Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2012, 19:18   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Erbij staan en ernaar kijken is laf en mensonwaardig ofwel plat opportunisme zoals de russen en de chinezen demonstreren.
Wat de VS en Europa doen is evenzeer opportunisme. Of dacht je dat die altruïstisch zijn terwijl de BRICS (ja, niet alleen Rusland en China zijn tegen een westers ingrijpen, denkend aan Libië natuurlijk) egoïsten zijn? Ik ben geen westers supremacist en hoef me daarom ook niet wijs te maken dat het westen een burgeroorlog aanwakkerd (via het bewapenen van 'vrijheidsbrengende' legers en dergelijke) omdat het bezorgd is om mensenrechten.

Het westen heeft trouwens nooit rekening gehouden met de weerstand van de VN (Irak, Kosovo) om hun militair ingrijpen te rechtvaardigen. Wat als anderen ook eens de VN links laten liggen en uit een vermeend 'altruïsme' wapens beginnen uitdelen en bombardementen uit beginnen voeren?

Maak je niks wijs.

Wacht tot de Russen (bv) met een vredebrengende resolutie komen die BEIDE kanten wil veroordelen voor hun misdaden in Syrië (ipv de eenzijdige westerse resolutie). Dan zal je zien of het westen in vrede geïnteresseerd is. Nee dus. 'Regime Change' is het woord. Kolonialisme heet de mentaliteit.

De vaagheid van deze resolutie (de GCC zal eens effe over 'democratie' gaan beslissen zeker ) en het westerse misbruik van de resolutie over Libië maakt een Russisch en Chinees Veto logisch. Niet dat ik er van zou uitgaan dat beiden niet omkoopbaar zijn. Clinton probeerde dat maar de prijs die Lavrov vroeg was te hoog (VS raketten aan Russische grens weghalen bv.)

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 februari 2012 om 19:27.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 22:19   #22
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parcifal Bekijk bericht
Het is al burgeroorlog in Syrie en de troepen van Assad maken dagelijks tegenstanders, inclusief vrouwen en kinderen af.

Erbij staan en ernaar kijken is laf en mensonwaardig ofwel plat opportunisme zoals de russen en de chinezen demonstreren.
Het rapport van de Arabische Liga is nochtans heel duidelijk.

Gewapende bendes maken doelbewust honderden burgers af, en vermoordden reeds meer dan duizend militairen.

Een engelse vertaling van dit rapport vindt u hier.

De Arabische Liga verhinderde de vertaling van dit rapport, geschreven in het arabisch, naar het engels.

Nergens in de corporate media (media for profit) wordt melding gemaakt van dit rapport.

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 8 februari 2012 om 22:21.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 22:30   #23
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Egmond Codfried Bekijk bericht
Wel, de volgende stap is hem op mijn negeerlijst te plaatsen zodat ik gevrijwaard ben om deze commentaren niet te lezen. De negeerlijst gaat dan naar de Veiligheidscoordinator, als namen van potentiele 'Breiviks.' Maar deze namen komen sowieso in het systeem, dus als deze mensen zich aan andere feiten schuldig maken, zal men ze met meer dan gewone belangstelling onderzoeken. Zij het drugsgebruik of belastingontduiking, of zwart werk of prostitutie. Het betreft vaak ook sociaal of geestelijk gestoorde personen, die hier hun onvrede komen afreageren. Eentje pleegde onlangs zelfmoord. Andere zijn regelrechte nazi's, die hier op dit forum hun verzamelplek hebben. ook gevaarlijke gekken als je mij vraagt.
Ik denk dat er weinig zo gevaarlijk zijn als jij...
Uit jouw reacties op dit forum kan ik enkel opmaken dat jij hoog in het lijstje zou moeten staan van mensen die tot een 'hate crime' in staat zouden zijn...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 23:32   #24
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Europa en de VS staan geïsloeerd in de wereld ivm hun pogingen een regime change programma in Syrië door te voeren.

de SU en China staan eerder alleen in hun steun voor de Assad dictatuur...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 23:51   #25
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
de SU en China staan eerder alleen in hun steun voor de Assad dictatuur...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht

Gewapende bendes maken doelbewust honderden burgers af, en vermoordden reeds meer dan duizend militairen.

De Arabische Liga verhinderde de vertaling van dit rapport, geschreven in het arabisch, naar het engels.

Nergens in de corporate media (media for profit) wordt melding gemaakt van dit rapport.
Oud 8 februari 2012, 23:55   #26
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht

Tuuttut!!
De media zeggen dat Assad een slechte is, ze bewijzen het zelfs met youtubefilmpjes en interviews van Syrische gewapende pacifisten. Dan zie je het met je eigen ogen.

Met Saddam en Kaddhaffi hadden de media het toch ook bij 't rechte eind?

filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2012, 23:58   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Ik denk dat er weinig zo gevaarlijk zijn als jij...
Uit jouw reacties op dit forum kan ik enkel opmaken dat jij hoog in het lijstje zou moeten staan van mensen die tot een 'hate crime' in staat zouden zijn...
Duidelijk een terrorist volgens FBI-regels:
http://info.publicintelligence.net/F...ral_Public.pdf
http://publicintelligence.net/fbi-su...orting-flyers/

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 februari 2012 om 00:00.
Oud 8 februari 2012, 23:59   #28
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Tuuttut!!
De media zeggen dat Assad een slechte is, ze bewijzen het zelfs met youtubefilmpjes en interviews van Syrische gewapende pacifisten. Dan zie je het met je eigen ogen.

Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  mentiras-imperialistas.jpg‎
Bekeken: 89
Grootte:  119,9 KB
ID: 84761  

Oud 9 februari 2012, 00:05   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Reporters without Borders (Reporters Sans Frontières) niet vergeten, voor neutrale berichtgeving, he. Gelukkig krijgen die steun van National Endowment for Democracy.

George Soros, de Hearst Foundation en Rupert Murdoch helpen gelukkig ook de democratische berichtgeving te verspreiden.

En de Albert Einstein Institution:

Waging Nonviolence - "Choices for defecting Syrian soldiers" by Gene Sharp, December 1, 2011.
http://www.voltairenet.org/+-Albert-...tion-+?lang=en
CANVAS (vroeger OTPOR) is ook interessant: http://landdestroyer.blogspot.com/20...p-college.html

Laatst gewijzigd door filosoof : 9 februari 2012 om 00:32.
Oud 9 februari 2012, 09:37   #30
lennert5
Lokaal Raadslid

lennert5's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is de vraag. Ik geloof de Nederlandse media niet, vooral omdat ze allemaal precies hetzelfde zeggen alsof dat zo voorgekauwd is. In feite adviseer ik mijn doelgroep, op basis van mijn vele onderzoeken, dat de Nederlandse media over alles liegt.

Men wil blijkbaar niet dat het inter arabische initiatief slaagt, want men wil de macht in Syria laten overnemen door een marionetten regiem, zodat men de handen vrij heeft om Iran aan te vallen.
Troost je, in Belgie is het al niet veel beter met de media, al heb ik de indruk dat mensen door de leugens beginnen te zien.
lennert5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 09:42   #31
lennert5
Lokaal Raadslid

lennert5's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Las toevallig een oude National Geographic over Syrië uit 2009. alsof men op dat moment plannen maakte om Syrië overhoop te halen. Vrede in het Midden Oosten zou alleen mogelijk zijn via Syrië. Syrië is een regionale macht zou ik zeggen. Zal het ze nog lukken om tot een inter-Arabische oplossing te komen dan dat de VN zich gaat bemoeien en België en Nederland Syrië moet gaan bombarderen?

http://ngm.nationalgeographic.com/20...yria/belt-text
Kan iemand eens de bondgenoten en vijanden van deze landen zeggen ? Saoudi-arabie en het westen vs Iran, Syrie en Iran vs het westen....
lennert5 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 14:50   #32
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lennert5 Bekijk bericht
Troost je, in Belgie is het al niet veel beter met de media, al heb ik de indruk dat mensen door de leugens beginnen te zien.
Het probleem is dat je de leugens mag doorzien, maar vervolgens dat niet mag verkondigen, want dan komt het CBS/Binnenlandse Zaken achter jou aan. Sites als deze worden gelezen door ons bestuur en iets anders vinden dan wat zij in kranten laten opschrijven is een kwestie.

Men vertelt ons dat het Syrische volk in opstand is, maar nu horen wij dat Syrië ook al door de US is geïnfiltreerd. Ik heb mij sowieso in het geval van Libië afgevraagd hoe het in godsnaam mogelijk is dat een geïmproviseerd legertje van opstandelingen het kan winnen van een professioneel georganiseerd Libische leger, die over alle mogelijke wapens beschikte? Syrië krijgt dus gewoon niet de kans om de rust te herstellen en aan een oplossing te werken. Het westen praat over interventie en dan hoor ik ze zo huichelachtig praten over de kindertjes die nu worden kapotgeschoten, maar een interventie zal nog meer doden opleveren, ook kindertjes. Ondertussen is het ook de westerse media die rapporteert over een strijd waarin zij ook zelf betrokken is. Maar het echte probleem is natuurlijk Europa met zijn inhalige, bloeddorstige elite en de Europeanen die het niet voor het zeggen hebben, en genoegen nemen met de rol van kanonnenvoer zoals hun horige en lijfeigene voorouders.
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 15:16   #33
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Tuuttut!!

Beste filosoof, ik ban altijd zeer ingenomen met je reacties, de informatie die je opduikelt en ik hoop dat je nog lang actief mag blijven op dit forum. Helaas ben je anoniem, dus vraag ik mij af of je ook schrijft of anderzins publiceert, want in zekere zin is alleen hier schrijven een minder houdbare vorm van tentoonstellen van je talent en je visie.

http://www.thetotalcollapse.com/

Citaat:
However Qatar, Britain and France later confirmed they had sent units to assist the Libyan rebels. Secret French weapons drops were discovered after they fell into the wrong hands. There were also unconfirmed reports that Western special forces directed air strikes from forward frontline positions and directed combat tactics.

The Libya example was cited by Russia and China when they vetoed a draft UN Security Council resolution on Syria last Saturday. Britain, France & the US, who backed the resolution lashed out at Moscow and Beijing, accusing them of siding with a regime that had ‘blood on its hands’.
Het zijn toch zulke huichelachtige ratten....
Oud 9 februari 2012, 16:44   #34
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste filosoof, ik ban altijd zeer ingenomen met je reacties, de informatie die je opduikelt en ik hoop dat je nog lang actief mag blijven op dit forum. Helaas ben je anoniem, dus vraag ik mij af of je ook schrijft of anderzins publiceert, want in zekere zin is alleen hier schrijven een minder houdbare vorm van tentoonstellen van je talent en je visie.

http://www.thetotalcollapse.com/

Het zijn toch zulke huichelachtige ratten....
ik ben...
Oud 9 februari 2012, 16:47   #35
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
weet je wat ga het eens ter plaatse onderzoeken
Anders moet je eerst eens passeren in Libië, dat verlost is van haar dictator en dat nu een land is in vrede. Vrede, hé! Geen bloedvergieten! En passeer daarna eens in Egypte, ook een oase van rust, vrede en rechtvaardigheid sinds hun dictator daar is afgezet.
Oud 9 februari 2012, 23:18   #36
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...9758/1.1216083

voor de dictatorlovers...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 februari 2012, 00:36   #37
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Allemaal Codfrietjes .......
Oud 15 februari 2012, 13:56   #38
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Het schijnt dat de nieuws bulletins van de Syrische ambassade niet meer aangevuld worden.

http://www.powned.tv/nieuws/buitenla...eger_wint.html

Syrische leger wint!

Laatst gewijzigd door Egmond Codfried : 15 februari 2012 om 13:58.
Oud 20 februari 2012, 15:54   #39
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Ook in de VS begint ment te beseffen door de media bespeeld te worden om tot oorlog aan te zetten.

Citaat:
The killings in Syria are ugly, but no doubt wildly exaggerated. Nearly all, repeat all, of the information about the violence in Syria is coming from a handful of exiled Syrian opposition groups backed by Saudi Arabia, Qatar and various Western powers. Did 200 people really die in Homs this past weekend, conveniently just on the eve of the UNSC debate? Who knows? The only source for the fishy information, though ubiquitously quoted in the New York Times, the wire services, the network news and elsewhere, are the suspect Syrian opposition groups, who have axes galore to grind.

As Byrne reports, skeptically:

Of the three main sources for all data on numbers of protesters killed and numbers of people attending demonstrations—the pillars of the narrative—all are part of the “regime change” alliance. The Syrian Observatory of Human Rights, in particular, is reportedly funded through a Dubai-based fund with pooled (and therefore deniable) Western-Gulf money…. What appears to be a nondescript British-based organization, the Observatory has been pivotal in sustaining the narrative of the mass killing of thousands of peaceful protesters using inflated figures, “facts”, and often exaggerated claims of “massacres” and even recently “genocide”.

And Byrne points out that the Syrian opposition is getting strong backing and propaganda support from Al Jazeera, the Qatar-based news network that is an arm of the Qatari royal family.
http://www.thenation.com/blog/166096...stay-out-syria

Lees verder hoe het er aan toe gaat in syrië in 'the nation':
The United States and Al Qaeda Are on the Same Side in Syria

Citaat:
It’s worth noting that the United States and Al Qaeda are on the same side in Syria.

That’s not to deny that the government of Syria is conducting a brutal, no-holds-barred attack against a nationwide rebellion that is, increasingly, led by armed paramilitary forces and, well, terrorists.

But the Battle of Syria 2012 pits Saudi Arabia, Turkey, a bloc of Sunni Arab states, the Muslim Brotherhood and even Al Qaeda against Syria and the regime of President Bashar Assad, whose quasi-Shiite minority Alawite sect forms the core of his political power and who is backed by Shiite Iran. It’s no surprise that the United States, which swallowed Saudi Arabia’s ongoing vicious crackdown on the Shiite rebellion in the island Sunni kingdom of Bahrain, is on board with what increasingly looks like a Saudi- and Turkish-backed effort at forcible regime change in Damascus.

The latest wrinkles:

One, the Muslim Brotherhood in Jordan, a complacent oppositionist force there, is backing the rebellion in Syria. Although little or nothing is known about who’s leading the Syrian revolt, it’s almost certain that in cities such as Hama, Homs and Aleppo, the Syrian Muslim Brotherhood is leading the charge. For decades, Arab leaders such as Hosni Mubarak and Hafez Assad, Bashar’s father, warned that if they fell from power the Islamists would take over. It seems that they were right, although in Egypt today the military heirs of the Mubarak regime and trying to hold on to power while seeking a compact with the Muslim Brotherhood.

Two, the Iraqi Sunni movement, including its Al Qaeda in Iraq component, is mobilizing to support the Sunni sectarian revolt in Syria. That’s because many Iraqi Sunnis see the fall of Assad as a way of counterbalancing the Shiite, Iran-influenced regime of Nouri al-Maliki in Baghdad. If Assad falls, Maliki is likely to come under much stronger Iranian pressure to tie Iraq to Iran more overtly, and if he doesn’t cooperate the Iranians will get rid of him and replace him with someone who’ll do so.

Three, in at least some high-profile cases Al Qaeda seems to responsible for a series of devastating bombings in Aleppo and elsewhere. One bombing in Damascus killed seventy people. A US official told the New York Times:

It comes as no surprise that Al Qaeda’s Iraq affiliate—through its networks in Syria—might attempt to seem relevant by going after the Assad regime.

The bombs in Aleppo seemed coordinated with an attack on Syrian government buildings by the so-called Syrian Free Army, a Turkey-based, and apparently Turkish-backed, militia force. Reported the Times:

Senior officers in the Turkey-based Free Syrian Army, which includes defectors from the security forces, said it had carried out an armed attack on the two headquarters earlier in the day, prompting skirmishes with the military.

The pompous king of Saudi Arabia, whose intelligence service backed the Sunni rebellion in Iraq and which now supports the Sunni revolt in Syria, bitterly criticized the votes by China and Russia at the UN, which vetoed a UN Security Council resolution against Syria. “We are going through scary days, and unfortunately what happened at the United Nations is absolutely regrettable,” said His Kleptocratic Majesty, who rules a dictatorship of princes. “The world is ruled by brains, by justice, by morals and by fairness.”

That was too much for even the Washington Post, which slammed Saudi Arabia in an editorial, noting that it was using military force against its own dissidents. And it added:

But brains, justice, morals and fairness are in short supply not only in Mr. Assad’s Damascus but in the royal palaces of Riyadh as well.

Al Qaeda’s Ayman Zawahiri, an Egyptian, explicitly endorsed the anti-Assad rebellion this week, following the bomb explosions in Damascus and Aleppo that US officials blamed on Al Qaeda. Said Zawahiri:

Wounded Syria still bleeds day after day while the butcher, son of the butcher Bashar bin Hafiz [Hafez al-Assad], is not deterred to stop. But the resistance of our people in Syria despite all the pain, sacrifice and bloodshed escalates and grows.… If we want freedom, we must be liberated from this regime. If we want justice, we must retaliate against this regime. Continue your revolt and anger, don’t accept anything else apart from independent, respectful governments.

On the right and among neoconservatives, there are calls for the United States to intervene directly in Syria, by imposing a no-fly zone, by arming and training the rebels (which might already be happening at NATO bases in Turkey) and even by adopting a Libya-style campaign of bombs, drones and missiles against Assad. Welcome to the Arab Spring, Part II.
Weeral steunt het westen de fundamentalisten in het midden Oosten, hand in hand met de dictatuur in Saoudi Arabië (o maar wacht dat mogen we nu geen dictatuur meer noemen. )

Er is mijns inziens een relatie tussen de westerse steun voor het religieus fundamentalisme gefinancierd door Saoudi Arabië in het midden Oosten en het moslimfundamentalisme in Europa. De fall out van die vriendschap met regimes als Saudi Arabië reikt tot in Europa zelf.

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 20 februari 2012 om 15:59.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 februari 2012, 16:38   #40
julian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ook in de VS begint ment te beseffen door de media bespeeld te worden om tot oorlog aan te zetten.

http://www.thenation.com/blog/166096...stay-out-syria

Lees verder hoe het er aan toe gaat in syrië in 'the nation':
The United States and Al Qaeda Are on the Same Side in Syria

Weeral steunt het westen de fundamentalisten in het midden Oosten, hand in hand met de dictatuur in Saoudi Arabië (o maar wacht dat mogen we nu geen dictatuur meer noemen. )

Er is mijns inziens een relatie tussen de westerse steun voor het religieus fundamentalisme gefinancierd door Saoudi Arabië in het midden Oosten en het moslimfundamentalisme in Europa. De fall out van die vriendschap met regimes als Saudi Arabië reikt tot in Europa zelf.
Eigenlijk wel ironisch dat gij het kamp van Assad kiest. In het antiwesterse kamp zitten , is voor u blijkbaar het enige dat telt en daarvoor kan veel(bloed) door de vingers gezien worden.
julian is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be