![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Minister
|
![]() In Nederland speelt zich al een kleine ramp af, de huizenmarkt is er stilletjes aan het instorten en de gezinnen hebben hierdoor torenhoge schulden
![]() ![]() ![]()
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Bijna onze tour....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een simpel rijhuisje in een gemiddeld stadje, in verhuurbare staat (ergo, met electriciteit en gas gecertificeerd, dubbel glas, en een energiepeil prestatie certifikaat, binnen de gestelde wettelijke norme,) €180 000 aankoopprijs. Laat ons veronderstellen dat de verhuurder alleen huurders aanvaard die als goede huisvader met de woning omgaan. Dan kunnen we €800 per jaar aan onderhoud aanvaarden. (een potteke verf voor de cornish gaat al gauw €40) Kadastraal inkomen €500 per jaar, We gaan het 20 jaar verhuren. 180 000/240 = €750 + €67 onderhoudskosten + €42 kadastraal inkomen per maand = €859 . En dan is er geen eurocent winst gemaakt... Gaat U die investering doen?
![]() |
![]() |
#25 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar aangezien de bevolking blijft aangroeien, en de nieuwbouw wat minder, is er een soort van schaarste voor betaalbare woningen, huur of hypotheek, wat de prijs zal opdrijven.
![]() |
![]() |
#28 |
Minister
|
![]() En een huis dat niet geleefd wordt, verlies ook al snel veel van zijn glorie.
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Daarom dat mensen de vraagprijs omhoog duwen, maar zolang er niets verkocht wordt, kan je de vraagprijs zo hoog zetten als je wil, de inkomsten zijn nul, nada niks. Met een bubble en crash tot gevolg. Niet dat ik het erg vind. Binnen 2 jaar wil ik in Nederland een huisje kopen. Aan dit tempo gaat dat nog lekker goedkoop worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb het artikel in de Knack maar vluchtig gelezen.
Volgens mijn heel bescheiden mening, wordt de prijs bepaald door vraag en aanbod. En het aanbod verkleint: grond wordt schaarser, 't is gedaan met iets te ritselen bij de oude machtspartijen, op de rand of in de rand van landbouw- of natuurgebied enz. De vraag verandert en vergroot: minder kasten van huizen die je niet met een gewone pree verwarmd kan krijgen; meer kleine gezinnen; meer alleenstaanden als gescheiden mensen of als jonge mensen die hoogstens een lat-relatie willen; de uitbreiding van onze (over)bevolking (hoe minder kinderen de Vlamingen hebben, hoe meer inwoners er toch blijken te komen: ra ra ...) Vraag en aanbod worden ook beïnvloed door de volatiliteit. Houdt iemand van die buitenlandse studie (of would be-studie) bureaus er rekening mee dat wij hier tot de wereldtop behoren van gezinnen die hun woning effectief bezitten ? Wat maakt: wie verkoopt zijn woning en wanneer ? Illustratie: de Schoof is een jonge gepensioneerde en woont in zijn eigen kot dat iets te groot is sedert zijn kinderen de deur uit zijn. Maar hij blijft wonen in dat kot, momenteel is de planning "zolang de kleinkinderen nog komen en als ze komen gelijk kleine kinderen in de tuin spelen, ga ik niet vertrekken naar een appartement" en wie weet nadien "om nog een beetje in de tuin bezigheid te hebben". Met andere woorden: of die prijs nu stijgt of zakt, daar trek ik me geen bal van aan.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat geloof ik niet. Ik heb ooit eens een zeer bescheiden rijwoning verkocht in 2001 voor 70.000 euro. Onlangs stond het weer te koop: 190.000 euro... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Ik denk ook aan uw kinderen, ik hoop dat ze moeten verkopen onder marktwaarde
![]()
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Kan ik ook eens iets kopen eh
![]()
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als u het verhuren van een huis dan nog geen lucratieve bezigheid vindt... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Gouverneur
|
![]() En hoeveel gecumuleerde intrest had je gekregen op die 180.000 EUR na 20 jaar? 87.470,53 EUR om precies te zijn en dat aan 2%!
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Gouverneur
|
![]() Er was niets aan veranderd? En voor hoeveel is het ook effectief verkocht?