Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Bekijk resultaten enquête: Mag Iran over 'de bom' beschikken ?
Over my dead body, no way ! 28 56,00%
De bom is een absolute must : hoe eerder, hoe liever ! 17 34,00%
'k weet het niet... geen flauw benul... 5 10,00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 22 november 2012, 01:55   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

fbpolitics. Doe geen moeite.

Bij deze beslis ik als ultieme onmenselijke dat elk Moslim land en elke moslim vrijheidstrijdersgroepring groter dan 2 000 volledig op de hoogte zijnde leden 2 atoomwapens van 20 kiloton mogen hebben.

En dan nu, mag de slachting beginnen. Waar gaat welke Land/Groep hun 2 bommen gooien, en met welk doel?

Oftewel. Na 95 bommen op Washington en 104 op Tel Aviv, waar gaan de 5 anderen ontploffen?
Oud 22 november 2012, 11:15   #22
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
De bom zal enkel dienen als MAD-afschrikking.
²

Als aanvalswapen heeft de bom geen nut. Bovendien is Iran militair veel te zwak om veel te kunnen uitrichten tegen de rest van de wereld, mocht Iran het gebruik overwegen.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 13:37   #23
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
²

Als aanvalswapen heeft de bom geen nut. Bovendien is Iran militair veel te zwak om veel te kunnen uitrichten tegen de rest van de wereld, mocht Iran het gebruik overwegen.
Het zou mooi zijn als hij hiermee Israël in bedwang zou houden.
Oud 22 november 2012, 13:42   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Het zou mooi zijn als hij hiermee Israël in bedwang zou houden.
Tot de eerste relidioot met knopdrukrechten gelooft dat zijn onzichtbaar ,almachtig vriendje de rommel die dat soort van wapen afkomt onschadelijk gaat maken voor de echte gelovingen.
Oud 22 november 2012, 13:47   #25
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tot de eerste relidioot met knopdrukrechten gelooft dat zijn onzichtbaar ,almachtig vriendje de rommel die dat soort van wapen afkomt onschadelijk gaat maken voor de echte gelovingen.
Israël bezet gebied en terroriseert de bezette gebieden. Dit kunnen we toch niet weer 50 jaar blijven aanzien? Aartsvijand Iran met een atoombom kan de oplossing betekenen. De andere oplossing is de VS, maar daar regeren eveneens de Joden.
Oud 22 november 2012, 13:55   #26
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
De enige kans (eigenlijk eerder een quasi zekerheid) op vijandelijkheden is als Iran echt dicht zal staan bij de feitelijke bouw van een bom. Dan twijfel ik er geen minuut aan dat de israelis een pre-emptive strike zullen doen.
heerlijke semantiek
gelukkig is pre-emptive strike een uitsluitende defensief of zelfverdediging gericht wapen dat zich enkel tegen de agressie van buitenlandse mogendheden richt

komt Iran te dicht in de buurt van een atoombom dan zal israel dus een oorlog tegen Iran beginnen.
dit lijkt me de betere/neutralere/objectievere/meer op de realiteit gerichte omschrijving
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 14:18   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Israël bezet gebied en terroriseert de bezette gebieden. Dit kunnen we toch niet weer 50 jaar blijven aanzien? Aartsvijand Iran met een atoombom kan de oplossing betekenen. De andere oplossing is de VS, maar daar regeren eveneens de Joden.
En wat heeft dat te maken met de kans dat waar dan ook een debiel, al dan niet verkozen, de knop indrukt om een atoomwapen te activeren?
Oud 22 november 2012, 15:05   #28
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

(dubbel)
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 november 2012 om 15:06.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 november 2012, 15:06   #29
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
wat een onzin... niemand valt Iran aan. Waarom zou men ? De enige kans (eigenlijk eerder een quasi zekerheid) op vijandelijkheden is als Iran echt dicht zal staan bij de feitelijke bouw van een bom. Dan twijfel ik er geen minuut aan dat de israelis een pre-emptive strike zullen doen.
Eenmaal die dreiging weggenomen mogen ze zich verder aan de kont zitten krabben terwijl Ahmadinejad zijn show opvoert. Who cares anyway.
Iran wordt de hele tijd aangevallen:
- in 1953 werd de Iraanse premier door een CIA-coup verdreven
- in 1980 werd Irak aangezet om Iran aan te vallen met acht jaar oorlog tot gevolg
- in 1988 vaarde een Amerikaans militair schip in Iraanse territoriale wateren en haalde lijnvlucht 655 van Teheran naar Dubai neer, met 290 doden tot gevolg waaronder 66 kinderen en 16 personeelsleden; aan bord had je mensen van Iraanse, Emirati, Indische, Pakistaanse, Joegoslavische en Italiaanse nationaliteit
- vandaag de dag vinden op last van VS en Israël moorden plaats op Iraanse topwetenschappers en zijn er tal van sabotage-acties via computervirussen; ook is er een continue oorlogsretoriek tegen Iran

Iran daarentegen heeft nooit een buurland aangevallen, hoewel Iran omringd worden door landen in oorlog die de stabiliteit van Iran bedreigen: Afghanistan, Pakistan, Irak, ...
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 22 november 2012 om 15:06.
Oud 22 november 2012, 15:08   #30
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
I

Iran daarentegen heeft nooit een buurland aangevallen, hoewel Iran omringd worden door landen in oorlog die de stabiliteit van Iran bedreigen: Afghanistan, Pakistan, Irak, ...
U vergat Israël
Oud 22 november 2012, 15:17   #31
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
U vergat Israël
Israël is geen buurland, maar haar regering houdt inderdaad niet op van met oorlog tegen Iran te dreigen. Stel dat Pieter De Crem de hele tijd zat te zeggen dat hij de Belgische luchtmacht naar Polen wil sturen om er kerncentrales te gaan bombarderen. Hoe zou de Poolse regering daarop reageren denk je?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 22 november 2012, 15:18   #32
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Ik wil Irak geen bom zien hebben.
Maar ik begrijp perfect dat ze die willen, en ik zie niet in welk recht wij hebben om dat onmogelijk te maken. En de laatsten die recht van spreken hebben hierin zijn Israel en de US. De US omdat ze ze zelf hebben én gebruikt hebben. Israel omdat ze ze hebben en dat blijven ontkennen.
Oud 22 november 2012, 15:28   #33
maddox
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Israël is geen buurland, maar haar regering houdt inderdaad niet op van met oorlog tegen Iran te dreigen. Stel dat Pieter De Crem de hele tijd zat te zeggen dat hij de Belgische luchtmacht naar Polen wil sturen om er kerncentrales te gaan bombarderen. Hoe zou de Poolse regering daarop reageren denk je?
Die zouden eens hard lachen gok ik.

2 redenen.

1) De Belgische luchtmacht is gewoon om in schaterlachen uit de barsten. Een veredelde royale parade voor de luxevluchtjes van de Sexen Coburgers, of een busdienst om voedsel te gaan droppen boven verarmde gebieden, waardoor ze nog meer verarmen.

2) Polen heeft 1 30 megawatt onderzoeksreactor. Niet echt een doelwit waarmee men Polen op de knieën kan dwingen.
Oud 22 november 2012, 17:40   #34
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Ik wil Irak geen bom zien hebben.
Maar ik begrijp perfect dat ze die willen, en ik zie niet in welk recht wij hebben om dat onmogelijk te maken. En de laatsten die recht van spreken hebben hierin zijn Israel en de US. De US omdat ze ze zelf hebben én gebruikt hebben. Israel omdat ze ze hebben en dat blijven ontkennen.
Israël heeft voor zover ik weet geen kernwapens. Ik heb me bij herhaling verdiept in het vermeende atoomarsenaal van Israël en dan blijft er maar één bron over: Mordechai Vanunu. Die Vanunu beweerde in 1976 dat er in de Israëlische kerncentrale van Dimona atoomwapens werden ontwikkeld. Ik vind dat bijzonder magertjes om daar het bestaan van 200 �* 300 atoomraketten uit te concluderen. Dat wordt dan ook door niemand ernstig genomen, behalve dan door Israëlbashers en andere antisemieten.

Let wel, dat betekent niét noodzakelijk dat Israël niet over atoomwapens zou beschikken, maar de Joodse staat heeft dat nooit bevestigd. Ik sluit me aan bij de uitspraak van president Shimon Peres die hierover ooit zei: “No one knows what exactly is in Dimona, but I have to say that the suspicions of Middle Eastern countries about what is there aide Israel’s deterrence.”

http://www.haaretz.com/news/diplomac...-iran-1.403891

Kort gezegd: laat ons het mysterie omtrent het al dan niet bestaan van Israëlische atoomwapens handhaven, het bewijst ons een nuttige dienst als afschrikking [deterrence] voor de genocidale plannenmakers in Arabistan en Iran.
Oud 22 november 2012, 18:29   #35
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Israël heeft voor zover ik weet geen kernwapens. Ik heb me bij herhaling verdiept in het vermeende atoomarsenaal van Israël en dan blijft er maar één bron over: Mordechai Vanunu. Die Vanunu beweerde in 1976 dat er in de Israëlische kerncentrale van Dimona atoomwapens werden ontwikkeld. Ik vind dat bijzonder magertjes om daar het bestaan van 200 �* 300 atoomraketten uit te concluderen. Dat wordt dan ook door niemand ernstig genomen, behalve dan door Israëlbashers en andere antisemieten.

Let wel, dat betekent niét noodzakelijk dat Israël niet over atoomwapens zou beschikken, maar de Joodse staat heeft dat nooit bevestigd. Ik sluit me aan bij de uitspraak van president Shimon Peres die hierover ooit zei: “No one knows what exactly is in Dimona, but I have to say that the suspicions of Middle Eastern countries about what is there aide Israel’s deterrence.”

Kort gezegd: laat ons het mysterie omtrent het al dan niet bestaan van Israëlische atoomwapens handhaven, het bewijst ons een nuttige dienst als afschrikking [deterrence] voor de genocidale plannenmakers in Arabistan en Iran.
Gij zwanzer. Er is daar niks mysterieus aan. In elke les internationale politiek over het onderwerp spreekt men van minstens 200 atoomwapens.

Nu, het lijkt me het beste dat Iran er verwerft om zo het machtsevenwicht te herstellen. De drama's die zich nu voltrekken zijn 100% het gevolg van de overmacht en strategie van Israël.
Oud 22 november 2012, 18:32   #36
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spidy Bekijk bericht
die logica ontgaat me
Toch simpel. Hoe kan je nu tegen iemand zeggen "dat mag niet" als je zelf hetzelfde doet. Hypocriet is het woord dat daarvoor is uitgevonden.
Oud 22 november 2012, 18:32   #37
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Spidy Bekijk bericht
die logica ontgaat me
Toch simpel. Hoe kan je nu tegen iemand zeggen "dat mag niet" als je zelf hetzelfde doet. Hypocriet is het woord dat daarvoor is uitgevonden.
Oud 22 november 2012, 18:34   #38
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Reden te meer. Een land dat weigert info te geven aan het internationaal atoomagentschap moet zijnen bek houden tegen andere landen over dat onderwerp.
"Het mysterie helpt ons" Kan goed zijn. Maar het zet je tegenstanders aan hetzelfde te doen.
Oud 22 november 2012, 19:08   #39
thePiano

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
Reden te meer. Een land dat weigert info te geven aan het internationaal atoomagentschap moet zijnen bek houden tegen andere landen over dat onderwerp.
"Het mysterie helpt ons" Kan goed zijn. Maar het zet je tegenstanders aan hetzelfde te doen.
Zelfs indien Israël atoomwapens mocht hebben, wat ik betwijfel, heeft het nooit andere landen bedreigd om van de kaart te vegen. In de Arabische landen, Iran en Gaza roept men dat alle dagen van de daken. Het verschil tussen beschaving en barbarendom.
Oud 22 november 2012, 19:10   #40
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zelfs indien Israël atoomwapens mocht hebben, wat ik betwijfel, heeft het nooit andere landen bedreigd om van de kaart te vegen. In de Arabische landen, Iran en Gaza roept men dat alle dagen van de daken. Het verschil tussen beschaving en barbarendom.
Blaffende honden bijten niet. Juist degene die niets zeggen, kunnen het gevaarlijkst zijn.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be