Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 februari 2003, 14:14   #21
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaanderen72
De vreemdeling die wenst te blijven moet een inburgeringscursus glansrijk doorkomen.
Dus taal en gebruiken aannemen ,en volgens zijn vroegere nationaliteit en gebruiken afzweren.
Totale assimilatie dus.
Zonder op te vallen en je onder de massa je begeven en doen als ieder ander ,maar teveel vreemdelingen valt op en je eigen ding doen(je eigen cultuur belijden en uitbrengen integenstrijd met de onze) ook dat is uiteraard uit den boze.
Anders daaaaag!!!
inburgeringscursus daar ben ik ook voorstander van
taal en gebruiken respecteren hoort bij die inburgeringscursus dus dat is ook normaal
geen dubbele nationaliteit hebben is ook normaal maar weet je waarom ze een dubbele nationaliteit hebben?
dit komt omdat VB altijd heeft over oprotten en mensen buitengooien, sommige krijgen schrik en willen daarom hun dubbele nationaliteit behouden als achterpoortje voor geval er iets zal gebeuren
dus VB is schuldig aan die dubbele nationaliteiten
nu is hun programma al stukken gematigder maar met hun vroeger programma is het niet verwonderlijk dat mensen schrik krijgen

hun oude gebruiken afzweren? daar wil ik graag wat meer uitleg bij
want ervoor had je gezegd dat voedingsgewoontes enzo wel mogen
dus wat bedoel je dan met oude gebruiken?
godsdienst?
volgens het VB: "Op 15 december 2001 hield het Vlaams Blok een onafhankelijkheidscongres waar onder meer een ontwerp van Vlaamse Grondwet werd voorgesteld. De Grondwet omvat de rechten waarvan iedereen die op ons grondgebied is gevestigd kan genieten. De voornaamste daarvan zijn:
•de vrijheid van godsdienst en levensovertuiging (...)

betekent dat ook dat ik geen aziatische films mag kopen?
geen chinese films vind ik minder erg aangezien chinese films meestal zeer slecht zijn maar ik kijk graag naar japanse of koreaanse films
tja dat wordt dan alleen american movies maar dat mag dat ook nog wel?

btw heeft er iemand de volledige tekst van de Vlaamse GW
ik ben iemand die altijd zeer veel interesse heeft voor GW
moon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2003, 20:20   #22
vlaanderen72
Banneling

Standaard

Moon, waar jouw gedachten soms naar toe gaan dat weet ik niet hoor jouw gedachtengang dwaalt soms zeer ver weg.
Die dubbele nationaliteit is niet omdat ze bang zijn ,zie maar naar dyab abou jahjah die heeft zo een groot bakkes en is die bang njet ,die ondermijnd hier enkel den boel,en heeft een dubbele nationaliteit om langs twee kanten te profiteren en volgens mij ook omdat het hier te heet onder de voeten word dat hij kan vluchten.
Het vlaams blok spreekt niet over oprotten en verwijderen maar over humaan naar land van herkomst begeleiden.
Dus je hoeft alvast niet met het fabeltje af te komen dat het onze schuld is dat er bij zijn met een dubbele nationaliteit.
Gewoon afschaffen dat misbruik.
Met gebruiken bedoel ik:je doet in huis wat je wil, maar daarbuiten niet in speciale kleding van land van herkomst lopen ,nog een matteke uitrollen hier en daar,en ze mogen van mijn part zelfs enkel de kerken laten staan en de rest afbreken ,dan beoefen je je vreemdegodsdienst gewoon thuis.
Natuurlijk bepaal je welke film je ziet tsss t zou maar erg zijn ,alhoewel bin laden is uit den boze.
vlaanderen72 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 februari 2003, 21:56   #23
Darwin
Banneling

Darwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door moon
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin
Citaat:
i'm so confused !!!
Dat komt ervan als je teveel Confusius gelezen hebt!

ik ben geintegreerd, ik lees dat niet
Dat is zeer dom, moon.

Een andere wijze man zei ooit : "bestudeer alles en behou het goede".

Dus hier zie : http://nothingistic.org/library/confucius/analects

Begin er maar aan.

Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 10:29   #24
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

hoe humaan kan een terugkeerbeleid zijn als je allochtonen met belgische nationaliteit na een misdaad hen buitengooit?
met kleding denk ik dat je hoofddoeken bedoelt? dat is ook iets wat ik niet kan begrijpen, iedereen doet toch aan wat die maar willen
ik heb ook ni graag dat er mensen zich vol tatoeëren,of teveel piercings, of van die skinheads,...
maar ik zeg toch niet dat we da moeten verbieden, hoewel dat voor mij aanstootgevend is
als ik morgen een bivakmuts aandoe en ik loop ermee rond op straat, dan is dat mijn volste recht
wat is er verschil met een bivakmuts of een hoofddoek?

btw zijn ze nu ni een vlaamse film aan het maken waarin een bin laden look-a-like een rol speelt?
Oud 5 februari 2003, 13:26   #25
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Op zich is er niets mis mee met op straat rond te lopen op de manier zoals je wenst.
Er zijn wel enige beperkingen: je mag geen openbare zedenschennis plegen (ik neem aan dat dit wil zeggen dat je geen "schaamdelen" of "VROUWENtepels" mag tonen? Want mannentepels mogen wel getoond worden, en decolletés mag ook ).

Wat ook niet mag, is met een onherkenbaar gezicht rondlopen. Dus geen maskers, sluiers, bivakmutsen e.d. (volgens mij).
Het is natuurlijk wel interpreteerbaar, want motorrijderhelmen met een gezichtsscherm mag dus wel, terwijl men ook langs geen kanten het gezicht van het individu kan zien! (ik vind dat persoonlijk ook wel grellig hoor).
Dus het zal een kwestie van interpretatie worden.

Waar ik echter een probleem mee heb is het volgende:

Piercings, tatouages, etcetera mogen ook, geen kat die daar een opmerking over maakt, alleen vinden vele mensen het gewoon afgrijselijk lelijk - no problem.

Maar in sommige scholen wordt er - terecht - bezwaar tegen gemaakt dat kinderen met doorboorde neuzen en oren naar school gaan. Ook werkGEVERS hebben een probleem om personeel zomaar aan te nemen die beschilderd zijn of vol met gaatjes lopen.
No problem. Het is de verantwoordelijkheid van de doorboorde en beschilderde personen zelf. Indien ze dan geen werk vinden op een 'bepaald niveau' laten we zeggen, dan moeten ze het zelf maar weten!

Maar indien ik deze gedachtengang volg voor mensen die met een sluier willen rondlopen, of met enig ander religieus niet-naast-te-kijken-symbool, dan mag dat ineens niet meer?
Uiteindelijk zijn piercings voor sommige mensen ook een uiting van een bepaalde levensovertuiging.

Als vrouw heb ik trouwens nog een bijkomend probleem met het hoofddoek/sluier/burka gedoe!
Vele meisjes WENSEN(?) die kledingstukken te dragen omwille van de "bescherming"??? die het hun biedt! Op die manier geven ze dus aan, (aan wie?) dat ze vroom, zedelijk en rechtschapen zouden zijn.
En ik dan? ben ik dan ineens de "HOER" die als vrij wild rondloopt? Te pakken en te nemen door degenen tegen wie de hoofddoeken e.d. bescherming moeten bieden?

DAAR heb ik dus een groot probleem mee.

(Ik heb trouwens al van moslimmeisjes ZELF horen vertellen dat ze hun hoofddoek maar opzetten, omdat ze anders door hun moslimgenoten voortdurend gepest en vernederd worden!
Heel het hoofddoek geval is dus een self-fulfilling profecy, dat niets te maken heeft met vrijheid van kleding of enige andere vorm van vrijheid.)

De koran zegt zelf:
Vers 33:59
"O profeet!Zeg tot jouw echtgenotes,jouw dochters en de vrouwen van de gelovigen iets van haar overkleding over zich heen naar beneden laten hangen.Dat bevordert het best dat men haar herkent en niet lastig valt.En God is vergevend en barmhartig."

Ze moesten het dus dragen zodat de metgezellen van Mohammed wisten welke vrouwen ze WEL mochten lastig vallen, en welke vrouwen NIET(die met hun sluiers dus).
Het toelaten van het dragen van gezichtssluier (en volgens mij zelfs hoofddoek) plaatst MIJ in de positie dat men MIJ herkent, en dus WEL MAG LASTIGVALLEN! volgens bovenstaand vers!

Maar dat had Mieke Vogels niet gelezen zeker?
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 februari 2003, 22:04   #26
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Als vrouw heb ik trouwens nog een bijkomend probleem met het hoofddoek/sluier/burka gedoe!
Vele meisjes WENSEN(?) die kledingstukken te dragen omwille van de "bescherming"??? die het hun biedt! Op die manier geven ze dus aan, (aan wie?) dat ze vroom, zedelijk en rechtschapen zouden zijn.
En ik dan? ben ik dan ineens de "HOER" die als vrij wild rondloopt? Te pakken en te nemen door degenen tegen wie de hoofddoeken e.d. bescherming moeten bieden?

DAAR heb ik dus een groot probleem mee.
Inderdaad Circe. Daarom heb ik de hoofddoek altijd verafschuwd als een verschrikkelijk symbool en een enorm beledigend signaal naar de niet-moslim-vrouwen toe.

De moslim-mannen verwoorden bovendien wat de moslim-vrouwen met hun hoofddoeken bedoelen.

Vriendinnen van mij hebben het meermaals van groepjes moslims mogen meemaken begroet te worden als "sale putte" of "vuile hoer".

De boodschap is niet mis te verstaan. Voor de moslims zijn de niet-moslims nog erger dan rotte vis.
Oud 6 februari 2003, 16:15   #27
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

wat ik heb gehoord is dat hoofdoeken een soort uiting is van hun emancipatie
met hun hoofddoek, mogen ze buitenshuis studeren,werken,...
btw ik ken marokaanse meisjes die er zelf voor kiezen of ze al dan niet een hoofdoek dragen (maar natuurlijk zijn er altijd conservatieve of progressievere ouders hé)
Oud 6 februari 2003, 17:08   #28
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
wat ik heb gehoord is dat hoofdoeken een soort uiting is van hun emancipatie
met hun hoofddoek, mogen ze buitenshuis studeren,werken,...
btw ik ken marokaanse meisjes die er zelf voor kiezen of ze al dan niet een hoofdoek dragen (maar natuurlijk zijn er altijd conservatieve of progressievere ouders hé)
Emancipatie?!?! Dus de blanke vrouwen vinden ze echt achterlijke en "vuile hoeren"?

Op die manier wordt de strijd tegen het racisme nooit gewonnen...

Wat dat kiezen betreft:
1. Moslims zijn inderdaad niet verplicht een hoofddoek te dragen
2. De familiale/sociale druk veplicht hen hier evenwel des te sterker toe!

Voor mij mag iedereen met zijn kledij doen en laten wat ze willen, ook de moslims dus, zolang ze niet komen zeggen dat de hoofddoeken een functie hebben, zijnde de mannen niet te verleiden. Wie geen hoofddoek draagt, verleidt een man dus.
Wie dat komt zeggen, veroordeelt de hele westerse cultuur waar mensen geen hoofddoeken dragen, en waar mannen NIET opgehitst worden bij het zien van het hoofdhaar, oren, ...
Als iemand die mening niet deelt, moet hij niet komen waar geen hoofddoeken worden gedragen. Niet omdat de "blanken" onzedelijk leven, maar omdat hun eigen mannen zogezegd toch verleid zouden worden door de vrouwen van hier???
Ik maak altijd de vergelijking met
1. een naaktstrand: dat is ook geen plaats waar sexorgieën enz. doorgaan, maar gewoon een plaats waar mensen naakt van de natuur genieten. Wie dit niet aankan, moet er niet komen. Wie zijn kleren niet uittrekt is er zelfs niet welkom als ik me niet vergis.
2. andere culturen
Als ik bij iemand van religie x thuis binnenga, en ze vragen mij mijn schoenen uit te doen omdat dat daar de gewoonte is (en je ziet het hier en daar ook om NIET religieuze redenen), dan doe ik mijn schoenen gewoon uit. Maar als ik vind dat schoenen uitdoen, obsceen is, dan kom ik gewoon niet bij die mensen! Natuurlijk kan er over alles gepraat worden tussen mensen, volkeren, ... maar als er een compromis is gevonden, moet iedereen zich daaraan houden.

Dus: iedereen mag van mij een hoofddoek dragen, zolang het enkel een religieuze betekenis ("ik doe het omdat ik geloof")heeft en geen functionele ("ik doe het omdat - al dan niet volgens mijn geloof - een vrouw een man niet mag verleiden en daarom een hoofddoek moet dragen").

Ik heb ZELF geen probleem met de functionele reden, maar ZIJ zouden er wel een probleem mee moeten hebben dat hun mannen hier naar ongesluierde vrouwen kijken! Volgens hun eigen overtuiging kan een man daar niet aan weerstaan!

Ik het er ZELF dus geen probleem mee, want ik vergelijk het met het eten van varkensvlees: (veel) moslims eten geen varkensvlees, omdat ze dat vuile dieren vinden. Nu mogen ze die overtuiging van mij gerust hebben. Ze mogen mij ook vuil vinden omdat ik varkensvlees eet. Maar dat raakt me niet. Maar verder kan dit geen kwaad. Idem met de hoofddoeken dus... behalve voor henzelf 8)

En verder: als ze er een probleem mee hebben dat hun mannen ongesluierde vrouwen zien, moeten ze daar zelf maar hun conclusies uit trekken. En als ze "ergens" dit argument geven voor hun hoofddoeken, dan mogen we ook gerust zeggen dat ze "ergens" niet welkom zijn! Maar ik hoop dat het hier maar om een minderheid gaat...
DNB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 februari 2003, 22:01   #29
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DNB
Als iemand die mening niet deelt, moet hij niet komen waar geen hoofddoeken worden gedragen. Niet omdat de "blanken" onzedelijk leven, maar omdat hun eigen mannen zogezegd toch verleid zouden worden door de vrouwen van hier???

Ik maak altijd de vergelijking met een naaktstrand:

dat is ook geen plaats waar sexorgieën enz. doorgaan, maar gewoon een plaats waar mensen naakt van de natuur genieten. Wie dit niet aankan, moet er niet komen. Wie zijn kleren niet uittrekt is er zelfs niet welkom als ik me niet vergis.
Prachtige vergelijking DNB!

De hoofddoekkwestie in de kern van de zaak geraakt. En de schijnheiligheid van het moslimgedrag in deze blootgelegd!

Prachtig gewoon!

Dat we daar niet eerder zijn opgekomen.
Oud 6 februari 2003, 22:09   #30
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:

dat is ook geen plaats waar sexorgieën enz. doorgaan, maar gewoon een plaats waar mensen naakt van de natuur genieten. Wie dit niet aankan, moet er niet komen. Wie zijn kleren niet uittrekt is er zelfs niet welkom als ik me niet vergis.

De hoofddoekkwestie in de kern van de zaak geraakt. En de schijnheiligheid van het moslimgedrag in deze blootgelegd!

Prachtig gewoon!

Zoals gewoonlijk doe ik mijn best om kritisch (lees: correct) te denken. Nu zijn er mensen die dit zullen gebruiken om hun extreem gedachtengoed kracht bij te zetten. Ook daar zal ik evenwel niet "groggy" toekijken.
Oud 6 februari 2003, 22:11   #31
DNB
Schepen

Standaard

En nee hoor, correct is niet gelijk aan politiek correct. Wat hierboven bewezen is.
Oud 6 februari 2003, 22:47   #32
Darwin
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:

Prachtig gewoon!

Zoals gewoonlijk doe ik mijn best om kritisch (lees: correct) te denken. Nu zijn er mensen die dit zullen gebruiken om hun extreem gedachtengoed kracht bij te zetten. Ook daar zal ik evenwel niet "groggy" toekijken.
Toch uitermate bedankt voor uw kritische verstandelijk correcte edoch politiek niet correcte vergelijking!

Wij zullen uiteraard niet aarzelen dit nieuwe wapen te gepasten tijde te gebruiken!!! De kromzwaarden zijn gewaarschuwd!

Denk zo kritisch voort DNB.

Zo lusten we er nog meer!

Oud 6 februari 2003, 23:20   #33
DNB
Schepen

Standaard

Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:

Prachtig gewoon!

Toch uitermate bedankt voor uw kritische verstandelijk correcte edoch politiek niet correcte vergelijking!

Wij zullen uiteraard niet aarzelen dit nieuwe wapen te gepasten tijde te gebruiken!!! De kromzwaarden zijn gewaarschuwd!

Denk zo kritisch voort DNB.

Zo lusten we er nog meer!

Och, extreem-rechts lust ik anders rauw!

Daar heb ik geen kok voor nodig, niemand hoeft me dat voor te kauwen, ... Het gaat allemaal vanzelf!
Oud 7 februari 2003, 10:02   #34
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

onze groene Fauzaya draagt toch ook geen hoofddoek
dat betekent toch niet dat ze alle mannen wil verleiden ofzo?
btw dat mens is 33 en ongetrouwd ! dus ik denk dat ze geen mannen kan verleiden of ze stelt veel te hoge eisen
Oud 7 februari 2003, 13:43   #35
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Troost je Moon, ik draag ook geen hoofddoek, en mij willen ze precies ook niet!
Zou het aan mij kunnen liggen?
Oud 7 februari 2003, 14:23   #36
Bakoenin
Vreemdeling

Standaard

Onderwijs en godsdienst afschaffen!!!
Oud 7 februari 2003, 14:27   #37
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bakoenin
Onderwijs en godsdienst afschaffen!!!
In jouw specifiek geval heeft dat geen enkel effect, dus waarom zouden we dat dan wel doen?
Oud 8 februari 2003, 10:30   #38
moon
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe
Troost je Moon, ik draag ook geen hoofddoek, en mij willen ze precies ook niet!
Zou het aan mij kunnen liggen?
tja indien je een vent bent, onze groene fauzaya is nog vrij
lol
Oud 8 februari 2003, 11:38   #39
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Mijn avatar nog niet goed bekeken zeker?

http://www.wicca.com/celtic/catalog/...ouse/circe.jpg

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 14 februari 2003, 11:53   #40
radicaal rechts
Partijlid

Stuur een bericht via MSN naar radicaal rechts
Standaard

Mja dnb dat heb ik met linksen.
Schenk ons de taaie kracht,om fier vol vroom vertrouwen,met nooit gebroken moed ons land herop te bouwen.
Tot statig als een eik voor u ons volk herbloeit!
radicaal rechts is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be