Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 juli 2012, 23:41   #21
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Ik heb nooit ras of religie bovengehaald. Dat jullie dat doen zegt meer over jullie dan over mij. Het is vrij belachelijk Judenfrei te schrijven in een Nederlandstalige tekst terwijl het woord zo'n duidelijke connotaties heeft.
Je struikelt probleemloos over een semantische connotatie, terwijl je de inhoud van de OP grandioos negeert.
Wat dus meer zegt over jou, dan degene die dit artikel schreef of plaatste.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 23:44   #22
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Diego Raga Bekijk bericht
Je struikelt probleemloos over een semantische connotatie, terwijl je de inhoud van de OP grandioos negeert.
Wat dus meer zegt over jou, dan degene die dit artikel schreef of plaatste.
Ik had mijn problemen met de titel duidelijk gemaakt. Jij vroeg uitleg en die heb ik gegeven.

-H. Marcuse
Munglik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juli 2012, 23:44   #23
Macchiavelli
Minister

Macchiavelli's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Bedankt, dat schetst toch wel een heel ander beeld van Noorwegen.

Een en ander bevestigt ook de informatie in de OP...

"Part of the motivation for this anti-Semitism is the influx into Norway in recent decades of masses of Muslims from Pakistan, Iraq, Somalia and elsewhere. Multiculturalism has taught Norway’s cultural elite to take an uncritical, even obsequious, posture toward every aspect of Muslim culture and belief. When Muslim leaders rant against Israel and the Jews, the reflexive response of the multiculturalist elite is to join them in their rantings. This is called solidarity."
De Noorse ambassadeur in Israël schijnt te hebben gezegd dat terrorisme tegen Israël ok is: http://www.newsmax.com/AlanDershowit...7/29/id/405295

Uit hetzelfde artikel licht ik ook de volgende alinea's:
Citaat:
Norway is the most anti-Semitic and anti-Israel country in Europe today. I know, because I experienced both personally during a recent visit and tour of universities. No university would invite me to lecture, unless I promised not to discuss Israel.

Norway forbids Jewish ritual slaughter, but not Islamic ritual slaughter. Its political and academic leaders openly make statements that cross the line from anti-Zionism to anti-Semitism, such as when Norway’s Foreign Minister condemned President Barack Obama for appointing a Jew as his chief of staff. No other European leader would make such a statement and get away with it.

In Norway, this bigoted statement was praised, as were similar statements made by a leading academic.

The very camp that was attacked by the lone terrorist was engaged in an orgy of anti-Israel hatred the day before the shooting. Yet I would not ever claim that it was Norway’s anti-Semitism that “caused” the horrible act of terrorism against young Norwegians.
Oud 21 juli 2012, 23:54   #24
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
'Slim rechts' zal blij zijn.
Slim rechts blij met het volksverradende extremistische links ?

Dat denk ik niet hoor.

Alhoewel, bij nader inzicht, wanneer deze linkse rakkers er een potje van maken is dat misschien wel de ultieme kans voor slim rechts en anderen om de orde op zaken te stellen.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 00:09   #25
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Hoe meer ik lees en hoor over Noorwegen, hoe groter mijn liefde voor het land.
Oud 22 juli 2012, 01:03   #26
Diego Raga

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik had mijn problemen met de titel duidelijk gemaakt. Jij vroeg uitleg en die heb ik gegeven.
Zoals steeds is je antwoord vlees noch vis.
Gelukkig ben je niet verder ingegaan op: " ...terwijl je de inhoud van de OP grandioos negeert."

Zoals nu dus.

Never mind, Munglik, de wereld ligt niet wakker van onze mening, net zoals wij dat niet doen voor die van elkaar.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 02:09   #27
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weiger iets te lezen dat de term "Judenfrei" in zijn titel zet.
De auteur van dat artikel is Udo Ulfkotte. Een Duitser (met een nogal eigenaardige levenswandel).

Laatst gewijzigd door Nr.10 : 22 juli 2012 om 02:11.
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 02:17   #28
Nr.10
Secretaris-Generaal VN

Nr.10's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Macchiavelli Bekijk bericht
De Noorse ambassadeur in Israël schijnt te hebben gezegd dat terrorisme tegen Israël ok is: http://www.newsmax.com/AlanDershowit...7/29/id/405295

Uit hetzelfde artikel licht ik ook de volgende alinea's:
De auteur van dit artikel is Alan Dershowitz (een jood met een Amerikaans paspoort: daaruit volgt met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid > zionistische lobby).
Oud 22 juli 2012, 07:16   #29
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kasumi Bekijk bericht
En nog minder iets dat van de meest bespottelijke blog ooit komt.
Daarom is de tendens niet minder waar.

Ik heb hierover al verscheidene documentaires op de franse zenders gezien.
Rond Parijs zouden er zo goed als geen Joden meer wonen. Die zijn namelijk ook allemaal vertrokken, door de instroom van volk die het nodig vond om hun scholen in brand te steken, hun kinderen aan te vallen... etc etc We kennen het plaatje.
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 07:48   #30
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Als dat echt zo is dat de laatste joden uit Noorwegen vertrekken - de bronnen zijn me niet echt bekend - vind ik dat een zeer angstwekkende situatie. En als ik zie dat moslims staan te juichen heb ik zin om mijn mening in het hele migratiedebat te herzien.

De zware problemen in Palestina ken ik niet goed maar ik heb nooit een goed gevoel gehad ibij de twee -staten oplossing. Ik ga er van uit dat het steeds beter is te proberen samen te leven en op democratische wijze met macht om te gaan ipv overal uiteen te gaan en in steeds kleinere groepen te gaan leven en naar geweld te grijpen. Dat is achteruitgang ipv vooruitgang. Hetzelfde geldt hier bij ons.

Moslims die hier willen aanvaard worden maar niet willen aanvaarden dat de joden in Palestina zijn beland ... bah ... moslim filip de winters ...
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 08:08   #31
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Ik kan de reactie van de Noorse Joden heel goed begrijpen.

Europa zal tegen 2050 inderdaad écht een Eurabia geworden zijn. Met alle gevolgen vandien voor de autochtone bevolking.

Met dank aan de schizofrene schare van hautaine, politiek-correcte linkse betweters.
Oud 22 juli 2012, 08:14   #32
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weiger iets te lezen dat de term "Judenfrei" in zijn titel zet.
2X ..........
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 08:33   #33
Francientje
Minister

Standaard

'In 2010, the Norwegian Broadcasting Corporation reported that anti-Semitism was common among Norwegian Muslims. Teachers at schools with large shares of Muslims reported that Muslim students often "praise or admire Adolf Hitler for his killing of Jews", that "Jew-hate is legitimate within vast groups of Muslim students" and that "Muslims laugh or command [teachers] to stop when trying to educate about the Holocaust". One Jewish father also told how his child, after school, had been taken by a Muslim mob (though he managed to escape), reportedly "to be taken out to the forest and hanged because he was a Jew".[18]
[edit]

Noorwegens verlies is Israels winst.
Ik wens ze véél geluk met al het uitschot waar de moslimwereld zich lustig bij hun van ontdoet.

Laatst gewijzigd door Francientje : 22 juli 2012 om 08:34.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 09:22   #34
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

De volgende Breivik zal zijn plannetje al wel aan het uitbroeden zijn.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 10:20   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit ras of religie bovengehaald. Dat jullie dat doen zegt meer over jullie dan over mij. Het is vrij belachelijk Judenfrei te schrijven in een Nederlandstalige tekst terwijl het woord zo'n duidelijke connotaties heeft.
Blijkbaar ontgaat U de essentie van de algemeen gebruikte term Judenfrei en de connotaties daarond.

U wist waarschijnlijk ook niet dat Jordanië (met 80% van het Palestijnse Mandaatgebied) ook "Judenfrei" werd gemaakt toen Israel werd gesticht (de overige 25% van Palestijns mandaatgebied). Alle daar wonende Joden werden gedeporteerd naar Israel. Net zoals de meeste omringende Arabische landen pogingen ondernomen om hun landen "Judenfrei" te maken, vandaar de stroom van 800.000 joodse vluchtelingen richting Israel.

"Judenfrei machen" is een standaardwoord geworden. En iedereen weet wat eronder bedoeld wordt Het geldt dus niet enkel voor de nazi's, maar ook voor alle gebieden waar Joden ofwel gedeporteerd worden, of zoals in dit geval verjaagd of weggepest worden.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 22 juli 2012 om 10:32.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 juli 2012, 10:26   #36
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Hoe meer ik lees en hoor over Noorwegen, hoe groter mijn liefde voor het land.
zij zoeken migranten. Misschien eens een kijkje gaan nemen ginds? U zal er zich vast onmiddellijk thuis voelen. De meeste Noren zijn ook al weg.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 22 juli 2012, 10:27   #37
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nr.10 Bekijk bericht
De auteur van dat artikel is Udo Ulfkotte. Een Duitser (met een nogal eigenaardige levenswandel).
wat is er eigenaardig aan zijn levenswandel aub? Dat hij "van Duitschen bloede" is?

Oud 22 juli 2012, 10:29   #38
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Daarom is de tendens niet minder waar.

Ik heb hierover al verscheidene documentaires op de franse zenders gezien.
Rond Parijs zouden er zo goed als geen Joden meer wonen. Die zijn namelijk ook allemaal vertrokken, door de instroom van volk die het nodig vond om hun scholen in brand te steken, hun kinderen aan te vallen... etc etc We kennen het plaatje.
Ook uit Antwerpen trekken de joden weg: de ouderen blijven wonen, hun kinderen komen na hun universitaire studies niet meer terug.

"gelukkig" hebben we nog andere migranten die uitblinken in intelligentie en talenten die hun plaats kunnen innemen.

Oud 22 juli 2012, 10:40   #39
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is niets mis met die zin.
Toch wel. De titel zet er niets in, een persoon doet dat. . Je werkwoord slaat op de titel, en die "draagt" een woord.
Oud 22 juli 2012, 10:42   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Toch wel. De titel zet er niets in, een persoon doet dat. . Je werkwoord slaat op de titel, en die "draagt" een woord.
Mierenneukerij.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be