Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 februari 2013, 16:31   #21
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Staatsschuld is eigen aan het financiele en monetaire systeem waar we vandaag mee zitten. Je mag besparen zoveel je wil maar elke euro in omloop is tevoorschijn geleend, dus een schuld met rente op.

Gezaag over de staatsschuld is dus volledig naast de kwestie. It's the banks, stupid.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 16:56   #22
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
De Heer Di Rupo was naast Voorzitter vd PS, Burgemeester van Mons, betaald beheerder in 37 intercommunales, Minister-President vd Waalse Gemeenschap, etc. tevens BETAALD TOEZICHTHOUDER VAN DEXIA ZONDER ENIGE NOTIE VH BANKWEZEN.
In Amerika zat De Heer Di Rupo in dezelfde cel als Madoff (16 keer levenslang) wegens misdaad tegen de Belgische burgers.
Zelfde verhaal hoor ik dus ook van bestuurders en CEO's van banken, ik weet van niets en ik heb geen verstand van bankieren.
Ik ben alleen maar CEO en het bestuur stippelt de hoofdlijnen uit, die ik dan terug bij het bestuur leg om goed te keuren, zodat mijn rug en die van het bestuur vrij zijn. Vervolgens vraag ik een miljoen loon zonder bonus, want die vraag ik apart, samen met een vette pensioenregeling.
Dan kan ik starten om samen met politici mijn zakken te vullen en de boel op enkele jaren te vergokken, met als enige winnaars bij die gok, ikke en het bestuur en mijn vriendjes politici.

Onze vriend BDW was tot voor kort een grote voorstander van afschaffing van cumuls tot hij zelf begon. Nu doodse stilte over dit onderwerp.

Met 16 keer levenslang zijn de gedupeerden nu een stuk rijker of vergis ik me?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 17:10   #23
WetIsWet
Gouverneur

WetIsWet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Onze vriend BDW was tot voor kort een grote voorstander van afschaffing van cumuls tot hij zelf begon. Nu doodse stilte over dit onderwerp.
Kun je nog eens opnoemen wat die cumuls zijn en of ze al dan niet bezoldigd zijn? Ik dacht dat je al eens met beide benen vooruit in die put gesprongen bent, niet?
Oud 21 februari 2013, 17:13   #24
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Met 16 keer levenslang zijn de gedupeerden nu een stuk rijker of vergis ik me?
De familie van De Heer Madoff is alles kwijt en één van zijn zonen heeft zelfmoord gepleegd. De Heer Di Rupo behoort tot de 30.000 rijkste Belgen en houdt er een hele reeks loverboys op na. Het ware beter dat hij zijn homosexuele driften in de gevangenis kan botvieren, daar hoort dit heerschap thuis.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 17:19   #25
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Schulden horen bij een land. Ik heb dit land altijd al met schulden gekend. Soms stijgt en soms daalt de schuld, maar ik denk niet dat die ooit afbetaald zal worden.
Wanneer was dat ?
Toen we overstapten naar € was het getal inderdaad wel kleiner.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 februari 2013, 17:47   #26
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter

Bolleke Wol's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De familie van De Heer Madoff is alles kwijt en één van zijn zonen heeft zelfmoord gepleegd. De Heer Di Rupo behoort tot de 30.000 rijkste Belgen en houdt er een hele reeks loverboys op na. Het ware beter dat hij zijn homosexuele driften in de gevangenis kan botvieren, daar hoort dit heerschap thuis.
Wat heeft de seksuele geaardheid van iemand er mee te maken???
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 00:21   #27
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Er is nog een oplossing: inflatie.
Afgaande op de geschiedenis is dat waarschijnlijk wat het wordt. Is namelijk de weg van de minste weerstand, en die kiezen politici altijd.
Laten we eens even nadenken : je inflateert zodanig dat de schulden weg zijn, maar ook het geld van de mensen. Heb je dan nog een economie denk je ?

Ik neem even Mozambique of de Weimar republiek als voorbeeld.

Maar je mag me altijd het tegendeel bewijzen.
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 00:23   #28
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Eind januari bedroeg de federale staatsschuld 368,912 miljard euro. De nettoschuld klokte vorige maand af op 356,815 miljard euro. Dat is 1,895 miljard euro meer dan eind december.
http://www.standaard.be/artikel/deta...30220_00477084

14 maanden Di Rupo en onze schuld vermeerderde met 40 miljard Euro!!!!!!!
Niet erg. We zullen dat toch nooit terugbetalen. t'Is virtueel geld. Dus dat telt niet.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 00:25   #29
meneer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
Wat heeft de seksuele geaardheid van iemand er mee te maken???
Als die janet met ons belastingsgeld zijn mannelijke hoeren betaalt heeft dat er wél mee te maken.
meneer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 februari 2013, 10:28   #30
Effect
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Laten we eens even nadenken : je inflateert zodanig dat de schulden weg zijn, maar ook het geld van de mensen. Heb je dan nog een economie denk je ?

Ik neem even Mozambique of de Weimar republiek als voorbeeld.

Maar je mag me altijd het tegendeel bewijzen.
Belgische devaluatie in de jaren ' 80. De meerdere Italiaanse devaluaties ...

Een gecontroleerde devaluatie van 10% kan en zal een gigantische boost voor de economie zijn, in tegenstelling tot de ongecontroleerde inflatie van 10 000% in Mozamique.

U vergelijkt gecontroleerde inflatie in democratische landen met het ad libitum gelddrukken in failed states/dictaturen. Uiteraard kan het eerste tot het tweede leiden maar dat is zeker niet noodzakelijk.
Effect is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 01:28   #31
fbpolitics
Gouverneur

fbpolitics's schermafbeelding

Standaard

Een gecontroleerde devaluatie van 10% binnen de Eurozone?
Men raakt het nu al niet eens over iets simpel als de maximumsnelheid, en men zou het eens worden over een algehele waardevermindering??

Een inflatie zal er eerst komen binnenkort, naar mijn bescheiden opinie (over enkele maanden). En deze zal wel eens serieus groot kunnen zijn, waarbij de echte crisis, die ik ook nog verwacht, pas begint.

- Als iedere Belg gelijk is voor de wet, waarom hebben de Walen dan superieure rechten nodig?
- rood + groen = SAMEN bruin links. Dank u bruin links voor de geslaagde integratie. Hoe lang nog?

Laatst gewijzigd door fbpolitics : 23 februari 2013 om 01:28.
fbpolitics is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 07:53   #32
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het laten failliet gaan van Dexia kost ons nog enkele jaren X miljarden.
Niemand durft daar een exact cijfer op plakken.
Dexia had meer schulden dan België, zelfs bijna het dubbele, en meer dan de helft komt voor rekening van België. Ben nu ff te lui om het op te zoeken, maar wat maken 10 miljard (3000 euro per gezin) min of meer nu nog uit? Laten we het houden op een kleine verdubbeling met Dexia erbij.

En vergeten we de andere banken niet, en de passiva buiten de balansen om van die banken. Die bedragen mondiaal bijna een kwart miljoen euro per wereldburger.

Het systeem is duidelijk failliet, wereldwijd.
Oud 23 februari 2013, 07:56   #33
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fbpolitics Bekijk bericht
Een gecontroleerde devaluatie van 10% binnen de Eurozone?
Men raakt het nu al niet eens over iets simpel als de maximumsnelheid, en men zou het eens worden over een algehele waardevermindering??

Een inflatie zal er eerst komen binnenkort, naar mijn bescheiden opinie (over enkele maanden). En deze zal wel eens serieus groot kunnen zijn, waarbij de echte crisis, die ik ook nog verwacht, pas begint.
Om de mogelijkheid van een devaluatie te beoordelen, moeten we kijken wat de term "onafhankelijkheid van de ECB" eigenlijk inhoudt.

Ik geloof echter ook meer in inflatie dan in devaluatie, want inflatie maakt de rijken rijker en de armen armer dan een devaluatie. En Europa kennende...
Oud 30 april 2013, 01:39   #34
Belask0
Banneling

Standaard

376 intussen
http://www.nationaldebtclocks.org/debtclock/belgium
Belask0 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2013, 04:17   #35
rebella
Burger

rebella's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
Schulden horen bij een land. Ik heb dit land altijd al met schulden gekend. Soms stijgt en soms daalt de schuld, maar ik denk niet dat die ooit afbetaald zal worden.
nee, alleen bij westerse. Kijk maar naar statistiek. "Belgische" welvaart is gedeeltelijk er gebaseerd op.
Antwoord

Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be