![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Dat zou ook niet gebeuren moesten de moslims niet echt massaal hele steden inpalmen. Cultuurverkrachting begint pas al het aantal immigranten de spuigaten uitlloopt. Dan loop je precies niet meer in vlaanderen/belgië rond, maar ergens in een van die andere landen. Ik kan me best aanpassen als ik op vakantie die landen bezoek, maar hier in vlaanderen/België wil ik wel niet overspoeld worden door andere culturen, ook niet italiaanse of pakweg griekse. Als ik in andere culturen wil leven zal ik wel verhuizen naar die landen. Nu moet ik aanvaarden dat het politiek correct (mensenrechten en blabla) is dat andere culturen hun stuk land naar hier kunnen verplaatsen. Ik vind dit grof. Nu ja, als er ergens een straat polen of grieken zitten gaat niemand daar last van hebben. Nu kan ik mijn kop niet meer buiten steken of ik zit tussen een bende allochtonen. Heb ik het recht niet meer om mij hier in eigen land nog thuis voelen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is daar mis mee? Citaat:
Nu worden de witte autochtonen snel vervangen door nieuwkomers. Wat snap je daar niet aan? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het altijd verschrikkelijk hilarisch wanneer een rechtse godvruchtige blanke in de VS zich ergert aan de overvloed van Hispanics enz. of zich op zijn tenen getrapt voelt wanneer er een zwarte president verkozen wordt. En het systeem van 'indentured servants' (gratis werken voor een aantal jaren voor een kolonist) is een hoofdstukje dat je als de Amerikaanse geschiedenis ter sprake komt, niet vlug tegenkomt. Het zit onder het stof. En deportatie naar de Engelse kolonies van Engelse veroordeelden in Noord-Amerika (op het stelen van een brood stond de doodstraf die werd omgezet in zeven of veertien jaar) werd verder gezet in Australië vanwege de onafhankelijkheid in 1783 van die Engelse kolonies in Noord-Amerika. Frankrijk had even Louisiana en ook Franse veroordeelden werden gedeporteerd daarnaar (Manon Lescaut, het boek en de opera) Dus laat dat 'met blote handen' maar achterwege. Wat de VS betreft bestaat er een degelijke databank van wie vanuit Engeland vertrok vanuit welke haven en op welk schip enz. Dat was een voorstel van iemand in het parlement dat het gehaald heeft. Gedurende een x-aantal jaren hebben ze dus alles opgeschreven: wie, geslacht, beroep, trade, afkomst, alles. En daaruit blijkt dat het dus vaak heel kapitaalkrachtige Schotse en Engelse families waren die integraal naar de VS gingen tussen 1750 en 1810 ongeveer. En dat de kolonisten het land hebben bevolkt ... het was al bevolkt. De Amerikanen van de 19de eeuw krijgen van mij het woord genocide aan hun been gelapt. Als er zo moet opgebouwd worden? Dan kan ik het ook. Waar zijn mijn mitraillette en mijn typhusbacillen en mijn corrupte overheidsambtenaren? En een verdrag tekenen kan natuurlijk unilateraal altijd geschonden worden als het gaat over grondgebied (meer dan 50% van de verdragen afgesloten met Indiaanse stammen). Verdiep je er maar eens in. Er is veel dat de Amerikanen onder het tapijt hebben geveegd. De show must go on and we all have a dream, is het niet? Amerika en Australië zijn om zeep. De oorspronkelijke bevolking bestaat niet meer. En wie daar zo zijn best over heeft gedaan zit nu te zagen dat ze overstelpt worden door de hele wereld. Australië is ten prooi aan het vallen van de Aziaten. Tuurlijk worden die dan wat strenger. Australië is meermaals bekritiseerd geweest vanwege zijn behandeling van illegalen. En Amerika heeft hoeveel geïnvesteerd in grensbewaking met Mexico? Dat staat ons misschien ook nog te wachten, maar m.i. is het daar al te laat voor. Laatst gewijzigd door parsprototem : 12 juni 2012 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En wat je verder nog aanhaalt over andere bevolkingsgroepen. Ik denk soms dat onze kleine oppervlakte ooit gaat ingenomen worden door de Chinezen. Die zijn echt wel slim: als twee honden vechten om een bot... Die werken achter de coulissen en vallen niet op behalve in beheersraden en bij geldtransacties. Is er ooit al een Vlaamse journalist zo snugger geweest om eens te kijken hoeveel van onze en de Europese industrie in handen is van de Chinezen? Het gaat heel interessant worden als de Chinezen de confrontatie aangaan met de moslims. Water en vuur denk ik bij mezelf. Ik hoop dat ik het niet meer moet meemaken. De Chinezen zijn nu aan het oefenen in Afrika. Na Afrika komt Europa, dat ligt voor de hand. Zo zie ik de evolutie voor de volgende zeventig jaren. Ofwel komt er een Marshall-plan rigide gezinsplanning wereldwijd ofwel wordt het protectionisme onder een nieuwe vorm. Ofwel wordt er nog eens deftig gevochten; dat is ook helaas een vorm van gezinsplanning. Mijn grootvader zei in 1937, nog voor de Duitsers 'iets' gedaan hadden, dat er oorlog zou komen, 'want er zijn teveel mensen'. Hij bouwde een abri in de wei. En in het dorp hebben ze met hem gelachen, maar dat was niet voor lang. En daar dient iedereen rekening mee te houden. Onderhuidse spanningen leven verder en op een gegeven moment, vanwege een stom gebeuren, is het lont aan het vuur, en worden alle rekeningen vereffend. In die incubatietijd zitten we allemaal. Ik zie het heel zwart in. Laatst gewijzigd door parsprototem : 12 juni 2012 om 18:52. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Niet alleen voor een geschoten wolf, kreeg je een dollar, ook voor een indiaanse scalp (dat is zo een tijdje gebeurd). Vele indianen zijn altijd fervente gokkers geweest, en dan? Zij zitten wel op hun eigen grond. Ik snap niet hoe je dat als een argument naar voren kan schuiven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
Banneling
|
![]() Het is het doen van politici. Meer niet. ZE zijn allemaal zeer naïef geweest. Nu wordt er achter het probleem gehinkeld, gestruikeld en enkelingen houden zich nog vast aan een romantische versie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij gaat voor quantiteit, snuggere mensen gaan voor kwaliteit. Dat snap je niet. In de natuur zijn de diersoorten die gaan voor quantiteit (grote hoeveelheden) prooidieren. OP menselijk vlak : kanonnenvoer. En kanonnenvoer (sorry voor die term) heeft een eigenaardige vorm van gezinsplanning. Kijk maar naar Syrië. In de zomer van '94' bij de genocide in Ruanda, was mijn frank nog niet gevallen. Maar opeens met Syrië werd het me duidelijk. Het is een vorm van gezinsplanning. ER komt wat meer ademruimte met al die doden. Verlaten huizen kunnen ingenomen worden. Hun spullen die niet kapot geschoten zijn. Was idem in WOII. Een Vlaams spreekwoord zegt: Beter één vogel in de hand dan tien in de lucht. Wist je niet dat hoe groter een mensenmassa is, hoe gemakkelijker menbaar ze is? En zeker als ze geloven dat het echte leven pas begint na de dood. En laat ze maar afzien en vechten voor het dagelijkse brood. Verhoog de broodprijzen maar. Die mob kan je zo in twee kampen verdelen en tegen elkaar opzetten. Verdeel en heers tot op het punt dat zelfs in één familie twee kampen ontstaan. Geen inzicht, geen intellect bij gebrek aan educatie. En al je die mob niet meer nodig hebt, moorden ze elkaar toch wel uit zeker? Zo moeilijk is dat niet als je gaat voor quantiteit. Er is ook een spreekwoord dat zegt: 'less is more'. De intensiteit van emigraties vallen op. De wereld is heel chaotisch geworden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ook de claim dat Columbus eigenhandig een half miljoen inboorlingen zou hebben vermoord, kunnen we onmiddellijk naar het rijk der fabelen verwijzen. Tijdens zijn vier reizen tussen 1492 en 1504 is hij alles bij elkaar maar een paar jaar in Amerika geweest. Een simpel rekensommetje leert vervolgens dat Columbus dan elke dag een paar honderd indianen eigenhandig afgemaakt zou moeten hebben om aan dat half miljoen te kunnen komen, hetgeen zou betekenen dat hij van 's morgens vroeg tot 's avonds laat, dag in, dag uit, aan één stuk door bezig was met indianen uit te moorden.
![]() |
![]() |
#32 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zoals je ziet in de wiki encyclopedie is men het maar over 1 ding eens. Er is genocide op de oorspronkelijke bevolking geweest. De onderzoeken houden het op verschillende bandbreedtes wat betreft de omvang. Mij post was een reactie op een pipo in deze draad die de witman voor het gemak maar even bestempelde als oorspronkelijke bewoner van Noord Amerika. Dat krijg je van ons Vlaamse geschiedenisonderwijs. Een geldig excuus vind ik het niet. Welk probleem? Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 12 juni 2012 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() De oorsponkelijke bewoners van kraainem waren kraaien en ook geen geimporteerde boomklimmers met een rapgekras... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het probleem is dat menigeen niet alleen het gevoel maar ook overtuigd geraakt dat dit land voor het grijpen is. En het is geen aangename overtuiging. Pak Molenbeek. Een student kunstfotografie die foto's nodig heeft van bv oude Brusselse herenhuizen, kan daar niet gaan filmen, terwijl hij ergens anders misschien uitgenodigd wordt om een koffietje te drinken. Daar wegblijven is de boodschap. Maar ik ben het niet eens met die boodschap. Ik kan overal in het land met een varken als huisdier de straat bewandelen. Hoogstens krijg ik een boete omdat het dier wat achterlaat en ik het niet opkuis. Wie een moestuin heeft, gaat direct vragende partij zijn. Maar doe ik dat in Molenbeek, dan is dat een provocatie. En dat kan niet. Daar ligt de grens. Ik moet als autochtone Vlaminge overal binnen de landsgrenzen op een aangename manier met een varken kunnen rondwandelen. Voil�*, dat is een norm die ik net heb uitgevonden. Het lijkt wel dat Molenbeek een enclave op zichzelf is geworden met een naiëve burgemeester die zijn tijdsplanning om op pensioen te gaan al lang voorrang heeft gegeven en zich alleen maar kritisch opstelt omdat hij niet in schoonheid dreigt te kunnen eindigen. Meer stelt dat ventje niet voor. En die situatie, die wantoestand dreigt over te waaien naar Leuven en andere steden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laat de planten opeen staan en enkele planten overleven het, de rest valt ten prooi aan slakken, aan gebrek aan zonlicht, aan ... En die planten die overleven doen het ook niet bijster goed want al die andere planten zijn met een stuk van de voedingsstoffen in de grond weg, en bij droogte met een deel van het water. Ik zal dus nooit toelaten dat een kleinkind van me in een kleuterklas zit met dertig leerlingen. Nooit van me leven. Ga maar eens kijken hoe de zaken verloederd zijn in het onderwijs, ondanks de subsidies naar 'moeilijke' scholen. Teveel opeen is een nul-operatie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het wordt gegrepen door anderen is een evidentie, en zolang die anderen behoren tot de Nederlandstalige gemeenschap kan het me niet snel genoeg gaan. Citaat:
Deze video werd een paar maanden geleden in Molenbeek geschoten. http://www.youtube.com/watch?v=DlejPAraiws Alleen maar duimen omhoog. Citaat:
Toen hij geboren werd sprak een meerderheid van Brussel Nederlands. Nu nog 7%. En jazeker, deze man heeft zijn steentje bijgedragen. En nog. Leuven is vooral een strontvervelende studentenstad. En ik vermoed dat ze dat nog een tijd gaat blijven. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 12 juni 2012 om 23:35. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hoorde ik het goed dat de Franstalige gemeenschap geen inburgeringscursus heeft zoals de Nederlandstalige gemeenschap? Iemand opperde dat het daar eens tijd voor werd. Niet dat een inburgeringscursus de problemen oplost maar toch. Ik heb geen enkel probleem met de Ardennen, of met een gemeente net over de taalgrens. Ik heb een probleem met Brussel alleen. Daar verschillen we van mening. En ik vrees dat het Nederlandstalige langzaam maar zeker terrein verliest. In Leuven ook, in de sociale woonwijken. Wat de video btreft, kan ik alleen maar positief zijn. Ik vind de tekst wel ietsjes te melig (sommige zinnen) naar mijn smaak en zowel het instrumentale als de voices zouden naar het einde toe wat meer crescendo mogen gebruiken. Mooi camerawerk trouwens en goede acting. Ik wens die mensen heel veel succes in hun ervaringen. Het opnemen van die video, kan ik me voorstellen, zal niet tot problemen hebben geleid gezien de gemengde cast en het onderwerp: een rap liedje. De locaties leken me ook vrij rustig. Geen drukte van mensen te bespeuren. Ik bedoel een fotograaf op zijn eentje die bv uit een dorp komt en gewoon de stad wilt fotograferen. Of iemand die schetsen wilt maken. Iemand die westers is en geen kleur heeft. In principe zou dat geen problemen mogen geven binnen de landsgrenzen en bij klaarlichte dag. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Franstalige burgemeesters volgen gewoon hun marsroute, uitgestippeld in 1830. Citaat:
Wel weigert het Nederlandstalige onderwijs in Brussel veel aankomende leerlingen wegens niet Vlaams genoeg. Het Franstalige onderwijs neemt iedereen op. Citaat:
Citaat:
![]() Paars = HV Donkerblauw = Gemeentes die binnen 10 jaar een Nederlandstalige minderheid zullen hebben. Lichtblauw = Gemeentes die binnen 20 jaar een Nederlandstalige minderheid zullen hebben Citaat:
Veel Vlamingen doen er in samenwerking met de Franstalige pers echt alles aan dit imago zo te houden. |
|||||
![]() |
![]() |