![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Burger
|
![]() Viktor Orban is een einzelganger en dat jaagt de EU schrik aan. Dankzij figuren als Orban komt er tenminste nog weerwerk tegen het multiculturele en neoliberale project van het gajes dat al tientallen jaren in Brussel bivakkeert. NEEN tegen de tirannie van het poco-denken, JA voor de soevereiniteit van de natiestaat!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoe komt het dan dat we met de nationale niet overeenkomen? Schaalverschil? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Burger
|
![]() Welke burger? Welke rechten? Dat concept "burger", sinds Verhofstadt I en II zo goed in de mond liggend wordt te pas en te onpas aangehaald. Wie is een burger, Wie verdient rechten? Wat met de plichten? De gewone burger heeft in de EU geen rechten, hij wordt gedicteerd door neoliberale richtlijnen die hem tegelijk uitpersen en ontwortelen. Het concept "burger" is een medeverschijnsel van het falend concept democratie. Er is enkel het ras en de natie en daarin ontwikkeld het "individu" zich, maar enkel in functie daarvan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Europees Commissaris
|
![]() Geweldig geformuleerd. Een zekere Oostenrijker die in de jaren en veertig van de vorige eeuw de Duitsers leidde, zou het niet anders gezegd hebben. (Behalve dan nog dat het ontwikkelt is.)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Burger
|
![]() Het moest "ontwikkelde"zijn.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() hopelijk trekken de Hongaren zich niet al te veel aan van die rare man met zijn rare tanden
zal wel niet ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Minister-President
|
![]() Een punt van kritiek die de EU heeft op de nieuwe Hongaarse grondwet is het feit dat voor een wijziging van heel wat nieuwe wetten er een 2/3de meerderheid vereist is.
Welnu, ik ken een ander EU-land waarin hetzelfde van toepassing is. Niet alleen heb je in dat land voor een eventuele wetswijziging een 2/3de meerderheid nodig, je hebt ook nog eens een gewone meerderheid nodig in beide taalgroepen. Misschien wordt het eens tijd dat de EU tegen dat land ook sancties oplegt. Laatst gewijzigd door stropdrager : 17 januari 2012 om 00:13. |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Het gaat hierom: Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() Of hoe je er in 1 posting in geslaagd bent om de slachtoffers tot daders te bombarderen. Vertel me eens wie in België,Nederland, Luxemburg of Duitsland democratisch heeft gestemd om toe te treden tot de EU? Welk referendum is er gehouden, is de mening van de burger in deze gevraagd?? Oooh, neen, natuurlijk niet omdat de EU een antidemocratisch project is bedoeld om burgers te onderdrukken en hen te beroven van hun nationale identiteit. Durft u het aan om een referendum te houden in alle eurolanden met de vraag; "moet mijn land uit de EU stappen, Ja of nee??? .....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Daar stelde ik om te beginnen: "Democratie is niet een systeem waarbij iedereen direct over allerlei politieke onderwerpen kan meebeslissen. Dat houdt populisme in." Ik vind dus niet dat deftige politiek onderwerp moet worden van populistisch leven bij de dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
|
![]() Citaat:
Waar is overigens vastgesteld dat referenda nodig zijn om wetten aan te nemen of om een samenwerkingsverband voor wet en regelgeving met een economische strekking, te sluiten met een ander land? Is er iets mis met de parlementaire democratie? En zo ja, waarom verandert het parlement de zaken dan niet? Wat betreft de topic: moeten de landen van de EU een grondwet hebben en wat moet daarin dan wel of niet bepaald worden? Wat mij betreft zo weinig mogelijk. Een grondwetswijziging moet in elk geval door minstens 2/3 van het parlement worden aanvaard. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |