![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de bank heeft ieder die dat wil de kans een redelijk en soms heel rijkelijk leven uit te bouwen. Dat is dus een winstgevend leven contra een arm leven.
![]() |
![]() |
#23 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat moet je eens wat beter uitleggen want ik snap het niet zo goed.
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Vrij eenvoudig, de bank stimuleert extreem winstbejag waardoor een gedrag ontstaat dat uitsluiting impliceert om die monetaire winst (ic eenzijdig materialitisch) te realiseren. Als de bank dus haar mentaliteit zou wijzigen, kan het haar sociale rol nog beter vervullen. De term 'winstgevend' wordt dan naar een hoger ethisch niveau getild, ten goede van steeds meer mensen. Het eerder simplistische idee dat ze door kapitaal te verschaffen een sociale rol vervult, kan pas valabel geacht worden als ze niet extreem profiteert van mensen in problemen (ic hogere debetintresten op negatieve saldi).
Laatst gewijzigd door MIS : 13 februari 2011 om 11:36. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk komen die bijna allemaal in schuldbemiddeling terecht. En nog eens uiteindelijk komt dat allemaal ten nadele van lokale en nationale economie. Wat op het niveau van grote bedrijven en diensten gebeurt bij slechte economie is het gevolg van wat er bezig is op laag niveau van het consumentengedrag van de mensen in de straat. Wat nog slechter is dat vele bedrijven door al die redenen ook in een negatieve spiraal terecht komen met faillissementen tot gevolg. Banken verliezen op die manier veel meer geld dan ze inkomsten hebben. Ergens moet dat patroon eens onderbroken worden. En ergens moet dat verlies gecompenseerd worden.
![]() |
![]() |
#27 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door MIS : 13 februari 2011 om 11:59. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar een verlichte geest is niet altijd zo behulpzaam als die soms van zichzelf wel eens denkt. Maar misschien heeft u het op een bepaald punt wel goed. Dat ze een soort troubleshooter maken voor mensen of bedrijven met een financieel probleem.
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
--> economic trends --> national accounts --> GDP by type of expenditure and value added
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Minister-President
|
![]() in feite is hetgeen de topicstarter zegt zeer logisch. En ook zeer universeel.
Zelfs kinderen weten dat. En dat dat ook zo is, zien we ook in spelletjes. Je hebt zo van die real time strategy spellen op computer waarbij je een maatschappij of imperium moet uitbouwen. Wat is het eerste dat je begint te doen in die spelletjes... Juist ja, grondstoffen verwerven, productie-elementen bouwen, boerderijen... En pas daarna komen de andere zaken aan de beurt. poepsimpel. Daarvoor moet je geen economie studeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En als het technisch of wetenschappelijk, of academisch of ander hoogstaand niveau is haken de meesten al op voorhand af. Nee ik denk eerder aan een simpele flyer als start die overal in de banken ter beschikking ligt voor iedereen. Klare taal met dagelijkse situaties en eventueel enkele hulplijnen die kunnen gecontacteerd worden.
![]() |
![]() |
#34 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Het marxisme is politiek-historisch en cultuurhistorisch van groot belang, maar dat hier en daar een flard van zijn ideeëngoed blijkt te kloppen, hm, ik denk niet dat we de oplossing voor de crisis daar moeten gaan zoeken, en dat we de wereld beter begrijpen als we hem niet in het procrustesbed van een ideologie gaan klemmen.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, dat kan je bezwaarlijk de economen verwijten, he. Speculatie, shorting en meer van dat soort zaken draagt bij aan de productie van 'reële' goederen, he.
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
|
![]() Citaat:
Ik kan u véle manieren noemen die bewijzen dat ze juist het tegendeel doen, en destructief zijn. (De huidige crisis mag al iets duiden). Aan u dus de eer.
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Banneling
|
![]() Ben alvast benieuwd, Adrian zal het weer niet doorhebben dat z'n bewijs je visie zal bekrachtigen, enkel daarom is zijn antwoord leerrijk maar niet om na te bootsen, slechts te zien als bewijs.
|
![]() |
![]() |