![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En waar is dat op gebaseerd?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Er is gewoon nog geen betrouwbare observatie (direct of indirect) van een niet-materieel gegeven gebeurd. De wetenschap zou daar nogthans uitzonderlijk geinteresseerd in zijn. Er zijn dus 2 mogelijkheden: - het niet-materialistische heeft geen enkel observeerbaar raakvlak, geen enkele invloed op de materialistische wereld. - het niet-materialistische bestaat niet Sowieso maakt het elke uitspraak over het niet-materialistische automatisch zinledig. We weten niet of het al dan niet bestaat, maar we weten wel dat we er niets over weten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Jij bent wel de laatste persoon die een uitspraak kan doen over wetenschap. Ik wacht op uw kinderachtige reactie, een hoger niveau zijn we niet gewend. Ik verwacht dus ook dat mijn volgende post een QED zal bevatten.
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind dat niet erg overtuigend. Ook lees ik daarin geen enkele verklaring, maar slechts een lege bewering.
Weinig wetenschappelijk dus. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wetenschap is zeer eenzijdig en zeer bekrompen. Citaat:
Dat is de Geest van de mens en in diepere zin van God. Het wordt uitgelegd in de filosofie van Hegel en ook in mijn atoomtheorie. Citaat:
In de wetenschappen is dat het weten zelf. Citaat:
Aldus is het absoluut, want alles bestaat in wezen uit gedachten. Dat maakt de wetenschap mogelijk. Citaat:
Nog nooit heeft iemand een uitspraak gezien, want het is een gedachte. Alle wetenschap is immaterieel, aldus kent de natuurwetenschap zichzelf niet. Citaat:
Maar dat doet de wetenschap niet, want daarvoor is ze of te dom of te bekrompen of allebei. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Blijkbaar is schelden de wetenschappelijke methode. Citaat:
Citaat:
Lees mijn atoomtheorie en probeer ook eens inhoudelijk te reageren. Maar dat heb ik helaas nog niet meegemaakt hier, zo overtuigd is men hier van eigen gelijk. Dat is de mateloze arrogantie van de wetenschap waar de wereld aan ten onder zal gaan. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Minister-President
|
![]() Voor de zoveelste keer dus...pfffff
![]()
![]() |
#30 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
oh ja, Q.E. to the D.
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er lopen nog heel wat 'gelovers' in goden rond op de aardkloot. Citaat:
Citaat:
Heb je al klacht neergelegd tegen de wetenschap? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Wetenschappers observeren, testen, bewijzen,.... Citaat:
De pret kan niet op. Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Dat ge een gebrek hebt aan de basiskennis over de zaken waarover ge denkt te moeten oordelen is een vaststelling, geen belediging. Ge toont keer op keer aan dat ge van de meest elementaire dingen totaal geen kaas gegeten hebt, en toch denkt ge dat ge slimmer zijt dan de mensen die er wel een grondige kennis van bezitten. Dat is niet erg slim. De wetenschap is niet bekrompen omdat ze geen rekening houdt met hypothesen die kant noch wal raken. Wilt ge serieus genomen worden door de wetenschap of als geloof dan zult ge eerst geloofwaardig moeten worden. Wat ge evident noemt is het niet, wat ge bewijs noemt is het ook niet. Uw geloof zweeft ergens tussen de sprookjes van de gebroeders Grimm en scientology. Niets om serieus te nemen dus.
![]() |
![]() |
#34 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een ander idee?
Ja, dat heeft hij. Een beter? Not really ![]()
![]() |
#35 | |||||
Minister-President
|
![]() Allee, ik zal nog maar eens mijn eigen regel breken en ingaan op een post van u.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat dient als robuuste bescherming tegen het soort raaskallen van wilde fantasten dat enkel bestaat binnen de kamers van hun eigen verbeelding, en dat u terecht beschrijft als inhoudsloos. Citaat:
Dat is als klagen tegen de optieker dat uw bril niet deugt, omdat je er de eenhoorns en elfjes in je tuin niet mee kan zien. Dat ligt niet noodzakelijkerwijs aan de bril, Harrie. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Klagen doe ik niet, want ik ben zelf de nieuwe wedergeboren God. Citaat:
Dat noem ik nog eens een echt positief wetenschappelijke visie... ![]() Overigens dacht ik dat de wetenschap geheel en al waardevrij was, dus neutraal. Maar vanuit menselijk perspectief gezien is de ondergang der wereld zeker wel een ramp, een zeer grote zelfs. Citaat:
Citaat:
Het zijn robotten. Dat is de ellende nu juist. Citaat:
En dan is de pret wel op. Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() zonder enig inhoudelijk argument.
Niet ik, maar de wetenschap zit er volkomen naast. Ze produceert niet alleen het meest ellendige heelal, maar ook de meest ellendige mensheid, die rechtstreeks haar eigen ondergang tegemoet gaat in overbevolking, milieuverontreininging en een economische catastrofe door mateloze hebzucht van het kapitalisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN