![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De geschiedenis is een dialectisch ontwikkelingsproces volgens Hegel.
Marx zelf was daarin de negativiteit (antithese) van Hegel zelf door over te gaan van de Geest naar de Materie. Synthese is hierin mijn atoomtheorie en wel zo dat de Geest in de Materie zelf aanwezig is in de gedaante der microwezentjes. En ook zo dat God een collectiviteit is = het communisme. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Je begrijpt niet wat Marx ermee bedoelde en je interpreteert het helemaal verkeerd. Maar wat boeit het jou eigenlijk als je het toch allemaal onzin vind? Citaat:
Jij bent zelf nog niks veranderd, je steekt je kop in het zand wanneer je een discussie aangaat met marxisten zonder ooit een boek erover open gedaan te hebben en eens deftig erin zitten lezen. Wie ben jij eigenlijk trouwens om dat en dit onzin te noemen als je er zelf niks deftigs van weet? Ben jij in staat een discussie te voeren met mij over Karl Marx en zijn theorieën die tenminste 35 pagina's zullen bevatten? Neen, jij bent daar niet tot in staat voor. Je weet maar 1/5000 van het hele gedoe die jij dan gemakshalve onzin noemt. Ik zou graag eens weten of jij in staat bent boeken te lezen van die 'onzin', er wat van op te steken en te veranderen. Ik denk het niet. Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Marxmannetje : 8 januari 2012 om 13:48. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() @marxmannetje
Je zit ernaast de OP gaat niet over Marx Maar over de tekst van een Academica over Gramsci daar staat een belachelijke pompeuse zin in uit haar academia-koker waar ze de portée onmogelijk zelf van kan begrijpen. Die zin gaat toevallig over wat Gramsci van Marx zou kunnen gedacht hebben Volg je me nog? Al dat gedaas hier in de draad gaat tengevolge daarvan over Marx en hoe goed (of slecht) we hem allemaal wel begrijpen. Alléz, bijna al dat gedaas.. Want Piero heeft de bron wél opgespoord Zij noemt marx een historicus Dat kan alleen betrekking hebben op het Historisch Materialisme. Daar kunnen we nu een beetje over discussiëren,maar dat was mijn bedoeling niet. Ik heb mijn bedoeling hier dus nu duidelijk uitgelegd. (Tussen haakjes: Ik vind dat geen geschiedenis, het Historisch Materialisme. En het heeft zichzelf al opgekuist) Ik herhaal nog eens dat mijn initiële punt was: daar staat een belachelijke pompeuse zin in uit haar academia-koker waar ze de portée onmogelijk zelf van kan begrijpen. Nu dat duidelijk is, sta ik nu open voor verdere discussie over Marx? Over Gramsci? We zullen zien. En nu ga ik eerst je VOLLEDIGE bericht lezen, dit was een spontane impuls na anderhalve regel lektuur van jouw bericht Goed, ik heb nu jouw bericht nu volledig gelezen en ik vrees dat je ooit eens van eigendunk en zelfoverschatting gaat ontploffen. In dat bedje ziek. Ik zie er voor jou niet veel zin meer in om nog verder met mij in discussie te gaan gezien jouw in beledigende termen uitgedrukte geringschatting. Die is trouwens wederzijds. Ik ben absoluut niet onder de indruk van je kritische beoordeling van het Marxisme, het is momenteel allemaal één en al beaat kritiekloos volgelingsschap. Waardeloos. Op zijn best blijft die episode niet te lang duren. Citaat:
![]() Afijn, tot slot: Het ziet er niet goed uit voor onze verder contacten over Marx. Voor wat mij betreft, mag dat nihil zijn. Laatst gewijzigd door eno2 : 9 januari 2012 om 01:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De geschiedenis is een eindeloze ontwikkeling, zowel van het materialisme, alsook van het idealisme.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Banneling
|
![]() Nog een vast nihil abonnee
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() aanhoudend getrol
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 januari 2012 om 18:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Ik ga nog eens dapper zijn
Breivik is de komische pendant van Cortês |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Banneling
|
![]() @marx
Als ik een steen ben, blijf dan aub uit mijn draden weg |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zelfuitgeroepen commandant Breivik roeide een groep jonge mensen uit met sympathie voor links. Marx zou trots geweest zijn op de zoveelste vervulling van zijn aforisme |
|
![]() |
![]() |