Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 december 2012, 13:14   #21
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Hoax of geen hoax : iemand heeft dit geschreven. En was het niet Bill Cosby zelf, dan was de US-senator Robert A.Hall die zowel een republikeinse als een democratisch mantel heeft gedragen. Geen kastjesdenker dus zoals dat wel het geval is met aanlegster.
Ik kan niks terugvinden van zijn verkiezing als democraat.

Citaat:
Political career

He was first elected in 1972, the year he graduated from U-Mass, by a margin of nine votes out of over 60,000 cast. He was the first Republican elected in what was then the Third Worcester District since 1938. The district comprised the cities of Fitchburg, Leominster and Gardner, and ten area towns. Hall lived in Lunenburg, MA when elected, later moving to Fitchburg.

Hall was re-elected in 1974 by a margin of 10,000 votes, carrying every city and town in the heavily Democratic district. In 1976, he was nominated by both parties, winning the Democratic primary on write-in votes against a Leominster City Councilor. He was unopposed in 1978, and easily won reelection in 1980, winning 78% of the vote against a Democrat from Gardner. Hall was appointed Assistant Minority Whip in 1978 and Minority Whip in 1980. Hall worked with members of both parties, and over 60 pieces of legislation he sponsored became law. He retired undefeated in 1982
Weeral een hoax
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 13:24   #22
Scorpio
Minister-President

Standaard

Dit:
Citaat:
I'm tired*of being told that I have to "spread the wealth"
...is het moment waarop het voor mij duidelijk was dat dit tekstje niet van Cosby himself kwam. Da's hoe voor de hand liggend dit was. Geweldig hoe bepaalde mensen direct liefdesverklaringen afleggen voor de man. ZO kritisch zijn we dus geworden voor de dingen die in ons kraam passen...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 14:04   #23
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Sinds wanneer is geloofsgeloof een ras ??
Sinds dat de anti-Vlaamse Belgische staat goed uitkomt.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 14:14   #24
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Nee, ik heb gewoon een hekel aan mensen die kettingmails doorsturen of - erger nog - op een forum plaatsen.

Als je mijn post ook echt had gelezen, dan had je ondertussen trouwens begrepen dat het NIET de mening is van een bekend acteur.

Je weet toch hopelijk wat het doel is van dergelijke kettingmails? Je weet toch hopelijk ook dat daar doorgaans misleidende informatie in staat.

Dat lijkt me meer dan een inhoudelijke reactie. Je verwacht toch echt niet dat ik op hatespeech ga repliceren?
Dacht je nu echt dat Descartes jr gaat toegeven dat hij er met twee voeten in gelopen is??
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 15:15   #25
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het verwondert me niet dat de zelfverklaarde kritische geesten de zoveelste islamofobe extreem-rechtse kettingmail weeral met open armen ontvangen.

http://billcosby.com/2011/09/if-you-...to-hit-delete/

Van de draadstarter had ik eerlijk gezegd wel meer verstand verwacht. Hij doet zijn naam in elk geval geen eer aan.
Er staat in dat berichtje "I'm 74". Gaat het dan wel over hetzelfde? Cosby is op 12 juli 75 geworden dus kan het zijn dat dat berichtje al een klein jaar circuleert.
Laat het dan mogelijk niet van hem zijn (ik ga er niet op discussiëren) dan nog vind ik de tekst geschreven met veel empathie voor de huidige maatschappelijke problemen.
Oud 7 december 2012, 16:15   #26
Descartes Jr
Banneling

Descartes Jr's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dacht je nu echt dat Descartes jr gaat toegeven dat hij er met twee voeten in gelopen is??
Daar heb ik geen enkel probleem mee, Jack. Ik heb het gecheckt en kwam erop uit dat het uitging van een VS-senator (zoals ik hierboven ten andere doorgaf).

Hoax of geen hoax. Ik kreeg het van een Nederlands-Israelische vriendin en had geen reden om aan te nemen dat de teksty niet uitging van Bill Cosby. Maar maakt dat enig verschil ? Het is de inhoud die telt en hier ter discussie werd gegooid.

Ik had natuurlijk moeten weten dat dit forum bruist van arglistische sjaggerijnigaards die op de loer liggen om op pianisten te kunnen schieten, totaal gevoelloos voor de muziek die hij brengt. Rode kaart.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 16:31   #27
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Er staat in dat berichtje "I'm 74". Gaat het dan wel over hetzelfde? Cosby is op 12 juli 75 geworden dus kan het zijn dat dat berichtje al een klein jaar circuleert.
Ja, het gaat over hetzelfde. Geen enkele twijfel.
Oud 7 december 2012, 16:36   #28
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Arme Bill.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 december 2012, 16:37   #29
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik kreeg het van een Nederlands-Israelische vriendin en had geen reden om aan te nemen dat de teksty niet uitging van Bill Cosby.
Heb je de tekst gelezen? Dat was namelijk genoeg om te weten dat dat niet van hem kwam. Of tenminste om eens 2 minuten te nemen om dat te controleren.

Citaat:
Ik had natuurlijk moeten weten dat dit forum bruist van arglistische sjaggerijnigaards die op de loer liggen om op pianisten te kunnen schieten, totaal gevoelloos voor de muziek die hij brengt. Rode kaart.
Vertaling: 'Ik ben er in gelopen, en nu moet ik mezelf in allerlei bochten wringen, en allerlei verwijten beginnen maken om dat maar niet te moeten toegeven'.
Oud 8 december 2012, 07:45   #30
Esperanza
Eur. Commissievoorzitter

Esperanza's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En nee, islamofobie is niet gezond. Het is gewoon racisme verpakt in een religieus jasje.
Een fobie is een geestelijke aandoening. Ik zou voorstellen om de term fobie thuis te laten waar het hoort, namelijk de medische wereld.

Zelf heb ik op dit forum mijn anti-klerikaliteit en/of virulente afkeer voor religie nooit onder stoelen of banken gestoken.

En religie omvat uiteraard ook de islam.

Wat dit te maken heeft met racisme is mij eerlijk gezegd een raadsel.

Maar goed, ben ik nu een islamofobe raciste?

Laatst gewijzigd door Esperanza : 8 december 2012 om 07:46.
Esperanza is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 08:49   #31
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Vertaling: 'Ik ben er in gelopen, en nu moet ik mezelf in allerlei bochten wringen, en allerlei verwijten beginnen maken om dat maar niet te moeten toegeven'.
U vertaalt wat u wil maar doe het dan deftig. En hou u aan de inhoud van de tekst ipv alweer persoonlijk te worden. Neem eens een voorbeeld aan Esperanza.
Oud 8 december 2012, 08:52   #32
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht
Een fobie is een geestelijke aandoening. Ik zou voorstellen om de term fobie thuis te laten waar het hoort, namelijk de medische wereld.

Zelf heb ik op dit forum mijn anti-klerikaliteit en/of virulente afkeer voor religie nooit onder stoelen of banken gestoken.

Zelfde mening. Ik respecteer het bestaan van alle godsdiensten zolang ze hun ding doen binnen hun besloten kerken, moskees, tempels, .... en de buitenwereld ongemoeid laten.

Wat mij betreft verdienen zij geen van allen staatstoelagen. Ben ik nu een anti-Roomse ketter ?
Oud 8 december 2012, 09:40   #33
Descartes Jr
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ik ben ook zo maar jij bent wel een ruk rechtser
Rechtser ? Dan moet jij wel hééél links staan ! Dat wordt bijna staatsgevaarlijk
Oud 8 december 2012, 10:30   #34
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jij denkt dat Cosby op zijn website reageerde op deze draad op dit forum?
Kettingbrieven hebben de neiging om lichtjes te veranderen gedurende de jaren dat ze circuleren (niet zelden in een mislukte poging om ze geloofwaardiger te maken) of wist je dat niet?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 10:49   #35
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Excuseer, als u mij wat langer zou kennen dan vandaag, dan zoudt u weten dat mijn politieke strekking deze van Vivant is, waarin het kapitalisme idealiter gecombineerd wordt met het communisme. Ik ben dus rechts én links en humanist tegelijkertijd. Maar in tegenstelling tot u laat ik ALLE meningen aan bod komen, vrij voor discussie.
Van mij mogen ook alle meningen aan bod komen, maar nogmaals: hate speech is wat mij betreft geen mening. In de kettingbrief is die hate speech overigens niet uitsluitend gericht naar moslims, maar ook naar armen, werklozen,... Hate speech heeft niet discussie, maar stigmatisering als doel. Als je op basis daarvan moet discussiëren, wordt je in een verdedigende rol geduwd die je misschien niet eens wil opnemen.

En met alle respect, Descartes Jr, maar hoewel ik de oorspronkelijke ideeën van Vivant wel genegen was, heeft de partij bij mij serieus aan geloofwaardigheid ingeboet door hun samenwerking met open VLD en het daarmee gepaard gaande zwaar op de achtergrond rakende idee van een basisinkomen. Ik vrees dat een combinatie van kapitalisme en communisme een utopie is, omdat er aan dat kapitalisme onbestrijdbare nevenwerkingen zijn verbonden (net zoals aan communisme overigens). Links-liberalisme is voor mij dan ook een contradictio in terminis geworden.
Oud 8 december 2012, 11:07   #36
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoax of geen hoax : iemand heeft dit geschreven. En was het niet Bill Cosby zelf, dan was de US-senator Robert A.Hall die zowel een republikeinse als een democratisch mantel heeft gedragen. Geen kastjesdenker dus zoals dat wel het geval is met aanlegster.
Je vergist je herhaaldelijk. Want niemand heeft DIT geschreven. Iemand heeft de oorspronkelijke tekst van die senator aangepast (en dan heb ik het niet alleen over de leeftijden aanpassen hé), daar doelbewust een andere
auteur op geplakt in een poging het aanvaardbaarder te maken en daar vervolgens een kettingmail van gemaakt met de duidelijke bedoeling bepaalde groepen te stigmatiseren. En het werkt, want de kettingmail circuleert ondertussen al meer dan een jaar.
Oud 8 december 2012, 11:19   #37
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Links-liberalisme is voor mij dan ook een contradictio in terminis geworden.
Junior sprak van links humanisme, dacht ik
Oud 8 december 2012, 11:34   #38
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Esperanza Bekijk bericht

Ik heb geen enkel probleem met mensen die kritisch zijn voor of een afkeer hebben van religies. Ik ben zelf trouwens een verwoed atheïst. Ik heb in jouw kritische houding tov de islam dan ook nog nooit islamofobie ontwaard.

Ik heb wel een probleem met mensen die een afkeer hebben van de mensen die een bepaald geloof aanhangen (in casu moslims). Omdat de afkeer hier gericht is naar personen op basis van eigenschappen die hen worden toegedicht door de religie die ze aanhangen. Vandaar dat ik het als racisme verpakt met een religieus sausje noem. Noem het voor mijn part xenofobie verpakt met een religieus sausje. Ik vind racisme echter beter passen, omdat het in veel gevallen beperkt is tot moslims en niet tot vreemdelingen in het algemeen. Racisme is al lang niet meer beperkt tot onderscheid op basis van ras (een begrip dat ter discussie staat). Ook elk onderscheid op basis van afstamming of nationale of etnische oorsprong valt daaronder. En daar valt het in de praktijk wel mee samen hé.

Ik zie overigens helemaal geen probleem in het gebruik van het woord fobie. Xenofobie en homofobie zijn bijvoorbeeld ook algemeen aanvaarde begrippen, die niet als een psychische aandoening worden gezien, maar wel perfect passen in de definitie "onredelijke angst voor bepaalde zaken die niet in verhouding staat tot de reële bedreiging die er vanuit gaat".

Laatst gewijzigd door Edina : 8 december 2012 om 11:44.
Oud 8 december 2012, 14:29   #39
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

I'm tired of people that complain about things that are bad but yet not doing something about it by refusing to follow those things that are bad. Their major pardigm for their lack of backbone is that "you can't change it". However I feel more that lots of peoples just don't wanna change it and content in the situatition as it is; just complain about everything without changing the world or yourselves, yourself where it all starts in the first place since we forget always that we are society. not just a part or a victim of it but its main contributor!
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 december 2012, 15:12   #40
eno2
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkel probleem met mensen die kritisch zijn voor of een afkeer hebben van religies. Ik ben zelf trouwens een verwoed atheïst. Ik heb in jouw kritische houding tov de islam dan ook nog nooit islamofobie ontwaard.

Ik heb wel een probleem met mensen die een afkeer hebben van de mensen die een bepaald geloof aanhangen (in casu moslims). Omdat de afkeer hier gericht is naar personen op basis van eigenschappen die hen worden toegedicht door de religie die ze aanhangen. Vandaar dat ik het als racisme verpakt met een religieus sausje noem. Noem het voor mijn part xenofobie verpakt met een religieus sausje. Ik vind racisme echter beter passen, omdat het in veel gevallen beperkt is tot moslims en niet tot vreemdelingen in het algemeen. Racisme is al lang niet meer beperkt tot onderscheid op basis van ras (een begrip dat ter discussie staat). Ook elk onderscheid op basis van afstamming of nationale of etnische oorsprong valt daaronder. En daar valt het in de praktijk wel mee samen hé.

Ik zie overigens helemaal geen probleem in het gebruik van het woord fobie. Xenofobie en homofobie zijn bijvoorbeeld ook algemeen aanvaarde begrippen, die niet als een psychische aandoening worden gezien, maar wel perfect passen in de definitie "onredelijke angst voor bepaalde zaken die niet in verhouding staat tot de reële bedreiging die er vanuit gaat".
Citaat:
WIKI:
Hieronder staat een alfabetische lijst van fobieën (Grieks voor 'angsten').

Bij bijvoorbeeld xenofobie, islamofobie en homofobie is er niet per se sprake van een ziektebeeld maar gaat het eerder om gevoelens van afkeer. Deze zijn niet in de lijst opgenomen.
Wiki komt overeen met mijn opvatting over die drie fobieën : Het gaat meer over afkeer (en verzet) dan over angsten en het zijn geen ziektebeelden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be