Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2012, 23:49   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Indien het agentschap een kassa heeft ipv een ATM. Anders vindt ze er enkel een "beleggingsconsulent", mits afspraak.
Er zijn nog steeds kantoren met een bepaalde service. Natuurlijk, da's niet meer zoals 20 jaar geleden, in elke gemeente 1 kantoor van elke bank.
Oud 15 april 2012, 23:53   #22
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Je geeft toch je bankoverschrijvingen zélf in op je computer? Ooit was er tijd dat je ze naar de bank stuurde of bracht (en er een praatje maakte) en dat een aantal bediendes die zaten te boeken, debet- en creditberichtjes te tikken op een schrijfmachine. Later tikten de bediendes ze in voor jou, op de computer van de bank. Nog later scanden ze die in.
Nù doe het tikwerk zélf, op je eigen zelf betaalde computer, over je zelf betaalde internetaansluiting. en betaal je nog steeds voor je bankrekening.

Ooit was er een tijd...

Filosoof, kijk eens naar het totaalbeeld. Self bank is prachtig, en online kijken ook. Maar zijn de bankkantoren opgedoekt?

Ik heb geen zin in de richting die Telenet uitgaat. Ik heb nog eens het interview met de dame van Telenet gehoord van een maand geleden. De voornaamste reden voor het schrappen van de zenders is de wildgroei van het aantal digitale kanalen, een (groot?) deel ervan betalend. Daar hebben ze plaats voor nodig en in plaats van nieuwe kabels te leggen knippen ze in internet en analoge tv.

Snelheid van het netwerk is blijkbaar niet interessant meer. Er moet nu vooral winst gemaakt worden. Wel, zonder mij. Ik vind de suggestie om TV volledig op te zeggen geweldig.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2012, 23:57   #23
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Ach , één van de gangsters slaapt voorlopig:

de heer Friso van Oranje
Het mooiste staat wat verder. Hij krijgt gewoon z'n loon doorbetaald. Jaja, die Friso z'n sociale zekerheid is wel in orde.
Oud 16 april 2012, 00:04   #24
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Indien het agentschap een kassa heeft ipv een ATM. Anders vindt ze er enkel een "beleggingsconsulent", mits afspraak.
Geweldig is dat. Een hele tijd geleden liep ik een lokaal kantoor binnen om een briefje van 50 euro te wisselen. Dat kon dus niet. "Nee meneer, onze nieuwe kantoorlayout laat dat niet toe."

Het is dat ik gehaast was en toch even moest bekomen van deze verklaring, nu zou ik dat niet meer laten passeren.
Oud 16 april 2012, 00:30   #25
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Geweldig is dat. Een hele tijd geleden liep ik een lokaal kantoor binnen om een briefje van 50 euro te wisselen. Dat kon dus niet. "Nee meneer, onze nieuwe kantoorlayout laat dat niet toe."

Het is dat ik gehaast was en toch even moest bekomen van deze verklaring, nu zou ik dat niet meer laten passeren.
Via de ATM op je rekening storten en direct opnieuw afhalen in andere coupures is de bedoeling.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 00:33   #26
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Het mooiste staat wat verder. Hij krijgt gewoon z'n loon doorbetaald. Jaja, die Friso z'n sociale zekerheid is wel in orde.
Normaal, tenzij hij eroordeeld is of de firma overgenomen wordt en het ganse bestuur gezamenlijk ontslag neemt moet hij zélf zijn ontslag indienen en dat kan nu juist niet. Een bediende kan bij ziekte ontslagen worden na 6md, geloof ik (toch te verifiëren), een bestuurder niet dus.

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 april 2012 om 00:34.
Oud 16 april 2012, 00:45   #27
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Filosoof, kijk eens naar het totaalbeeld. Self bank is prachtig, en online kijken ook. Maar zijn de bankkantoren opgedoekt?

Ik heb geen zin in de richting die Telenet uitgaat. Ik heb nog eens het interview met de dame van Telenet gehoord van een maand geleden. De voornaamste reden voor het schrappen van de zenders is de wildgroei van het aantal digitale kanalen, een (groot?) deel ervan betalend. Daar hebben ze plaats voor nodig en in plaats van nieuwe kabels te leggen knippen ze in internet en analoge tv.

Snelheid van het netwerk is blijkbaar niet interessant meer. Er moet nu vooral winst gemaakt worden. Wel, zonder mij. Ik vind de suggestie om TV volledig op te zeggen geweldig.
Citaat:
zijn de bankkantoren opgedoekt?
Nee, ipv 3 �* 4 man bezetting
-directeur-beleggingsconsulent,
-1° bediende (wissel ea banktechnische taken zoals termijnrekeningen, beheer van domiciliaties en permanente opdrachten, opvolgen van niet-toegestane overschrijdingen etc),
-kassier+ 1 of 2 dactylos

is er nu nog maar een directeur-beleggingsconsulent en een bediende-beleggingsconsulent (ev 2 bediendes) en 2 ATM's en een aansluiting op de centrale computer.
De directeur moet de baan op, nieuwe klanten vinden.
Gewoon bezuiniging op personeel dus: 1 kassier minder, een bediende minder. Bovendien kost het beveiligen en verzekeren van het kasgeld ook aardig wat.
Dus werd de koetsier vervangen door een bestuurder-kaartjesverkoper en het paard door een motor...

Laatst gewijzigd door filosoof : 16 april 2012 om 00:56.
Oud 16 april 2012, 00:55   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaal, tenzij hij eroordeeld is of de firma overgenomen wordt en het ganse bestuur gezamenlijk ontslag neemt moet hij zélf zijn ontslag indienen en dat kan nu juist niet. Een bediende kan bij ziekte ontslagen worden na 6md, geloof ik (toch te verifiëren), een bestuurder niet dus.
Veroordeeld zijn mag niet, klinisch dood zijn mag wel...
Oud 16 april 2012, 00:58   #29
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Veroordeeld zijn mag niet, klinisch dood zijn mag wel...
't Leven is oneerlijk, hé.
Oud 16 april 2012, 01:10   #30
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
't Leven is oneerlijk, hé.
Soms heb ik die indruk.

Neem die Friso, de man is klinisch dood en hij verdient nog altijd meer geld als heel het forum samen.
Oud 16 april 2012, 01:25   #31
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Soms heb ik die indruk.

Neem die Friso, de man is klinisch dood en hij verdient nog altijd meer geld als heel het forum samen.
Wij kozen onze ouders slecht, he. Prins Friso niet.
Oud 16 april 2012, 02:25   #32
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Wij kozen onze ouders slecht, he. Prins Friso niet.
Friso, een spermatozoïde en een eicel met minstens 1 keer chance en 1 keer zware pech.

Wat is die plant nu nog meer dan een levende orgaandonor voor genetisch compatibelen? Een inkomstengenerator?
Oud 16 april 2012, 05:38   #33
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Vlaams? Amerikaans zal je bedoelen. Liberty Global indirectly owns 50.2% of Telenet, as of December 31, 2011. Telenet is a consolidated subsidiary of Liberty Global and a separate public company, with shares listed on the Euronext Brussels Stock Exchange under the ticker symbol TNET.

De Chairman van Liberty Global is John C. Malone, met 2 meer dan twee miljoen hectare grond de grootste Amerikaanse grootgrondbezitter. En een mediamogul.

Geweldig dat nu net John C. Malone in de VS zelf bakzeil heeft gehaald toen hij probeerde de must-carry regels vernietigen.

De stunt van Telenet hier is in in de VS illegaal verklaard, en het is een schande en een aanfluiting van de 'common sense' dat ze dat hier zonder boe of ba wel aan het doen zijn!
Kan best zijn, maar die Walen hebben er geen aandeel in, en alles wat in België echt vlaams is is iets waar geen Walen inzitten.
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 08:11   #34
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NieuwNoors Bekijk bericht
Jij vindt het dus ok dat mensen verplicht worden om digitaal te gaan? Mensen die met de moderne technologie niet meekunnen? Is een beetje zoals geld afhalen via Bancontact. ALLE weken mag ik met moeder naar de automaat rijden; zij kan zelfstandig geen rotte euro meer van haar rekening afhalen. Triestig toch? Laat de mensen toch de keuze he zeg.
tuurlijk moet je mensen de keuze laten. alleen heeft de politiek beslist om alles aan de prive te geven en die zijn enkel in winst geïnteresseerd.
de politiek moet de mensen beschermen en daarin schieten ze schromelijk te kort met belacxhelijke hoge prijzen tot gevolg.
en dat beperkt zich niet enkel tot telenet/belgacom.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2012, 08:40   #35
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Normaal, tenzij hij eroordeeld is of de firma overgenomen wordt en het ganse bestuur gezamenlijk ontslag neemt moet hij zélf zijn ontslag indienen en dat kan nu juist niet. ...

Nee hoor.

Een sterfte of ziekte van een bestuurder is wel degelijk een gegronde reden om eenzijdig de samenwerking te kunnen beeindigen.

Iemand die bv in het gekkenhuis terecht komt, kan de volgende dag naar buiten worden gebonjourd door de onderneming.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 14:49   #36
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een maand geleden verscheen het heuglijke nieuws in de pers dat Telenet binnenkort weer een pak zenders van het analoge aanbod gaat schrappen.

Op 2 jaar tijd hebben ze zo 30% van hun aanbod geschrapt.
Maar de prijs blijft dezelfde.

Per TV-toestel gaat je dit 100 euro kosten, of 50 euro als je een 'recycled' HD Digibox koopt.

Zijn er nog mensen die de bedenking maken dat dit er serieus over is? En hoe legaal is dit allemaal?
Een aanbod kan worden geschrapt. Niemand die je weerhoudt om een contract op te te zeggen.
Wat niet belet dat tlevisie kijkeken goedkoper is geworden. Meer kwaliteit, groter aanbod, voor hetzelfde geld.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 15:06   #37
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
...Meer kwaliteit, ....
Waar zie jij méér kwalitieit?
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 15:12   #38
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Wanneer gaat men die digiboxen nu eigenlijk eens gewoon in de televisies inbouwen? Het ziet er me eigenlijk allemaal een beetje uit als afzetterij...
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2012, 15:30   #39
morte-vivante
Perm. Vertegenwoordiger VN

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waar zie jij méér kwalitieit?
en vooral goedkoper? de laatste keer dat ik mijn kabelfactuur bekeek is die nog eens met 15% duurder geworden
Oud 17 april 2012, 16:46   #40
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Wanneer gaat men die digiboxen nu eigenlijk eens gewoon in de televisies inbouwen?
Niet, als het aan telenet/belgacom ligt

4 miljoen boxen (bij beiden) x 8 euro = 32 miljoen per maand
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be