![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 |
|
Burgemeester
|
|
|
|
|
|
#22 |
|
Europees Commissaris
|
In Vlaanderen zou ik mijn geld wel stoppen, België vertrouw ik niet.
|
|
#23 |
|
Staatssecretaris
|
Maar die CDS'en beïnvloed enkel de secundaire markt, iets waar de overheid geen last van heeft.
|
|
#24 | |
|
Burger
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#25 |
|
Staatssecretaris
|
Ik begrijp u punt, maar zo lang belgië bestaat is het niet goed voor Vlaanderen dat het failliet zou gaan.
|
|
#26 |
|
Burger
|
Toch wel. Als Belgisch papier massaal verkocht wordt, dan wilt dat zeggen dat het rommel is. Dat heeft een rechtstreeks effect op de rente die ze zal moeten betalen bij de volgende financiering.
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Het is wel zo dat als de rente op de secundaire markt oploopt dit een teken is dat er minder vraag is en de overheid hogere rentes zal moeten betalen om de volgende keer voldoende geld op te halen.
|
|
|
#28 |
|
Staatssecretaris
|
Tenzij dat bij die volgende financiering blijkt dat het geen rommel is omdat de obligaties vlot verkocht raken aan belgische spaarders.
|
|
#29 |
|
Minister
|
Dat geld is er al lang niet meer. Je begint eindelijk te snappen dat men de mensen voorzichig aan het vertellen is dat hun spaargeld in rook is opgegaan.
|
|
|
|
|
#30 |
|
Staatssecretaris
|
Ik ga niet ontkennen dat een deel van dat geld in waardeloze kredieten zit. Maar die zijn voor zo ver ik weet ook zo goed als afgeschreven wat wil zeggen dat men het geld daar niet meer aan toeschrijft en men dus voor ieder euro op een spaarrekening een solvabel lening heeft uitgegeven
Laatst gewijzigd door Pieter B : 24 november 2011 om 00:54. |
|
|
|
|
#31 |
|
Burgemeester
|
Het is echter geen slecht idee, ik zou het doen als de staatsobligaties gebacked zijn door goud en door goud alleen. De nationale bank heeft toch nog goud of niet ?
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Burger
|
Citaat:
De onderhandelaars kunnen bewijzen dat het geen rommel is door een solide begroting voor te leggen en de nodige hervormingen door te voeren. Dat zou de rente moeten drukken. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Staatssecretaris
|
Het wordt gebackt door alle belastingbetalers in België; Is dat niet voldoende? Je backt je eigen schuld. Daarmee verdien je ineens een dele van je belastinggeld terug.
|
|
#34 | ||
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Citaat:
Mijn 'plan' is dan ook maar als een extra stimuli, en kan uiteraard niet zonder een solide begroting.
Laatst gewijzigd door Pieter B : 24 november 2011 om 00:59. |
||
|
|
|
|
#35 |
|
Burgemeester
|
Ik hou niet van papieren beloftes, die laatste belofte met mijn ex is mij zuur opgekomen. En we komen nooit tot een solide begroting, voor een solide begroting heb je een heel andere ploeg nodig dan de ploeg die nu aan het roer staat.
|
|
|
|
|
#36 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Die mensen gaan dus niet helpen om het punt te bereiken waarvan Spitaels zei, "dan hebben we Belgie niet meer nodig." Eerder nog zullen ze samen met de CD&V en de SPa Vlaanderen economisch volledig kapotmaken. Ter meerdere glorie van de grote Franstalige natie die Belgie is.
|
|
|
|
#37 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#38 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Wat een rare ideeen.
Waarom zou een burger met spaargeld zijn spaargeld (gedwongen ? Maw, waarom zou een spaarder tot een SLECHTE BELEGGING moeten overgaan ? En nu over het coercitieve: als het VRIJWILLIG zou zijn, is niks gemakkelijker: het volstaat dat de Belgische staat nieuwe staatsbons uitgeeft, aan, zeg maar, 2% interest, over 10 jaar, en al die vrijwilligers gaan zich daarop storten. En als 't niet vrijwilig is, dan gaat men U dus DWINGEN om met uw spaargeld slechte beleggingen te doen. Dan hebt ge 3 keuzes: - dat dan maar ondergaan - het er nog rap doorboeren voor ge het kwijt zijt (BMWke kopen, huis kopen, goud kopen....) - het zo rap mogelijk over de grens krijgen. Enneuh, tenzij het de bedoeling is om dat uiteindelijk aan te slaan en dat spaargeld niet terug te geven (= het risico waarvan eerder sprake), verplaatst dat het probleem enkel maar een paar jaar in de tijd he. Een lening terug betalen met een lening, dat maakt dat ge schuldenaar blijft, he. En uw lopende kosten met leningen betalen (op de poef leven) dat loopt altijd slecht af, ook voor staten, tenzij die uiteindelijk niet terugbetalen = failliet gaan (of equivalent = devaluatie van uw staatspapieren).
Al moordend problemen oplossen. Laatst gewijzigd door patrickve : 24 november 2011 om 06:14. |
|
|
|
|
#39 |
|
Banneling
|
dit voorstel komt van van rossem
ik zit liever short op deze bananenrepubliek |
|
|