Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 december 2012, 11:34   #21
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Het lijkt me zinniger armoededwang aan te pakken door alternatieven te voorzien
.

Ook
Geen probleem.
Je zal ze alternatieven moeten bieden.
Daar zijn budgetten voor nodig

Citaat:
Door prostitutie an sich te verbieden los je de armoedeproblematiek niet op.
Niemand beweert dat. Je zal wel de armoedeproblematiek van de prostituees moeten helpen oplossen.

Citaat:
Nee, juist omdat niet elk individu het als een waardige optie ziet. Die zienswijze wens ik dan ook te respecteren.

Het is dus gewoon geen kwestie van arbeidsmarkt.
dAAR ben ik het mee eens

Citaat:
Deels, maar niet uitsluitend, en jouw "oplossing" lost noch de economische noch de seksuele deprivatie op.
Antwoorde ik al. Er moeten budgetten voorzien worden voor omschakeling.
Seksuele deprivatie moet anders aangepakt worden. Niemand heeft recht op betalende sex noch zelfs maar op sex. Dat laatste hoort tot het domein van de vrije toestemming. Betalend is geen vrije toestemming en kan dat nooit zijn.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 11:40.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 11:45   #22
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
‘Prostitutie is een vorm van geweld, een obstakel voor de gelijkheid tussen man en vrouw en een voedingsbodem voor de georganiseerde misdaad', zegt een woordvoerster aan de BBC.
Misschien moet deze dame eens begrijpen dat er ook vrouwen zijn die een beroep doen op gigolo's, dat er ook zoiets als homoprostitutie is - allemaal 'obstakels voor de gelijkheid tussen man en vrouw'? Dat de klant meestal een man is, kan een symptoom zijn van (biologische of maatschappelijke) ongelijkheid, maar een symptoom is nog geen oorzaak.

Citaat:
In 1999 stelde het Scandinavische land als eerste ter wereld de klanten strafbaar. Die maatregel heeft volgens EWL de omvang van prostitutie in het land fel verminderd. De trafikanten laten de Zweedse markt links liggen en wenden zich tot de buurlanden.

‘Het Europees beleid tegen trafikanten zal geen resultaten behalen zolang de straffeloosheid van pooiers en seksklanten niet wordt aangepakt', zo betoogde secretaris-generaal Grégoire Théry van de Mouvement du Nid France.
Ging het nu om die trafikanten of om prostitutie an sich?
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 11:48   #23
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Misschien moet deze dame eens begrijpen dat er ook vrouwen zijn die een beroep doen op gigolo's, dat er ook zoiets als homoprostitutie is - allemaal 'obstakels voor de gelijkheid tussen man en vrouw'? Dat de klant meestal een man is, kan een symptoom zijn van (biologische of maatschappelijke) ongelijkheid, maar een symptoom is nog geen oorzaak.
Man of vrouw, het blijft uitbuiting en immoreel

Citaat:
Ging het nu om die trafikanten of om prostitutie an sich?
Handel in slavinnen is wel de meest gruwelijke vorm
Oud 6 december 2012, 11:53   #24
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2
Maar ik sta echt vrij huiverig tegenover de geloofwaardigheid van beweringen van vrijwillige toestemming van mensen die daarvoor betaald worden. Die vrijwilligheid is minstens verdacht of gecorrumpeerd.

Seksuele deprivatie moet anders aangepakt worden. Niemand heeft recht op betalende sex noch zelfs maar op sex. Dat laatste hoort tot het domein van de vrije toestemming. Betalend is geen vrije toestemming en kan dat nooit zijn.
Waarom zou er geen sprake kunnen zijn van vrije toestemming? Het gaat om een ruilrelatie. De klant verlangt seksueel genot en kan/wil daar geld tegenover stellen; de prostitué(e) verlangt geld en kan/wil daar seksueel genot tegenover stellen. Wordt het allemaal vrijer als we "geld" hier telkens vervangen door "seksueel genot"?
Oud 6 december 2012, 12:05   #25
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Waarom zou er geen sprake kunnen zijn van vrije toestemming? Het gaat om een ruilrelatie. De klant verlangt seksueel genot en kan/wil daar geld tegenover stellen; de prostitué(e) verlangt geld en kan/wil daar seksueel genot tegenover stellen. Wordt het allemaal vrijer als we "geld" hier telkens vervangen door "seksueel genot"?
Liefde komt er in elk geval niet bij te pas, dat is pas de echte "vrije markt"
Oud 6 december 2012, 12:17   #26
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Waaruit misschien blijkt, dat bij de echte vrije markt geen geld van pas komt?

Maar zoals ik het begrijp, heeft Klarekijk zijn bruid uit Thailand gehaald?

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 12:18.
Oud 6 december 2012, 12:37   #27
Den Duisteren Duikboot

Standaard

Citaat:
Dat lijkt me niet problematisch. Als ik in de Blokker een pollepel koop, komt daar ook geen liefde bij kijken.

De relatie klant-prostitué(e) moet eerder vergeleken worden met een one night stand dan met een liefdesrelatie. De term "betaalde liefde" is dan ook een tikkeltje misleidend.

Ik zag vorig jaar een toneeltje waarin een van de hamvragen luidde (ze werd het publiek nogal nadrukkelijk in de maag gesplitst): "is liefde wel te koop?" Ik vond dat een zwaar bevooroordeelde vraag. Alsof klanten werkelijk veronderstellen "liefde" te hebben gekocht...

Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 6 december 2012 om 12:38.
Oud 6 december 2012, 12:54   #28
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Neen

Hier zeg je , dat alle vrouwen een beetje hoeren zijn

Is er dan een andere dan sexuele vorm van prostitutie?

Ik denk het niet. Iedereen die er heeft, gebruikt zijn charmes, dat gaat zelfs onbewust. Dat je dat prostitutie noemt, bewijst weer eens jouw ontsporing

Dat is pas van de pot gerukt

Het bestaat inderdaad, en het mag ook verboden worden. Seks dient niet verhandel te worden

Hier zeg je , dat je een hoerenloper bent

Er is niets moois aan prostitutie
Ik heb in mijn hele draad niet gesproken over hoeren , mag dat duidelijk zijn .

En als U een prostitutie het zelfde vind als een hoer dan ben U volgens mij totaal verkeerd .

En ja er zijn andere vormen van prostitutie dan de echte daad als tegenprestatie . eens lekker ontspannen in een bar hangen en wat zeveren en kletsen , met wat erotisch getinte dames is geen sexprestatie .

Nee ik verklaar niet van mijzelf een hoerenloper te zijn . dat is wat U afleidt omdat U OPNIEUW iemand persoonlijk wil aanvallen en OPNIEUW het hele onderwerp uit zijn vorm trekt .

Laatst gewijzigd door Akira : 8 december 2012 om 14:37.
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 12:56   #29
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Prostitutie is een armoede-probleem. (ook volgens de vrouwengroeperingen). Inderdaad
Een armoedeprobleem ????? ik zou de vrouwen die in een Porche rijden en dure merkkledij dragen en zichzelf prostitueren niet de kost willen geven , want dat zijn er heel veel .
Oud 6 december 2012, 12:57   #30
eno2
Banneling

Standaard

[quote]
Citaat:
Dat lijkt me niet problematisch. Als ik in de Blokker een pollepel koop, komt daar ook geen liefde bij kijken.
Prostitutie usurpeert de liefde
Sex is geen handeltje maar behoort tot de vrije toestemming zonder geld.

Citaat:
De relatie klant-prostitué(e) moet eerder vergeleken worden met een one night stand dan met een liefdesrelatie. De term "betaalde liefde" is dan ook een tikkeltje misleidend.
One night stand is gratis en psychologisch van een totaal andere orde

Citaat:
Ik zag vorig jaar een toneeltje waarin een van de hamvragen luidde (ze werd het publiek nogal nadrukkelijk in de maag gesplitst): "is liefde wel te koop?" Ik vond dat een zwaar bevooroordeelde vraag. Alsof klanten werkelijk veronderstellen "liefde" te hebben gekocht...
Men zegt "liefde kopen" en bedoelt "sex kopen". Het is allebei uit den boze. Hoewel miljardairs en succesvolle ondernemers gemakkelijker gratis liefde krijgen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 12:57.
Oud 6 december 2012, 12:59   #31
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Een armoedeprobleem ????? ik zou de vrouwen die in een Porche rijden en dure merkkledij dragen en zichzelf prostitueren niet de kost willen geven , want dat zijn er heel veel .
Er zijn 100 goedkope hoeren tegen één dure luxehoer. Zo niet 200.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 12:59.
Oud 6 december 2012, 13:02   #32
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is tegen de menselijke waardigheid. Een uitbuiting. Immoreel.
Straf de hoerenlopers. Zoals in Zweden.
Onzin .

Als een vrouw in ruil voor een afgesproken bedrag U een dienst aan bied , ook al is die sexueel getint en je mishandeld die vrouw niet , en zij wil dat doen of bied het aan in vrije wil dan is daar niets mens onwaardig aan .

En meer nog , als je eigen vrouw je weet te verleiden met een sexueel getinte daad , en ze doet dat met de bedoeling om je iets guntiger in te stemmen met een bepaalde aankoop of een reisje , dan is daar de grens met prostitutie heel heel dun . Noem het dan de toelaatbare humane prostitutie als U het wil , maar het leunt er heel heel dicht tegen aan en gebeurt in elke relatie en bij elk getrouwd koppel .
Oud 6 december 2012, 13:03   #33
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb in mijn hele draad niet gesproken over hoeren , mag dat duidelijk zijn .
Jouw hele draad is hoofdzakelijk door mij gevuld.
Hoer is voor mij niet negatiever dan prostitué of sexwerkster. Het is een eerlijke benaming. Mooi Vlaams en korter om te tikken en uit te spreken.

Citaat:
En als U een prostitutie het zelfde vind als een hoer dan ben U volgens mij totaal verkeerd
Wat is het verschil? Jij met je gevorderde taalkennis zou dat moeten weten.

Citaat:
En ja er zijn andere vormen van prostitutie dan de echte daad als tegenprestatie . eens lekker ontspannen in een bar hangen en wat zeveren en kletsen , met wat erotisch getinte dames is geen sexprestatie .
Is geen prostitutie
Citaat:
Nee ik verklaar niet van mijzelf een hoerenloper te zijn . dat is wat U afleidt omdat U OPNIEUW iemand persoonlijk wil aanvallen en OPNIEUW het hele onderwerp uit zijn vorm trekt .
Ik lever hier een van de voornaamste en hoogstaandste bijdragen aan jouw draadje van minder allooi.

Laatst gewijzigd door Akira : 8 december 2012 om 14:26.
Oud 6 december 2012, 13:04   #34
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Deze draad hoort niet thuis in K&K
Heb je nog iets gevonden om te muggeziften ?

hou U er dan buiten hé , als je een volwassen discutie niet aankunt , stap er dan uit man .
Oud 6 december 2012, 13:08   #35
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Heb je nog iets gevonden om te muggeziften ?

hou U er dan buiten hé , als je een volwassen discutie niet aankunt , stap er dan uit man .
Ik heb gevraagd deze draad te upgraden naar forum Maatschappij gezien zijn hoogwaardige bijdragen

Ik vind je enorm grappig, man. Zolang je me niet opnieuw uitscheldt lever ik mijn beste bijdragen.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 13:13.
Oud 6 december 2012, 13:08   #36
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Niks mis met prostitutie. Met de woorden van wijlen George Carlin:
SELLING IS LEGAL, FUCKING IS LEGAL, WHY ISN'T SELLING FUCKING LEGAL?
Sorry voor de caps, hij riep Enne, het ging over de US, hier is het wel legaal, gelukkig.
Gelukkig omdat je dan initiatieven zoals Villa Tinto in Antwerpen kan ondersteunen. Zo ga je misbruik tegen en kan je de meisjes wat veiligheid bezorgen.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 6 december 2012 om 13:08.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2012, 13:10   #37
eno2
Banneling

Standaard

We rekenen op de vrouwen tegenwoordig om prostitutie uit te roeien...

Selling isn`t always legal, fucking isn`t always legal, selling fucking should never be legal.

Laatst gewijzigd door eno2 : 6 december 2012 om 13:11.
Oud 6 december 2012, 13:14   #38
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Man of vrouw, het blijft uitbuiting en immoreel

Handel in slavinnen is wel de meest gruwelijke vorm
Met het zwaar aanpakken van handel in meisjes en hun vrijheid afpakken of hen dwingen , ben ik heel cordaad , die mannen mochten ze van mij castreren .

Maar een vrouw die vb een dure handtas heel graag zou hebben en uit vrije wil een sexuele dienst aanbied , daar zie ik niets immoreel in , in tegendeel , men zou zich ook wel kunnen afvragen of het moreel verantwoord is dat een man misleidt wordt met sex om zijn centen af te zetten .

Trouwens ik herhaal . Prostitutie beperkt zich absoluut niet tot de wat zich in een bordeel afspeelt .

Er zijn veel meer toepassingen daarbuiten . in het gewone leven , tussen een koppel , in een gewoon café of in de werksfeer .

Prostitutie beperkt zich niet tot een vrouw die sexuele diensten aanbied aan een wildvreemde man die ze niet kent . het wordt veel meer uitgespeelt ten aanzien van een man die ze eigenlijk wel een beetje zien zitten .

Laatst gewijzigd door Akira : 8 december 2012 om 14:29.
Oud 6 december 2012, 13:16   #39
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin .

Als een vrouw in ruil voor een afgesproken bedrag U een dienst aan bied , ook al is die sexueel getint en je mishandeld die vrouw niet , en zij wil dat doen of bied het aan in vrije wil dan is daar niets mens onwaardig aan .

En meer nog , als je eigen vrouw je weet te verleiden met een sexueel getinte daad , en ze doet dat met de bedoeling om je iets guntiger in te stemmen met een bepaalde aankoop of een reisje , dan is daar de grens met prostitutie heel heel dun . Noem het dan de toelaatbare humane prostitutie als U het wil , maar het leunt er heel heel dicht tegen aan en gebeurt in elke relatie en bij elk getrouwd koppel .
Als jij je vrouw als een hoer wil beschouwen of als hoerig, ga je gang, niemand kan het je beletten. *KNIP*

Gelieve niet persoonlijk te worden.

Laatst gewijzigd door Akira : 8 december 2012 om 14:32.
Oud 6 december 2012, 13:17   #40
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb gevraagd deze draad te upgraden naar forum Maatschappij gezien zijn hoogwaardige bijdragen

Ik vind je enorm grappig, man. Zolang je me niet opnieuw uitscheldt lever ik mijn beste bijdragen.
Aan deze draad is absoluut niets grappig aan man ,

Dit is een onderwerp uit het dagelijkse leven met bittere erns en veel plezier .

en ja er zijn ook meisjes die zich prostitueren die er helemaal niet zo'n hekel aan hebben , maar hun klantjes keurig uitkiezen en vrij sensueel mee in het spel opgaan
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be