Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Bent u de hele mediaheisa ook beu ?
Ja teveel is teveel 5 35,71%
Nee helemaal niet 2 14,29%
Nee, maar het is stilaan wel genoeg geweest 3 21,43%
Ja, pure misplaatste aandachtszoekerij van wat notabelen 4 28,57%
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 maart 2012, 21:10   #21
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Omdat de ouders dat gevraagd hadden.

Deze draad begint trouwens erg te stinken.
Moogt ge honderd keer Bart Peeters niet afkunnen en de hele media en alles wat aandacht krijgt kut vinden omdat ge uzelf het centrum van de wereld vindt...
Ge gaat uw azijn niet boven 28 doden uitpissen.
Daar houdt Quercus geen rekening mee. Dat is voor hem futiel.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 22 maart 2012 om 21:10.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 21:10   #22
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
Omdat de ouders dat gevraagd hadden.

Deze draad begint trouwens erg te stinken.
Moogt ge honderd keer Bart Peeters niet afkunnen en de hele media en alles wat aandacht krijgt kut vinden omdat ge uzelf het centrum van de wereld vindt...
Ge gaat uw azijn niet boven 28 doden uitpissen.
Hola! Mijnheertje is blijkbaar op zijn pik getrapt.

Mag ik jouw aandacht erop vestigen dat de begrafenis vandaag van de Leuvense (of Heverleese) slachtoffers veel waardiger en met veel minder media-heisa gepaard ging?

Uw twee laatste zinnen zijn ronduit crapuleus. U kunt mij volstrekt niet verwijten dat ik voor de slachtoffers en de ouders geen respect zou opbrengen. Maar ik betwijfel ten zeerste of die getroffen mensen het allemaal roerend eens waren met het opduiken van pipo's als Bart Peeters en Clouseau. En daaraan twijfelen maakt van mij nog niet iemand die zichzelf als het centrum van de wereld beschouwt en evenmin iemand die wil (jouw woorden) " azijn boven 28 doden uitpissen". Ga je mond spoelen met een ontsmettingsmiddel want met dat soort taaltje stink je uit je bek.
Oud 22 maart 2012, 21:13   #23
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Daar houdt Quercus geen rekening mee. Dat is voor hem futiel.
O zo, jij was erbij toen de ouders "dat gevraagd hadden"...
Oud 22 maart 2012, 21:13   #24
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Mag ik jouw aandacht erop vestigen dat de begrafenis vandaag van de Leuvense (of Heverleese) slachtoffers veel waardiger en met veel minder media-heisa gepaard ging? Uw twee laatste zinnen zijn ronduit crapuleus. U kunt mij volstrekt niet verwijten dat ik voor de slachtoffers en de ouders geen respect zou opbrengen. Maar ik betwijfel ten zeerste of die getroffen mensen het allemaal roerend eens waren met het opduiken van pipo's als Bart Peeters en Clouseau. En daaraan twijfelen maakt van mij nog niet iemand die zichzelf als het centrum van de wereld beschouwt en evenmin iemand die wil (jouw woorden) " azijn boven 28 doden uitpissen". Ga je mond spoelen met een ontsmettingsmiddel want met dat soort taaltje stink je uit je bek.
Pff ....Quercus, u stond al niet hoog genoteerd in mijn ogen, maar dit slaat alles.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 21:16   #25
NieuwNoors
Secretaris-Generaal VN

NieuwNoors's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Stilaan begint het meer en meer mensen de keel uit te hangen...die opgedrongen en opgeklopte nationale rouwperiode voor het busongeval...

Bent u al die mediaheisa ook spuugzat of kan het rouwen voor u niet lang genoeg duren ?
Deze vragen hadden aan de ouders, grootouders, broers en zussen van de overleden kinderen moeten gesteld worden. Wat WIJ ervan vinden heeft geen belang toch?
NieuwNoors is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 21:19   #26
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Deze vragen hadden aan de ouders, grootouders, broers en zussen van de overleden kinderen moeten gesteld worden. Wat WIJ ervan vinden heeft geen belang toch?
Tja, van die foto's op de voorpagina's van de kranten weten we al dat ze geen reet gevraagd hebben aan die ouders. Die mensen waren daar alvast niet over te spreken. Maar blijkbaar mag je daar niets over zeggen, want dan ben je "verzuurd". Of zou het komen doordat sommige mensen nu eenmaal geilen op dat soort sensatiejournalistiek en niet graag met dat kantje van zichzelf geconfronteerd worden?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 21:26   #27
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Tja...het rouwen is belangrijk, maar ik vind niet dat de nieuwsuitzendingen er twee weken later nog steeds over moeten bezig zijn. Er wordt simpelweg geen nieuwe informatie meer aangeboden.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 21:27   #28
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Stilaan begint het meer en meer mensen de keel uit te hangen...die opgedrongen en opgeklopte nationale rouwperiode voor het busongeval...

Bent u al die mediaheisa ook spuugzat of kan het rouwen voor u niet lang genoeg duren ?
Ik stel mij al enkele dagen de vraag of de ouders van de overleden kinderen om deze aandacht vragen.

Zoja. Dan kunnen we de vraag stellen waarvoor juist aandacht wordt gevraagd. Het kan toch niet zijn dat dit voor de media louter tijd- en bladvulling is. Of zou er bij de bevolking toch vraag zijn naar zoveel aandacht. Voor rampen destijds onder mannelijke politieke heerschappij werd minder publiekelijk gerouwd.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 21:33   #29
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Tja...het rouwen is belangrijk, maar ik vind niet dat de nieuwsuitzendingen er twee weken later nog steeds over moeten bezig zijn. Er wordt simpelweg geen nieuwe informatie meer aangeboden.
Inderdaad...ik lees al een week geen krant meer omdat ik geen interesse heb in wie er allemaal 'meeleeft' en hoe intens dat ze dat doen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 21:33   #30
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Tja, van die foto's op de voorpagina's van de kranten weten we al dat ze geen reet gevraagd hebben aan die ouders. Die mensen waren daar alvast niet over te spreken. Maar blijkbaar mag je daar niets over zeggen, want dan ben je "verzuurd". Of zou het komen doordat sommige mensen nu eenmaal geilen op dat soort sensatiejournalistiek en niet graag met dat kantje van zichzelf geconfronteerd worden?
Inderdaad! Er is blijkbaar ook een soort funeraire politieke correctheid. En tegelijkertijd het eeuwige "moet kunnen".
Oud 22 maart 2012, 21:37   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Pff ....Quercus, u stond al niet hoog genoteerd in mijn ogen, maar dit slaat alles.
Mocht dit nu eens écht belangrijk wezen, die ogen van jou, dan zou ik er mij ongerust over maken. Maar ja ...
Oud 22 maart 2012, 21:37   #32
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Ik stel mij al enkele dagen de vraag of de ouders van de overleden kinderen om deze aandacht vragen. Zoja. Dan kunnen we de vraag stellen waarvoor juist aandacht wordt gevraagd. Het kan toch niet zijn dat dit voor de media louter tijd- en bladvulling is. Of zou er bij de bevolking toch vraag zijn naar zoveel aandacht. Voor rampen destijds onder mannelijke politieke heerschappij werd minder publiekelijk gerouwd.
In Lommel waren er alvast 2 famillies die pasten voor de 'live' uitzendingen..of de rest daar mee gediend was of uit schaamte niks durfde te weigeren ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 21:42   #33
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In Lommel waren er alvast 2 famillies die pasten voor de 'live' uitzendingen..of de rest daar mee gediend was of uit schaamte niks durfde te weigeren ?
Klopt! En het verdriet van die mensen was er daardoor niet minder om en verdient van onzentwege evenveel medeleven.
Oud 22 maart 2012, 21:56   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb enkele collega's uit Lommel die verlof hebben genomen om naar de uitvaart te gaan. Met respect. Je moet ook moeite doen,en respect hebben om er naar toe te gaan.

Maar ik zal je een geheimpje verklappen. Ik, ondertussen Mechelaar, kijk niet naar de uitzendingen op tv. En weet je waarom ? Uit respect. Ik ben geen kijklustige naar de miserie van een ander. Wat niet belet dat ik er niet aan denk. Integendeel, veel zelfs. En dan denk ik aan mijn eigen jonge kroost die evengoed in London, Parijs of ... Toulouse hetzelfde kan meemaken. Dood is dood, of je dit nu alleen overkomt of met 22 genoten. Voor de achterblijvers maakt dit geen verschil.
Oud 22 maart 2012, 21:57   #35
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Het kan toch niet zijn dat dit voor de media louter tijd- en bladvulling is. Of zou er bij de bevolking toch vraag zijn naar zoveel aandacht. Voor rampen destijds onder mannelijke politieke heerschappij werd minder publiekelijk gerouwd.
Zoals ik al zei, Rudy, de media vinden dit geweldig. Het verkoopt veel gazetten en boekskes, want een heleboel mensen kunnen niet genoeg krijgen van smartelijke details.

Drama's zoals dit zijn ook gesneden brood voor politici. Een paar nietszeggende platitudes, een weggepinkte traan en weer 1000 stemmen bij.

En vooral, het is een ongelofelijk safe onderwerp. Journalisten kunnen hun kritisch besef thuislaten, er zijn geen schuldigen, geen lastige vragen die ze zouden moeten stellen, enkel slachtoffers en het noodlot.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 maart 2012, 22:18   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Zoals ik al zei, Rudy, de media vinden dit geweldig. Het verkoopt veel gazetten en boekskes, want een heleboel mensen kunnen niet genoeg krijgen van smartelijke details.

Drama's zoals dit zijn ook gesneden brood voor politici. Een paar nietszeggende platitudes, een weggepinkte traan en weer 1000 stemmen bij.

En vooral, het is een ongelofelijk safe onderwerp. Journalisten kunnen hun kritisch besef thuislaten, er zijn geen schuldigen, geen lastige vragen die ze zouden moeten stellen, enkel slachtoffers en het noodlot.
Akkoord dat miserie een broodwinning is van de media.

De politiek, partijen. Daar ben ik het niet echt mee eens of die het drama kunnen recupereren. Ik heb voorlopig ( met de nadruk op voorlopig ) niet de indruk dat iemand met dergelijk drama beter wordt.

Toch maar best voorzichtig blijven tot er concrete aanwijzingen zijn.
Oud 22 maart 2012, 23:05   #37
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Akkoord dat miserie een broodwinning is van de media.

De politiek, partijen. Daar ben ik het niet echt mee eens of die het drama kunnen recupereren. Ik heb voorlopig ( met de nadruk op voorlopig ) niet de indruk dat iemand met dergelijk drama beter wordt.
Partijen inderdaad niet, maar wel het aantal voorkeurstemmen.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 01:17   #38
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht

Mag ik jouw aandacht erop vestigen dat de begrafenis vandaag van de Leuvense (of Heverleese) slachtoffers veel waardiger en met veel minder media-heisa gepaard ging?

Uw twee laatste zinnen zijn ronduit crapuleus. U kunt mij volstrekt niet verwijten dat ik voor de slachtoffers en de ouders geen respect zou opbrengen. Maar ik betwijfel ten zeerste of die getroffen mensen het allemaal roerend eens waren met het opduiken van pipo's als Bart Peeters en Clouseau. En daaraan twijfelen maakt van mij nog niet iemand die zichzelf als het centrum van de wereld beschouwt en evenmin iemand die wil (jouw woorden) " azijn boven 28 doden uitpissen". Ga je mond spoelen met een ontsmettingsmiddel want met dat soort taaltje stink je uit je bek.
Moest ik bij dit drama betrokken geweest zijn, zou het me uitermate storen dat er zo een theater van gemaakt werd, in een kerk, met priesters, politici en allerlei andere bekende mensen er bij die met de zaak niets te maken hebben...Afschuwelijk idee gewoon.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 01:22   #39
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik denk dat ook. Dan verlies je een kind, en dan moet je ook nog zoiets verdragen, al die beroemdheden, al die journalisten, al die zever...
Laat die ouders gerust, met hun verdriet. Het is beschamend om daar geld uit te slaan, of wat de interressante te komen uithangen op een begrafenis waar je niets verloren bent.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2012, 13:36   #40
schaduw
Gouverneur

schaduw's schermafbeelding

Standaard

Welke heisa ? Is er iets gebeurd ?

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be