Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 september 2012, 09:08   #21
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht
Het beste is om preventief te werken, nml de onderklasse van Curacao te steriliseren (..)
Tegen hun wil of zonder hun medeweten desnoods?

Website
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 09:09   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegen jonge broekies van 15 a 17 jaar die bij een overval gestresst raken en raken en gaan schieten, is met legereenheden of zelfs met Chinese triades niets tegen te beginnen. Het zijn broekies uit gebroken gezinnen, ze verdommen het om te werken, dus gaan ze maar roven. Het beste is om preventief te werken, nml de onderklasse van Curacao te steriliseren (..)

De typische "soldaat" van de Chinese Triades was...een broekje van 14+,volledig uit gezinssituatie gerukt,zijn "Triade" was het gezin

En als het inderdaad om "losse rovertjes" gaat,dan is het gemakkelijk nietwaar,regelmatig wat verminkte lijken achterlaten op strategische plaatsen ,voorzien van het Triade-teken ,en "losse" rovertjes zullen wel nadenken(dat was overigens de waarschuwingsmethode).Het ging zelfs zover dat het teken van betreffende triade ook uitgehangen werd aan het begin van een Chinese wijk.Een duidelijke waarschuwing voor andere concurrerende Triades of mensen met "niet-mercantiele" bedoelingen...

Laatst gewijzigd door kelt : 30 september 2012 om 09:11.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 09:16   #23
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een drugdoorvoerplaats voor cocaïne van Colombia naar de VS en Europa. Dat brengt nogal geweld met zich mee gezien de illegale aard van die handel. Ik schat daar daar een hoofdoorzaak dient gezocht te worden. Waar zitten degenen die aan die handel verdienen?

En de groeiende kloof tussen arm en rijk natuurlijk. Alleen is Chavez niet de oorzaak van die kloof. De Gini index voor Venezuela verbeterde zelfs onder Chavez. De oorzaak van die stijgende kloof en zijn onmiskenbare band met geweld is de manier waarop de economie georganiseerd wordt. We zullen dat in Europa ook meer en meer meemaken vrees ik. De rijken achter prikkeldraad, de armen op straat.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 september 2012 om 09:17.
Oud 30 september 2012, 09:38   #24
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Is er trouwens zopas geen 'staatsgreep' gepleegd op Curacao? Tot nu toe nog altijd een Nederlandse kolonie met beperkt zelfbestuur.

Dat zegt Gerrit Schotte, de eerste minister, in een interview met Telesur.

http://www.telesurtv.net/articulos/2...azao-5648.html

De bedoeling van de staatsgreep zou zijn het verhinderen van de verkiezingen op 19 october volgens Schotte.

Citaat:
Destacó que existe una agenda escondida que pretende evitar las elecciones generales del próximo 19 de octubre en Curazao.
De soort van aandacht die de westerse pers hieraan geeft zal waarschijnlijk een indicatie geven over wie er hier achter steekt.

Sommigen in Venezuela vinden het verdacht en leggen de link met de komende verkiezingen in Venezuela, die sommigen blijkbaar willen doen ontsporen:

Citaat:
Sospechoso en una colonia holandesa un golpe de estado...Y en v�*speras de elecciones en Venezuela...Ojo pelao

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 september 2012 om 10:07.
Oud 30 september 2012, 10:06   #25
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik vernam dat in Venezuela de oppositiepers hevige anti China artikels publiceert die grenzen aan openlijk racisme. Ik vraag me af hoe dat in Curacao zit.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 september 2012 om 10:06.
Oud 30 september 2012, 10:21   #26
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De Nederlandse pers besteed er niet veel aandacht aan. In een blog in de Telegraaf zegt de schrijver van een artikel:

Citaat:
Onbegrijpelijk dat in een koninkrijk zo makkelijk democratie regels overboord kunnen worden gezet.
De informatie over de politieke perikelen vinden we terug slechts in een blog, tezelfdertijd verschijnt er in de categorie 'buitenland' een artikel over het pesten van Chinezen, alsof dat belangrijker zou zijn. Interessant.

http://www.telegraaf.nl/wuz/profiel/...sgreep-curacao

De situatie duurt daar al een paar weken blijkbaar. Hierdoor vraag ik me zelfs af of dat gedoe over de Chinezen geen decoy nieuws is.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 september 2012 om 10:38.
Oud 30 september 2012, 10:30   #27
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hier nog een artikel

Nederland steunt staatsgreep op Curacao

Het lijkt echter alsof de link niet meer werkt.

Dit hier is erg summier en gaat niet in op de rol van Nederland. Crisis op Curaçao na 'staatsgreep'

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 september 2012 om 10:33.
Oud 30 september 2012, 10:35   #28
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laat nu de laatste paar kwartalen ook in Afrika het anti-Chinees geweld,of anti-Chinese retoriek aan het toenemen zijn....

Of,ook de "nieuwe heersers van het heelal",zijnde de Chinezen,zullen geleidelijk aan als bron van alle kwaad aangekeken worden door de "overbodigen" dezer Aarde.
Anders gezegd,de politiek van "niet-inmenging" van Chinese investeerders en handelaars in de naties waarmee ze zakendoen heeft enkele jaren heel goed gewerkt,maar uiteindelijk komt vadertje afgunst en moedertje racisme hen halen......Net zoals eerder al "blanke"- en "indische-" gemeenschappen hebben mogen ondervinden...

Laatst gewijzigd door kelt : 30 september 2012 om 10:36.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 10:41   #29
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Laat nu de laatste paar kwartalen ook in Afrika het anti-Chinees geweld,of anti-Chinese retoriek aan het toenemen zijn....
Zou de westerse pers daar ook een rol spelen in de toename van het racisme tegen de Chinezen. De pers als wapen om de Chinezen buiten te krijgen in 'onze' kolonies?

Website
Oud 30 september 2012, 12:57   #30
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan
]Moest Curacao niet toelaten dat haar grondgebied gebruikt wordt door VS om met militaire vliegtuigen regelmatig schendingen van het Venezolaans luchtruim te plegen (per ongeluk zogezegd, maar het lijkt op pesterijen eerder) zouden de relaties met Venezuela kunnen verbeteren waarschijnlijk. U kan begrijpen dat Venezuela niet graag een VS basis voor zijn deur heeft liggen.
Ik heb nooit Yankee militairen gezien op het eiland, goed ik ben in 2008 van die kale rots afgestapt, wellicht dat ze er nu zijn, hoewel ik het betwijfel. Er staat daar wel een Nederlandse basis, met Nederlandse mariniers.

Citaat:
En Chavez heeft gelijk als hij oproept voor een vrije keuze van de inwoners van het eiland over hun toekomst. Nederland dient een referendum toe te staan daarover, wat ook de uitslag zal zijn.
In Curacao zal men geeneens op het idee komen om bij Venezuela te horen, van rijk tot arm. Venezuelanen spreken Spaans en zijn mestiezen, en er zijn bovendien miljoenen van. Curacao zal haar identiteit verliezen als het bij Venezela komt.

Citaat:
De handelsrelaties tussen Venezuela en China zijn gevoelig verhoogd de laatste jaren. Zouden de aanvallen op Chinezen op Curacao daar iets mee te maken kunnen hebben? Een soort van jaloersheid of zondebok zoeken misschien?
Niets van dat alles, het zijn eilandbewoners, ze kunnen niet verder kijken dan hun eigen kale rots

Citaat:
Hoe spreekt de pers in Curacao over de Chinezen. Worden ze beschouwd als oorzaak van problemen aldaar? Is de pers aldaar een kopie van de Europese pers, die nogal anti-Chinees is in haar teneur?
Door de pers worden ze niet gezien als de problemen, het is een haat van de onderklasse van de samenleving, omdat in no time bijna de gehele middenstand in handen van de Chinezen is gekomen. De middenstand was overigens in handen van de Portugezen (veelal afkomstig uit Venezuela), maar hun kinderen hebben hun erfenis letterlijk verbrast, maar dat laatste is weer een ander verhaal.
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 september 2012, 13:01   #31
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Zou de westerse pers daar ook een rol spelen in de toename van het racisme tegen de Chinezen. De pers als wapen om de Chinezen buiten te krijgen in 'onze' kolonies?
Onzin.

Om het maar plat te zeggen, die luie negers stikken in de jaloezie dat wat zij in eeuwen niet kunnen bereiken, binnen no time worden ingehaald door nieuwelingen.
Oud 30 september 2012, 13:14   #32
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
De typische "soldaat" van de Chinese Triades was...een broekje van 14+,volledig uit gezinssituatie gerukt,zijn "Triade" was het gezin

En als het inderdaad om "losse rovertjes" gaat,dan is het gemakkelijk nietwaar,regelmatig wat verminkte lijken achterlaten op strategische plaatsen ,voorzien van het Triade-teken ,en "losse" rovertjes zullen wel nadenken(dat was overigens de waarschuwingsmethode).Het ging zelfs zover dat het teken van betreffende triade ook uitgehangen werd aan het begin van een Chinese wijk.Een duidelijke waarschuwing voor andere concurrerende Triades of mensen met "niet-mercantiele" bedoelingen...
De grootste lastpakken, die verdwijnen plotseling, en dat zijn niet de Chinezen die dat doen, maar doen de Curacaonaars zelf. Maargoed dat heb ik van horen zeggen, van een van de vele verhalen die het eiland rijk is. Echter gaan Chinezen met afrekeningen
+ Triade tekens werken, dan geef ik je op een briefje dat ze het eiland worden afgetrapt.

Gewoon laten verdwijnen die losse rovertjes, dat werkt het beste, me dunkt.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 30 september 2012 om 13:28.
Oud 30 september 2012, 13:22   #33
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Tegen hun wil of zonder hun medeweten desnoods?
Wat is jou idee dan om die tikkende tijdbommen tegen te gaan ? Btw, ik heb het over die jonge broekies die met een blaffer hardwerkende ondernemers doden.

Curacao is een ander verhaal dan de onderbuik van spaans sprekend Latijns Amerika. Er is hier werk, en de lonen liggen veel hoger dan op het vasteland.
Oud 30 september 2012, 13:39   #34
D'ARTOIS
Perm. Vertegenwoordiger VN

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De vraag is of Nederland ooit enige vat heeft gekregen op de politieke willekeur van de eilanden, inclusief alle toestanden in Suriname.

Er is nog steeds een vrij verkeer van Antillianen naar Nederland en vice versa.

Ik persoonlijk zou de banden met de antillen hebben doorgesneden dan wel beeindigd en dito met het reizigersverkeer.
Antillianen zouden niet zonder meer naar NL kunnen komen, omgekeerd zou ik ze geen voet dwars zetten.

Daar zit dus een andere politiek achter dan waar wij weet van hebben.

Engeland heeft het handig opgelost met hun expats en kolonien. Paspoorten zijn niet meer lokaal te verkrijgen maar moet men door een rijstebrijberg van documenten.

Ik heb bv 9 maanden op een nieuw paspoort moeten wachten.
Oud 30 september 2012, 19:36   #35
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb nooit Yankee militairen gezien op het eiland, goed ik ben in 2008 van die kale rots afgestapt, wellicht dat ze er nu zijn, hoewel ik het betwijfel. Er staat daar wel een Nederlandse basis, met Nederlandse mariniers.
Volgens wat ik las stijgen daar VS vliegtuigen op en liggen daar VS schepen. Ik zou de details terug moeten opzoeken.

Citaat:
In Curacao zal men geeneens op het idee komen om bij Venezuela te horen, van rijk tot arm. Venezuelanen spreken Spaans en zijn mestiezen, en er zijn bovendien miljoenen van. Curacao zal haar identiteit verliezen als het bij Venezela komt.
Lijkt me ergens evident. Een reden te meer voor Nederland om zich niet te moeien in de binnenlandse politiek van het eiland, want de kans dat het bij Venezuela wil horen is minimaal blijkbaar.

Een staatsgreep steunen echter? Dat is niet netjes van Nederland. De relatieve mediastilte hieromtrent toont het slecht geweten waarmee Nederland te kampen heeft lijkt me.

Citaat:
Door de pers worden ze niet gezien als de problemen, het is een haat van de onderklasse van de samenleving, omdat in no time bijna de gehele middenstand in handen van de Chinezen is gekomen. De middenstand was overigens in handen van de Portugezen (veelal afkomstig uit Venezuela), maar hun kinderen hebben hun erfenis letterlijk verbrast, maar dat laatste is weer een ander verhaal.
Tja als je voor vrije handel bent dan dien je die te aanvaarden ook als je anderen zich er sterker in tonen (de grootste reden voor het neokoloniale denken in het westen m.i., dat niet wil aanvaarden dat vrije handel in twee richtingen werkt). Als ik in Lanaken ben ga ik zelfs een friet kopen bij een Chinees koppel die een frituur uitbaten (en je kan er kiezen tussen Hollandse of Belgische mayonaise). Ze hebben goede kwaliteit, zijn vaak open, bedienen vlot, hebben keuze. Het staat er altijd vol. Ik heb daar respect voor. Dit terzijde natuurlijk.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 30 september 2012 om 19:39.
Oud 1 oktober 2012, 02:00   #36
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Lijkt me ergens evident. Een reden te meer voor Nederland om zich niet te moeien in de binnenlandse politiek van het eiland, want de kans dat het bij Venezuela wil horen is minimaal blijkbaar.
Wat Griekenland voor de EG is, is Curacao voor Nederland. Met het verschil dat Griekenland geen bandieten naar de andere EU landen exporteert. Betreft vergelijking met Griekenland, het is voor de donor niet meer dan normaal, dat een land zijn begroting redelijk op orde heeft, en zoniet of beter gezegd indien het een puinhoop is, daar tenminste enig inzicht en invloed over mag hebben.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 1 oktober 2012 om 02:06.
Oud 1 oktober 2012, 09:28   #37
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens wat ik las stijgen daar VS vliegtuigen op en liggen daar VS schepen. Ik zou de details terug moeten opzoeken.
Inderdaad, voor de strijd tegen drughandel bestaat zo'n akkoord al lang en is vorig jaar nog eens verlengd : "Amerikaanse vliegtuigen hebben toestemming om ‘forward operating locations’ te gebruiken op de luchthavens van Curaçao en Aruba. Na het aflopen van de eerste tienjarige termijn is het FOL-verdrag voor een periode van vijf jaar verlengd met ingang van 2 november 2011."

Dat leest u allemaal in volgend artikel van juli 2012: FOL onderschept 3,1 miljard dollar aan drugs
Oud 2 oktober 2012, 15:47   #38
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Btw nog iemand wat gehoord over die staatsgreep op Curacao ?????????? !!!!!!!

Betreft ex premier Schotte,

Hij is blank en Curacaonaar, echter om zwarte stemmen te winnen, en hem vooral niet te doen vergeten, is hem alles aan gelegen om aan Nederland bashing te doen.

Ofwel, die zgn staatsgreep is een false flag, en valt onder de categorie politiek populisme.

Punt

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 2 oktober 2012 om 15:51.
Oud 2 oktober 2012, 15:58   #39
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik vernam dat in Venezuela de oppositiepers hevige anti China artikels publiceert die grenzen aan openlijk racisme. Ik vraag me af hoe dat in Curacao zit.

Betreft oppositie in Venezuela: Tegen de Chinese immigranten in Venezuela of tegen China gericht ?
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be