![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Lukt Di Rupo zijn plan? | |||
Ja, de nva zal in een "Cordon Sanitaire" worden geplaatst. |
![]() ![]() ![]() |
17 | 32,08% |
Neen, Nva zal zich zeker niet laten doen. |
![]() ![]() ![]() |
36 | 67,92% |
Aantal stemmers: 53. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister-President
|
![]() Ik onderschat de intelligentie van de Vlaamse kiezer niet, maar wel die van de politici, waarbij "incontournable" al naargelang men zich in Vlaanderen of Wallonië bevindt, een andere betekenis heeft.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]()
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eventjes wachten tot oktober 2012 ...
![]()
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zijn dat nu juist dingen waartoe de Franstalige politici niet in staat zijn, dat heeft de geschiedenis al duidelijk uitgewezen. Dus ik ben echt benieuwd wat voor soort acties Di Rupo in gedachten heeft. Dat zal volgens mij nog komisch worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 12,7 miljard Euro, en binnenkort misschien zelfs 15 miljard als ze de financieringswet goedgekeurd zouden krijgen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 26 december 2011 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() Nee maar zoals velen overschat je ze blijkbaar wel degelijk. Ik spreek uit ervaring (bijzitter geweest).
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik veronderstel dat de meerderheid van de mensen geen hulp nodig hadden om hun stem uit te brengen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarover denkt ge dat Di Rupo's angstdromen bestaan ?
Verder: laat me niet lachen. Er bestond al een begrip namelijk "zich kapot regeren". Elio lanceert nu een nieuw begrip: "de oppositie kapot regeren". Straffe toebak !! Belastingsregering Di Rupo, zonder Vlaamse meerderheid: niet in mijn naam. Vakbonden naar Grieks model die het zonlicht niet willen erkennen: niet in mijn naam.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hij is er afhankelijk van.
Als bij de regionale verkiezingen zijn partners in crime uit de Vlaamse regering worden gestemd zit hij met een heel groot probleem. Want dan weet hij dat hij bij volgende federale verkiezingen zelf aan de zijlijn komt te staan. Het verlies van Antwerpen voor de SP.a zou reeds een ramp zijn voor zijn regering. Maar de tradie's dreigen ook enkele andere belangrijke gemeentes te verliezen, waaronder Vilvoorde. Hij deed dus een oproep om die gemeentes te redden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
![]() Citaat:
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Oh maar die komt er wél zelle tenzij men in Vlaanderen bereid is om zichzelf onafhankelijk te verklaren krijgt men terug een regering met Vlaamse minderheid.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
|
![]() Citaat:
en ik durf zelfs te wedden dat er géén meerderheid zal gevonden worden in de kamer volgende keer!!!! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als ik zo links en rechts lees, heel veel.
![]() |
#38 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Was u niet de persoon die voorspelde dat de N-VA holderdebolder de bergaf zou gaan?
![]() |
#39 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als u daar toch zo zeker van bent, dan hebt u waarschijnlijk ook een linkje of een bronnetje waar we dit kunnen checken hé.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()