![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Zeer goed bezig daar! Citaat:
Wetboek der nuchtere mensen? Mooie discriminatie ; leuk om te weten dat een wietgebruiker in uw ogen een zwakkere soort mens zijn! ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Administrator
|
![]() Ik verplaats deze discussie. Ze hoort namelijk niet thuis in de sessies van Yves Leterme. Het is niet eens een vraag !
Maarten |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Verbied maar hoor, maar wat met alcohol ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Brengt enorm veel schade toe aan de gezondheid, aan derden... Zeer praktisch gericht vooral! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Aan al diegene die voor een volledig verbod van drugsgebruik zijn dit...
Men wil dus drugs verbieden omdat men de drugsdoden, of de gevolgen ervan wil vermijden... Men kan dus stellen dat men een genotsmiddel wegneemt op ons doden te besparen... Het punt is dat de dodenaantallen in het weekend veel hoger zijn dan de drugsdoden... Moet men daar dan ook het genotsmiddel afpakken om de gevolgen te verminderen... Dus geen fuiven, dancings en andere uitgaansmogelijkheden toelaten om de weekendongevallen (en geweld?) te vermijden... Tiens klinkt bekend, niet, ik vraag mij af waarom onze neo-conservatieve blokkertjes en andere kleinburgelijke forumgenootjes dan niet in de bres gesprongen zijn voor Toback en zijn maatregel deze maand... Die werd namelijk wel ferm afgeschoten!!! Alleszinds, ga je nu ineens een genotsmiddel van de meerderheid van de bevolking afpakken met repressie... Zoiets klinkt verdacht ondemocratisch!!! ![]()
![]() |
#26 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#27 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
XTC veranderd geeneen cel, XTC grijpt in bij de synaptische spleet tussen twee neuronen, om het eenvoudiger te zeggen zenuwcellen geven signalen door naar andere zenuwcellen /spieren/klieren, XTC gaat de afbraak van neurotransmitter (chemische stof die zorgt voor een actiepotentiaal in de zenuwcellen) tegen, dit betekent dat de neurotransmitter waar hij normaal maar even moet werken veel langer blijft werken ---> meer impulskracht ---> abnormale waarnemingen. Ten tweede maak je hier de fout synthetische en natuurlijke drugs door elkaar te gooien. Het actieve product van Cannabis is THC, dit product is 100% natuurlijk en komt voor in o.a. sesamzaad. Het roken van cannabis leidt dan ook niet tot onnoemelijke verslaving, het is de tabak die erbij zit (met bijgevoegde stoffen door de industrie) die verslavend werkt! (In tabak wordt een soort papje gedaan). Laat het dus duidelijk zijn Cannabis is niet DE verslavende drug, het is de tabak en meer specifiek de additieven die de industrie hieraan toevoegd. Informeer je volgende keer maar eens voor je al deze onzin schrijft!
![]() |
![]() |
#28 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Veelvuldig gebruik zorgt ervoor , in theorie, dat je dus meer en meer kans krijgt om voor de rest van je leven een minder gelukkig en meer angstig persoon wordt , aangezien serotonine zorgt voor je gemoedstoestand. Onlangs is er een link gebracht tussen serotonine en motoriek. Een parkinson patient van 30 , had bij het nemen van XTC geen last meer van zijn symptomen en kon koprollen en salto's maken. Eenmaal de pil uitgewerkt zat hij terug in de rolstoel. Voor alle bollepakkers hier een excuus in zien om te pakken zodat ze geen parkinson krijgen , moet ik er wel bij zeggen dat wetenschappers denken dat XTC de laatste serotonine neurotransmitters bij de parkinson patient in overdrive deden gaan en ze daarbij nog beschadigde. Figuurlijk het laatste sap uit de citroen persen. Schadelijk is het zowiezo , daar is iedereen het er wel over eens. Maar zoals veel drugs , kan je bij gebruik met mate weinig overkomen. Als ik jonger was (16-18 ) , heb ik ook wat geexperimenteerd met XTC. Het is leuk in't begin , want dan werkt het nog ,maar al snel wen je aan het effect en merk je wat voor boecht het is. De link met depressie is echter geen flauwe kul , ik heb veel mensen die daar een tijd last van hebben gehad na hun feestjaren. Zelf heb ik gemerkt een tijdje minder levenslustig te zijn in de maanden er na , maar da's snel overgegaan. Hersenen zijn een adaptief orgaan. Verbieden? Zeker voor minderjarigen. Panikeren en vervolgen? Nee hoor , je zou eens moeten weten hoeveel mensen daarmee bezig zijn geweest en geen of weinig problemen hebben gehad om daarmee op te houden. Een mens heeft recht om kleine ondeugden te begaan in zijn leven hé ![]() Het is trouwens véél moeilijker om te stoppen met drinken/roken , dan met XTC op te houden om de simpele reden dat XTC stopt met werken na veelvuldig gebruik. Je hebt er gewoon niets meer aan. Van alle drugs is nicotine de méést verslavende. Je lichaam blijft er voor zeuren tot je in de kist zit. Bijlage XTC bij apen (geen mensen , dus niet echt een sluitend bewijs voor permanente schade) ![]() Radiologische scan Normaal brein : ![]() Zelfde scan bij brein die jarenlang alcohol verbruikt heeft: ![]() Dus ja , hoe oordeel je nu of een bepaalde drug gevaarlijk is of niet , als onze geliefkoosde alcohol ook permanent schade aanbrengt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik moet je waarschuwen; ik heb al zo'n propaganda gezien tegen XTC; dat het zogezegd gaten zou opleveren in je hersenen, en het was beide niet-representatief + misleidend... Enig bewijs dat die toestand bij elke aap zo was? En verder zal ik ook maar zwijgen over de enorme gevaren van het illegaal-zijn van XTC; gebruikers die niet weten wat ze slikken riskeren soms hun leven. (door de chemische samenstelling in de pil! ) Daar moet dringend iets aan gedaan worden (voor alle duidelijkheid: een strikt repressief+preventief beleid werkt niet!!! ) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#32 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De discussie omtrend drugs moet gaan over de mate dat de drug in kwestie schade aanbrengt , niet óf ze schade aanbrengt , want dat doen ze allemaal. Ook moet de discussie gaan over het effect op de omgeving. Een drug mag dan 100% veilig zijn voor de persoon in kwestie , als hij daardoor verandert in een moordmachiene , dan is dat niet fijn ![]() Wat ik eigenlijk zéér grappig en fascinerend vind , is de psychologische ontkenningsfase waar zelfverklaarde niet-druggebruikers (lees: alcohol gebruikers) zich in bevinden in deze discussie. Ik heb van beide werelden geproefd - ben al jaren een sociale alcoholgebruiker en upstanding member of society indeed sir - en zo veel verschillen ze niet , hoor. Maar toegegeven zou ik liever hebben dat mijn kinderen afblijven van niet-alcoholische drugs. Alcohol is betrouwbaarder op korte termijn. OD's zijn moeilijk aangezien je al een getrainde maag moet hebben voor je je dood kunt drinken. Een pilletje te veel is gauw geslikt. Ook de historische factor bij alcohol (bestaat al 5000 jaar in onze cultuur ofzo) speelt een rol bij me. De lange termijnseffecten zijn gewoon beter gekend. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||||
Schepen
|
![]() Citaat:
maar geloof me, in het verleden heeft de overheid bij wijze van antidrugspropaganda getoucheerde gegevens vrijgegeven: Men toonde dergelijke vergelijkende hersenscans; en waarbij er gaten te zien waren: MAAR - Die gaten waren helemaal niet schadelijk, het betekende gewoon minder activiteit en betekende niet dat die delen afgestorven waren. - Hetgeen ze toonden was "worst case scenario" : alsof je uit 10.000 geteste proefpersonen, die alcohol gedronken hebben om dan later hersenscans te maken, net dat ene geval toont waarbij de gebruiker levercirrose krijgt... Ik zeg niet dat je niks mag geloven, maar je moet er toch altijd kritisch tegenaankijken! Citaat:
gebruikers zouden rapper overgaan tot verkrachting/moord, etc... Dat heeft meegebouwd aan de hele idee dat druggebruikers problematisch zijn, crimineel zijn... En nogmaals ; het draait allemaal rond de verantwoordelijkheidszin van de gebruiker. Op zich kun je moeilijk een product objectief beoordelen, omdat het gebruik ervan altijd functie is van de persoon die het middel gebruikt. Maw: iemand die 1 jointje rookt per maand is veel verantwoordelijker dan iemand die 2 pakjes sigaretten per dag rookt; maar nog altijd vind ik dat geen voldoende reden om iemand dan te dwingen om zijn gewoontes af te leren. (en in praktijk werkt dit miserabel slecht:in een onderzoek (in Brugge dacht ik) naar de doelmatigheid van een (heroïne- )afkickprogramma bleek dat na 2jaar van alle deelnemers 95% van de gebruikers terug begonnen waren met heroïne) Citaat:
Eigen drug eerst! (ik probeerde hier geen kwade link te leggen naar het hypocriete standpunt van het Vlaams Blok inzake drugs, maar ik kan het niet laten!! ![]() Citaat:
gewoon je kinderen vragen verantwoordelijk te zijn; niks van vreemden aan te nemen. Je mag nooit te betuttelend werken, je weet gewoon dat je kind toch niet luistert. (is niks onnatuurlijks/verkeerds aan; het kind leert voor zijn eigen denken) Dus je moet alleen zorgen dat je kind niet problematisch gaat gebruiken, en als het dan toch zo is, niet proberen ultra-bezorgd te zijn en het enorm te straffen. Verantwoordelijkheid en vrijheid, dat promoot ik! ![]() |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Afschaffen die kalmeerpillekes Afschaffen het neuken want SOA Stop met beffen enz... enz... Moraalridder...ga idd op een liefst onbewoond eiland met een paterszitje, en anders...begin eens te leven he zeg ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#35 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
En ik vind dat maar zwakjes, iemand uitsluiten op zo'n gebruik; waar stel je de grens eigenlijk? Iemand kan met alle gemak aspirines misbruiken; en kan daardoor ook enorm zijn gezondheid schaden, en iedereen betaalt daar dan ook voor zijn gebruik. Eigenlijk een soort discriminatie; 1 waar ik niet achter sta; laat ons eerst zorgen dat er een humaan beleid wordt gevoerd inzake drugs; en dan pas kijken naar de geldbeugel. Weet je trouwens hoeveel geld - De staat misloopt aan alle illegale drugs? - Het kost om een heroïnejunk op te pakken, te interneren, dure afkickprogramma's te verlenen... - Er nutteloos wordt besteed in "The war on drugs" -> die geen enkel resultaat heeft opgeleverd, buiten een verergering van het probleem dat het wilde aanpakken? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
Ik wilde dat sprookje maar even de wereld uithelpen. En dat Parkinson verhaaltje had ik inderdaad ook al eens gehoord!
![]() |
![]() |
#39 | ||
Schepen
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Hoe de meeste psychiatrische ziekten ontstaan is nog altijd een groot mysterie. Ook de psychiater van uw broer weet niet hoe dit ontstaat. Van elke jointroker die een "neurose" krijgt, zijn er derdig die geen drug gebruiken en het ook krijgen. Zeggen dat weed er de aanleiding of oorzaak van is is dan ook voorbarig. |
|
![]() |
![]() |