Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 juni 2004, 13:21   #21
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is uwe kleinen even tegendraads, ?
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 13:35   #22
Philips Inc.
Minister-President

Philips Inc.'s schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Philips Inc.
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tegendradigaard
Ik ga nog eens lekker een controversieel standpunt innemen se. En toch wel erg politiek actueel. het gaat over discriminatie of gelijkstelling.

Naar aanleiding van een echtscheiding die in vechten eindigde en die op onverklaarbare wijze de nationale pers haalde werd veelvuldig gezegd : een vrouw sla je niet. Maar komkommeren mag dat dan ? (moet ik ze uitleggen dan zegt ge het maar).

Bon nu is die stelling totaal verkeerd en helemaal niet politiek correct.

Er is volledige gelijkheid nodig tussen mannen en vrouwen. Ik denk dat daar iedereen het wel over eens is. Gelijke rechten voor man en vrouw en ook gelijke plichten voor man en vrouw.

Als we dat echter willen toepassen volledig zonder enige discriminatie dan is het uiten van een zin : "een vrouw sla je niet" een vorm van discriminatie en uitsluiting, kortom een zaak van discrimineren op basis van het geslacht.
en voor mensen die dat altijd maar herhalen wil ik nog even zeggen : herhaling is uit den boze he. ( als ik die ook moet uitleggen moet ge het ook maar zeggen)

En of dat mannen nu van nature sterker zouden zijn dan vrouwen doet er helemaal niet toe. Mannen en vrouwen moeten en zullen gelijk zijn dus ook in het ontvangen van een pak slaag.

Daarom mijn voorstel, unaniem goedgekeurd door het hele partijbestuur en alle leden : Ook vrouwen mogen geslagen worden in de perfecte politiek correcte maatschappij.
Geen onderscheid tussen man en vrouw meer. Of willen jullie terug naar de middeleeuwen ?
U zevert weer eens honderduit: er staat nergens in het wetboek dat mannen mogen geslagen worden en vrouwen niet ...
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Philips Inc. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 13:35   #23
Tegendradigaard
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

(Nie verder vertellen he maar 3 dervan zijn nu al vastbesloten om op het Vlaams Blok te stemmen.... en 2 zie ik zelfs nog ooit actief worden in die partij of in haar opvolger...ze wilden al lid worden maar daar weiger ik geld aan te geven. Ze zullen der zelf voor moeten werken..)

Eingelijk helemaal niet tegendraads dus. Of toch niet meer tegendraads.

Maar als echte tegendradigaard verheugde het mij eigenljk dat ze tegen mijnen draad ingingen en hun eigen gedachte volgden.

maar terug naar den draad. Ik eis evenzeer het recht op om als man 1 dag thuis te kunnen blijven van het werk als ik last heb van mijn maandeljkse miserie.

Geen discriminatie of onderscheid meer tussen mannen en vrouwen dedju.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!!
Tegendradigaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 13:38   #24
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Vrouwen moeten fysiek en psychisch veel zwaarder recupereren van een bevalling en zwangerschap. Vandaar ook de verschillen.

Ik zie uw punt niet.
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... »

(Friedrich Nietzsche)
Oud 25 juni 2004, 13:42   #25
Tegendradigaard

Standaard

Tja as ge het niet zit is het omdat gij seksistisch zijt he.

Ofwel dat ge nie alles te serieus moet nemen.

Maar het gaat erom of het een verzwarende omstandigheid is en of ge een verschil maakt tussen :

vrouw slaat man

of

man slaat vrouw ?
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn.

Oud 25 juni 2004, 13:46   #26
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Tja as ge het niet zit is het omdat gij seksistisch zijt he.

Ofwel dat ge nie alles te serieus moet nemen.

Maar het gaat erom of het een verzwarende omstandigheid is en of ge een verschil maakt tussen :

vrouw slaat man

of

man slaat vrouw ?
Er is geen verschil tussen de twee stellingen, al komt het tweede minder voor wegens de fysieke gesteldheid van de vrouw.

Meestal gaat het dan ook om:

Man ranselt vrouw af tot bloedens toe waarna hij haar aan de haren sleurend nog eens het huis van buiten laat zien terwijl hij vrolijk naar de buren zwaait

Vrouw heeft man een klets rond zijn oren.

(Friedrich Nietzsche)
Oud 25 juni 2004, 13:48   #27
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is volledige gelijkheid nodig tussen mannen en vrouwen.
Sinds wanneer moeten mannen en vrouwen gelijk zijn aan elkaar? Gelijkwaardig, ja, maar toch niet gelijk???

Citaat:
Geen onderscheid tussen man en vrouw meer.
Mee akkoord! Mannen moeten hun piemeltje afzetten en vrouwen hun vagina laten dichtnaaien! Geen onderscheid meer! Iedereen gelijk!
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 13:50   #28
Tegendradigaard

Standaard

Als er geen verschil is tussen de twee Philips inc waarom zegt ge dan uwen zin in dat ander forum : "een man die zijn vrouw slaat enz"....

Ge laat daar uitschijnen dat die situatie verzwarend is voor de feiten en dan begrijpt ge misschien mijn reactie beter.

Want ik heb hier nog niemand horen zeggen als er eens ne vent wordt geslagen door een vrouw :

"Een echte vrouw slaat haar man niet".

PS : zelfs ik weet dat het minder vaak voorkomt (of dat de schaamte bij een man dan te groot is om klacht neer te leggen kan ook hoor)

Maar toch ik lees dat nooit.

Oud 25 juni 2004, 13:52   #29
Philips Inc.
Minister-President

Standaard

Citaat:
Als er geen verschil is tussen de twee Philips inc waarom zegt ge dan uwen zin in dat ander forum : "een man die zijn vrouw slaat enz"....

Ge laat daar uitschijnen dat die situatie verzwarend is voor de feiten en dan begrijpt ge misschien mijn reactie beter.

Want ik heb hier nog niemand horen zeggen als er eens ne vent wordt geslagen door een vrouw :

"Een echte vrouw slaat haar man niet".

PS : zelfs ik weet dat het minder vaak voorkomt (of dat de schaamte bij een man dan te groot is om klacht neer te leggen kan ook hoor)

Maar toch ik lees dat nooit.
Omdat het hier gaat om een man die zijn vrouw slaat ....

Zoals ik zei, slaat dit het afkeuren van het omgekeerde niet uit.

(Friedrich Nietzsche)
Oud 25 juni 2004, 13:58   #30
Tegendradigaard

Standaard

maar waarom verwijst ge dan expliciet naar de sekse van die mensen ?

Dat kan toch, en bij herhaling is dat simplistische discriminatie op geslacht, uitgelegd worden dat U een bepaalde groep (mannen) wilt stigmatiseren en dat U een andere groep (vrouwen) benadert vanuit een neerbuigende positie. alsof ze te zwak zouden zijn tov mannen.

Oud 25 juni 2004, 14:15   #31
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
maar waarom verwijst ge dan expliciet naar de sekse van die mensen ?

Dat kan toch, en bij herhaling is dat simplistische discriminatie op geslacht, uitgelegd worden dat U een bepaalde groep (mannen) wilt stigmatiseren en dat U een andere groep (vrouwen) benadert vanuit een neerbuigende positie. alsof ze te zwak zouden zijn tov mannen.
Het merendeel van de mannen IS natuurlijk ook sterker dan het merendeel van de vrouwen!
In het merendeel van de gevallen is het zo dat wanneer een vrouw fysiek mishandeld wordt door haar man, ze daar maar weinig verweer tegen heeft. De meeste vrouwen zijn gewoon niet in staat om hun man bij hun haren over de grond te slepen hé. Dat is een feit waar ge niet om heen kunt.
Dat wil daarom niet zeggen dat vrouwen hun man wel mogen slaan, en mannen hun vrouw niet. Maar het punt blijft dat de gemiddelde vrouw lichamelijk zwakker is dan de gemiddelde man.

Net zoals kinderen qua machtspositie zwakker staan dan hun ouders. Men gaat toch ook niet steevast staan roepen: 'kinderen mogen hun ouders niet verkrachten?' Terwijl men wel stelt dat ouders hun kinderen niet mogen verkrachten... Beiden kunnen nochtans niet door de beugel.

Vrouwen zijn dan weer beter met woorden. Mishandeling van mannen door vrouwen is dan vaak ook emotioneel en niet fysiek.
Oud 25 juni 2004, 14:44   #32
Tegendradigaard

Standaard

Wat een hoop veralgemenende seksuele vooringenomenheid.

Der heeft nog nooit ne slimme deraan gedacht dat door het constante gezaag van de vrouwen de mannen hun haren vlugger uitvallen zodat het inderdaad moeilijker is om ne kletskop bij zijn haar voort te trekken he.

Alle mensen zijn toch gelijk lees ik hier regelmatig. Maar dan moet ik eerlijk toegeven dat ik dan meestal zeg dat ik niet akkoord ben.

Maar wete goe wa, ik voel mij vandaag zo lekker politiek correct dat ik in een klap alle discriminaties wil doorbreken.

Dus Nynorks schrijft dat mannen sterker ZIJn dan vrouwen. Dat zou men nu eigenlijk bij wet moeten verbieden se. Dus ofwel vanaf nu gaan alle vrouwen vanaf hun geboorte krachttraining moeten doen ofwel gaan we alle mannen naar de baletschool sturen. Dat moet verdorie gedaan zijn dat mannen sterker zijn dan vrouwen.
Waar is mijnen tutu nu weer. Of hoe heet dat geval nu ook weer ?

Voila daar ben ik nu sterk in. Ik zie een probleem maar ik los het ook op he.

Oud 25 juni 2004, 14:50   #33
Luddo
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens
" geef uw vrouw elke dag een goed pak ransel, als je niet weet waarom zij wel!"

heb ik ooit eens gehoord! Maar ik ga hiermee niet akkoord! 8)
Dat is een Congolees spreekwoord:
"Ge moet uw vrouw drie keer per dag een pak slaag geven, 's morgens, 's middags en 's avonds... En als gij niet meer weet waarom, zij zal het wel weten!"
Oud 25 juni 2004, 14:55   #34
Luddo
Minister

Standaard

Wat ik ook niet eerlijk vind is:
De vrouwen willen wel met een eigen ottoke rijen maar hunne vent moet de deur openhouden!
Oud 25 juni 2004, 14:56   #35
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

Ik heb ooit eens een vrouw gekend die me smeekte om haar te slaan en dan nog wel op haar blote kont....ze vond dat verschrikkelijk opwindend, en ik ook op den duur
Maar daar ging het niet over zeker ? 8)

Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 14:57   #36
Raging Bile Duct
Burger

Raging Bile Duct's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
(Nie verder vertellen he maar 3 dervan zijn nu al vastbesloten om op het Vlaams Blok te stemmen.... en 2 zie ik zelfs nog ooit actief worden in die partij of in haar opvolger...ze wilden al lid worden maar daar weiger ik geld aan te geven. Ze zullen der zelf voor moeten werken..)

Shit, er moet dringend werk worden gemaakt van een voortplantingsvergunning....
Raging Bile Duct is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 15:04   #37
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dus Nynorks schrijft dat mannen sterker ZIJn dan vrouwen. Dat zou men nu eigenlijk bij wet moeten verbieden se. Dus ofwel vanaf nu gaan alle vrouwen vanaf hun geboorte krachttraining moeten doen ofwel gaan we alle mannen naar de baletschool sturen. Dat moet verdorie gedaan zijn dat mannen sterker zijn dan vrouwen.
Waar is mijnen tutu nu weer. Of hoe heet dat geval nu ook weer ?

Voila daar ben ik nu sterk in. Ik zie een probleem maar ik los het ook op he.
Ik schreef dat de GEMIDDELDE man sterker is aan de GEMIDDELDE vrouw.
Verder blijf ik het leuk vinden dat er verschillen zijn tussen mannen en vrouwen.
Oud 25 juni 2004, 15:04   #38
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo
Wat ik ook niet eerlijk vind is:
De vrouwen willen wel met een eigen ottoke rijen maar hunne vent moet de deur openhouden!
gij moet u een andere vrouw pakken denk ik
Oud 25 juni 2004, 15:06   #39
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Ik ben allezins blij dat zowel links als rechts de behandeling van de vrouw in de islam hier afkeurt!
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juni 2004, 17:30   #40
X_MAN
Lokaal Raadslid

Stuur een bericht via Instant Messenger naar X_MAN
Standaard

I saw a woman wearing a sweatshirt with "Guess" on it. So I said Implants?"

She hit me.

Just remember...if the world didn't suck, we'd all fall off.
X_MAN is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be