![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Banneling
|
![]() [quote="whoisyHier zou inderdaad paal en perk aan moeten gesteld worden.
Wie denk jij dat dit allemaal bekostigt, bg? Dan verschieten ze ervan dat er op dit soort van wantoestanden, laat ik het meteen profiteurstoestanden noemen, reageert... ![]() Soit, als dit waar is, bg, dan ben jij niet meer dan een parasiet.[/quote] als je voor baas werkt , die profiteert ook van je hoor en wat hou je later over, een onnozel pensioentje als je geluk hebt het te halen, leer beseffen dat de rijken de mensen tegen elkaar ophitsen, maar alleen zij worden beter en beter, mijn motto "pakken wat je kan" |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Parlementslid
|
![]() dan hebt ge natuurlijk ook nog die minder bekende ocmw's, die is bij u thuis langskomen, alles van waarde meenemen, te grabbel gooien op een opkoop-meeting en met dat geld u leefloon komen betalen.
Wanneer dat geld opgesoupeerd is, leggen ze u huis in beslag, verkopen dat, en moette gij maar ergens huren voor u leefloon. Natuurlijk hebt ge er ook dan die de minimum inkomens voor sociale woningen te verkopen verhogen, puur om de kas van dat ocmw op orde te houden. Met als resultaat dat de echte behoevenden nog effkes langer mogen wachten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Parlementslid
|
![]() [quote=Black Girlke]
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
jongens, jongens toch, wel ze moesten ulle morgen allemaal uwe steun afpakken die afkomstig is uit de RSZ die grote bedrijven betalen... ge zou uw tanden zelf mogen trekken en uwe GSM mogen vervangen door nen tam-tam. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Maar ... heeft u er al eens bij stilgestaan wie al deze zaken hoofdzakelijk financiert? a) Die bazen b) De "zotten" (arbeiders, bediendes) die om zes uur (acht uur is voor de bazen) opstaan en voor een gewoon loon hun ding doen.
![]() |
![]() |
#27 |
Minister-President
|
![]() Ik ken toch ook iemand die door haar man werd verlaten en ipv te gaan werken,leeft van het OCMW.
Een andere kennis zit in hetzelfde geval, maar gaat wel werken en.... de ene "verdient" meer door niet te werken, krijgt idd ook bijdragen om kinderen te laten met vakantie gaan, toelage voor brandstof voor de auto... Zij verklaart de andere( vriendinnen) zot omdat die gaat werken; Hier gaat het niet over allochtonen, maar dat is ook profitariaat en dat zou toch minstens beteugeld moeten worden; Echte armoede vindt meestal achter gesloten deuren plaats, die mensen zijn te fier om naar het OCMW te trekken, en geloof me zo zijn er heeeeel veel. De meeste OCMW-ers zijn profiteurs.(Niet allemaal) Ik ken mensen die een hele week koffie doorgieten in hetzelfde filterzakje en met dezelfde koffie!!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarmee dat een OCMW uitkering nooit het loon zou mogen overstijgen dat iemand kan verdienen met te gaan werken. Maw, het OCMW zou nooit meer mogen uitkeren dan het bestaansminimum. En iemand die werkt zou altijd meer moeten verdienen dan het bestaansminimum desnoods door belastingsverlaging. Het kan gewoon ethish niet dat iemand die werkt zelf als is die alleenstaand minder zou hebben dan een OCMW'r met 6 kinderen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Feit is dat de banken regelmatig kredieten promoten via brieven die je zomaar in je brievenbus ontvangt zonder erom gevraagd te hebben. Publiciteit van de banken dus om de mensen aan te sporen op krediet te kopen. En ze komen dan klagen dat ze niet betalen. Normaal als je mensen om het even wat wilt verkopen. Consumptie, consumptie, consnumptie.......
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Wat een publiciteit voor het Vlaams Blok! Ik zou maar mijn faktuur sturen! ![]() ![]() ![]() ![]()
TOEKOMSTGERICHT tegen zinloos geweld en voor verantwoord ondernemen. VREDE en toekomst voor allen ![]() Het Universum, de Evolutie en Spiritualiteit zijn één . Als God bestaat is hij universeel en zijn alle godsdiensten, religies en filosofiën in de evolutie van de mensheid allicht een onderdeel. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik moet toch geen lening pakken van 700 € in de maand als ik er maar 1000 krijg hé. ? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#33 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
hoe verklaar je dan dat er nog daklozen zijn als iedereen dit zou krijgen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
||
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Banneling
|
![]() Ik vraag mij af in welke gemeente BG woont. Zelfs het toch zeer royale OCMW van Antwerpen geeft niet wat zij opsomt.
Verder is het wél waar dat in sociale woonblokken Afrikanen en andere allochtonen huizen, die wél een grote wagen voor de deur staan hebben, maar geen huishuur betalen. Dat is nog een erfenis van de maartregelen die de meest onbekwame minister die dit land ooit gekend heeft, Gabriëls, genomen heeft. Toch weet ik dat de meeste maatschappijen nu optreden tegen dat profitariaat en uithuiszettingsprocedures opstarten. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat Black Girlke iemand anders is dat ze zich voordoet. Het ligt er net iets te dik op om geloofwaardig te zijn, volgende keer beter ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Gouverneur
|
![]() Je hebt zo van die ziekelijke leugenaars die eerst rood en dan zwart uitslaan.
![]() |
#38 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() Maareuh ... Je stelling alzou je meer inkomen hebben dan iemand dat gaat werken, klopt natuurlijk niet meer. Met 900 € zit je werkelijk onderaan de ladder. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Meer dan 80 % van hen zijn vrij arm gestart, zonder veel beginkapitaal. De meesten zijn afkomstig uit de lagere middenklasse tot de onderklasse, de meesten waren geen briljante studenten op de univ. Wat hen wel eigen is, is een gigantisch doorzettingsvermogen en een eigen willeke. Zeggen dat de bedrijfseigenaars profiteurs zijn, is dus wel heel goedkoop. Niets houdt je tegen om zelf ondernemer te worden ( hoewel het klimaat hiervoor in België nogal rampzalig is ... hoewel er wel andere oplossingen voor zijn ... ). Die mensen hebben tenslotte veel risico genomen, enorm veel tijd gestoken in hun zaak, en daarenboven verschaffen ze werk aan andere mensen ! Een beetje nuance dan, graag. Citaat:
![]() |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Black Girlke stoeft
Citaat:
Babeth is nu chronisch ziek, en erkend als invalide. Inkomen momenteel minder dan €800 maand. Vorige job, kaderlid, inkomen boven de €2200. Geen enkel voordeel momenteel voor openbaar vervoer, huurtoelage geen rotte bal, want eigenaresse voor een zonevreemde woning waarvoor ze 15 jaar mag afbetalen(kleine €500 eu van haar inkomen) Telefoon enzoverder, ook uit eigen zak. Gelukkig dat ik hier ook woon, en een redelijk loon heb, dankzij mijn bereidwilligheid op rare uren te werken.Anders had Babs al een jaar of 2 op straat gestaan. Verkoop van de zonevreemde woning- dus ver onder de marktwaarde die de belastingen verwachten-. En probeer maar eens betaalbaar te huren buiten de sociale woningen om.Want daar staat ze bijna als laatste in de rij, na de goed geschoolde vrijgezelle jongemannen. Oftewel worden bereidwillige mensen gediscrimineerd, ofwel zijn er hier leugens verkocht, ofwel moet je gewoon de juiste huidskleur hebben.
![]() |