Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 december 2011, 09:16   #21
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Dit is bij mijn weten een van de eerste collectieve sympathiebetuigingen van een groep allochtonen met de Vlaamse beweging. Bovendien van een groep die grotendeels Franstalig is. Hoewel dit volgens mij maar tijdelijk is en eerder van het genre "de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden", zou het inderdaad dom zijn deze zeldzame kans niet te benutten. Maar dat zullen ze niet doen. En dat vind ik eigenlijk jammer, want het biedt een gouden gelegenheid om a) Brussel weer Vlaams te maken en b) de band tussen Vlaanderen en Nederlandstalig door te knippen. Maar ik denk dat b) een beetje teveel taboe is voor die beweging. Die gaan liever Engels brabbelen met very much hair on.

'Maar dat zullen ze niet doen.'

Nee de NVA zal dat niet doen. Migranten worden aan de Franstaligen 'overgelaten'. Als je de bekende haatposts in betreffende draden leest, begrijp je ook waarom.

Alle partijen en bewegingen waar 'Vlaams' voor staat zijn op de eerste plaats etnocentrisch gericht.

Het zal nog jaren duren voordat dit soort clubs mentaal in staat zijn om onder ogen te zien dat de Nederlandse gemeenschap in Belgie groter is dan de traditionele Vlaam.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 20 december 2011 om 09:23.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 09:44   #22
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik snap het niet. Zoals zoveel dingen, maar dit begrijp ik echt niet.
Een bende plunderende vandalen die de NVA hoog in hun vaandel dragen kan je moeilijk goede publiciteit noemen voor die partij.
Maar blijkbaar hebben de NVA adepten hier op het forum dit nog niet door want anders hadden ze al wel gezegd dat dit een links complot was met de bedoeling de NVA te schaden.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 09:48   #23
job
Minister-President

job's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit is bij mijn weten een van de eerste collectieve sympathiebetuigingen van een groep allochtonen met de Vlaamse beweging. Bovendien van een groep die grotendeels Franstalig is. Hoewel dit volgens mij maar tijdelijk is en eerder van het genre "de vijanden van mijn vijanden zijn mijn vrienden", zou het inderdaad dom zijn deze zeldzame kans niet te benutten. Maar dat zullen ze niet doen. En dat vind ik eigenlijk jammer, want het biedt een gouden gelegenheid om a) Brussel weer Vlaams te maken en b) de band tussen Vlaanderen en Nederlandstalig door te knippen. Maar ik denk dat b) een beetje teveel taboe is voor die beweging. Die gaan liever Engels brabbelen met very much hair on.
Ondertussen zijn ze ook al aan het zwaaien geweest met de Vlaamse Leeuwenvlag.
En oh, wonder, dat zijn de eerste slachtoffers van de-klop-er-maar-op-politiek van de politie.
Oud 20 december 2011, 10:46   #24
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door job Bekijk bericht
Ondertussen zijn ze ook al aan het zwaaien geweest met de Vlaamse Leeuwenvlag.
En oh, wonder, dat zijn de eerste slachtoffers van de-klop-er-maar-op-politiek van de politie.

Je meent het echt he?
Oud 20 december 2011, 10:56   #25
neutron
Banneling

neutron's schermafbeelding

Standaard

Al bij al moeten verkiezingen kunnen gecontroleerd worden.

Kabila heeft niet veel verwezelijkt voor zijn land.

Of de anderen beter zijn valt af te wachten.
neutron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 11:00   #26
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht

Het Oosten, ViveLabelgique, Tomm, Tommm en co gaan zeggen dat Tjisekedi ook maar aan de zijlijn staat te roepen en nog niet veel verwezenlijkt heeft, den onnozelaar
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 11:02   #27
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Het Oosten, ViveLabelgique, Tomm, Tommm en co gaan zeggen dat Tjisekedi ook maar aan de zijlijn staat te roepen en nog niet veel verwezenlijkt heeft, den onnozelaar
Oei, nu kan u al gedachten lezen, straf zeg...
Trouwens, ik zeg ook niet dat De Wever niets doet, hij werkt volop aan zijn mediacarriere.
Oud 20 december 2011, 11:07   #28
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Trouwens, ik zeg ook niet dat De Wever niets doet, hij werkt volop aan zijn mediacarriere.
komkom, zonder het succes van de N-VA was er nooit gesproken geweest over BHV of een staatshervorming.

Dat de traditionele partijen er weer in geslaagd zijn om een akkoord te maken dat tegen het belang van de Nederlandstaligen en Vlaanderen is, dat kan je BDW niet verwijten.

je bent nog altijd verantwoordelijk voor je eigen daden, niet?
Oud 20 december 2011, 11:11   #29
Steben

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
en Tjisekedi?
leve de manmanman club
Oud 20 december 2011, 12:57   #30
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neutron Bekijk bericht

Heeft er eigenlijk al iemand iets verwezenlijkt voor Congo?

De Belgen roofden het land leeg, maar er was orde.
Kasavubu maakte een potje van de Eerste Republiek.
Mobutu roofde het land leeg.
Kabila sr smeet het land in een burgeroorlog waarbij de buurlanden het leegroofden.
Kabila jr rooft zelf het land leeg.

Ik heb niet erg veel vertrouwen in de intenties van Tshisekedi. Het patroon is erg duidelijk en structurele veranderen dat deze man anders is, zie ik niet. Door de schaarste aan beschikbare rijkdommen (ondanks de massaal aanwezige natuurlijke rijkdommen) worden de Congolese politici aangemoedigd zoveel mogelijk te vergaren in de tijd die hun rest om zichzelf en hun familie uit de armoede te houden. Dat is ook de reden dat er zoveel geweld en revoluties plaats vinden: geen macht is geen centen en de tegenstander moet sterk ontmoedigd worden van die macht te vergaren en wat is beter dan om hem op te eten of zijn vrouwen te verkrachten en te vermoorden?

Congo is een dood land met levendige mensen en zo zal het wel nog een tijdje blijven...
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 13:05   #31
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steben Bekijk bericht
Wat ik weet is dat Tisjekedi, tot hij in ongenade viel, gedurende decennia de partner in crime was van Moeboetoe.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 13:47   #32
Steben

Standaard

Het gaat niet om de intenties van een politicus, maar het respect voor de wil van het volk. Zolang je er geen respect voor hebt, kan de democratie nooit groeien.
leve de manmanman club
Oud 20 december 2011, 13:58   #33
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Een bende plunderende vandalen die de NVA hoog in hun vaandel dragen kan je moeilijk goede publiciteit noemen voor die partij.
Maar blijkbaar hebben de NVA adepten hier op het forum dit nog niet door want anders hadden ze al wel gezegd dat dit een links complot was met de bedoeling de NVA te schaden.

Het begrip "overdrijven" is u niet vreemd zie ik.
Oud 20 december 2011, 14:05   #34
zebrapad
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Heeft er eigenlijk al iemand iets verwezenlijkt voor Congo?

De Belgen roofden het land leeg, maar er was orde.
Kasavubu maakte een potje van de Eerste Republiek.
Mobutu roofde het land leeg.
Kabila sr smeet het land in een burgeroorlog waarbij de buurlanden het leegroofden.
Kabila jr rooft zelf het land leeg.

Ik heb niet erg veel vertrouwen in de intenties van Tshisekedi. Het patroon is erg duidelijk en structurele veranderen dat deze man anders is, zie ik niet. Door de schaarste aan beschikbare rijkdommen (ondanks de massaal aanwezige natuurlijke rijkdommen) worden de Congolese politici aangemoedigd zoveel mogelijk te vergaren in de tijd die hun rest om zichzelf en hun familie uit de armoede te houden. Dat is ook de reden dat er zoveel geweld en revoluties plaats vinden: geen macht is geen centen en de tegenstander moet sterk ontmoedigd worden van die macht te vergaren en wat is beter dan om hem op te eten of zijn vrouwen te verkrachten en te vermoorden?

Congo is een dood land met levendige mensen en zo zal het wel nog een tijdje blijven...
Congo heeft voornamelijk 2 problemen waardoor het niet vooruit komt. Al de problemen vloeien daaruit voort.
1= Het ontbreken van een staatsstructuur en voornamelijk de goede werking van de instituten van een staatsstructuur.
2= Congo telt meer dan 200 etnische groepen met een oppervlakte van West Europa. Het is dus logisch dat er in die etnische groepen verschillen zijn als tussen een Zweed en Spanjaard. Als je dan redeneert hoe moeilijk Europa werkt, waarom verwacht men dan meer van Congo. Het probleem is dat de macht in Congo gecentraliseerd zit aan de top, terwijl het beter zou zijn deze te verankeren op een lager niveau bij de etnische gemeenschappen. Dan zou men vanuit die gemeenschappen een veel eerlijker proces kunnen voeren om het staatshoofd aan te duiden en zonder dat hij de macht heeft bepaalde dingen naar zijn hand te zetten.
zebrapad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 16:30   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als je op zo'n betoging rondloopt met zo'n opvallende vlag, dan filmt men je van alle kanten.
Als je met bedoelingen rondloopt om te vernielen, dan draag je zo'n vlag niet.

't Is wel heel ambetant voor de sossen: die hebben al die gasten via de snelbelgwet tot B. gemaakt, met de bedoeling dat ze zouden stemmen op de sossenpartijen .... oeps ....

Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam.
Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 16:40   #36
subocaj

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Kapitalisten die met de hulp van politici mijn geld blijven stelen: niet in mijn naam.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 16:40   #37
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik snap het niet. Zoals zoveel dingen, maar dit begrijp ik echt niet.
Het is anders heel eenvoudig.

Vele Congolezen willen een confederatie maken van hun land, in plaats van een dictatuur.

En als de N-VA die kan verwezelijken in Belgie, dan hebben zij een enorme steun en drijfveer om het ook gedaan te krijgen in hun thuisland.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 december 2011, 21:51   #38
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat ik weet is dat Tisjekedi, tot hij in ongenade viel, gedurende decennia de partner in crime was van Moeboetoe.
Het verhaal is toch wel iets genuanceerder dan dat hoor.
Oud 20 december 2011, 21:54   #39
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zebrapad Bekijk bericht
Congo heeft voornamelijk 2 problemen waardoor het niet vooruit komt. Al de problemen vloeien daaruit voort.
1= Het ontbreken van een staatsstructuur en voornamelijk de goede werking van de instituten van een staatsstructuur.
2= Congo telt meer dan 200 etnische groepen met een oppervlakte van West Europa. Het is dus logisch dat er in die etnische groepen verschillen zijn als tussen een Zweed en Spanjaard. Als je dan redeneert hoe moeilijk Europa werkt, waarom verwacht men dan meer van Congo. Het probleem is dat de macht in Congo gecentraliseerd zit aan de top, terwijl het beter zou zijn deze te verankeren op een lager niveau bij de etnische gemeenschappen. Dan zou men vanuit die gemeenschappen een veel eerlijker proces kunnen voeren om het staatshoofd aan te duiden en zonder dat hij de macht heeft bepaalde dingen naar zijn hand te zetten.
Wat baadt een goede motor zonder benzine?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be