![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Burger
|
![]() Citaat:
De meeste VB'ers denken niet specifiek aan B-H-V, maar aan de strijd tegen de Walen. Dit is een eerste stap om de vrijheid terug te krijgen die de walen hebben gepikt van ons. Dat is de gedachte die erachter schuilgaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#23 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
U blinkt weer uit in originaliteit
![]() |
![]() |
#24 |
Gouverneur
|
![]() Naar mijn oordeel is de vraag inzake de vervanging van de stemplicht door een stemrecht het ideale onderwerp voor een bindend referendum.
Hier wortd de beslissing enkel genomen door de burgers, en niet door berekeningen van de politieke partijen, welke strekking ze ook mogen hebben. Ik denk dat dit debat in de toekomst belangrijk zal worden. Wat mijn persoonlijke mening aangaat stel ik vast, onder voorbehoud van vergissing mijnentwege, dat wij het enige land zijn in de wereld dat stemplicht kent. de vraag hierbij is: zijn wij dan een beter democratisch land dan alle anderen? Persoonlijk zou ik iedere keer gaan stemmen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor iets 'pleiten' als je in de oppositie zit, of als je naar de oppositie dreigt terug gestuurd te worden, is niet voldoende.
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]()
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Gouverneur
|
![]() Noch bij de Europese verkiezingen, noch bij de gemeenteraadsverkiezingen is er een stemplicht. Er is in beide gevallen een totaal vrijwillig inschrijvingsrecht op de kieslijsten en alleen de effectieve inschrijving heeft stemplicht voor gevolg.
Het is niet omdat politici oplichters zijn en de kieswet voor de Belgen die in België wonen (Belgen in het buitenland hebben voor beide verkiezingen geen stemplicht) niet willen wijzigen, dat de stemplicht bij die twee verkiezingen zou gelden. Ik heb vandaag dan ook alleen gestemd voor het Vlaams Parlement en niet voor het Europees parlement. Dat gaf geen moeilijkheden, de voorzitter heeft mijn weigering vlot aanvaard.
![]() |
#30 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Ik kan mij hierin wel vinden.
![]() |
![]() |
#31 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
|
![]() |
![]() |