![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
Bekijk resultaten enquête: Mag Iran over 'de bom' beschikken ? | |||
Over my dead body, no way ! |
![]() ![]() ![]() |
28 | 56,00% |
De bom is een absolute must : hoe eerder, hoe liever ! |
![]() ![]() ![]() |
17 | 34,00% |
'k weet het niet... geen flauw benul... |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,00% |
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() fbpolitics. Doe geen moeite.
Bij deze beslis ik als ultieme onmenselijke dat elk Moslim land en elke moslim vrijheidstrijdersgroepring groter dan 2 000 volledig op de hoogte zijnde leden 2 atoomwapens van 20 kiloton mogen hebben. En dan nu, mag de slachting beginnen. Waar gaat welke Land/Groep hun 2 bommen gooien, en met welk doel? Oftewel. Na 95 bommen op Washington en 104 op Tel Aviv, waar gaan de 5 anderen ontploffen?
![]() |
#22 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Schepen
|
![]() Het zou mooi zijn als hij hiermee Israël in bedwang zou houden.
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Tot de eerste relidioot met knopdrukrechten gelooft dat zijn onzichtbaar ,almachtig vriendje de rommel die dat soort van wapen afkomt onschadelijk gaat maken voor de echte gelovingen.
![]() |
#25 |
Schepen
|
![]() Israël bezet gebied en terroriseert de bezette gebieden. Dit kunnen we toch niet weer 50 jaar blijven aanzien? Aartsvijand Iran met een atoombom kan de oplossing betekenen. De andere oplossing is de VS, maar daar regeren eveneens de Joden.
![]() |
#26 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
gelukkig is pre-emptive strike een uitsluitende defensief of zelfverdediging gericht wapen dat zich enkel tegen de agressie van buitenlandse mogendheden richt komt Iran te dicht in de buurt van een atoombom dan zal israel dus een oorlog tegen Iran beginnen. dit lijkt me de betere/neutralere/objectievere/meer op de realiteit gerichte omschrijving |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat heeft dat te maken met de kans dat waar dan ook een debiel, al dan niet verkozen, de knop indrukt om een atoomwapen te activeren?
![]() |
#28 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() (dubbel)
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 november 2012 om 15:06. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
- in 1953 werd de Iraanse premier door een CIA-coup verdreven - in 1980 werd Irak aangezet om Iran aan te vallen met acht jaar oorlog tot gevolg - in 1988 vaarde een Amerikaans militair schip in Iraanse territoriale wateren en haalde lijnvlucht 655 van Teheran naar Dubai neer, met 290 doden tot gevolg waaronder 66 kinderen en 16 personeelsleden; aan bord had je mensen van Iraanse, Emirati, Indische, Pakistaanse, Joegoslavische en Italiaanse nationaliteit - vandaag de dag vinden op last van VS en Israël moorden plaats op Iraanse topwetenschappers en zijn er tal van sabotage-acties via computervirussen; ook is er een continue oorlogsretoriek tegen Iran Iran daarentegen heeft nooit een buurland aangevallen, hoewel Iran omringd worden door landen in oorlog die de stabiliteit van Iran bedreigen: Afghanistan, Pakistan, Irak, ...
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 november 2012 om 15:06. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U vergat Israël
![]() |
#31 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Israël is geen buurland, maar haar regering houdt inderdaad niet op van met oorlog tegen Iran te dreigen. Stel dat Pieter De Crem de hele tijd zat te zeggen dat hij de Belgische luchtmacht naar Polen wil sturen om er kerncentrales te gaan bombarderen. Hoe zou de Poolse regering daarop reageren denk je?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil Irak geen bom zien hebben.
Maar ik begrijp perfect dat ze die willen, en ik zie niet in welk recht wij hebben om dat onmogelijk te maken. En de laatsten die recht van spreken hebben hierin zijn Israel en de US. De US omdat ze ze zelf hebben én gebruikt hebben. Israel omdat ze ze hebben en dat blijven ontkennen.
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2 redenen. 1) De Belgische luchtmacht is gewoon om in schaterlachen uit de barsten. Een veredelde royale parade voor de luxevluchtjes van de Sexen Coburgers, of een busdienst om voedsel te gaan droppen boven verarmde gebieden, waardoor ze nog meer verarmen. 2) Polen heeft 1 30 megawatt onderzoeksreactor. Niet echt een doelwit waarmee men Polen op de knieën kan dwingen.
![]() |
![]() |
#34 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Let wel, dat betekent niét noodzakelijk dat Israël niet over atoomwapens zou beschikken, maar de Joodse staat heeft dat nooit bevestigd. Ik sluit me aan bij de uitspraak van president Shimon Peres die hierover ooit zei: “No one knows what exactly is in Dimona, but I have to say that the suspicions of Middle Eastern countries about what is there aide Israel’s deterrence.” http://www.haaretz.com/news/diplomac...-iran-1.403891 Kort gezegd: laat ons het mysterie omtrent het al dan niet bestaan van Israëlische atoomwapens handhaven, het bewijst ons een nuttige dienst als afschrikking [deterrence] voor de genocidale plannenmakers in Arabistan en Iran.
![]() |
![]() |
#35 | |
|
![]() Citaat:
Nu, het lijkt me het beste dat Iran er verwerft om zo het machtsevenwicht te herstellen. De drama's die zich nu voltrekken zijn 100% het gevolg van de overmacht en strategie van Israël.
![]() |
![]() |
#36 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch simpel. Hoe kan je nu tegen iemand zeggen "dat mag niet" als je zelf hetzelfde doet. Hypocriet is het woord dat daarvoor is uitgevonden.
![]() |
#37 |
Europees Commissaris
|
![]() Toch simpel. Hoe kan je nu tegen iemand zeggen "dat mag niet" als je zelf hetzelfde doet. Hypocriet is het woord dat daarvoor is uitgevonden.
![]() |
#38 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
"Het mysterie helpt ons" Kan goed zijn. Maar het zet je tegenstanders aan hetzelfde te doen.
![]() |
![]() |
#39 |
|
![]() Zelfs indien Israël atoomwapens mocht hebben, wat ik betwijfel, heeft het nooit andere landen bedreigd om van de kaart te vegen. In de Arabische landen, Iran en Gaza roept men dat alle dagen van de daken. Het verschil tussen beschaving en barbarendom.
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blaffende honden bijten niet. Juist degene die niets zeggen, kunnen het gevaarlijkst zijn.
|
![]() |
![]() |