Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 juni 2004, 08:38   #21
Zorro
Burger

Zorro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sebby

Want , en dit is zonder haat gevraagd, aan de Blokkers, geef nu toe, de meeste mensen die Blok stemmen liggen niet wakker van Brussel-Halle-Vilvoorde en andere zaken he. Misschien wel van overlast door Allochtonen, maar zijn ze gemotiveerd genoeg om daar hun bed voor uit te komen? Ik heb over het algemeen de indruk dat de "softe" Blokker zo een afkeer heeft van politiek dat hij niet zal gaan stemmen.
das dus zever he!
De meeste VB'ers denken niet specifiek aan B-H-V, maar aan de strijd tegen de Walen.
Dit is een eerste stap om de vrijheid terug te krijgen die de walen hebben gepikt van ons.

Dat is de gedachte die erachter schuilgaat.
Zorro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 08:44   #22
sebby
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zorro
Citaat:

Want , en dit is zonder haat gevraagd, aan de Blokkers, geef nu toe, de meeste mensen die Blok stemmen liggen niet wakker van Brussel-Halle-Vilvoorde en andere zaken he. Misschien wel van overlast door Allochtonen, maar zijn ze gemotiveerd genoeg om daar hun bed voor uit te komen? Ik heb over het algemeen de indruk dat de "softe" Blokker zo een afkeer heeft van politiek dat hij niet zal gaan stemmen.
das dus zever he!
De meeste VB'ers denken niet specifiek aan B-H-V, maar aan de strijd tegen de Walen.
Dit is een eerste stap om de vrijheid terug te krijgen die de walen hebben gepikt van ons.

Dat is de gedachte die erachter schuilgaat.
Ik denk dat niet, ik denk dat de mensen stemmen op het BLok voor het migrantenthema, niet omdat het allemaal fervente vlaams-nationalisten zijn.
Oud 13 juni 2004, 09:39   #23
DSCH
Vreemdeling

DSCH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mc Mullem
yep, verflopstadt is in paniek

U blinkt weer uit in originaliteit
Oud 13 juni 2004, 12:02   #24
PieterP
Gouverneur

Standaard

Naar mijn oordeel is de vraag inzake de vervanging van de stemplicht door een stemrecht het ideale onderwerp voor een bindend referendum.
Hier wortd de beslissing enkel genomen door de burgers, en niet door berekeningen van de politieke partijen, welke strekking ze ook mogen hebben.

Ik denk dat dit debat in de toekomst belangrijk zal worden.

Wat mijn persoonlijke mening aangaat stel ik vast, onder voorbehoud van vergissing mijnentwege, dat wij het enige land zijn in de wereld dat stemplicht kent. de vraag hierbij is: zijn wij dan een beter democratisch land dan alle anderen?

Persoonlijk zou ik iedere keer gaan stemmen.
PieterP is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 12:23   #25
Kristof Miele
Provinciaal Statenlid

Kristof Miele's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zijne Heerlijkheid
Het afschaffen van de stemplicht heeft hoegenaamd niets te maken met "een poging om het VB te stoppen". De VLD pleit daar namelijk al eeuwen voor.
De liberaaltjes pleiten daar al erg lang voor om zo de slagkracht van de niet-geïnteresseerde kiezers bij de tegenstanders af te schaffen. Vroeger die van de CD&V en nu hopen ze zo het VB tot stilstand te brengen. Dat zal echter niet lukken: wij staan als 1 blok achter de partij!
Kristof Miele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 12:26   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het afschaffen van de stemplicht heeft hoegenaamd niets te maken met "een poging om het VB te stoppen". De VLD pleit daar namelijk al eeuwen voor.
Voor het hondenbrokreferendum ook.

Voor iets 'pleiten' als je in de oppositie zit, of als je naar de oppositie dreigt terug gestuurd te worden, is niet voldoende.
Oud 13 juni 2004, 12:34   #27
lustige lezer
Parlementslid

lustige lezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat niet, ik denk dat de mensen stemmen op het BLok voor het migrantenthema, niet omdat het allemaal fervente vlaams-nationalisten zijn.
Ik vooral voor geen van die twee, ik stem voor meer veiligheid
lustige lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 12:36   #28
Tzuvar Raemborr
Minister

Tzuvar Raemborr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP
Naar mijn oordeel is de vraag inzake de vervanging van de stemplicht door een stemrecht het ideale onderwerp voor een bindend referendum.
Hier wortd de beslissing enkel genomen door de burgers, en niet door berekeningen van de politieke partijen, welke strekking ze ook mogen hebben.

Wat mijn persoonlijke mening aangaat stel ik vast, onder voorbehoud van vergissing mijnentwege, dat wij het enige land zijn in de wereld dat stemplicht kent. de vraag hierbij is: zijn wij dan een beter democratisch land dan alle anderen?

En hebben we voor dat referendum stemplicht of stemrecht?
But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay,
I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet.
Tzuvar Raemborr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 12:46   #29
Karel Hendrik
Gouverneur

Standaard

Noch bij de Europese verkiezingen, noch bij de gemeenteraadsverkiezingen is er een stemplicht. Er is in beide gevallen een totaal vrijwillig inschrijvingsrecht op de kieslijsten en alleen de effectieve inschrijving heeft stemplicht voor gevolg.

Het is niet omdat politici oplichters zijn en de kieswet voor de Belgen die in België wonen (Belgen in het buitenland hebben voor beide verkiezingen geen stemplicht) niet willen wijzigen, dat de stemplicht bij die twee verkiezingen zou gelden.

Ik heb vandaag dan ook alleen gestemd voor het Vlaams Parlement en niet voor het Europees parlement. Dat gaf geen moeilijkheden, de voorzitter heeft mijn weigering vlot aanvaard.
Oud 13 juni 2004, 13:28   #30
DSCH
Vreemdeling

DSCH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PieterP

Ik kan mij hierin wel vinden.
Oud 13 juni 2004, 14:17   #31
The_Prodigy
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Citaat:
Ik heb het ook al een paar keer herhaald maar er is blijkbaar niets meer dat hier nog doordringt.

Die Nobody kan zijn nicknaam beter veranderen in Nobrains of zoiets
Het is wel Rood Valkje dat hier onmiddellijk de link legt tussen afschaffing van de stemplicht en het resultaat van het Vlaams Blok. Het kan wel zijn dat Verhofstadt al lang pleit voor afschaffing van de stemplicht. Maar als het VB reeds in de eerste post van deze topic wordt vermeld dan is het maar logisch dat hier verder wordt op ingegaan.
The_Prodigy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juni 2004, 14:26   #32
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rood Valkje
Net gezien op VTM

Zo zal het VB fenomeen wel verdwijnen 8) orders van de Koning
De SP.A en ce CD&V zouden er wellicht veel harder onder lijden dan het Blok.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be