Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 juli 2004, 13:01   #21
tAfkaB
Vreemdeling

tAfkaB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld
wat denken jullie ? de chauffeur er te licht vanaf laten komen ?
Ik vind het heel goed dat je gereageerd hebt. Je hebt gelijk dat veel te weinig mensen dat doen tegenwoordig.
Maar ik vind het niet zo slim dat je gedreigd hebt met een klacht.
De kans is immers groot dat die man, die nu al zeer racistisch reageert, die bijkomende frustratie de volgende keer weer op een niet-Belgisch uitziend slachtoffer gaat botvieren.

http://nwf.skynetblogs.be/
tAfkaB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 juli 2004, 13:11   #22
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ICE-MAN
Toen heb ik die "italièn" ne keer uitgelegd dat hij hier misschien wel in zijn onderbroek en op zijn sloeffen toegekomen is maar dat hij nu, omdat hij een koffiebarreke heeft, de mensen (lees vlamingen) niet zomaar bij hun kl**ten kan pakken en dat ik persoonlijk de mening toegedaan was dat "zijne esspresso" maar 50 eurocent waard was en zijn bediening nul, "et qu'il y a aussi-bien des flamins qui parlent français".......
Ik hoop dat je't vliegend sch*t hebt overgehouden aan die koffie.
Oud 23 juli 2004, 15:49   #23
ICE-MAN
Parlementslid

ICE-MAN's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Ik hoop dat je't vliegend sch*t hebt overgehouden aan die koffie.
Als ik er t'vliegend van krijg zal k'het in een zakske van de "Carrefour" doen en t'u opsturen, ge kunt er dienen italièn zén fles nutroma mee gaan opvullen, k'ben zeker dat hij t'verschil niet eens merkt !
Oud 25 juli 2004, 19:38   #24
tigerpants
Burgemeester

Stuur een bericht via MSN naar tigerpants
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Turkje
Ongelikte obers, komt ge dat niet overal tegen? Ik weet niet wat daar typisch Belgisch of racistisch aan is.
Weet u niet wat daar racistisch aan is?? "Vuil bruine!!!" klinkt anders wel nogal racistisch...

Ik zeg niet dat dat typisch Belgisch is, ik zeg alleen dat zulke dingen hoe langer hoe vaker gebeuren...
tigerpants is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 22:32   #25
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

@ICEMAN

Uw verhaal is triestig maar ronduit cliche daar je het in alle grote steden tegenkomt.Voornamelijk in de toeristische oorden kom je vaak dit soort taferelen tegen.De Grote markt in Brussel en buurt is met name de laatste plek ik aan onze buitenlandse gasten zou aanraden om een hapke te gaan eten daar je gegarandeert 'in 't zak' wordt gezet.Kwaliteit van zowel eten en drank is allesbehalve ,de service 'sucks' en betaal je u blauw als surplus....
Heb dit ook meegemaakt in Rome als in Barcelona zodus niets met racisme te maken maar met puur profijt....

Laatst gewijzigd door neruda : 25 juli 2004 om 22:33.
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 22:50   #26
neruda
Banneling

neruda's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tAfkaB
Ik vind het heel goed dat je gereageerd hebt. Je hebt gelijk dat veel te weinig mensen dat doen tegenwoordig.
Maar ik vind het niet zo slim dat je gedreigd hebt met een klacht.
De kans is immers groot dat die man, die nu al zeer racistisch reageert, die bijkomende frustratie de volgende keer weer op een niet-Belgisch uitziend slachtoffer gaat botvieren.
Vreemde houding tAfkab , je vindt het goed dat Bruut Geweld gereageerd heeft maar de manier waarop vindt je niet goed ?
Ik vind het juist goed dat men net dit soort racistische reacties niet mag getolereerd worden in onze maatschappij ! Waar gaan we anders naartoe ? Naar het ideaal wereldje van het blok waar dit soorten zaken als normaal beschouwd gaan worden ?
Gewoon aan de zijlijn staan en staan jouwen is NIET voldoende tAfkaB
Als je dit niet begrijpt dan vorm je deel uit van het probleem...
neruda is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 juli 2004, 23:36   #27
DaBlacky
Europees Commissaris

DaBlacky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bij het weggaan vroeg ik beleefd mijn rekening, en schrok me rot dat ik voor een koffie "zonder bediening"......... un euro - soixante moest betalen !!!!
Is er nu niemand die € 1,60 voor een tas koffie op de Grote Markt te Brussel schandalig goedkoop vindt? In Antwerpen op de Meir betaal je € 2,30 voor een koffie, in Hasselt op het Dusartplein € 1,80 en ik denk op de Grote Markt € 2.

Laatst gewijzigd door DaBlacky : 25 juli 2004 om 23:37.
DaBlacky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 02:41   #28
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DaBlacky
Is er nu niemand die € 1,60 voor een tas koffie op de Grote Markt te Brussel schandalig goedkoop vindt?
Ik vind het vooral schandalig dat er blijkbaar mensen zijn die de mening zijn toegedaan dat ze voor een bepaald(e) goed/dienst - na de consumptie daarvan - mogen betalen naar eigen inschatting.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Dies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 07:39   #29
tAfkaB
Vreemdeling

tAfkaB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door neruda
Vreemde houding tAfkab , je vindt het goed dat Bruut Geweld gereageerd heeft maar de manier waarop vindt je niet goed ?
Ik vind het juist goed dat men net dit soort racistische reacties niet mag getolereerd worden in onze maatschappij ! Waar gaan we anders naartoe ? Naar het ideaal wereldje van het blok waar dit soorten zaken als normaal beschouwd gaan worden ?
Gewoon aan de zijlijn staan en staan jouwen is NIET voldoende tAfkaB
Als je dit niet begrijpt dan vorm je deel uit van het probleem...
En wat los je op met een klacht tegen die man in te dienen en hem eventueel een sanctie aan te smeren?
Mij lijkt het beter om hem duidelijk te maken dat racisme niet kan en dat - in dit concreet geval - de vrouw in kwestie niets te maken heeft met problemen die hij voor de rest heeft of al gehad heeft.
Dus het kan neruda: akkoord zijn met het feit dat er gereageerd is, maar een andere reactie beter vinden.

http://nwf.skynetblogs.be/
tAfkaB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 juli 2004, 11:44   #30
Turkje
Eur. Commissievoorzitter

Turkje's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tigerpants
Weet u niet wat daar racistisch aan is?? "Vuil bruine!!!" klinkt anders wel nogal racistisch...

Ik zeg niet dat dat typisch Belgisch is, ik zeg alleen dat zulke dingen hoe langer hoe vaker gebeuren...
Het is niet omdat een ober tegen een bruine "vuil bruine" zegt, dat hij racist is.

U begrijpt blijkbaar het verschil niet (al dan niet moedwillig, want ik vermoed dat er wel een diepere pointe is die u nog niet heeft willen uiten).
Oud 26 juli 2004, 17:45   #31
ICE-MAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Ik vind het vooral schandalig dat er blijkbaar mensen zijn die de mening zijn toegedaan dat ze voor een bepaald(e) goed/dienst - na de consumptie daarvan - mogen betalen naar eigen inschatting.
k'zou graag uw gezicht is zien als z'u nen bak afwaswater met gruis voorpletsen en ge hebt ne koffe gevraagd........ gaat gij "un euro soixante betalen misschien"............zijde gij écht zo ne platten dat ge over u laat lopen door nen ober van "derde categorie-onderbeginnelingen"......

amaai, als ge dan toch geld tevéél hebt smijt het dan gewoon achter zijnen toog zonder iets te bestellen, dat zal hij misschien nog liever hebben !
Oud 26 juli 2004, 22:18   #32
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
k'zou graag uw gezicht is zien als z'u nen bak afwaswater met gruis voorpletsen en ge hebt ne koffe gevraagd........
Je zou in eerste instantie dat afwaswater kunnen terugsturen en vriendelijk kunnen verzoeken om de koffie die je eigenlijk had bestelt.
Indien men dat zou weigeren, kan je nog steeds besluiten om dat afwaswater niet te consumeren en terug te geven. In dat geval zou de keuze om niet te betalen nog enigszins begrijpbaar zijn.
Ik zou naar alle waarschijnlijkheid gewoon betalen en besluiten om in de toekomst daar nooit nog weder te keren.

Nu ja, indien u in real life zo reageert als u hier doet, dan verwondert een dergelijk gedrag mij al heel wat minder.
Met dank aan: TomB, Supe®Staaf, Brabo, Sato, boer_bavo, @lpha, Knuppel, Raf, Antoon, Tantist, Distel, Pelgrim, Paulus, nou nou, Bobke, Griffin, Spetsnaz, oriana, C uit W, Seba, ingenious, Zeno!, zorroaster, alpina, dejohan, circe, Kotsmos, S., luc broes, Aangebrande, solidarnosc, maddox,Tzuvar Raemborr, Spelev, Mieke 79, DaBlacky, numarx,Vlaanderen Boven, bartje, Turkje, ossaert, Fribre, de Vexille, Groot Bakkes, Jos Verhulst, Bece, Babeth, Nynorsk, driewerf, wb, cuboidz, sancho, Dimitri, e.a.
Oud 27 juli 2004, 02:07   #33
ICE-MAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dies
Je zou in eerste instantie dat afwaswater kunnen terugsturen en vriendelijk kunnen verzoeken om de koffie die je eigenlijk had bestelt.
Indien men dat zou weigeren, kan je nog steeds besluiten om dat afwaswater niet te consumeren en terug te geven. In dat geval zou de keuze om niet te betalen nog enigszins begrijpbaar zijn.
Ik zou naar alle waarschijnlijkheid gewoon betalen en besluiten om in de toekomst daar nooit nog weder te keren.

Nu ja, indien u in real life zo reageert als u hier doet, dan verwondert een dergelijk gedrag mij al heel wat minder.
In REAL-LIFE ben ik het beu om door parasieten uitgezogen te worden, t'is niet omdat zij denken dat ik geld heb dat ze 't zo maar kunnen afrippen, dus ik ben de laatste die "zomaar" zou betalen en niet meer terugkomen, iedere cent die ik heb, daar heb ik keihard moeten voor werken en daar heeft niemand maar dan ook niemand mij één cent kado van gedaan ! Kom eens buiten jong, dan zal je gauw merken dat het leven géén kado is maar "keiharde realiteit" Ja ik kan er spijtiggenoeg niet aan doen maar als je meerdere jaren afrikaanse en arabische landen achter de rug hebt dan geeft ge géén kado's meer, dan hebben ze u al té dikwijls bij uw pietje gehad en krijgt ge eelt op uw ziel ziede, anders overleeft ge't zelf niet !
Oud 27 juli 2004, 02:27   #34
Dies
Europees Commissaris

Dies's schermafbeelding

Standaard

Het is al lang goed hoor, ik heb het wel begrepen. Ga maar rustig verder spelen in uwe zandbak.
Oud 27 juli 2004, 02:32   #35
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyperken
Beste,

Brussel is een beetje gekend voor zulke 'zaken' je hebt gewoon het ongeluk gehad er een slechte uit te kiezen.

Maar zijn uitspraak is gewoon uit frustratie, u uitspraken waren helemaal niet rascistisch, ik vind dat u volkomen gelijk heeft en wat u gezegd hebt moest gezegd worden, ze kunnen er alleen maar uit leren

Eh, als ge slechte koffie krijgt, maakt gij dan altijd van uw zak over flamins die ook frans kunnen?

Racist en het droop ervan af.
Oud 27 juli 2004, 09:41   #36
ICE-MAN
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB
Eh, als ge slechte koffie krijgt, maakt gij dan altijd van uw zak over flamins die ook frans kunnen?
Ge kunt u natuurlijk ook opstellen zoals zij het doen, en zeggen dat de andere een "idioot" is omdat hij uw taal niet begrijpt en weggaan, moesten de meeste meertalige-vlamingen even "ééntalig-intelligent" zijn als de francofonen dan zou dit méér gebeuren.....

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be