Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 26 januari 2013, 00:35   #21
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Men weet nooit hoever een schreeuw in de woestijn weerklinkt.

Unitarisme is uiteindelijk toch de toekomst van België en het zou er zelfs sneller kunnen komen dan men vermoedt. Het separatisme (of confederalisme) is gedoemd om te falen, in de eerste plaats omdat elk draagvlak bij de bevolking ontbreekt. Zelfs de N-VA begint dat in te zien

Het is het meest simpele, meest efficiënte en meest democratische systeem. Net zoals in Nederland verkrijgen de provincies (en de steden) in zulk een stelsel een ruime vorm van autonomie.

België kan een meertalige en interculturele modelstaat zijn. We hebben alle troeven op een relatief klein grondgebied, maar de federalistische warboel en het nationalisme aan beide zijden van de taalgrens is een voortdurende destabiliserende factor die overigens onze welvaart bedreigt.

De B.U.B. pleit hier overigens al sedert 2002 voor.
En aan hun stemmenaantal is af te leiden dat de meerderheid tegen een splitsing van België is zeker?
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 00:36   #22
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Men weet nooit hoever een schreeuw in de woestijn weerklinkt.

Unitarisme is uiteindelijk toch de toekomst van België en het zou er zelfs sneller kunnen komen dan men vermoedt. Het separatisme (of confederalisme) is gedoemd om te falen, in de eerste plaats omdat elk draagvlak bij de bevolking ontbreekt. Zelfs de N-VA begint dat in te zien

Het is het meest simpele, meest efficiënte en meest democratische systeem. Net zoals in Nederland verkrijgen de provincies (en de steden) in zulk een stelsel een ruime vorm van autonomie.

België kan een meertalige en interculturele modelstaat zijn. We hebben alle troeven op een relatief klein grondgebied, maar de federalistische warboel en het nationalisme aan beide zijden van de taalgrens is een voortdurende destabiliserende factor die overigens onze welvaart bedreigt.

De B.U.B. pleit hier overigens al sedert 2002 voor.
De moeite waard om dieper op in te gaan . de website is een aanrader . het idee ook .

Hopelijk staan er goede mensen achter die stand houden . en geen kamelions die van kleur veranderen als ze eenmaal op een ander tak een vlieg zien zitten hebben .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 00:39   #23
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
En aan hun stemmenaantal is af te leiden dat de meerderheid tegen een splitsing van België is zeker?
Stemintenties tellen niet in geval van staatsstructuren. Zoals Jan Jambon zei: "minder dan 1/3de van de Vlamingen is gewonnen voor separatisme". Dat is beduidend minder dan N-VA-VB-LDD samen.

Bovendien krijgen separatisten wel "iets" meer media-aandacht dan unitaristen.
BWarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 00:40   #24
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Het behoud van België is al helemaal geen oplossing. Overigens, wijs maar wat minder met de vinger naar N-VA of VB, want vanuit die hoek dreigt er niet veel gevaar voor België hoor, 't zal van over de taalgrens komen, let maar op wat ik zeg.
Ok als N-Va leuven aan Brussel geeft en Brussel aan Walonië , Ja dan zal Walonië het verkleinde België kunnen worden .

Maar Uw stelling is nog onrealistischer als één nationale regering .

Het stukje drijfhout waar U aan vastklampt is al lang rot man .
Oud 26 januari 2013, 00:44   #25
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Alle partijen samen , in een politiek van nationale eenheid , en dan er twee uitsluiten met namen het Vlaams Belang en N-Va is voor mij het slechtste wat je kan doen , begrijp me niet verkeerd . maar ook binnen VB en N-VA zijn er veel mensen totaal TEGEN de splitsing van België

Maar ik had het over een Nieuwe partij met Nieuwe bekwame mensen , en geen hutsepot van postjeszoekers .
Nope. Dat is niet waar de macht ligt. De macht ligt bij die beperkte groep van grootkapitalisten die de instellingen van een land domineren en die naast hun zeer grote financiële macht dus hun connecties en marionetten hebben in justitie, politiek, ambtenarij, media, monarchie,...

Wat betreft belgië, ligt de macht dus niet bij PS en SP.a, CD&V, MR, VLD, CdH, Ecolo, N-VA,...; maar zijn het wel oa deze "heren":

enz...

Een nationale staat binnen dit plutocratisch-liberale bestel houdt op te bestaan wanneer deze grootkapitalistische elite er geen afdoende belang meer bij heeft dat deze staat nog bestaat.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 00:46   #26
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Gij droomt hardop gij.

Als ze daar zo zeker van waren hadden ze al lang een referendum daaromtrent gehouden om te kunnen aantonen dat de meerderheid pro behoud van België is, maar daar waagt er zich niemand aan van de traditionele partijen.
KLOPT , en zeker N-Va zal er zich niet aan wagen , want dan hebben ze zichzelf meteen opgeblazen .

Er is zelfbinnen het Vlaams Belang een overgrote meerderheid die België NIET gesplitst wil zien .

Wat niet weg laat dat N-Va geen standpunten inhoud op sociaal vlak en op vb migratie die niet na wat bijschaven , noodzakelijk zijn .

Het beste aan de N-VA is dat ze nog niet echt woordbreuk hebben gedaan en nogal rechtlijnig zijn , en zich een betere huisvader tonen dan het politiek schijnheilig gedoe dat de mensen beu zijn . Maar of iedereen hen volgt op valk van die comfederale staat ? daar zijn zeer zeer grote twijfels over .
Oud 26 januari 2013, 00:48   #27
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

K&k.
Oud 26 januari 2013, 00:49   #28
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ok als N-Va leuven aan Brussel geeft en Brussel aan Walonië , Ja dan zal Walonië het verkleinde België kunnen worden .

Maar Uw stelling is nog onrealistischer als één nationale regering .

Het stukje drijfhout waar U aan vastklampt is al lang rot man .
Het is heel simpel hoor. De dag dat Wallonië meer voordeel heeft aan een scheiding van Vlaanderen dan van Samen blijven met Vlaanderen, is de dag dat België ophoud te bestaan. En die dag zal er komen, sneller dan dat je hem verwacht.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 00:50   #29
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom geen nieuwe politieke partij klaarstomen tegen 2014 die een paar zeer duidelijke standpunten inhoud .

België één .

Een Partij die er voor staat , de vijf huidige regeringen en het eeuwig gepalaver en de eeuwige geldverspilling te stoppen .

Een partij die er voor staat om België te verenigen in één land .

Een partij die er voor staat om België een plaats binnen Europa een plaats te geven.

Een paar leuke alternatieven .

Een partij die Belgische trots weer op de kaart zet .

Overname fort Genk en start opnieuw de productie van een Belgische MINERVA ! en gemaakt met staal uit Luik maar niet van nen indiër
Je zal verheugd zijn om te weten dat die partij al bestaat!

BUB: http://www.unionbelge.be/

Veel geluk nog met dat project.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 00:56   #30
BWarrior

Standaard

Citaat:
KLOPT , en zeker N-Va zal er zich niet aan wagen , want dan hebben ze zichzelf meteen opgeblazen .
Ik ken inderdaad geen enkele nationalistische beweging, wiens partijpolitieke vleugel tégen referenda is. Buiten in België.
Oud 26 januari 2013, 00:57   #31
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door -Jo- Bekijk bericht
Een nationale staat binnen dit plutocratisch-liberale bestel houdt op te bestaan wanneer deze grootkapitalistische elite er geen afdoende belang meer bij heeft dat deze staat nog bestaat.
Welke staten zijn op die manier al verdwenen?
Oud 26 januari 2013, 01:14   #32
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Welke staten zijn op die manier al verdwenen?
Alle Europese landen zijn door de schuld van die beesten onherkenbaar verminkt en teruggebracht tot het niveau van een plantage. Net als al die landen is ook het jouwe een lege doos die alleen de naam heeft behouden.
Gamla is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 01:18   #33
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Je zal verheugd zijn om te weten dat die partij al bestaat!

BUB: http://www.unionbelge.be/

Veel geluk nog met dat project.
Klopt , pas ontdekt.
Oud 26 januari 2013, 01:19   #34
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Alle Europese landen zijn door de schuld van die beesten onherkenbaar verminkt en teruggebracht tot het niveau van een plantage. Net als al die landen is ook het jouwe een lege doos die alleen de naam heeft behouden.
Raar antwoord met heel weinig inhoud .
Oud 26 januari 2013, 01:26   #35
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Raar antwoord met heel weinig inhoud .
Wat wil jij dan te horen krijgen? Een voor de miljoenste keer opgewarmd verhaaltje of een totaal andere invalshoek?
Oud 26 januari 2013, 01:47   #36
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gamla Bekijk bericht
Wat wil jij dan te horen krijgen? Een voor de miljoenste keer opgewarmd verhaaltje of een totaal andere invalshoek?
Het enige wat ik nooit hoor , weet je wat dat is ?

Dat er niet wil toegegeven worden dat het enkel nutteloze discuties en kosten zijn .

We zijn al 40 jaar aan het palaveren over Brussel en BHV , de taal doortrekken in een politiek beleid heeft enkel geleid tot inefficiëntie . en ipv te stoppen met iets wat niet te splitsen is , zou je beter iets mooi maken ipv het kapot te gooien .

Mijn Peter was een beeldhouwer , en op de boederij van mijn vader lag een oude notelaar met een enorme weer in , Grootvader zat er op te beuken en beulen om hem te klieven , maar dat lukte natuurlijk niet met die kanjer van een weer .

Mijn Peter ( broer van mijn vader ) kwam toevallig langs en bekeek de boomstronk en het zweet op mijn grootvaders aangezicht .

Hij vroeg , Vader , wat ga je doen?
Hem klieven zei hij , " voor in het fornuis " een deftige plank krijg je er toch niet uit .

Mijn Peter nam de zaag en zaagde er een flinke moot uit , precies het deel met die grote afschuwelijk weer . Jaren later , kwam ik bij mijn Peter op bezoek , en hij was aan het kappen , hij vroeg , ken je dat stuk nog ? Het stuk met de weer uit de notelaar . Nu een prachtige beeld en is nu in mijn bezit .

Onder de hakbijl of in het fornuis was het nooit tot zo iets mooi's geworden.

Mijn grootvader had er nochthans veel energie in gestopt om het trachten kapot te krijgen.
Oud 26 januari 2013, 01:48   #37
elsina
Provinciaal Gedeputeerde

elsina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Overname fort Genk en start opnieuw de productie van een Belgische MINERVA ! en gemaakt met staal uit Luik maar niet van nen indiër

...is dat niet racistisch
elsina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 januari 2013, 01:56   #38
Gamla
Europees Commissaris

Gamla's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige wat ik nooit hoor , weet je wat dat is ?

Dat er niet wil toegegeven worden dat het enkel nutteloze discuties en kosten zijn .

We zijn al 40 jaar aan het palaveren over Brussel en BHV , de taal doortrekken in een politiek beleid heeft enkel geleid tot inefficiëntie . en ipv te stoppen met iets wat niet te splitsen is , zou je beter iets mooi maken ipv het kapot te gooien .

Mijn Peter was een beeldhouwer , en op de boederij van mijn vader lag een oude notelaar met een enorme weer in , Grootvader zat er op te beuken en beulen om hem te klieven , maar dat lukte natuurlijk niet met die kanjer van een weer .

Mijn Peter ( broer van mijn vader ) kwam toevallig langs en bekeek de boomstronk en het zweet op mijn grootvaders aangezicht .

Hij vroeg , Vader , wat ga je doen?
Hem klieven zei hij , " voor in het fornuis " een deftige plank krijg je er toch niet uit .

Mijn Peter nam de zaag en zaagde er een flinke moot uit , precies het deel met die grote afschuwelijk weer . Jaren later , kwam ik bij mijn Peter op bezoek , en hij was aan het kappen , hij vroeg , ken je dat stuk nog ? Het stuk met de weer uit de notelaar . Nu een prachtige beeld en is nu in mijn bezit .

Onder de hakbijl of in het fornuis was het nooit tot zo iets mooi's geworden.

Mijn grootvader had er nochthans veel energie in gestopt om het trachten kapot te krijgen.
Dat is mooi, Klarekijk. Je verhaal zal me nog een hele tijd bij blijven. Zonder ook maar een zweem van sarcasme.
Oud 26 januari 2013, 02:09   #39
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter

koe de poing's schermafbeelding

Standaard

Dat er al gewoon eens begonnen wordt met een federale kieskring. petitie voor een federale kieskring.
Oud 26 januari 2013, 02:25   #40
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt , pas ontdekt.
Had de BUB niet bestaan, we hadden ze moeten uitvinden.
Vlaanderen Boven is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be