![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
Bekijk resultaten enquête: Bent u de hele mediaheisa ook beu ? | |||
Ja teveel is teveel |
![]() ![]() ![]() |
5 | 35,71% |
Nee helemaal niet |
![]() ![]() ![]() |
2 | 14,29% |
Nee, maar het is stilaan wel genoeg geweest |
![]() ![]() ![]() |
3 | 21,43% |
Ja, pure misplaatste aandachtszoekerij van wat notabelen |
![]() ![]() ![]() |
4 | 28,57% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 maart 2012 om 21:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mag ik jouw aandacht erop vestigen dat de begrafenis vandaag van de Leuvense (of Heverleese) slachtoffers veel waardiger en met veel minder media-heisa gepaard ging? Uw twee laatste zinnen zijn ronduit crapuleus. U kunt mij volstrekt niet verwijten dat ik voor de slachtoffers en de ouders geen respect zou opbrengen. Maar ik betwijfel ten zeerste of die getroffen mensen het allemaal roerend eens waren met het opduiken van pipo's als Bart Peeters en Clouseau. En daaraan twijfelen maakt van mij nog niet iemand die zichzelf als het centrum van de wereld beschouwt en evenmin iemand die wil (jouw woorden) " azijn boven 28 doden uitpissen". Ga je mond spoelen met een ontsmettingsmiddel want met dat soort taaltje stink je uit je bek.
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Deze vragen hadden aan de ouders, grootouders, broers en zussen van de overleden kinderen moeten gesteld worden. Wat WIJ ervan vinden heeft geen belang toch?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja, van die foto's op de voorpagina's van de kranten weten we al dat ze geen reet gevraagd hebben aan die ouders. Die mensen waren daar alvast niet over te spreken. Maar blijkbaar mag je daar niets over zeggen, want dan ben je "verzuurd". Of zou het komen doordat sommige mensen nu eenmaal geilen op dat soort sensatiejournalistiek en niet graag met dat kantje van zichzelf geconfronteerd worden?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Tja...het rouwen is belangrijk, maar ik vind niet dat de nieuwsuitzendingen er twee weken later nog steeds over moeten bezig zijn. Er wordt simpelweg geen nieuwe informatie meer aangeboden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoja. Dan kunnen we de vraag stellen waarvoor juist aandacht wordt gevraagd. Het kan toch niet zijn dat dit voor de media louter tijd- en bladvulling is. Of zou er bij de bevolking toch vraag zijn naar zoveel aandacht. Voor rampen destijds onder mannelijke politieke heerschappij werd minder publiekelijk gerouwd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Inderdaad...ik lees al een week geen krant meer omdat ik geen interesse heb in wie er allemaal 'meeleeft' en hoe intens dat ze dat doen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#31 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt! En het verdriet van die mensen was er daardoor niet minder om en verdient van onzentwege evenveel medeleven.
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik zal je een geheimpje verklappen. Ik, ondertussen Mechelaar, kijk niet naar de uitzendingen op tv. En weet je waarom ? Uit respect. Ik ben geen kijklustige naar de miserie van een ander. Wat niet belet dat ik er niet aan denk. Integendeel, veel zelfs. En dan denk ik aan mijn eigen jonge kroost die evengoed in London, Parijs of ... Toulouse hetzelfde kan meemaken. Dood is dood, of je dit nu alleen overkomt of met 22 genoten. Voor de achterblijvers maakt dit geen verschil. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Drama's zoals dit zijn ook gesneden brood voor politici. Een paar nietszeggende platitudes, een weggepinkte traan en weer 1000 stemmen bij. En vooral, het is een ongelofelijk safe onderwerp. Journalisten kunnen hun kritisch besef thuislaten, er zijn geen schuldigen, geen lastige vragen die ze zouden moeten stellen, enkel slachtoffers en het noodlot. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De politiek, partijen. Daar ben ik het niet echt mee eens of die het drama kunnen recupereren. Ik heb voorlopig ( met de nadruk op voorlopig ) niet de indruk dat iemand met dergelijk drama beter wordt. Toch maar best voorzichtig blijven tot er concrete aanwijzingen zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Minister
|
![]() Partijen inderdaad niet, maar wel het aantal voorkeurstemmen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat die ouders gerust, met hun verdriet. Het is beschamend om daar geld uit te slaan, of wat de interressante te komen uithangen op een begrafenis waar je niets verloren bent. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Welke heisa ? Is er iets gebeurd ?