onderwijssysteem in deze landen gunt een kind om langer kind te zijn..., de gevolgen zijn dan weer meer afgestudeerde en meer gelukkige mensen die onze samenleving ten goede komen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Over migranten werd hier niet gesproken.
"If you cannot point your finger at anything and say that is wrong, then you also take part in your own cultural collaps." Churchill: "Ik geloof alleen in statistieken als ik ze zelf gemanipuleerd heb!" |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder, tja, opvoeding en onderwijs hoeft niet volledig door de school overgenomen worden; ook de ouders moeten daar een rol in spelen. Helaas beseffen de meeste ouders dat niet.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 8 februari 2011 om 19:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat het falen van het kwaliteitsvol onderwijs niet de schuld is van de migranten, er zijn al langer hoe meer schoolzieke kinderen enz..., de schuld hiervan is de veel te hoge prestatiedrang die men onze kinderen hier oplegt. Deze prestatiedrang is er in bvb Noorwegen niet, het gevolg is meer afgestudeerde jongeren en zelfs meer jonge ouders !! In Noorwegen komt het gezin op de 1ste plaats en niet het werk of het presteren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu is het wel heel duidelijk dat je niet weet waar je over spreekt ... Laatst gewijzigd door Wisord : 8 februari 2011 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Nostalgie of voel je je nog altijd Russisch of iets anders?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Ze zijn wel mee schuldig aan dat falen. http://forum.politics.be/showpost.ph...93&postcount=9
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik weet niet wat ik mij voel. Ik heb in 3 Europese landen gewoond. |
|
![]() |
![]() |