![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst | Markeer forums als gelezen |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#21 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#22 |
|
Minister-President
|
Dit:
...is het moment waarop het voor mij duidelijk was dat dit tekstje niet van Cosby himself kwam. Da's hoe voor de hand liggend dit was. Geweldig hoe bepaalde mensen direct liefdesverklaringen afleggen voor de man. ZO kritisch zijn we dus geworden voor de dingen die in ons kraam passen... |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#24 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#25 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Laat het dan mogelijk niet van hem zijn (ik ga er niet op discussiëren) dan nog vind ik de tekst geschreven met veel empathie voor de huidige maatschappelijke problemen.
|
|
|
|
#26 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Hoax of geen hoax. Ik kreeg het van een Nederlands-Israelische vriendin en had geen reden om aan te nemen dat de teksty niet uitging van Bill Cosby. Maar maakt dat enig verschil ? Het is de inhoud die telt en hier ter discussie werd gegooid. Ik had natuurlijk moeten weten dat dit forum bruist van arglistische sjaggerijnigaards die op de loer liggen om op pianisten te kunnen schieten, totaal gevoelloos voor de muziek die hij brengt. Rode kaart. |
|
|
|
|
|
|
#27 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#28 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Arme Bill.
|
|
|
|
|
|
#29 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#30 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Zelf heb ik op dit forum mijn anti-klerikaliteit en/of virulente afkeer voor religie nooit onder stoelen of banken gestoken. En religie omvat uiteraard ook de islam. Wat dit te maken heeft met racisme is mij eerlijk gezegd een raadsel. Maar goed, ben ik nu een islamofobe raciste?
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 december 2012 om 07:46. |
|
|
|
|
|
|
#31 |
|
Banneling
|
U vertaalt wat u wil maar doe het dan deftig. En hou u aan de inhoud van de tekst ipv alweer persoonlijk te worden. Neem eens een voorbeeld aan Esperanza.
|
|
|
|
|
|
#32 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Wat mij betreft verdienen zij geen van allen staatstoelagen. Ben ik nu een anti-Roomse ketter ? |
|
|
|
|
|
|
#33 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#34 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Jij denkt dat Cosby op zijn website reageerde op deze draad op dit forum?
Kettingbrieven hebben de neiging om lichtjes te veranderen gedurende de jaren dat ze circuleren (niet zelden in een mislukte poging om ze geloofwaardiger te maken) of wist je dat niet? |
|
|
|
|
|
#35 | |
|
|
Citaat:
En met alle respect, Descartes Jr, maar hoewel ik de oorspronkelijke ideeën van Vivant wel genegen was, heeft de partij bij mij serieus aan geloofwaardigheid ingeboet door hun samenwerking met open VLD en het daarmee gepaard gaande zwaar op de achtergrond rakende idee van een basisinkomen. Ik vrees dat een combinatie van kapitalisme en communisme een utopie is, omdat er aan dat kapitalisme onbestrijdbare nevenwerkingen zijn verbonden (net zoals aan communisme overigens). Links-liberalisme is voor mij dan ook een contradictio in terminis geworden. |
|
|
|
|
|
|
#36 | |
|
|
Citaat:
auteur op geplakt in een poging het aanvaardbaarder te maken en daar vervolgens een kettingmail van gemaakt met de duidelijke bedoeling bepaalde groepen te stigmatiseren. En het werkt, want de kettingmail circuleert ondertussen al meer dan een jaar. |
|
|
|
|
|
|
#37 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#38 | |
|
|
Citaat:
Ik heb wel een probleem met mensen die een afkeer hebben van de mensen die een bepaald geloof aanhangen (in casu moslims). Omdat de afkeer hier gericht is naar personen op basis van eigenschappen die hen worden toegedicht door de religie die ze aanhangen. Vandaar dat ik het als racisme verpakt met een religieus sausje noem. Noem het voor mijn part xenofobie verpakt met een religieus sausje. Ik vind racisme echter beter passen, omdat het in veel gevallen beperkt is tot moslims en niet tot vreemdelingen in het algemeen. Racisme is al lang niet meer beperkt tot onderscheid op basis van ras (een begrip dat ter discussie staat). Ook elk onderscheid op basis van afstamming of nationale of etnische oorsprong valt daaronder. En daar valt het in de praktijk wel mee samen hé. Ik zie overigens helemaal geen probleem in het gebruik van het woord fobie. Xenofobie en homofobie zijn bijvoorbeeld ook algemeen aanvaarde begrippen, die niet als een psychische aandoening worden gezien, maar wel perfect passen in de definitie "onredelijke angst voor bepaalde zaken die niet in verhouding staat tot de reële bedreiging die er vanuit gaat". Laatst gewijzigd door Edina : 8 december 2012 om 11:44. |
|
|
|
|
|
|
#39 |
|
Minister
|
I'm tired of people that complain about things that are bad but yet not doing something about it by refusing to follow those things that are bad. Their major pardigm for their lack of backbone is that "you can't change it". However I feel more that lots of peoples just don't wanna change it and content in the situatition as it is; just complain about everything without changing the world or yourselves, yourself where it all starts in the first place since we forget always that we are society. not just a part or a victim of it but its main contributor!
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom." "Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis." "Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt." "If you can"t explain it simply, you don't understand it enough" - Albert Einstein |
|
|
|
|
|
#40 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
|