![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is niet de bedoeling dat iemand anders een tread gaat verduidelijken.
Dit doe je bij het openen, is het te moeilijk, doe het dan niet. Simpel hé
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ik mag gokken, gok ik er op dat hij premier wilt blijven, en dat De Crem minister wilt blijven.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#24 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn hier en daar sindsdien een paar putten gemaakt, ja.
![]() In de hoop dat er ook daar wat transfergeld zou in terecht komen.. hoe naïef ![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#26 | ||
|
![]() Citaat:
Lap! 400000€ in de chakosh!
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou daar ook op gokken, maar ik geloof helemaal niet dat Leterme nog voldoende macht heeft om de positie van de CD&V te gaan bepalen. Ik heb sterk het gevoel dat Beke meer aanleunt bij Peeters dan bij Leterme. Wat het ook wordt, er zal in elk geval nog een oorlogje uitgevochten worden daar.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Welke psychiatrische instelling raad je me aan? Het Vlaams parlement, de Kamer, de Senaat?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Als je echt compleet gaga wilt worden, iets op federale
|
|
![]() |
![]() |
#30 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
1. Hij kan Yves Leterme en de CD&V het premierschap schenken 2. Hij kan 3 kwart van de CD&V (ACV) hun goesting geven. 3. Zolang de staatshervorming niet is opgelost kan BDW niet met pensioen als burgemeester van ANtwerpen. SPA gaat daar vierkant achter staan. Ik denk dat Di Rupo het in alle geval zal proberen. En ik denk dat de CD&V dan rare ogen zal trekken bij de volgende verkiezingen.
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() djzue, daarvoor ben'k weer een jaar te laat...
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik ervan denk? Als dat plan lukt: 1. zal CD&V nog veel meer dan nu een puur travaillistische en sterk syndicaal beïnvloede partij worden. Wat er nu nog in zit aan niet-ACW-mandatarissen (Bv. Kris Peeters) wordt volledig geïsoleerd. Ofwel besluiten die dat gelaten te aanvaarden ofwel zeggen ze de CD&V vaarwel; 2. als het gros van de Vlamingen dat door heeft zal ook het kiezerspubliek de CD&V definitief vaarwel zeggen.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 18 mei 2011 om 11:25. |
|
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het premierschap wordt al constant aangeboden aan Leterme maar Beke hapt niet. Ook het punt van die linkervleugel geloof ik niet. CD&V heeft niet gehapt in het verleden en zal dat nu ook niet doen. Het beste voorbeeld daarvan is de Nota Vandelenotte. Di Rupo was echt stomverbaasd dat ze daarmee de CD&V niet hebben losgekregen. Dat SPA er vierkant gaat achter staan is niet echt een reden voor CD&V om dat ook te doen. SPA staat vierkant achter alles bij monde van Gennez en geloof me vrij als ik zeg dat het burgemeesterschap van Janssens haar gestolen kan worden. Kijk, het kan natuurlijk, maar dit zijn mijn argumenten om te geloven dat het deze keer niet zal lukken. Maar ik hou natuurlijk altijd in het achterhoofd dat het Tjeven blijven.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! Laatst gewijzigd door fox : 18 mei 2011 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
We zitten in een cruciale periode, en alleen sterke externe omgevingsfactoren kunnen ons een en ander laten slikken, maar als gelijk wie van de Vlaamse partijen het aandurft om een regering zonder de NVA te steunen, die worden zeker een poot uitgedraaid...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Het hangt dus af van de CD&V?
Dan vrees ik ervoor, die gaan zwichten.
#36 |
Minister-President
|
![]() Ik vind de analyse ook wat simplistisch.
"Als CD&V en O-VLD meedoen met Di Rupo staat N-VA buitenspel." Tja. Is dat nieuws? |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Diene prof is wellicht heel bedreven in organisatie-kunde en in onderhandelingstheorieën, maar duidelijk niet in de politiek.
Moeten we het volgende nu nog eens, voor de 1000° keer herhalen in dit forum ? Ook een linkse regering zal ferm moeten besparen, tot misschien wel 20 miljard. Reken maar dat dat pijn zal doen. En wie denkt er dan dat de politiekers de nva in een zetel gaan zetten, van waaruit ze kunnen roepen en tieren "dat had minder geweest indien wij ..." en "de transferts zijn nu daardoor nog hoger", en "dat had minder geweest als ze de staat meer zouden ontvetten" ... dat is simpelweg een rode (kuch) loper naar een kiesoverwinning waarvan ze echt bleek zullen uitslaan, lijkbleek !! Ze weten dat, en daarom denkt geen haar op hun hoofd om daarop in te gaan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
#39 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De Vlaamse partijen daarentegen hebben wel al herhaaldelijk benadrukt dat ze N-VA erbij willen. Niet allemaal even overtuigend of van harte, maar waarschijnlijk wel gemeend vanuit het argument dat jij hier aanhaalt. Het zou mij dus absoluut niet verbazen dat Elio wel deze strategie - en dat ze op een Vlaams 'nee' zal stoten. |
|
![]() |
![]() |
#40 |
Burgemeester
|
![]() Tijd dat cd&v uit de "kast" komt.
Leterme 5 min politieke moed, bijna 4 jaar geklungel |
![]() |