Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2004, 09:35   #21
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yann
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard

en wat gaan die extra soldaten doen? tulpenbollen planten?
welnee, voor elke onthoofde buitenlander 50 willekeurige burgers publiek terechtstellen.
het zal rap gedaan zijn met de steun van de plaatselijke bevolking aan terreurgroepen.
En wat hebben die 50 willekeurige burgers ermee te maken? U bent geen greintje beter dan die barbaren met handdoek op hun hoofd.
't Is geen handdoek 't is een vod. En zo lopen er hier ook rond.
Oud 25 juni 2004, 10:04   #22
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

welnee, voor elke onthoofde buitenlander 50 willekeurige burgers publiek terechtstellen.
het zal rap gedaan zijn met de steun van de plaatselijke bevolking aan terreurgroepen.
En wat hebben die 50 willekeurige burgers ermee te maken? U bent geen greintje beter dan die barbaren met handdoek op hun hoofd.
de enige manier om de barbaren te verslaan is door even barbaars te worden als zij.
de angst moet van kamp veranderen.
irakezen moeten in hun broek schijten als ze nog maar een amerikaans uniform zien.
je merkt nu dat de terroristen steun krijgen van de plaatselijke bevolking.
enkel door keiharde, medogenloze opressie kan een dergelijk volk in bedwang worden gehouden.
anders moet je niet aan een oorlog beginnen.
er bestaan geen 'humane' oorlogen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 10:23   #23
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Waarvoor zijn deze moslim terroristen in irak? Zijn ze er om de irakezen een beter leven te bezorgen? Zijn ze er om de ziekenhuizen terug op te bouwen en van medicijnen te voorzien? Zijn ze er om de veiligheid terug te brengen? Zijn ze er om een politiek systeem op te zetten?

NEEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Enkel voor vernieling en dood, onrust, onveiligheid zijn de enigste redenen waarvoor ze daar zijn en dat er mensen deze nog steunen ook is helemaal triestig.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 10:33   #24
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
...

De schuldvraag ligt ook nergens anders dan bij de barbaren zelf. Het zijn niet Amerika, Israel, Zuid-Korea of andere Westerse landen die verantwoordelijk zijn voor dat soort moslim-geweld, het zijn de barbaren zelf die schuldig zijn aan hun slachtpartijen.

...
Heb je De Standaard van donderdag gelezen? In de bijlage (DS der Letteren) stond een interview met een Canadese lesbische moslima. Zij hield er een heel eigen kijk op haar geloofsgenoten op na, eentje die meer moslims zouden moeten overnemen. Als ik dat artikel terugvind dan post ik het wel es als ik tijd heb, of heeft er hier iemand toegang tot de websaait van DS?
DS der Letteren (25/06/04) pagina 11.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 10:39   #25
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
nu kunnen we niet meer terug.
de haat is ontloken bij de moslims en begint ook vaste vorm te krijgen bij de westerlingen.
we moeten ons niet langer iets aantrekken van 'mensenrechten' e.d. want dat doen die moslimfundi's ook niet.
nu moeten we doorgaan tot het eind.
de totale 'Ausrottung'.

Dat een handvol barbaren over de schreef gaat is geen reden om ons te verlagen tot dat niveau. Het intellect is ons grootste wapen, waar zij geen schijn van kans tegen hebben.

Wat ik bv zou doen is per onthoofde landgenoot, 10 000 soldaten extra sturen.
Ja, goe bewapend en me ne licence to kill !
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 10:40   #26
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1
Citaat:
om een onschuldige man die daar gewoon kwam werken voor z'n pree en er wezenloos stond te janken
Die man wist beter dan wie ook waar hij aan begon toen hij zijn job in Irak aannam. Het is mss een beetje cru gesteld maar degene (veiligheidsagenten, huurlingen, mensen die instaan voor de wederopbouw, ...) die het wel overleven (en dat zijn er veel meer dan die drie onthoofden), die zullen er wel geen kleine beloning aan overhouden denk ik.

Hetgeen mij wel verontrust is dat het moslimfundamentalisme zeer excessief bezig is. Het wordt echt een probleem om dat tij te keren. Want want zijn de oorzaken?
spijtig genoeg een dik boek dat onder een dikke laag stof zou moeten liggen maar waar nog steeds naar geleefd wordt.
Oud 25 juni 2004, 10:41   #27
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Inderdaad we zouden dan geen greintje beter zijn, maar ze zouden misschien wel snappen wat we bedoelen en met dat zinloos bloedvergieten stoppen.
Oud 25 juni 2004, 10:48   #28
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustapha
Weet je niet meer wat het beginpunt was van de oorlog?

Naar mijn gedacht, om de reden dat Saddam de mensenrechten schond.
Als je dan als "bevrijder" komt en je maakt dezelfde fouten als Saddam, wat denk je dan? Dat je als Irakees zijnde de Amerikaanse stinkvoeten te gaan kussen ofwat?

(dan zwijg ik maar over de grote leugen waarmee men ten oorlog is getrokken)

Dus nu zeggen van "we moeten de mensenrechten niet respecteren", is eigenlijk bevestigen wat de Iraki's denken. Namelijk "VS komen hier hun belangen verdedigen, wij zijn niks waard".

Ook goed, des te sneller dat de VS zonder winst zal terugkeren naar huis.
Eénmaal er een massale volksopstand is, is het gedaan voor de VS.

Het probleem is dat dat volk geen kloten begrijpt van begrippen als democratie of mensenrechten.

Die zijn gewend aan een strenge leiding, is het geen dictator dan wel een moslimfundi.

De amerikanen gaan daar met hun softy's beleid nooit iets bereiken, niet nudat de totale chaos is uitgebroken.

Er is maar een optie, trek alle troepen en hulporganisaties terug, laat ze mekaar uitmoorden en de sterkste zal overblijven.

Probleem opgelost.

Als ze wel willen blijven moeten ze de consequenties nemen van nog honderden lijkzakken richting VS en afgetsjopte hoofden, als ze dat tij willen doen keren moeten ze de zware middelen nemen en nie meer kijken naar een burger of 10, da is dan maar colleteral dammage zoals ze het zo schoon uitdrukken.
Oud 25 juni 2004, 10:50   #29
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Judge
Citaat:
tja, we zeggen altijd 't'zijn de moslims'.
maar in essentie gaat het toch vooral om de etnische groepen die onder 'moslims' vallen: de arabieren, de turken, de noordafrikanen...
als we naar hun huidig ontwikkelingspeil kijken en dat eventjes vergelijken met west-europa, dat vn bevolkt word door het keltisch/germaanse volk, dan merk je toch een enorm verschil.
zijn de moslimvolkeren dan niet in staat tot hoogwaardige beschaving zoals de europeanen?
en even later

Citaat:
nu kunnen we niet meer terug.
de haat is ontloken bij de moslims en begint ook vaste vorm te krijgen bij de westerlingen.
we moeten ons niet langer iets aantrekken van 'mensenrechten' e.d. want dat doen die moslimfundi's ook niet.
nu moeten we doorgaan tot het eind.
de totale 'Ausrottung'.

Waar is die beschaving plots naar toe?
Zijn mensenrechten dan geen essentieel deel van beschaving.

We strijden net tegen het terrorisme om de beschaving (en dus de mensenrechten te beschermen).

Om onze beschaving te beschermen, ... en als ge daar wat voor over de schreef moet lopen omdat de anderen het ook doen, dan heb ik daar geen morele problemen mee.
Oud 25 juni 2004, 10:51   #30
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
om een onschuldige man die daar gewoon kwam werken voor z'n pree en er wezenloos stond te janken
Die man wist beter dan wie ook waar hij aan begon toen hij zijn job in Irak aannam. Het is mss een beetje cru gesteld maar degene (veiligheidsagenten, huurlingen, mensen die instaan voor de wederopbouw, ...) die het wel overleven (en dat zijn er veel meer dan die drie onthoofden), die zullen er wel geen kleine beloning aan overhouden denk ik.
Ik veroordeel ten stelligste de manier waarop de extremisten te werk gaan , maar we moeten eerlijk zijn dat Irak vandaag niet Ibiza is hé ?!
De verantwoordlijkheden liggen 100% bij uw eigen om in de hol van de leeuw een werk te gaan leveren in welke aard dan ook.
Wat me opvalt is dat de landen die de 'Coalition of the (k)willing' vertegenwoordigen geen enkel moeite doen om het afreizen naar een oorlogszone af te raden.Integendeel , men promoot via aanwervingskantoren en belooft zeer hoge premies om in Irak het dirty werk te gaan afleveren.
Maw , de verantwoordelijkheid ligt in eigen handen.

Citaat:
Hetgeen mij wel verontrust is dat het moslimfundamentalisme zeer excessief bezig is. Het wordt echt een probleem om dat tij te keren. Want want zijn de oorzaken?
Wat zijn de oorzaken ?

Remember , de 11.000 gebombardeerde onschuldige slachtoffers
Remember , ABU GRAIB..
Remember , Guantanamo..( 3 jaar zonder enige vorm van gerechtigheid)
etc...

Een goede stap in de goede richting = KICK Bush out of office and KICK US out of Iraq !
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 10:58   #31
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Citaat:
Ik veroordeel ten stelligste de manier waarop de extremisten te werk gaan , maar we moeten eerlijk zijn dat Irak vandaag niet Ibiza is hé ?!
De verantwoordlijkheden liggen 100% bij uw eigen om in de hol van de leeuw een werk te gaan leveren in welke aard dan ook.
Wat me opvalt is dat de landen die de 'Coalition of the (k)willing' vertegenwoordigen geen enkel moeite doen om het afreizen naar een oorlogszone af te raden.Integendeel , men promoot via aanwervingskantoren en belooft zeer hoge premies om in Irak het dirty werk te gaan afleveren.

Citaat:
Wat zijn de oorzaken ?

Remember , ABU GRAIB..
etc...

Een goede stap in de goede richting = KICK Bush out of office and KICK US out of Iraq !
Remember de slachtingen van Saddam
Remember the twin towers (ook voor 9/11)
Remember de tijd toen al qaida nog de macht had in Afghanistan
Remember al de onthoofdingen
Remember aanslagen in Spanje
Remember geplande aanslag kleine brogel
Remember geplande aanslagen Champions league
Remember al de andere aanslagen over ter wereld

Een goede stap in de goede richting = kick al qaida of the planet and out of Irak en laat de US en de irakezen hun werk doen en het land heropbouwen. Heeft Al qaida in heel zijn bestaan al ergens ter wereld al 1 goed of positief ding gedaan? Al ergens?
Oud 25 juni 2004, 11:09   #32
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill
Citaat:

Wat zijn de oorzaken ?

Remember , ABU GRAIB..
etc...

Een goede stap in de goede richting = kick al qaida of the planet and out of Irak en laat de US en de irakezen hun werk doen en het land heropbouwen. Heeft Al qaida in heel zijn bestaan al ergens ter wereld al 1 goed of positief ding gedaan? Al ergens?
Na actie komt reactie , Ilwill , knoop dat maar goed in uw oren...
Met geweld kom je d'er niet ...diplomatie..komt in Bush zijn woordenboekje niet voor...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 11:29   #33
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Citaat:
Wat zijn de oorzaken ?

Remember , ABU GRAIB..
etc...

Ik ga er mee akkoord dat je moet weten dat het niet zonder gevaar is als je naar ginder gaat.

Maar

A niet iedereen zit daar om te vechten

B er is een verschil tussen een soldaat omleggen met een geweer, of een burger de keel oversnijden en in het passant meteen zijn hoofd van zijn romp te scheiden.

Een soldaat of militair die daar het loodje legt, of een medewerker die ontploft bij een aanslag is wreed erg, maar een ongewapende burger te strot afsnijden vraagt om extreem zware repressie.

Dus ofwel verdwijnen ze daar, ofwel kuisen ze den boel daar op.
Oud 25 juni 2004, 11:31   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Met geweld kom je d'er niet ...diplomatie..komt in Bush zijn woordenboekje niet voor...

In dat van Al-Quaida ook niet, wat heeft de internationale gemeenschap niet geprobeerd om het afgaans kultureel erfgoed te sparen, ...
Oud 25 juni 2004, 11:51   #35
Funghus
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:

In dat van Al-Quaida ook niet, wat heeft de internationale gemeenschap niet geprobeerd om het afgaans kultureel erfgoed te sparen, ...
Cultureel erfgoed kan de VS beleidsmakers geen bal schelen. Irakezen werden met luidsprekers aangezet om te plunderen. Een Zweeds journalist heeft dat tot zijn stomme verbazing vastgesteld. Hij stelde ook vast dat VS snipers die een beetje dolgedraaid waren lukraak op Irakezen zaten te schieten vanop daken. Daarmee beschuldig ik niet alle Amerikanen.

Zo ook zijn er ongetwijfeld heethoofden onder de moslim bevolking die zoveel mogelijk Amerikanen willen afknallen. Dat is niet meer dan logisch. Stel je voor dat je net de helft van je familie verloren hebt in bombardementen om Saddam te verdrijven. Saddam krijgt het POW (prisoner of war) status en wordt voor al zijn gruweldaden in de watten gelegd. Maar de gewone Irakezen mogen sterven in de goot, willekeurig opgepakt worden en gemarteld in Abu Ghraib.

Trouwens, als het werkelijk allemaal de schuld is van de Islam en één grote godsdienstoorlog, waarom zijn er dan geen razende contingenten mujahedeen uit Mali en Indonesië in Irak? Omdat die mensen geen terroristen zijn en ze gewoon werken om hun kost te verdienen. Ze hebben om te beginnen de middelen niet om terrorist te worden. Bovendien willen ze hun leven niet wagen voor een ander. Mensen komen in opstand wanneer ze bedreigd worden. Irakezen hebben veel meer redenen om bang te zijn van de Coalition of the Willing en Operation Iraqi Freedom, dan Westerlingen van "moslims".

En Al Qaida (zie al mijn eerdere posts en in andere threads) wordt gesteund door Pakistan en de CIA. Niet openlijk. Maar het is duidelijk dat Al Qaida Bush en de hele elitaire klik die in de wapen -en oliebusiness zit enorm helpt met het vergaren van gore hoeveelheden geld. Zowel de Westerse als Arabische media werken de oorlog in de hand. Dat komt omdat de Arabische en de Westerse elite hun geld in dezelfde bedrijven steken. Saoudi's steunen de terreur en zitten tegelijk aan tafel met Bush en co. Maar blijkbaar valt het de mensen niet op.
Oud 25 juni 2004, 12:30   #36
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:

Lol, na actie komt reactie; awel de reactie na de actie van 11 september was afghanistan. En diplomatie zoals jij het zegt komt niet in Bush zijn woordenboek voor? Hoeveel jaar hebben de amerikanen geprobeert met Saddam te overleggen volgens jou? 2 dagen ofzo?
Zeg me eens wanneer de moslim terroristen al eens voor een diplomatieke oplossinge hebben gekozen?

Actie reactie? Wat had Spanje dan gedaan? Wat heeft Belgie gedaan? Wat hadden de mensen gedaan die naar de champions league wilden gaan kijken?
Oud 25 juni 2004, 12:42   #37
Fonske
Gouverneur

Fonske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lol, na actie komt reactie; awel de reactie na de actie van 11 september was afghanistan. En diplomatie zoals jij het zegt komt niet in Bush zijn woordenboek voor? Hoeveel jaar hebben de amerikanen geprobeert met Saddam te overleggen volgens jou? 2 dagen ofzo?
Zeg me eens wanneer de moslim terroristen al eens voor een diplomatieke oplossinge hebben gekozen?
En zo belanden we in een leuke vicieuze cirkel, een spiraal van geweld. Een soort van Israel-palestina conflict op wereldschaal. Een conflict waar geen einde aan lijkt te komen. Dat is toch wat iedereen wil, nee?
Illwill for president
Oud 25 juni 2004, 12:50   #38
illwill
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske
Citaat:
En zo belanden we in een leuke vicieuze cirkel, een spiraal van geweld. Een soort van Israel-palestina conflict op wereldschaal. Een conflict waar geen einde aan lijkt te komen. Dat is toch wat iedereen wil, nee?
Illwill for president
Als je het hebt over diplomatie kun je niet zeggen dat de VS geen problemen diplomatiek oplost hé. De moslim terroristen en dus ook de al qaida leden hebben al duidelijk bewezen dat ze nog nooit voor een diplomatieke oplossing hebben gekozen enkel voor dood en vernieling. Awel, wat kan men nu doen volgens jou?
Ze vanaf vandaag zoveel aanslagen laten plegen overal ter wereld en wel zolang als zij zelf nodig vinden?

Een vicieuze cirkel krijg je inderdaad indien een partij niet voor diplomatie is hé. Daar heb je mij als president niet voor nodig om dat te weten.
Oud 25 juni 2004, 12:59   #39
Funghus
Schepen

Standaard

Citaat:
Als je het hebt over diplomatie kun je niet zeggen dat de VS geen problemen diplomatiek oplost hé. De moslim terroristen en dus ook de al qaida leden hebben al duidelijk bewezen dat ze nog nooit voor een diplomatieke oplossing hebben gekozen enkel voor dood en vernieling. Awel, wat kan men nu doen volgens jou?
Ze vanaf vandaag zoveel aanslagen laten plegen overal ter wereld en wel zolang als zij zelf nodig vinden?
Geen zou niet waar zijn, maar het zijn er veel te weinig. Diplomatie houdt in dat beide partijen iets in de wacht slepen. Daar wringt het schoentje. Ze (de beleidsmakers) kunnen meer verdienen als ze het been stijf houden en gewoon hun goesting doen.

Citaat:
Een vicieuze cirkel krijg je inderdaad indien een partij niet voor diplomatie is hé. Daar heb je mij als president niet voor nodig om dat te weten.
Daarom dat de VS geen diplomatie aan de dag legt in dit conflict. Zo kan niemand dat en zijn ze zeker dat de oorlogsmachine werk heeft.
Oud 25 juni 2004, 13:00   #40
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fonske
Illwill for president
kan nochtans rap einde aan gemaakt worden zenne

is gewoon kwestie van willen.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be