![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Mja, buiten die in Schoten, maar die verschilt wel in meerdere dingen dan wat je in het Oosten tegenkomt. Voor de rest: in de synagoge draag ik een kippa, in een orthodoxe kerk draagt mijn vriendin een sluier. When in Rome, inderdaad --- en de wereld is Rome, dat weet iedereen.
|
|
|
|
|
#22 | |
|
Banneling
|
Citaat:
ikke niet meer naar moskee. Laatst gewijzigd door Cynara Cardunculus : 25 maart 2012 om 11:04. |
|
|
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat is dan gek, want ik praat onder andere over grote moskeeën in Caïro.
|
|
|
|
#24 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Zal misschien een lokaal gebruik zijn. Voila, meer moet dat niet zijn.
|
|
|
|
#25 |
|
Banneling
|
Dit geldt blijkbaar niet voor de moslima's die hun hoofddoek weigeren uit te zetten op plaatsen die geen moskees zijn (de Hema bij vb).
|
|
|
|
|
|
#26 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de rest: ik heb er niets op tegen dat een keten zoals Hema haar personeel oplegt geen hoofddoek te dragen. Dat weerlegt niet dat ik het niet voor de borst stotend vind als gevraagd wordt om in een Orthodoxe kerk een sluier te dragen.
|
|
|
|
|
#27 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Alleen: ondertussen blijkt dit principe enkel nog voor dhimmies weggelegd te zijn. Al ooit een topic zien openen over: "alle kerken zijn alle dagen open voor alle mensen, inclusief zij die wel of geen schoenen willen dragen, hoofddoeken opzetten of baarden en soepjurken willen aandoen"? waarom niet? |
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#29 |
|
Parlementslid
|
Wat is daar nu hypocriet aan. Ik meen dat de islam totaal niet verenigbaar is met onze cultuur, en ook geen toekomst heeft in deze regionen. Daarom wil ik de islam terugdringen tot achter de muren van diens eigen woning. Ik kom daar eerlijk voor uit. Je zal iets anders moeten zoeken dan hypocriet.
Meestal gebruiken jullie bekrompen in dit geval. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Maak het eens wat simpeler.
Volg het principe "baas in eigen huis" De eigenaar of geldschieter van het huis, moskee, kerk, tempel, kroeg, bedrijf,..... bepaalt de dress-code. Wie de dress-code ongenegen is, blijft buiten. Dus: kopvod en teensletsen in de moskee, blote kop in de kerk en de hema, smoking op het yuppiefeest, pluim in de reet op het janettefeest, en een soepjurk op de partijraad van Groen!... Wie niet meedoet, zoekt een andere club waar hij zich kan kleden naar wens, en loopt voor de rest thuis in zijn blote hol.
|
|
|
|
#31 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#32 |
|
|
Onze wet voorziet vrijheid van meningsuiting en vrijheid van godsdienst en levensovertuiging.
Ofwel zegt ge dat iedereen zich aan de wet moet houden, en dat wil dan zeggen dat ge ook de mening van de moslim en christen moet toelaten, hoe idioot die ook is, en dat ge het uitend van de het geloof van de moslim en christen moet toelaten. Ofwel zegt ge dat een bepaalde groep geen recht heeft op vrijheid van meningsuiting en vrije godsdienstbeleving, maar dan overtreed ge zelf de wet en dan kunt ge ook niet eisen van anderen dat ze er zich aan houden. Begrijpt ge?
|
|
|
#33 | ||
|
|
Citaat:
De vrijheden die we echter verworven hebben (UVRM, Wetten van Belgie en regelgeving van Europa) gaan er over dat ze in het openbaar kunnen worden uitgeoefend, anders zijn het geen vrijheden meer. Citaat:
|
|
|
|
#34 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#35 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Overigens: toen mijn stiefovergrootmoeder enkele jaren geleden begraven werd, in haar traditionele, rijke zelf, werd de begrafenis overgoten met een "bourgeois"-sausje �* l'ancienne: mannen en vrouwen moesten apart zitten in de kerk. Moest ik dan ook maar prompt ergens anders gaan zitten, of toch mooi met de mannen aansluiten?
|
|
|
|
|
#36 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Geen enkele moslim wordt hier vervolgd omwille van zijn geloof (hetgeen niet kan gezegd worden van christenen in moslimlanden). Het is hypocriet om vrijheid van godsdienst voor te stellen als het recht om overal je geloof door symbolen (zoals de hoofddoek) op te mogen dringen. |
|
|
|
|
|
|
#37 | |
|
|
Citaat:
Really? Dat is het bezoek aan Mexico and guess what? De Maya goden waren daar eerder dan zijn god.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 25 maart 2012 om 19:57. |
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Maar kom, ik postte hier vanmorgen een filmpje waarin Yussuf De Witte vond dat je tijdens je werkuren in een wit pak met puntmuts mag rondlopen. |
|
|
|
|
|
|
#39 | |
|
|
Citaat:
(tip: best eerst de moeilijke woordjes leren schrijven eer ge ze gebruikt) Maar zijt ge zo onzeker in uw geloof dat ge u laat bekeren door een stukje textiel?
|
|
|
|
#40 |
|
Banneling
|
nee, ik bedoelde prosélytisme, in de taal die de nord)-africains gebruiken.
|
|
|
|