Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2004, 14:07   #21
Calle
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Funghus
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle
Och ,

Moore is toch maar een Amerika-basher.

De engelssprekende versie van Neruda als het ware.

De leugens in zijn "Bowling ..." waren al erg genoeg, dus dit zal niet beter zijn.

Remember de scene waar hij zogezegd een jachtgeweer krijgt van de bank ?

Opgezet spel, de enige geweren in die bank waren "props", namaak dus.
Indien Moore leugens zou vertellen, zou hij heel hard voor het gerecht gedaagd worden voor slander. De film zou niet meer getoond mogen worden en hij zou een zeer grote schadevergoeding moeten betalen. Alle feiten die Moore verteld zijn dus correct. De rode draad die hij door de film heen trekt en ook zijn persoonlijke mening, daar kan je over discussiëren, maar de feiten staan niet ter discussie.
Bullshit.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 14:14   #22
Calle
Parlementslid

Standaard

Een stukje over slechts 1 van de leugens van Moore.

Want ja, hij is uit op sensatie, en zit er niet verlegen om om de feiten te verdraaien.

Citaat:
David Hardy found out that after Bowling was released someone checked and found that the Lockheed-Martin plant in the interview does not build weapons-type missiles; it makes weather and communication satellites there. In response to one Moore detractor, McCollum (the interviewee) wrote: "Although other units of Lockheed Martin Corporation elsewhere in the country produce weapons to support the defense of the U.S., we make no weapons at the Littleton-area facility Moore visited." Wups! Pretty embarrassing revelation huh? I wonder what Moore has to say about this terrible fumble?

Moore's BFC website has his response to the uncovering of this information, casually inserted into his FAQ list:

" [T]he Lockheed rockets now take satellites into outer space. Some of them are weather satellites, some are telecommunications satellites, and some are top secret Pentagon projects (like the ones that are launched as spy satellites and others which are used to direct the launching of the nuclear missiles should the USA ever decide to use them). "

As Hardy exemplifies, a quick review of the film reveals a big back peddle on the issue that still...doesn't even hold up:

1. That some are spy satellites which might be "used to direct the launching" (i.e., because they spot nukes being launched at the United States) is hardly what Moore was suggesting. Review the quote from the movie:

"So you don't think our kids say to themselves, 'Dad goes off to the factory every day, he builds missiles of mass destruction. What's the difference between that mass destruction and the mass destruction over at Columbine High School?'"

2. One of that plant's major projects was the ultimate in beating swords into plowshares: taking the Titan missiles which originally had carried nuclear warheads, and converting them to launch communications satellites and space exploration units (a).

So what were those big scary 'mass destruction'-esque looking things populating the background of the interview at Lockheed then?? The giant missile in the film is a refurbished Titan 2 rocket used to launch one such pre-mentioned satellite.
Calle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 14:31   #23
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon
Is dat die film van Cannes waarbij ze via beeldmontages allerlei fouten beweringen over Bush en omgeving hebben samengefrutseld?
Yep,

En ik heb Bowling For Columbine gekocht, en ik heb het ies bekeken.

Moore aggeert daar tegen de wapenwet in de states.

Hij gaat een bank binnen waar je een remington 700 krijgt als je een rekening krijgt. Wel leuk, nu kunde da cru vinden, maar uiteindelijk, moet hij ook een papierke invullen is hij dus gekend, een belachelijke vragenlijst verder heeft hij een kanon in handen waar je op 300 meter afstand een hert mee omlegd.

In Belgie volstaat een copy van uw identiteitskaart. het is enkel voor de "zwaardere" wapens, semiautomaten, oorlogswapens, handvuurwapens da ge een vergunning moet aanvragen.

Dan gaat hij in K-Markt alle kogels opkopen, geen probleem, alles in de valies, mee naar buiten. na die actie besluit K-markt dan maar om de munitie voor handwapens uit de rekken te halen.

Ga je ze toch gewoon ergens anders kopen zeker, ... wat een klucht uiteindelijk, ...

hier in den Belgiek just hetzelfde, hier moete uw vergunning laten zien en staade geregistreerd, maar ik heb al meerdere malen 1000 kogels ineens gekocht, iedereen doet dat zo, (da is zelf nog een kleine hoeveelheid. ) grappige is wel, dak voor mijn kleinste kaliber papieren moet laten zien. De kogels voor het jachtkanon krijgde zo mee, ... (alleen die koopte nie per duizend, zijn aan den dure kant... )

Uiteindelijk was dan ook de vraag wat maakt ons Amerikanen tot zo 'n moordenaars, 11000 doden door kogels per jaar.

in Duitsland (een land vol wapenfreaks waar je ook vanalles mag bezitten) amper 300.

Hij wou het op de angst van de Amerikanen steken.

De angst is nochtans terrecht, denk ik, het ligt veeleer aan hun opleiding, de uitleg van een politieagent was veelzeggend, de belachelijke vragenlijst in de bank nog veel meer. De uitleg van veel van die NRA leden ook.

Veel van die mensen daar missen gewoon een degelijke opleiding, waar ze meer verantwoordelijkheidsgevoel mee zouden krijgen en net dat iets minder bekrompen zouden denken. dat zou al veel oplossen.
Het is vooral de combinatie criminaliteit en wapenbezit die het hem doet denk ik. Wapenbezit op zich is niet zo gevaarlijk (als je weet wat je doet en de nodige veiligheidsmaatregelen neemt, waarvan ik bij sommigen mijn bedenkingen heb maar dit terzijde Enfin, ik heb al eens het ''genoegen'' gehad om een bende papzakken tegen het lijf te lopen die zich jager noemen en letterlijk op alles schoten wat bewoog) maar als iedere crimineel met een geweer rondloopt (wat in België wellicht nog niet het geval is) en iedere winkelier etc, dan zoek je moeilijkheden. Een ander verschil met de VS zijn de bende-en drugsoorlogen in een aantal steden die ieder jaar honderden doden eisen, maar waar in de VS geen haan naar kraait. De flikken in de VS hebben ook de gewoonte om eerst te schieten en dan vragen te stellen. Heb ik toch gemerkt op VT4.

Enfin: Guns don't kill people do
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be