![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doorgaans 4 cameras als je het trouwens wil weten. Behalve bij fnac en zo, daar staan er wel 100 en meestal verstopt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En tuurlijk maak je het zo gek als je wil; maar 't moet wel commerciëel verkrijgbaar zijn. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Hoera voor de dappere bazen die het wel toelaten of toepassen. Zo een van de vaak gemaakte excuses is "geen controle en misbruik van de thuiswerker". Ondertussen meer een mythe dan werkelijkheid want of de werkdruk is ook hoog genoeg voor misbruik uit te sluiten of de registratie van productieviteit is best mogelijk. Wie het effectief toch te bruin bakt valt evenzeer door de mand dan een werknemer op kantoor. Persoonlijk ben ik zeer hard voorstander van thuis te werken; In mijn job kan alles doen van hieruit en de investering voor de werkgever is vaak kleiner of loont even hard als in het oude model. In sommige gevallen is een firmawagen zelfs overbodig te geven wat zelfs hoger loon mogelijk maakt. Algemeen genomen zijn er meer voordelen dan nadelen voor beide partijen.
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein Laatst gewijzigd door AsGardSGO : 22 december 2011 om 01:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je 7 dagen na elkaar alleen zit te werken achter je pc'tje, zonder real life contact met collega's, is dat ook wel wat vervreemdend, vereenzamend. Contact met mensen is best wel belangrijk. Eens iets vertellen over wat je hebt meegemaakt, of gewoon eens vloeken over iets dat absoluut niet werkt, of kunnen zeggen dat je barst van de koppijn maar nog veel te doen hebt, kunnen zeggen van "ha, uren op gezwoegd en 't is eindelijk af!"... best wel belangrijk. Je kan wel bellen naar een collega, maar je gaat niet bellen om te zeggen dat iets - joehoe! - eindelijk af is. Zeker als je meer te doen hebt dan je in 8 uurtjes rond krijgt wordt het belastend hoor. Opstaan, pc aan, tussendoor iets eten - alleen, niet echt ontspannend - verder werken - avondeten, alleen, weer niet ontspannend - verder werken - slapen - opstaan - ... Die uurtjes dat je toch bij collega's bent, interactie hebt, laden best wel de batterijen op, ook al is het niet fijn dat je er eerst anderhalf uur voor onderweg moet zijn.
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Jep.
Gelijkaardig; daarom gaan studenten (denk ik) ook graag in de bibliotheek studeren.
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat los van het feit van de praktische problemen.
Ge kunt iemand anders een tekst laten zien, maar een OBJECT is toch wel iets anders. Ook is er bij technische problemen geen bijstand. Ge kunt u alles in reserve aanschaffen: laptop, muis, printer,... want als die die bij u thuis staat mankeert kunt ge niet efkes nen andere nemen of dat dringend spul op iemand anders z'n pc afwerken. Goed, ge kunt die van de buren inpalmen, maar 'k weet niet hoor... Thuis hangt ge trouwens nog sterker af van het internet. Wie thuis werkt en al eens een internetpanne heeft meegemaakt weet hoe fokking frustrerend dat is. Dat is ook frustrerend op 't werk zelf, maar dan moet ge dat niet tenminste zélf oplossen. Dan stapt ge naar de baas en zegt ge: mijn internet marcheert niet, ik kan niet verder doen. Thuis kunt ge zelf gaan rondbellen, en naar den baas bellen die dan kan zeggen "mja, zie dat ge zo rap mogelijk weer internet hebt". Niet iedereen kan trouwens goed om met thuiswerken. Je zit thuis, dus op je huishoudelijk werk enzo te kijken. Het is best wel fijn om in drukke tijden gewoon de afwas en de was te kunnen achterlaten en naar't werk te vertrekken, om je daar ten volle te kunnen concentreren op 't werk. Dat is iets moeilijker als die afwas zit te kijken naar u, dan word je er constant aan herinnerd dat je dat OOK nog moet doen. Begin je 's avonds aan de afwas, dan zit die stapel werk voor 't werk naar je te staren, en wordt je er continu aan herinnerd dat je nog massa's te doen hebt en beter niet zou luieren. Niet iedereen slaagt erin om werk en privé goed gescheiden te houden, en veel mensen die thuis werken hebben het gevoel nooit eens wég te zijn van 't werk. Dat is gewoon niet aan iedereen besteed. Op m'n vorige job was het de bedoeling om regelmatig thuis te werken (plaatsgebrek op 't werk zelf). Verschillende collega's zaten thuis middenin verbouwingen. Ge kunt wel proberen werken tussen de rommel terwijl de plakker in de ruimte ernaast bezig is, maar eigenlijk gaat dat gewoon niet. Vertrekken naar 't werk en 's avonds toekomen en zien dat de plakker z'n werk gedaan heeft is een stuk aangenamer. Proberen werken terwijl de buren aan 't verbouwen zijn is nog zoiets leuks. Allemaal zaken waar mensen vaak niet bij stilstaan als ze het hebben over thuiswerk.
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Minister
|
![]() Er is op de Tijd een hele discussie gaande over de nieuwe technologieën en het werk deze kunnen creëeren.
http://blogs.tijd.be/bbb/2011/12/sch...tagnatie-.html Die winnaar van de Young Vision Award (18 jaar) vindt leerkrachten inefficiënt en wilt alle kinderen een IPad geven waarop ze zelf kunnen ontdekken en leren. Zelfstudie, meer verantwoordelijkheid en blablabla. Tja.....ik ben zelf deze weg opgegaan. Ik bleef thuis omwille van een moeilijke familiale situatie en heb in die tijd zeker 10 kleppers van gemiddeld 400 pagina's aan informaticabeoeken gelezen. Maar denk je dat ik daarmee werk vind ? Je kan je op geen enkele manier bewijzen. Dat thuiswerken heb ik ook heel lang gezocht en heb ik een tijdje gedaan via een outsourcing bedrijf in Amerika. Het probleem.........je bent dan freelancer en je inkomsten zijn heel onzeker. Werkgevers staan heel weigerachtig tegenover thuiswerken en zelfverantwoordelijkheid. Ze moeten je 100% van de tijd in het oog kunnen houden en controleren.
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Technisch werkte het prima, we hadden de nodige infrastuctuur in een aantal buitenlandse vestigingen en hier. Maar toch waren de resultaten quasi nihil. De enorme schermen en de camera's hangen er nog steeds, maar zijn al jaren niet gebruikt. Verder verwijs ik naar Nynorsk.
The method of science is tried and true. It is not perfect, it's just the best we have. And to abandon it, with its skeptical protocols is the pathway to a dark age. -- Carl Sagan Laatst gewijzigd door Firestone : 22 december 2011 om 08:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik werk nu 1 dag in de week thuis, voor mij mogen dat er 2 zijn, dat moet zeker lukken. Meer wordt moeilijk, ik heb een team dat moet opgevolgd worden en geholpen worden en dat gaat gewoon niet via pc. ook sommige vergaderingen zouden perfect via videoconferencing kunnen gebeuren, maar zoals hier al gezegd, het netwerken na de vergadering, dat verdwijnt. en dat is soms nog het belangrijkste...
dus ja, meer thuiswerken, maar niet onbeperkt.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als je dag in dag uit op je werk zit ben je ook nooit weg van uw werk, als je thuiskomt dan staat die afwas er ook nog als hij er smorgens stond, als het effe thuis niet lukt door technische reden dan kun je nog altijd naar kantoor gaan of waar je ook terecht kan. Dat van die verboouwingne is een nog hogere drogreden; alsof iedereen jaarlijks of constant daarin zit?! Ok thuiswerken legt nog hogere eisen aan time-management maar dat is meer goed dan slecht lijkt me. Voor de zelfuitgeroepen krakken daarin mag dat trouwens ook geen probleem opleveren lijkt me!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Reden: geldgebrek |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Alsof gij ooit al gewerkt hebt.
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() 20 jaar in loondienst
Twee jaar zelfstandig artistiek thuiswerk Steek je leugens en laster maar in de rectale ruimte Van Adrian Healy, daar zijn ze op hun juiste plaats Dit is de laatste communicatie die dit leugen&scheld&persoonlijke aanvals-orgeltje van mij krijgt, van nu af negeer ik zijn berichten en zijn P.A. 100% voor alle eeuwigheid amen Bijwijze van afscheid nog een uitspraak over het libertarisme Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 22 december 2011 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allee dat thuiswerken zal in 90% van de gevallen nog zo dat niet zijn.
Oplossing nr 2 graag? |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet liegen, he.
![]() |
![]() |
![]() |