![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() Ik weet het niet, maar een persoon die een land met 10duizend miljard overheidsschuld afbouwt naar 8duizend miljard, en dan nog eens een land de maastrichtnorm doet halen, waarbij hij landen als Duitsland en Frankrijk ver achter zich laat. Ik denk dat ik geen 2 keer moet nadenken wie ik wil sturen.
Trouwens, de omringende buitenlandse partners hebben al meermaals laten te verstaan dat ze liever met De Haene in zee gaan dan met konijnentand. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Punt blijft dat de CVP vrijwel onafgebroken in alle voormalige regeringen zat en die schuld heeft opgebouwd. Ik stel de tjeven inderdaad hoofdverantwoordelijk voor deze kolossale schuldopbouw. Het zou er dus nog aan mankeren dat Dehaene de rotzooi waarvoor zijn partij aansprakelijk is, niet zou helpen opruimen. Opmerkelijk is de plotse verhoging in de zuurtegraad telkens de nieuwe lichting CD&V-ers geconfronteerd worden met deze niet onbelangrijke daad van laissez aller (lees wanbeleid) uit hun verleden. Ik acht het dan ook nodig hen eraan te blijven herinneren, vooral omdat ik merk 1) dat enkele van hun lokale gemeentelijke potentaten nog steeds verslaafd zijn aan een ongeremde potverteermentaliteit (ter eigen eer en glorie) en 2) dat de CD&V zich nu profileert als de enige partij die doet wat ze zegt. Benieuwd of ze haar container beloftes werkelijk gaat houden en hoe ze het gaat klaar spelen met de beperkte budgettaire middelen. ’T Zou jammer zijn als deze partij terug valt op haar oude tic. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Partijlid
|
![]() Leterme stond er maar als de grote zielepoot bij en dat voor een partijvoorzitter. Boerswa de stijve hark en Denterm de ruggraatloze tjevenmossel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Mijnheer de Premier,
Uw voorganger was lomp, boertig enz enz.. Hij heeft zich niet laten doen door de franstaligen. Hij behaalde concrete resultaten. Hij heeft ons binnengebracht in de euro, en hij heeft de sanering gerealiseerd waarvan u hebt kunnen gebruik maken. Hij snauwde: geen commentaar als zijn dossier nog niet rond was. U voerde een open debat cultuur, met veel bla bla bla hetgeen commentatoren aanduiden als de goed nieuws show. U hebt veel beloofd en ik ben diep teleurgesteld in de resultaten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De burger waar de CVP zo veel respect voor heeft, kon het gelag betalen met extra-belastingen (crisisbelastingen) om het zooitje van de enome staatsschuld waar de CVP hoofdschuldige is, op te ruimen. Zo veel gemakkelijker dan de overheid op bepaalde uitgavenposten zelf te laten inbinden, door ze te schrappen of in de frigo te zetten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Spolpoel heeft makkelijk praten over de overheidsschuld, maar men mag ook niet vergeten dat die schuld er voor een deel voor heeft gezorgd dat bepaalde sociale rampen werden vermeden. Denk maar aan de reconversie van de steenkoolmijnen, de veranderingen van de Vlaamse staalindustrie (vergelijk Sidmar maar eens met Cockerill), de uitbouw van de havens, ...
Natuurlijk zit en zat er ook veel weggegooid geld bij, maar schuld maken in tijden van economische malaise (en de jaren '70 en '80 zijn op dat vlak niet te vergelijken met het dipje dat we nu meemaken) is vanuit economisch oogpunt gezien niet noodzakelijk slecht.
![]() |
#28 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Voor eind juli 2001: Verschillende waarschuwingen over dreigende aanslagen. Eind juli 2001: Hoogst mogelijke staat van alarm bij de CIA. 6 augustus 2001: Bush wordt gewaarschuwd over «voorbereidingen voor kapingen». 7 augustus 2001: Bush vertrekt naar zijn ranch in Texas voor een maandje vakantie. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
En hadden we een beleid gehad die een beleid was ging ze zich aan de zijde van L&H geschaard hebben om het voortbestaan te garanderen. Maar niets leukers om je eigen mensen aan de schandpaal te binden, natuurlijk. Had het een Waalse onderneming geweest stond ze nu nog overeind, geloof me. Kijk maar eens in je Windows besturingssysteem hoeveel L&H-files er terug te vinden zijn.
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
dat windows L&H technologie gebruikt is het grootste bewijs dat amerikaanse bedrijven L&H in de val hebben doen lopen om hun technologie te kunnen veroveren. Dit hebben ze gedaan door een paar toplieden persoonlijk te benaderen |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Ligt de CD&V met De Haene eens onder vuur en altijd vind je wel één of andere buckwheat (in dees geval wederom Seba) die het gesprek in de richting van het Vlaams Blok tracht te duwen. Zielepoten zijn het. Zielige niksweters die verwoede pogingen doen uit de schijnwerpers te blijven. Hopelijk gaat hun lievelingspartij zich met andere zaken bezighouden ! ! !
De enige plaats waar ik de Belgische driekleur nog kan verteren is in die oerdegelijke ouderwetse dweilen. A patriot must always be ready to defend his country against his government. ---Edward Abbey--- |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |