![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Naar waar kan ik mij richtten om toelagen te krijgen ? De vrt wordt betaald met belastingsgeld. Vergeet dat niet. Komt daarbij dat er in Belgie geen echte vrije meningsuiting bestaat. Herinner mij de problemen die groen maakte toen het toenmalige vb een soort eigen radiozender wou opstarten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toch wel, ook het verschrikkelijke De Ronde kon het niet nalaten om linkse lessen mee te geven: rijke ondernemers zijn allemaal gangsters en dus mogen ze ondergescheten worden terwijl ze worden afgezet, Vlaamsgezinden zijn allemaal verzuurde mensen, een allochtoon als schoonzoon is zowieso het tofste wat er is.
Er was/is natuurlijk ook het mediacordon tegen het VB. Het beste voorbeeld daarvan vind ik nog altijd als men mandatarissen uit het EP aan het woord laat: ofwel El Khadraoui, ofwel Staes, ofwel Brepoels, ofwel Van Brempt. Van Hecke & Claeys, twee zeer actieve leden, heb ik nog nooit gehoord over Europa. De VRT-radio heeft er ook van: een zekere Marc Van De Looverbosch is toch algemeen bekend als SP.A militant? En wel al eens naar Joos geluisterd: kunst is enkel goed als het een bepaald "links" niveau heeft. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#26 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Als ik eerlijk ben vind ik eigenlijk dat - als we hier ooit echte democratie krijgen - de politieke journalisten en verantwoordelijken bij de vrt allen op staande voet ontslagen dienen te worden. Voor de leidinggevenden volgt er wat mij betreft nog een strafrechterlijke vervolging ook.
De vrt is een propagandazender pur sang. Hoe noem je anders een zender die door en door corrupte politici en incompetenten blijft opvoeren en vergoelijken? Dat journalisten een bepaalde politieke voorkeur hebben is normaal. Dat er erg eenzijdig wordt berichtgegeven is dat al helemaal niet. Maar nog veel erger vind ik de bewuste blindheid voor de fouten van 'eigen' (politieke) kant. Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 1 mei 2011 om 02:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Europees Commissaris
|
![]() Niks geeuw.
Als de openingspost correct is, als ie correct is tenminste, is er wel degelijk een probleem. De VRT dient neutraal te zijn. Als een eerste minister die meegaat met het koningspaar naar een heiligverklaring van een paus al een polemiek uitlokt over de scheiding van kerk en staat, dan mag men zich op zijn minst ook de vraag stellen of het ethisch verantwoord is dat gedurende 3 weken aan een stuk vrijwel altijd experts van Spa-signatuur zich komen uitspreken over maatschappelijke problemen. Als dat te moeilijk is voor je, begrijp ik dat je geeuwt, maar dan nog moet je dat hier niet komen spammen. Als je toch wel ergens vat waarover het gaat, gelieve dan inhoudelijk te reageren, ipv weer maar eens te bewijzen dat voor sommigen enkel hun riedels een discussie waard zijn.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Samengevat werden in april woordvoerders van de volgende partijen opgetrommeld om hun mening te delen met de luisteraar: CD&V: 18 keer SPA: 16 keer OVLD: 12 keer NVA: 4 keer Groen: 3 keer Vlaams Blok, PVDA, PS, MR en Rood: 1 keer Het spreekt overigens vanzelf dat een item over de voorzittersperikelen bij de SPA becommentarieerd wordt door iemand van de SPA, zoals het vanzelf spreekt dat een item over de NVA becommentarieerd wordt door iemand van NVA etc. Bij items die over een breder politiek thema handelen, valt het op dat woordvoerders van verschillende strekkingen aan het woord gelaten worden. Kortom: het zogenaamde "monopolie" van de SPA over de nationale omroep, is op niets anders gebaseerd dan de vooringenomenheid van bepaalde mensen, die zich blijkbaar niet eens de moeite getroosten om hun misbaksels van stellingen aan de werkelijkheid te toetsen. Dit topic is pure stemmingmakerij. Niet meer en niet minder. Maar dat wist ik al voor ik mijn "onderzoekje" aanvatte. Vandaar, bij deze zoveelste idiote aanval aan het adres van de nationale omroep: *geeuw* Stop uw belerende vingertje in mijn richting dus maar waar de zon niet schijnt. Ik heb geen behoefte aan uw neerbuigende gezwets.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() lijkt me logisch
de SPA zonder de VRT is dood en omgekeerd 1+1=2 |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Europees Commissaris
|
![]() Als je de Vlaming wil begrijpen moet je VRT kijken.
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is compleet niet in verhouding. Dat zie je toch ook?
![]() |
#33 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ok, maar dan moet de VRt ook maar zichzelf bedruipen en niet het geld van de gehele Vlaamse Gemeenschap aanlinkse propaganda opsouperen.
![]() |
#34 |
Vreemdeling
|
![]() Je kan het ook anders zien, hoe meer ze die linksen aan het woord laten hoe meer de mensen ze beginnen door te hebben, zo help je de meerderheid ook en met opzet denk ik zelf.(of je zou het toch beginnen te denken want wat de gewone man weet moeten ze daar op de vrt top toch ook wel weten zeker)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zo vooringenomen lijkt me het idee van de topicstarter dus inderdaad niet. Daarmee is zijn punt toch enigszins bewezen. En neerbuigend, dat heet uw discours tegen iedereen die het niet met u eens is. Daar moet uitgerekend u niemand de les over spellen.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd. Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind juist dat dat heel mooi in verhouding is...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat doen ze niet. Ze tonen aan dat de traditionele partijen ongeveer even veel aan bod komen.
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() door de bril ve gemeentebediende, uiteraard
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |